rower szosowo-przełajowy na ramie cr mo
#41
Napisano 31 grudzień 2010 - 00:23
Jeżeli brak Ci podstawowych informacji na temat rowerów zajrzyj do wikipedii, przejrzyj tematy przyklejone na tym forum, stronę kolarstwo-szosowe.gda.pl czy po prostu użyj googla.
Trochę zaangażowania.
#42 Gosc_cookie_*
Napisano 31 grudzień 2010 - 07:35
Przy wadze 120 kg z pewnościa na początek musiałbys zainwestowac w porzadne opony i raczej nie o szerokości 23 a w okolicy 25-32 przy czym bardzo istotnym parametrem przy tej wadze kierownika jest maxymalne cisnienie im wyzsze tym lepiej. Sam składałem bratu 130kg szoskę, które jak do tej pory świetnie sie sprawdza. W owych czasach nie było jeszcze karbonu wiec do ramy cromo- łączonej na mufach załozyłem amortyzowany widelec dedykowany wtedy do przełajów i szos o skoku ok 3-4cm, jednak podstawa przy tej wadze były koła. Obręcze na 36 szprych ze stożkiem a do tego zaplot na 4 krzyże. Mimo ze rama jest typowo szosowa ma jednak wystarczająco miejsca w widłach zeby załoyć do niej opony 30 i zjechać z asfaltu do lasu. Od 10 lat rowerek smiga bez koniecznosci centrowania. Zestawik sprawdza się całkiem niexle.Brat w swojej ma 26" i milutko się jeździ. A czy był by jakiś problem aby założyć większe koła?
#43 Gosc_cookie_*
Napisano 31 grudzień 2010 - 07:48
Pozdro,
Jeleń;-)
#44
Napisano 02 styczeń 2011 - 22:17
Nie wiem gdzi emasz aktualnie srodek ciezkości ale w przypadku mojego brata był on raczej dośc wysoko- stąd tez decyzja o amorze na przodzie- na zwykłym widelcu wysiadały mu nadgarstki ni przywykłe do tak mocnego obciazenia przy pozycji na szosie. Amor przede wszystkim zmienił troche geometrie i przesunał srodek ciżkości kikla cm do tyłu roweru a do tego zdjał troche obciazen i wibracji z nadgarstków. Nie można z tym jednak przesadzic - koło przednie i tylne powinno byc w miarę równo obciazone. Mocno uginająca się opona stawia zauwazalnie wiekszy opór no i wzrasta ryzyko dobicia i przebicia opony. Ostatnio brat smiga na oponkach 23 mmale znalazłem mu model który pompuje się na 10 barów. przy tym cisnieniu jego waga nie stanowi na szosie problemu.
Pozdro,
Jeleń;-)
Dzięki
A ile kosztowało Cię takie składanie?
#45 Gosc_cookie_*
Napisano 03 styczeń 2011 - 07:45
Nie wiem gdzi emasz aktualnie srodek ciezkości ale w przypadku mojego brata był on raczej dośc wysoko- stąd tez decyzja o amorze na przodzie- na zwykłym widelcu wysiadały mu nadgarstki ni przywykłe do tak mocnego obciazenia przy pozycji na szosie. Amor przede wszystkim zmienił troche geometrie i przesunał srodek ciżkości kikla cm do tyłu roweru a do tego zdjał troche obciazen i wibracji z nadgarstków. Nie można z tym jednak przesadzic - koło przednie i tylne powinno byc w miarę równo obciazone. Mocno uginająca się opona stawia zauwazalnie wiekszy opór no i wzrasta ryzyko dobicia i przebicia opony. Ostatnio brat smiga na oponkach 23 mmale znalazłem mu model który pompuje się na 10 barów. przy tym cisnieniu jego waga nie stanowi na szosie problemu.
Pozdro,
Jeleń;-)
Dzięki
Wiesz- rower ten składałęm jakieś 10-12 lat temu i o ile dobrze pamietyam dało się zmieścić w 2 000zł, z tym ze sam wszystko składałem od a do z - łacznie z zaplataniem kółek. Wtedy najwiekszy problem to było dorwac w miare tanio rame- teraz w uzywanych cro-mo do 500 zeta mozesz juz przebierać ale doszły klamokomanteki które mocno winduja cene takiego rowerka.
A ile kosztowało Cię takie składanie?
#46
Napisano 03 styczeń 2011 - 18:55
Tu dylemat - Hi jest ekstra, podoba mi się i myślę że było by to czego szukam ale - właśnie - ale koła. Czy wytrzymają dłuższy okres pod moją wagą? Boję się tych 24 szprych i większej średnicy kół, w XC krzywiły się pode mną w miarę niezłej klasy kółka Ritchey Grinder Pro na 32 drutach... fakt inne obciążenia itd. No i piasty firmowane przez Charga - nie wiem co to jest a ciężko coś znaleźć na ich temat.
Nie wiem czy nie lepszą opcją byłby zakup tańszego Mid'a, sprzedanie jego kółek i zainwestowanie różnicy w jakieś solidne i w miarę lekkie koła 32 szprychowe, a osprzęt wymieni się w miarę zużycia na lepszej klasy.
#48
Napisano 30 styczeń 2011 - 17:16
Surly Cross-Check (tam też podana tabelka z wymiarami) i niedługo będę zamawiał (z wiggle z wysyłką wychodzi taniej o 200 zł niż we Wrocławiu na miejscu . Mam jeszce pytanie dotyczące wyboru rozmiaru. Wyniki z Competitive Cycles wskazują na rozmiar 58:
Seat tube range c-c 58.9 - 59.4
Seat tube range c-t 60.8 - 61.3
Top tube length 57.3 - 57.7
Stem Length 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position 82.4 - 84.4
Saddle-Handlebar 57.5 - 58.1
Saddle Setback 6.9 - 7.3
Wyniki policzone są dla roweru szosowego. Dla pewności pytanie - rama do roweru przełajowego powinna mieć tak samo dobrany rozmiar jak szosowa? 60 będzie wygodniejsza a 56 bardziej zwrotna i dynamiczna a 58 po środku?