Skocz do zawartości


Zdjęcie

rower szosowo-przełajowy na ramie cr mo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#41 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 31 grudzień 2010 - 00:23

elcidx wybacz, ale nie znajdziesz tu jelenia, który napisze dla Ciebie podęcznik "Wszystko o rwoerach". Być może masz taki sposób na życie, że robisz smutne oczy i znajdujesz jelenia, który trudzi się za Ciebie, ale tutaj takiego nie znajdziesz.
Jeżeli brak Ci podstawowych informacji na temat rowerów zajrzyj do wikipedii, przejrzyj tematy przyklejone na tym forum, stronę kolarstwo-szosowe.gda.pl czy po prostu użyj googla.
Trochę zaangażowania.

#42 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 31 grudzień 2010 - 07:35

Brat w swojej ma 26" i milutko się jeździ. A czy był by jakiś problem aby założyć większe koła?

Przy wadze 120 kg z pewnościa na początek musiałbys zainwestowac w porzadne opony i raczej nie o szerokości 23 a w okolicy 25-32 przy czym bardzo istotnym parametrem przy tej wadze kierownika jest maxymalne cisnienie im wyzsze tym lepiej. Sam składałem bratu 130kg szoskę, które jak do tej pory świetnie sie sprawdza. W owych czasach nie było jeszcze karbonu wiec do ramy cromo- łączonej na mufach załozyłem amortyzowany widelec dedykowany wtedy do przełajów i szos o skoku ok 3-4cm, jednak podstawa przy tej wadze były koła. Obręcze na 36 szprych ze stożkiem a do tego zaplot na 4 krzyże. Mimo ze rama jest typowo szosowa ma jednak wystarczająco miejsca w widłach zeby załoyć do niej opony 30 i zjechać z asfaltu do lasu. Od 10 lat rowerek smiga bez koniecznosci centrowania. Zestawik sprawdza się całkiem niexle.

#43 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 31 grudzień 2010 - 07:48

Nie wiem gdzi emasz aktualnie srodek ciezkości ale w przypadku mojego brata był on raczej dośc wysoko- stąd tez decyzja o amorze na przodzie- na zwykłym widelcu wysiadały mu nadgarstki ni przywykłe do tak mocnego obciazenia przy pozycji na szosie. Amor przede wszystkim zmienił troche geometrie i przesunał srodek ciżkości kikla cm do tyłu roweru a do tego zdjał troche obciazen i wibracji z nadgarstków. Nie można z tym jednak przesadzic - koło przednie i tylne powinno byc w miarę równo obciazone. Mocno uginająca się opona stawia zauwazalnie wiekszy opór no i wzrasta ryzyko dobicia i przebicia opony. Ostatnio brat smiga na oponkach 23 mmale znalazłem mu model który pompuje się na 10 barów. przy tym cisnieniu jego waga nie stanowi na szosie problemu.
Pozdro,
Jeleń;-)

#44 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 02 styczeń 2011 - 22:17

Nie wiem gdzi emasz aktualnie srodek ciezkości ale w przypadku mojego brata był on raczej dośc wysoko- stąd tez decyzja o amorze na przodzie- na zwykłym widelcu wysiadały mu nadgarstki ni przywykłe do tak mocnego obciazenia przy pozycji na szosie. Amor przede wszystkim zmienił troche geometrie i przesunał srodek ciżkości kikla cm do tyłu roweru a do tego zdjał troche obciazen i wibracji z nadgarstków. Nie można z tym jednak przesadzic - koło przednie i tylne powinno byc w miarę równo obciazone. Mocno uginająca się opona stawia zauwazalnie wiekszy opór no i wzrasta ryzyko dobicia i przebicia opony. Ostatnio brat smiga na oponkach 23 mmale znalazłem mu model który pompuje się na 10 barów. przy tym cisnieniu jego waga nie stanowi na szosie problemu.
Pozdro,
Jeleń;-)


Dzięki :)

A ile kosztowało Cię takie składanie?

#45 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 03 styczeń 2011 - 07:45

Nie wiem gdzi emasz aktualnie srodek ciezkości ale w przypadku mojego brata był on raczej dośc wysoko- stąd tez decyzja o amorze na przodzie- na zwykłym widelcu wysiadały mu nadgarstki ni przywykłe do tak mocnego obciazenia przy pozycji na szosie. Amor przede wszystkim zmienił troche geometrie i przesunał srodek ciżkości kikla cm do tyłu roweru a do tego zdjał troche obciazen i wibracji z nadgarstków. Nie można z tym jednak przesadzic - koło przednie i tylne powinno byc w miarę równo obciazone. Mocno uginająca się opona stawia zauwazalnie wiekszy opór no i wzrasta ryzyko dobicia i przebicia opony. Ostatnio brat smiga na oponkach 23 mmale znalazłem mu model który pompuje się na 10 barów. przy tym cisnieniu jego waga nie stanowi na szosie problemu.
Pozdro,
Jeleń;-)


Dzięki :)
Wiesz- rower ten składałęm jakieś 10-12 lat temu i o ile dobrze pamietyam dało się zmieścić w 2 000zł, z tym ze sam wszystko składałem od a do z - łacznie z zaplataniem kółek. Wtedy najwiekszy problem to było dorwac w miare tanio rame- teraz w uzywanych cro-mo do 500 zeta mozesz juz przebierać ale doszły klamokomanteki które mocno winduja cene takiego rowerka.
A ile kosztowało Cię takie składanie?



#46 _Grooby_

_Grooby_
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 styczeń 2011 - 18:55

Z gotowców ostatnio pojawił się ekstra rowerek w dwóch wersjach Charge Filter Hi oraz jego młodszy brat Mid.
Tu dylemat - Hi jest ekstra, podoba mi się i myślę że było by to czego szukam ale - właśnie - ale koła. Czy wytrzymają dłuższy okres pod moją wagą? Boję się tych 24 szprych i większej średnicy kół, w XC krzywiły się pode mną w miarę niezłej klasy kółka Ritchey Grinder Pro na 32 drutach... fakt inne obciążenia itd. No i piasty firmowane przez Charga - nie wiem co to jest a ciężko coś znaleźć na ich temat.
Nie wiem czy nie lepszą opcją byłby zakup tańszego Mid'a, sprzedanie jego kółek i zainwestowanie różnicy w jakieś solidne i w miarę lekkie koła 32 szprychowe, a osprzęt wymieni się w miarę zużycia na lepszej klasy.

#47 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 07 styczeń 2011 - 21:16

Rama http://www.planet-x-...affenback-frame

#48 _Grooby_

_Grooby_
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 styczeń 2011 - 17:16

Zdecydowałem się na ramę
Surly Cross-Check (tam też podana tabelka z wymiarami) i niedługo będę zamawiał (z wiggle z wysyłką wychodzi taniej o 200 zł niż we Wrocławiu na miejscu ;). Mam jeszce pytanie dotyczące wyboru rozmiaru. Wyniki z Competitive Cycles wskazują na rozmiar 58:

Seat tube range c-c 58.9 - 59.4
Seat tube range c-t 60.8 - 61.3
Top tube length 57.3 - 57.7
Stem Length 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position 82.4 - 84.4
Saddle-Handlebar 57.5 - 58.1
Saddle Setback 6.9 - 7.3

Wyniki policzone są dla roweru szosowego. Dla pewności pytanie - rama do roweru przełajowego powinna mieć tak samo dobrany rozmiar jak szosowa? 60 będzie wygodniejsza a 56 bardziej zwrotna i dynamiczna a 58 po środku?