Jump to content


Photo

Rower Szosowy Dla Żony

dla kobiety pierwsza szosa tanio

33 replies to this topic

#21 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 12 September 2019 - 18:41

Nie przekonuj żony do osprzętu. Ma się jej podobać a nie Tobie. Chętniej będzie jeździć na tym co sama wybrała

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

#22 grzesek

grzesek
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 12 September 2019 - 18:54

Ja swojej dziewczynie kupiłem Tribana Regular w rozmiarze XS (158 cm wzrostu), miał być rower szosowy na próbę, który jakby się spodobało nie byłby byle jaki. Po zakupie wymieniłem tylko opony na Vittoria Zaffiro z wkładką antyprzebiciowa.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka
  • muzycom likes this

#23 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 posts
  • SkądWrocław

Posted 12 September 2019 - 19:01

Nie przekonuj żony do osprzętu. Ma się jej podobać a nie Tobie. Chętniej będzie jeździć na tym co sama wybrała

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

 

Już potrafi docenić wewnętrzne prowadzenie linek i  z kilo mniej. Centurion jej się podoba więc na razie jest faworytem. Gdyby jeszcze karbonowa rama, ech...

 

 

Ja swojej dziewczynie kupiłem Tribana Regular w rozmiarze XS (158 cm wzrostu), miał być rower szosowy na próbę, który jakby się spodobało nie byłby byle jaki. Po zakupie wymieniłem tylko opony na Vittoria Zaffiro z wkładką antyprzebiciowa.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

 

Dobry Triban nie jest zły. Sam właśnie odpaliłem mojego Alura na zimę :D

 

 



#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 September 2019 - 19:15

Wewnętrzne prowadzenie linek przeklnie twoja kieszeń jak serwis będzie chciał więcej za ich wymianę :)
Myślisz że ona jest wrażliwa na to kilo?

Jeśli zdecydujesz się na Treka to negocjuj wymianę kół, za dopłatą. Fabryczne zapewniają wirhout siłowy i oporowy :)
  • muzycom likes this

#25 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 posts
  • SkądWrocław

Posted 12 September 2019 - 19:22

Wewnętrzne prowadzenie linek przeklnie twoja kieszeń jak serwis będzie chciał więcej za ich wymianę :)
Myślisz że ona jest wrażliwa na to kilo?

Jeśli zdecydujesz się na Treka to negocjuj wymianę kół, za dopłatą. Fabryczne zapewniają wirhout siłowy i oporowy :)

 

Ciężko powiedzieć. Generalnie na co zwracała uwagę: "ale na tym się szybko śmiga, ale to lekkie" Uśmiechnęła się dopiero jak się przejechała. Porównywała Bianchi z Willerem i z obu była zadowolona. Bardziej ją interesowała lekkość jazdy niż sam wygląd.  

 

Stwierdziła, że dolny chwyt niewygodny, :D ale jeszcze zmądrzeje. 



#26 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 September 2019 - 20:14

Najlepszym lekarstwem na tą dolegliwość jest montaż normalnej kierownicy. :)
Leczenie ze skutkiem natychmiastowym.

#27 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 12 September 2019 - 20:33

Stwierdziła, że dolny chwyt niewygodny, :D ale jeszcze zmądrzeje.


Jak przejedzie życiowy dystans przy którym żaden mięsień stabilizujący nie działa tak jak chcemy to zrozumie :D

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#28 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 September 2019 - 20:49

Praca nad tymi mięśniami wpłynie pozytywnie na inne aspekty (po)życia :)

#29 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 September 2019 - 21:26

Najlepszym lekarstwem na tą dolegliwość jest montaż normalnej kierownicy. :)
Leczenie ze skutkiem natychmiastowym.

 

Przecież jest normalna kierownica. Prosta kierownica w rowerze szosowym to nie jest normalna kierownica. To jakiś wybryk natury :P, sam jeździsz a prostą kierownicą?

 

Centurion moim faworytem jest :)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#30 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 September 2019 - 23:09

Owszem, jeżdżę.
Nie używałem dolnego chwytu (12 tyś km na szosie). Nie czułem roweru na zjazdach. Nie miałem korzyści z tych kilku magicznych pozycji na baranie. Hamowanie z górnego na łapach to porażka w stosunku do pozostałych rowerów które mam.
Od zmiany znowu zacząłem jeździć szosą. Nie boli mnie kark, barki ani plecy. I czuję się pewnie czego wcześniej nie było.

#31 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 13 September 2019 - 10:02

Może źle dobierasz rozmiar roweru? 

 

Ta Bianca jest ładna, ale osprzęt ją jednak zsuwa niżej na liście. 



#32 grzesek

grzesek
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 13 September 2019 - 10:35



Dobry Triban nie jest zły. Sam właśnie odpaliłem mojego Alura na zimę :D


Jest z pewnością wystarczający i za te pieniądze nie żałuję, dziewczyna jest zadowolona z wyboru i zachwycona jak lekko jeździ się dalej niż na MTB Fakt Triban Regular nie ma regulacji pochylenia siodła, więc sztyca może być do wymiany wraz z siodłem jakby byla potrzeba.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka
  • muzycom likes this

#33 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 posts
  • SkądWrocław

Posted 13 September 2019 - 21:50

No nic. Centurion już w domu. Jutro pierwsze oby nie szlify na szosie :D


  • Prozor, Senninho and Born Ready like this

#34 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 15 September 2019 - 06:49

Czytając ten wątek można stwierdzić  ze na cholerę w ogóle szosówka, najlepiej treking , nie ? 

 

Dolny chwyt  to podstawa w jeździe szosówką, pozycja odciąża tył przede wszystkim, jest bardziej aerodynamiczna co przekłada się na zysk 3-5 km/h nawet, uważam że przy dobrze dobranej geometrii jest lepsza niż chwyt górny, zwłaszcza przy jazdach na dłuższe dystanse czy ściganie..

Czasem problemem może być źle wyregulowany kąt kierownicy, długość mostka czy szerokość kierownicy, a co za tym idzie ustawienie klamek, aby dobrze działały w dolnym i górnym chwycie.

Druga sprawa to z czasem przyzwyczajenie z jakim chwytem będzie komuś wygodniej, a to że jedni wolą górę a inni dół ? 

 

Kiedyś sam dawniej jeździłem tylko w górnym, ale po przemyśleniu i korektach ustawień kierownicy teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez dolnego, zwłaszcza jak przez kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt km trasy prawie nie używa się hamulców, to po co w pozycji siedzącej w górnym chwycie robić za żagiel zwłaszcza pod wiatr ? 

Złe ustawienia dla osoby co ma pierwsze styczności z szosówką, mogą czasem nawet zniechęcić do jazdy.

Warto temu poświecić trochę czasu

 

Prosta kierownica w szosówce to się nazywa fitness, ma to służyć osobom , które nie czują się w pełni "kolarzami" jednocześnie chcą mieć taki sam typ roweru, przy pozycji jazdy nazywanej własnie fitneess, czyli taka swobodna.

Taki typ roweru wybierają także ludzi z kłopotami kręgosłupa, nie mogą jeździć w niższej pozycji, choć  uważam ze pochylona pozycja bardziej odpręża  plecy niż wyprostowana, tutaj warto zadbać o odpowiednie ćwiczenia, poradników jest masa.

 

3 tarcze z przodu są dobrym wyborem dla osoby , która chce na szosie pośmigać i niekoniecznie  udawać Sagana, doskonale sprawdza się to na podjazdach i wcale nie umniejsza to "kolarzowi" , nie każdy musi mieć łydy ze stali i nie kazdy traktuje szosówkę jako przedmiot kultu.

 

Przypomnę Wam i zapytam, dlaczego macie w 2 tarcze z przodu? bo jesteście cieniasy, rowery powojenne miały 1 tarcze, a niektóre nawet 1 bieg z tyłu czy przekładane koło z 2 biegami i ludzie dymali po górach, czy to oznacza że rowery z 2 tarczami to też cieniarze używają ? 


  • Biniu likes this

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: dla kobiety, pierwsza szosa, tanio