Skocz do zawartości


Zdjęcie

11.11 - Koła Do Gravela Z Ali - Pomoc Z Doborem Części


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 31 październik 2019 - 10:09

Cześć,

 

zbliża się 11.11, czyli jako takie promocje na Aliexpress. W związku z powyższym stwierdziłem, że z czystej ludzkiej ciekawości postaram się sklecić koła z częsci na Ali, i oddać je do złożenia w naszym pieknym kraju kwitnącej cebuli.

 

Koła mają być lekkie, ale oczywiście mają być do Gravela, więc obawy zawsze są.

 

Pomóżcie proszę, czy wszystko ze sobą zadziała. 

 

Docelowo:

- mają przyjąć opony do 40C, szerszych zakładać nie będę 

- lekkie

- karbon

- możliwie stożek 30-38mm, ale niekoniecznie

- przód 15x100

- tył 12x142

 

Wybrałem (chyba):

 

Piasty:

Novatec D411SB D412SB 

- 28H 28H

- Bardzo niska waga ~335g łącznie (~90+~232)

- 15x100 i 12x142, więc idealnie

https://www.aliexpre...2800185066.html

- ~100$ + ewentualne cło/VAT (akceptowalne)

 

Szprychy i nyple:

Pillar PSR Aero 1420

- 60 sztuk 

Straight Pull

- Niska waga ~4.3g/szt

https://www.aliexpre...2800185066.html

- ~80$ + ewentualne cło/VAT (akceptowalne)

 

Obręcze:

 

1. https://www.aliexpre...3029513827.html

  - Stożek 45mm

  - Szerokość 28mm

  - Waga: ~480g sztuka

  - ~280$ + ewentualne cło/VAT 

 

2. https://www.aliexpre...2919797087.html

  - Wysokośc 23mm

  - Szerokośc 27mm

  - Waga: ~270g sztuka (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

  - ~260$ + ewentualne cło/VAT

 

3. https://www.aliexpre...2898456186.html

  - Wysokość 30mm

  - Szerokośc 30mm

  - Waga: ~320g sztuka

  - ~260$ + ewentualne cło/VAT

 

Teoretyczna waga kół z obręczami:

1. 1520g - może i dużo, ale piękny stożek 45 - wizualnie petarda :D

2. 1100g (!!!!!!!!!!!!) - za mało, raczej bałbym się wjechać na gorszy teren na tym...

3. 1200g (!!!) - wciąż chyba mało... nie wiem jak szerokość 30mm sprawdzi się w gravelu, chyba za szerokie

 

Szukam chyba czegoś pomiędzy... stożek 30-35mm z wagą 1300-1400g, ale mam problem z doborem obręczy.

 

Czy ktoś coś pomoże?

 

 


Ribble R872 - Octane One Gridd


#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3157 postów

Napisano 31 październik 2019 - 10:27

Jest jeszcze opcja zamówienia gotowych kół np. w Lightbicycle czy Farsport z opcją bez cła i VAT. Oczywiście o ile budżet pozwala.

 

 



#3 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 31 październik 2019 - 10:28

Nie chcę gotowców, chodzi też o sztukę dla sztuki :)

 

Chcę również ograniczyć do minimum marże "pośredników", i jednocześnie nie widzę problemu, żeby w razie czego dorzucić cegiełkę dla Państwa w postaci VATu.


Ribble R872 - Octane One Gridd


#4 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 31 październik 2019 - 12:10

2 i 3 to obręcze hookless dedykowane stricte pod MTB. Podejrzewam, że mają ciśnienie max dopuszczalne w granicach 2.5 Bara i raczej dedykowane do szerszych opon. Obręcz 1 wygląda jak coś idealnego pod gravel.


  • sthEn lubi to

#5 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 31 październik 2019 - 12:12

Dzięki, przyznam że właśnie nie wiem do końca czym sa obręcze hookless i jakie ograniczenia z nimi idą.

 

Obręcze 1 również są chyba póki co faworytem, jednak chciałbym zbić wagę kosztem mniejszego stożka, którego nie potrzebuję aż takiego w gravelu - to nie szosa.

 

Czy kombinacja piast, szprych i obręczy 1 będzie w pełni kombatybilna? Oczywiście przyjmując zakup odpowiedniej długości szprych.

 

Ewentualnie:

 

https://www.aliexpre...2799586235.html

 

Asymetryczne 30mm, szerokość 25mm.

Waga ~360g/sztuka.

 

Tylko cena już gorsza, bo 320$ + ewentualne dopłaty, ale dobry kompromis chyba, bo waga kół ~1300g 30mm.

 

https://www.aliexpre...2948744308.html

 

Symetryczne 38mm, szerokość 27mm.

Waga ~400g/sztuka.

 

Również ~320$ ewentualne dopłaty. Poniżej 1400g, czyli wciąż mało, i ładny stożek 38 :D

 

 


Ribble R872 - Octane One Gridd


#6 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 listopad 2019 - 14:32

Pomyśl nad zwiększeniem budżetu na piasty. Na allegro w dobrej cenie są np 240s wyjęte z kół systemowych. A jeśli z założenia wszystko ma być z Chin to piasty Bitex są wg. mnie lepsze niż Novatec. 


  • sthEn lubi to

Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 listopad 2019 - 17:08

Ograniczenia obręczy hookless


The current standard by the ETRTO (European Tire and Rim Technical
Organization) states that, for tires with a max pressure above 5.5 bar
(80psi), there must be a rim hook.

So as long as your running an average PSI for MTB, generally between
20-40, you should have no issue's.

Info od producenta huklesów mtb.
Czyli właściwie w przypadku szosy te obręcze nie wchodzą w grę. Chyba że ktoś jest lekki albo preferuje niskie ciśnienia.
  • sthEn lubi to

#8 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 listopad 2019 - 17:21

W gravelu jakich ciśnień się używa? 2-3 bary? Więc spokojnie mogą być hookless. I oczywiście opony muszą być pod system tubeless.



#9 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 02 listopad 2019 - 21:04

Hookless odpadają jednak. Z czasem na pewno chociaż na chwilę wpadną opony 28C na miasto.

Decyzja już prawie podjęta.

Flyxii są w stanie zrobić ich obręcze 38mm pod Vki w wersji pod tarcze.

http://www.flyxii.co...?product_id=178

38mm, 425g/sztuka
28H/28H
248$ już z ich wysyłką duty-free to Europe, wiec bez dodatkowych opłat.


Zastanawia mnie tylko czy 25mm czy 27mm szerokości.

Opony wybrane na dzień dobry to Panaracer Gravelking SK 700x38. Już zamówione i tak, bez znaczenia czy drugie koła złoże czy nie.

Także chyba zamówię Flyxii 38mm, 11.11 piasty z Ali bo kuponami idzie zbić cenę o 10-20$, a szprychy osobno jak dostanę resztę, żeby nie było możliwości pomyłki przy zamawianiu odpowiednich długości.

Brzmi to sensownie?
Zakładając docelowe szprychy waga kół 38mm w okolicach 1410g przy cenie w okolicach 430$, przy czym obręcze Flyxii są często polecane wśród ryżowych.

Ribble R872 - Octane One Gridd


#10 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 listopad 2019 - 21:18

Enve do swoich obręczy szosowych hookless nie zabrania stosowania wąskich opon. Minimum 28mm i tubeless ready. Także technologia jest raczej pewna i przetestowana.

 

27mm? Moje zeszłoroczne koła do XC w takim razie są już zupełnie przestarzałe, ze swoimi 25mm. :) Na 27mm zakładanie opony 28mm byłoby dość kuriozalne.


  • sthEn lubi to

#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 listopad 2019 - 15:35

Na 27mm zakładanie opony 28mm byłoby dość kuriozalne.

Wcale nie. To karbony więc przy 27mm zewnętrznie wyjdzie, ze w środku jest ok. 20mm, a to całkiem normalny wymiar dla opony 28, która uzyska pewnie ze 30/32mm balona.



#12 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 12 listopad 2019 - 12:07

Mały apdejt.

 

Udało mi się wczoraj kupić piasty z kodem -50$.

 

102.30$ - 50$ = 52.30$ :D (świetny początek zakupów)

 

Chciałem zamawiać również szprychy, ale dopóki nie będę w 100% zdecydowany co do obręczy, to nie znam rozmiarów...

 

Co do szerokości obręczy - tutaj rzeczywiście raczej 25mm. Przyjmie i 40C, jak i 28C jak będzie trzeba, z 27mm może być już różnie.


Ribble R872 - Octane One Gridd


#13 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 15 listopad 2019 - 13:21

Co do szerokości obręczy - tutaj rzeczywiście raczej 25mm. Przyjmie i 40C, jak i 28C jak będzie trzeba, z 27mm może być już różnie.

 

Jeśli interesuje cię też ogumienie 28C i węższe, to ja bym celował we węższą obręcz. 28mm na 25mm wewnętrznie obręczy to bardzo na granicy, a np. przy obręczy 21mm bez problemu wsadzisz 40C (i będzie się dobrze komponować, wszak 21mm nawet w MTB jest używana z oponami ponad 55C) i bez problemu 28mm, a nawet do 25mm da się ostatecznie



#14 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 29 listopad 2019 - 13:58

Graqvel to nie szosa ważne jest uszczelnienie piast , które jest fatalne  w Novatec. Zastanów się jak kolega wyżej pisał nad DT Te piasty Cię nie zawiodą. 240 S  z demobilu lub 350 nowa. Zwróć tylko uwagę na dostępne ilości szprych. W DT jest tak, że do kół gotowych może powędrować wersja niedostępna jako aftermarket.





Dodaj odpowiedź