Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shimano 105 - Cs5800 - Ocieranie/haczenie Wózka O Szprychy.

haczenieocieranie wózek przerzutka tył szprychy koła

2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cukierinho

Cukierinho
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 31 październik 2019 - 12:15

Witam serdecznie,

 

Posiadam rower Specialized SL4 Sport na osprzęcie:

1) Tył Shimano 105 z 11rzedową kasetą CS5800 (28 - 11)

2) Przód - Shimano 105 z korbą Praxis Work (50/34)

3) koła Axis Elite

 

Od pewnego czasu zauważyłem defekt polegający na ocieraniu wózka tylnej przerzutki o szprychy koła. Do otarcia/haczenia dochodzi tylko w momencie jak wrzucona jest największa przerzutka na kasecie oraz pod obciążeniem (np. duże nachylenie) nie zależnie od tego czy jazda jest w siodle lub na stojana. Tak naprawdę nie wiem kiedy defekt powstał ponieważ został zauważony ok. 3 miesiące temu gdy podczas regulacji napędu została ściągnięta plastikowa osłonka (pomiędzy kasetą a kołem) i na najbliższej jeździe (duża góra) - możliwe ze wcześniej defekt istniał jednak nie został zauważony właśnie ze względu na posiadanie tej osłonki.

Co już wykonano:

1) wyregulowano napęd - razem z wychyleniami

2) sprawdzono hak - jest prosty

3) sprawdzono wózek podobno prosty

4) sprawdzono naprężenie szprych i znów podobno jest w normie.

Organoleptycznie widać że w stanie spoczynku jak łańcuch znajduje się na najwyższej przerzutce to pomiędzy przerzutką/wózkiem a szprychami jest na tyle miejsca że nie powinno nic obcierać. Widać natomiast ze samo koło potrafi się ugiąć i dostać do wózka.

 

I tutaj pytanie co robić dalej, mechanicy rozkładają ręce, czy

1) jest możliwe aby koło/z fabrycznej specyfikacji było tak miękkie że ugina sie tak bardzo pod obciążeniem i pozostaje zmiana kół.

2) czy może to być "wina" zacisków

3) czy ewentualnie zastosowanie jakiejś podkładki (chociaż z tego co wiem że do 11rz się już nie stosuje podkładek).

 

Dziękuje za poświęcony na przeczytanie posta czas oraz ewentualną pomoc sugestię ponieważ kończą mi się pomysły niskobudżetowe. Zawsze pozostaje wymiana roweru ale tego wolałbym uniknąć

 

Pozdrawiam



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 październik 2019 - 13:33

Czasami w tego typu przypadkach pomaga skrócenie łańcucha. Może się okazać, że wózek dodatkowo naciągnięty przez krótszy łańcuch nie będzie się znajdował w problematycznej pozycji i nie będzie kolidował ze szprychami.

 

Możesz też spróbować założyć bardzo cienką (pół milimetra?) podkładkę od strony szprych - wprawdzie zmniejszysz wówczas dystans, na jakim nakrętka "łapie" za główkę kasety, ale być może to pozwoli chociaż trochę zmniejszyć ocieranie.

 

Trzecia opcja: możesz spróbować wkręcić nieco głębiej śrubę regulującą odległość górnego kółka od kasety (lub też wymienić śrubę na dłuższą, jeżeli oryginalna jest wkręcona do końca). Stracisz nieco na kulturze pracy przerzutki, ale myślę, że lepsze to niż ocieranie i ryzyko wkręcenia przerzutki w szprychy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 leletoja

leletoja
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 15 luty 2020 - 13:22

Wg mnie na 99 procent będzie to wina luzu na wózku przerzutki. Co można zrobić? Odciąć wózek lekko na stronę zewn napędu. Ew. Jeśli nie chcesz tego robić jakaś minimalna podkładka typu 0.8 mm do 1mm pod kasetę - tu trzeba się w kilka szt. Wyposażyć i włożyć jak największą, przy której mala koronka ma jeszcze dużo podparcia. A jak chcesz b3z rzeźby to tylko zmiana przerzutki

strona mojego sklepu i serwisu rowerowego - wkrótce otwarcie cykle.com.pl

rowery szosowe, miejskie i holenderskie 

instagram:

https://www.instagra...bciejniszzwykle

 




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: haczenieocieranie, wózek, przerzutka, tył, szprychy, koła