Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zwift

zwift

568 odpowiedzi w tym temacie

#401 szymony

szymony
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 18 listopad 2020 - 23:56

To tak wymagania zwifta wzrosły? Jeszcze niedawno używałem do tego PC z C2D i jakieś bieda ATI z 1Gb vram.

#402 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 19 listopad 2020 - 09:52

Ja latam na swoim z 1060 gtx'em, ale nie przycina nawet jak 1000 osób jedzie w jednym miejscu xD



#403 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 listopad 2020 - 14:16

Bo tych 1000 osób nie widzisz i nie zobaczysz. To co masz widoczne jest zawsze ograniczane do 100 jadących. Zresztą sprawdź sobie FPS i ustawienia jakości obrazu (nie, nie w settings - w pliku konfiguracyjnym, sprawdź: https://szosa.org/to...zwift/?p=405627)

 

Oczywiście minimalne wymagania na PC wcale nie są takie duże, choć jednak do małych nie należą. Standard to 64bit OS z 8GB RAM i GPU z  minimum 1GB, lub Intel® HD 4000 / AMD R5.

Minimalne wymagania Androida przy powyższym to jakieś popierdółki: Arm64-v8a ABI (architektura Arm64), minimum 1 Gig of Ram i GPU wspierająca minimum OpenGL ES 3.0. 

 

 

A jak się ma obrazek z Apple TV w porównaniu do PC. Bardziej to Better (Radeon™ R9 200 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 650) czy Best (Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970) ?

 

Podobnie jak przy Androidzie na obrazek jakości Better raczej nie licz. Widać to zwłaszcza na dużym ekranie. IMHO może nawet poniżej standardu na PC. O ile pamiętam to nawet na GPU Vega w budżetowym AMD Ryzen obraz jest ładniejszy, zwłaszcza po ręcznym podkręceniu szczegółów.

Tu masz porównanie:

po 7 minucie chyba, trochę urządzeń pokazał, choć Lama jest wybitnie jabłkowaty to zobaczysz tam sporo urządzeń ogryzka (w tym porównanie ATV 4K/ATV 4gen) ale jest i GTX 860M jest (nieco słabszą bo 840M mam w swoim nienajmłodszym lapku). 

Na PC z dedykowaną grafiką zawsze będzie lepszy obraz - więcej szczegółów, cieni, odbić itd.

Z drugiej strony czy aż tak to ważne w tego typu grze? Gdyby Zwift był grą nastawioną na realistyczny wygląd otoczenia, to może i tak. Ale czy wtedy urządzenia przenośne (w tym ATV) wchodziłyby w rachubę? Być może nie. I tu jest problem. 

  


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#404 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 14:49

Dokładnie, w tej "grze" przecież nikogo grafika nie interesuje a zaprzęganie stacjonarnego-growego komputera do Zwifta zazwyczaj będzie niewygodne. Przesył obrazu po Wifi do TV zawsze utnie trochę na płynności. Do tego masa osób nie ma BT w płycie głównej. Rozwiązanie sporo lepsze to wykorzystanie pochowanych podczas ostatniego remontu kabli HDMI w ścianie bądź choćby w listwach przypodłogowych ale szczerze mówiąc przy wygodzie tabletu/laptopa nigdy mi się akurat do Zwifta nie zdarzyło skorzystać z komputera stacjonarnego.

 

Próbowałem natomiast grać z telefonem streamującym obraz do Apple TV i działało w miarę, ale nie będę tu zbyt obiektywny bo mam przestarzały router Wifi nieobsługujący już nawet dość starych standardów w dziedzinie sieci bezprzewodowej. Analogicznie ten sam AirPlay z MacBooka też sprawdzał się całkiem OK, choć ponownie nie idealnie ale to prawdopodobnie wina właśnie mojego starzejącego się już nieco setupu. No niemniej mnie się "gra" bardzo dobrze na typowym, biznesowym laptopie i szczerze mówiąc kompletnie nie czuję potrzeby zmian. Wszystkie czujniki BT śmigają, nie mam najmniejszych problemów z łącznością ani zasięgiem. Dobrą decyzją był wybór czujników ANT+ & BT.

 

Natomiast na telefonie jest zdecydowanie mniej wygodnie, jednak interfejs nie jest zbyt dobrze dostosowany do telefonów.



#405 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 15:34

No nie wiem, No nie wiem.

Różnica pomiędzy jakością grafiki generowanej na komputerze, a Apple TV 4K jest bardzo duża.

Może niektórzy zupełnie nie zwracają na to uwagi, ale ja tak:)

#406 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 16:07

Tzn. nie zrozum mnie źle - kompletnie nie bronię nikomu dążyć do uruchamiania nawet gry takiej jak Zwift w super detalach, tylko po prostu ta "gra" nie stawia na grafikę ani tym bardziej na fotorealizm, dlatego nie stawiałbym owych ustawień w przypadku akurat tegoż produktu zbyt wysoko w priorytetach.

 

No bo nie wiem jak Ty, ale ja przy sensownym treningu nawet nie za bardzo dałbym radę się skupić na podziwianiu grafiki... :P


  • lukaszzsch lubi to

#407 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 19 listopad 2020 - 22:57

Nie tyle o szczegóły mi chodziło , co o płynność. Mój wiekowy Latitude e7440 wyciąga jakieś 25 klatek więc  trochę mało. No ale nic. Choć wolał bym coś mniejszego to widzę że PC to PC.  Odkurzę blaszaka, budżetowo upgrade'uje do GTX950 i będzie.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#408 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 23:00

Będzie lub nie, zależy jaki procek tam siedzi :P



#409 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 19 listopad 2020 - 23:06

i5 jakiś, ale nie pamiętam teraz dokładnie który. Wiekowy. Nic więcej niż GTX950 tam nie wsadzę bo będzie przerost formy nad treścią i szybciej już nie będzie. Byle mi nie cieło jak tłum na ekranie :)


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#410 arthuryankovski

arthuryankovski
  • Użytkownik
  • 82 postów

Napisano 20 listopad 2020 - 09:42

Czy ktoś z Was ma może do odstąpienia kod na 30-dniowy trial dla nowego użytkownika w Zwift? Np. po zakupie nowego trenażera?

 

Nie wchodząc za głęboko w szczegóły - nie, nie planuję januszować. Nie dla mnie ten kod. 



#411 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 listopad 2020 - 10:11

Jak chcesz potestować a trial się skończył to wystarczy chyba założyć nowe konto z innego maila.



#412 arthuryankovski

arthuryankovski
  • Użytkownik
  • 82 postów

Napisano 20 listopad 2020 - 10:16

To nie dla mnie, ja grzecznie opłacam subskrypcję. 

Czy ten 7-dniowy trial dla nowych użytkowników też ma jakieś limity dystansu? 



#413 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 20 listopad 2020 - 10:33

Nie, kręcisz 7 dni ile chcesz. Tylko trzeba chyba z kompa zakładać konto, bo na mobilnych jest też 25 km jak dobrze kojarzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#414 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 27 listopad 2020 - 15:03

Ktoś szuka kodu na 30 dni?

#415 arthuryankovski

arthuryankovski
  • Użytkownik
  • 82 postów

Napisano 27 listopad 2020 - 15:06

Tak



#416 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 27 listopad 2020 - 15:07

Mam na 30 dni od trenazera. Zaproponuj coś na priv

#417 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 listopad 2020 - 14:31

Nie, kręcisz 7 dni ile chcesz. Tylko trzeba chyba z kompa zakładać konto, bo na mobilnych jest też 25 km jak dobrze kojarzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Te 7 dni już od dość dawna nie jest aktualne. Obojętnie gdzie zakładasz konto i na jakim urządzeniu uruchamiasz aplikację, to darmowych jest 25 km w miesiącu. Ale mogą być to 2 dni jazd po godzinie o ile wybierze się Alpe, bez zjazdu. W drugi dzień dokańcza się jazdę po zakończeniu 25 km (ale bez dodatkowego naliczenia np. kropelek itp.), ważne żeby rozpocząć z darmowymi kilometrami. 


  • Bzyk lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#418 vpablov

vpablov
  • Użytkownik
  • 217 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 10:37

Zwift-  zwykła karta debetowa, pomimo podwójnego przewalutowania, zapłaciłem 57,91 zł.

Płatność dokonywana w dolarach kanadyjskich, w euro po kursie - 70,50 zł.

Zawsze na jakiś browar zostaje.



#419 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 grudzień 2020 - 13:05

Jeszcze małe "odkurzenie":

A jak się ma obrazek z Apple TV w porównaniu do PC. Bardziej to Better (Radeon™ R9 200 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 650) czy Best (Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970) ?

 

Znalazłem na blogu Zwiftalizer: https://blog.zwiftal...yersguide-2019/porównania co prawda z roku 2019, ale choć częściowo można porównać co i jak z wydajnością. Android od tego czasu nieco się poprawił np. doszła obsługa ANT+.

Warto zaglądnąć do tabelki. Właściwie zestawienie aż tak mocno się nie zdezaktualizowało, w dalszym ciągu jeśli ktoś chce kupić urządzenie głównie do Zwift i nie ma szczególnych wymagań dotyczących grafiki, to najbardziej opłacalne wydaje się Apple TV 4K. 

 

Cytując: "Układy A10X, A12 Bionic i A13 Bionic w urządzeniach Apple są wyposażone w procesory graficzne, które konkurują z wbudowaną kartą graficzną Intela. Problem polega na tym, że rozdzielczość nie jest tak wysoka i są ograniczone do 30 FPS. Apple TV 4K (A10X) nie obsługuje grafiki 3D w rozdzielczości 4K. Jest to 1080 z podstawowym poziomem szczegółowości (cienie obiektów są obsługiwane od października 2019, ale nie cienie jeźdźców). Ogólne wrażenia są tak dobre, jak grafika Intel UHD 620 w laptopie Core i7 za 1 4 kosztu."

 

Jak z wydajnością?

zwiftalizer-benchmarks-apple-tv-or-intel

 

Jak widać właściwie jeśli ktoś ma jakiegoś laptopa (byle nie całkowicie budżetowego) z Intelem i3/5/7 7/8 generacji z intelowską grafiką, to wydajność będzie mniej więcej podobna (ograniczenie wydajności: układ grafiki). Nawet starsza grafika Nvidii pozwoli na dodanie cieni, oświetlenia itd. (przy słabszych wymagana jest edycja pliku ustawień). Tego nie da się raczej uzyskać na ATV, ale mimo to grafika w tym urządzeniu i tak ma lepszą wydajność niż przeciętne gpu w procku intelowskim. 

 

Tablet z Andoidem na którym działa Zwift? O ile tablet potrzebny jest nie tylko do Zwifta (dzieciak do nauki, konsumpcja mediów...) to dlaczego nie? Wydajność na ogół większa niż w urządzeniach z nadgryzionym jabłuszkiem:

zwiftalizer-benchmarks-ipad-pro-v-galaxy

choć oczywiście zależy to od wydajności gpu. No i ograniczeniem apki jest rozdzielczość 720p. 

 

Sprawdzając na mojej motce action widzę:

[11:53:45] OpenGL OpenGL ES 3.2 v1.r19p0-01rel0.71a68ee2f6a25abf4f49a6a502842bc0 initialized
[11:53:45] Graphics Vendor: ARM
[11:53:45] Graphics Renderer: Mali-G72
 
i używa:
[11:53:45] Using basic graphics profile
[11:53:45] > set gSSAO=0
[11:53:45] > set gFXAA=1
[11:53:45] > set gSunRays=0
[11:53:45] > set gHeadlight=0
[11:53:45] > set gFoliagePercent=0.5
[11:53:45] > set gSimpleReflections=1
[11:53:45] > set gLODBias=1
[11:53:45] > res 1280x720
[11:53:45] Changed resolution to 1280 x 720
 
O ile rozdzielczość właściwie mogłaby być, bo na ekranie 5" czy 6", czy nawet 10" to żadna różnica (zwłaszcza podczas treningu), to warto byłoby dogrzebać się do pliku ustawień i spróbować poprawić jakość grafiki.  Przypomnę, że:
  • gSSAO  - Włącza lub wyłącza światło i cień wyższej jakości - obiekt rzucający cień na siebie, dlaczego narożniki pokoju wydają się ciemniejsze, i takie tam. Efekt jest subtelny.
  • gFXAA - Włącza lub wyłącza wygładzanie krawędzi modelu i linii ukośnych. 
  • gSunRays - Włącza lub wyłącza fantazyjne promienie słoneczne - bardzo fajny efekt na szlakach pokrytych kurzem i drzewami. Wpływa również na promienie księżyca.
  • gHeadlight - Włącza przedni reflektor na rowerze w nocy.
  • gFoliagePercent - Ustawia poziom automatycznie generowanej scenerii - drzewa, trawa, kwiaty, owoce, podwodne wodorosty itp. Jest to bardzo skuteczny sposób manipulowania środowiskiem w celu dopasowania do preferowanego FPS. Liczba od 0 do 1 jest normalna. Maksimum 5 ale to już bardzo niebezpieczna wartość. Domyślnie 0.5, za wyjątkiem ultra (1), ale u mnie i 2 działa dobrze na laptopie.
  • gSimpleReflections - Włącza lub wyłącza proste odbicia na wodzie, szkle, metalu, węglu, bruku itp. (0 to wyłączenie tego uproszczenia, są pełne odbicia - np. woda wygląda o wiele ładniej)
  • gLODBias - Pojawia się w celu narysowania modeli z mniejszą liczbą wielokątów, gdy wartość jest ustawiona na 2 lub więcej. Rowerzyści wyglądają bardzo słabo, a nawet mogą zniknąć, gdy gLODBias = 5. Stąd domyślnie w basic i medium = 1. Zero powoduje to, że rowerzysta wygląda o wiele ładniej, bardziej naturalnie. Ale jak ktoś ma problemy z wydajnością, może wrócić do pierwszych wersji Zwifta - inni wtedy wyświetlali się jako niebieskie duchy.

Po szczegóły odsyłam do #143 icon_share.png gdzie chyba dość dobrze wyjaśniłem szczegóły i jak zmienić pliki profili do uzyskania lepszego wyglądu bądź wydajności.

 

Zaktualizowany opis jest dostępny: https://blog.zwiftal...st/confighacks/- warto się zapoznać, szczególnie gdy ktoś dysponuje dobrą grafiką (ale nie tylko). Doskonały poradnik tuningu Zwifta.

 

Pytanie tylko, gdzie szukać tych plików profili w androidowskim zwifcie... Jeszcze nie grzebałem, ale jestem ciekaw czy da się nieco podciągnąć to co widać na ekranie...

 

Jak wygląda wydajność zintegrowanych gpu laptopów?

top-1080.png

Szału jak widać nie ma, bez edycji w plikach profili nawet na najmocniejszym nie uzyska się raczej dodatkowych efektów typu oświetlenie czy urozmaicone cienie. A jak wyglądają karty graficzne? 

output_21_1.png

Jeśli ktoś ma sprzęt do wymagających gier to pewno ma coś z powyższego na pokładzie. Tylko czy warto robić sprzęt tylko i wyłącznie pod Zwift o takich podzespołach? 

 

Jeśli chodzi o optymalizację oprogramowania, to Zwift otwarcie przyznaje:

Zwift jest dostosowany do niższego sprzętu i nie kręcimy do grafiki poziomu Crysis 3, ponieważ prawie żaden z naszych użytkowników
a) nie dba o to (chodzi o realizm renderowania)
B) ma maszynę, która może renderować ponad 100 kolarzy w bardzo szczegółowym świecie.
 
Optymalizujemy pod kątem 90%, a nie 10%. Dla użytkowników Zwift jest to prawie całkowicie zintegrowana grafika Intel i mobilne GPU. 
 
Stąd ograniczenia renderingu i wyglądu gry. Ograniczenia do 100 kolarzy, a także dość zachowawcze profile graficzne gry. Nie ma nawet tego, co większość gier umożliwia: wyboru dopasowania szczegółowości i jakości wyświetlania, bo pomimo, że jest to możliwe, to przyjęto, że ma być to jak najłatwiejsze w użytkowaniu i sprawiające jak najmniej problemów - również dla obsługi technicznej. Bo jeszcze pojawiłyby się narzekania, że gra ma duże wymagania, tnie i w ogóle jest nie do użytku... I kolejne abonamenty nie byłyby opłacane... 
 
Wracając do myśli o pojawieniu się Zwift na konsole - o ile konsole Sony raczej pewno będą poza zasięgiem (z uwagi na politykę Sony raczej, nie na sprzęt - do PS nie podłączy się nawet słuchawek BT innych niż Sony PS), to Xboxy dlaczego nie? Na dodatek w tym przypadku sprzęt jest ściśle określony i przycinanie optymalizacji pod jak najsłabsze konfiguracje nie ma najmniejszego sensu, bez problemu można zrobić wydanie konsolowe o wiele ładniejszym, dzięki czemu znaleźliby się nabywcy na konsole - w końcu Xbox Series S nie jest aż taka droga, kosztuje co prawda więcej od Apple TV, ale jest już tańsza od iPada, a możliwości graficzne ma o wiele większe.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#420 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 01 grudzień 2020 - 15:52

 

Zwift jest dostosowany do niższego sprzętu i nie kręcimy do grafiki poziomu Crysis 3, ponieważ prawie żaden z naszych użytkowników

a) nie dba o to (chodzi o realizm renderowania)
B) ma maszynę, która może renderować ponad 100 kolarzy w bardzo szczegółowym świecie.
 

 

 

Ja powiem tylko że ostatnio u znajomego którego dzieciak ma google do VR z ciekawości uruchamialiśmy GTBikeV z GTA V na tym i tam już realizm w grafice dużo robi. Fakt że na razie nie ma okularów które by się nadawały do używania w takich warunkach ;) Trzeba by coś bardziej przewiewnego.
Wrażenia mega.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png




Dodaj odpowiedź