#403
Napisano 19 listopad 2020 - 14:16
Bo tych 1000 osób nie widzisz i nie zobaczysz. To co masz widoczne jest zawsze ograniczane do 100 jadących. Zresztą sprawdź sobie FPS i ustawienia jakości obrazu (nie, nie w settings - w pliku konfiguracyjnym, sprawdź: w https://szosa.org/to...zwift/?p=405627)
Oczywiście minimalne wymagania na PC wcale nie są takie duże, choć jednak do małych nie należą. Standard to 64bit OS z 8GB RAM i GPU z minimum 1GB, lub Intel® HD 4000 / AMD R5.
A jak się ma obrazek z Apple TV w porównaniu do PC. Bardziej to Better (Radeon™ R9 200 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 650) czy Best (Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970) ?
Podobnie jak przy Androidzie na obrazek jakości Better raczej nie licz. Widać to zwłaszcza na dużym ekranie. IMHO może nawet poniżej standardu na PC. O ile pamiętam to nawet na GPU Vega w budżetowym AMD Ryzen obraz jest ładniejszy, zwłaszcza po ręcznym podkręceniu szczegółów.
Tu masz porównanie:
po 7 minucie chyba, trochę urządzeń pokazał, choć Lama jest wybitnie jabłkowaty to zobaczysz tam sporo urządzeń ogryzka (w tym porównanie ATV 4K/ATV 4gen) ale jest i GTX 860M jest (nieco słabszą bo 840M mam w swoim nienajmłodszym lapku).
Na PC z dedykowaną grafiką zawsze będzie lepszy obraz - więcej szczegółów, cieni, odbić itd.
Z drugiej strony czy aż tak to ważne w tego typu grze? Gdyby Zwift był grą nastawioną na realistyczny wygląd otoczenia, to może i tak. Ale czy wtedy urządzenia przenośne (w tym ATV) wchodziłyby w rachubę? Być może nie. I tu jest problem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#404
Napisano 19 listopad 2020 - 14:49
Dokładnie, w tej "grze" przecież nikogo grafika nie interesuje a zaprzęganie stacjonarnego-growego komputera do Zwifta zazwyczaj będzie niewygodne. Przesył obrazu po Wifi do TV zawsze utnie trochę na płynności. Do tego masa osób nie ma BT w płycie głównej. Rozwiązanie sporo lepsze to wykorzystanie pochowanych podczas ostatniego remontu kabli HDMI w ścianie bądź choćby w listwach przypodłogowych ale szczerze mówiąc przy wygodzie tabletu/laptopa nigdy mi się akurat do Zwifta nie zdarzyło skorzystać z komputera stacjonarnego.
Próbowałem natomiast grać z telefonem streamującym obraz do Apple TV i działało w miarę, ale nie będę tu zbyt obiektywny bo mam przestarzały router Wifi nieobsługujący już nawet dość starych standardów w dziedzinie sieci bezprzewodowej. Analogicznie ten sam AirPlay z MacBooka też sprawdzał się całkiem OK, choć ponownie nie idealnie ale to prawdopodobnie wina właśnie mojego starzejącego się już nieco setupu. No niemniej mnie się "gra" bardzo dobrze na typowym, biznesowym laptopie i szczerze mówiąc kompletnie nie czuję potrzeby zmian. Wszystkie czujniki BT śmigają, nie mam najmniejszych problemów z łącznością ani zasięgiem. Dobrą decyzją był wybór czujników ANT+ & BT.
Natomiast na telefonie jest zdecydowanie mniej wygodnie, jednak interfejs nie jest zbyt dobrze dostosowany do telefonów.
#406
Napisano 19 listopad 2020 - 16:07
Tzn. nie zrozum mnie źle - kompletnie nie bronię nikomu dążyć do uruchamiania nawet gry takiej jak Zwift w super detalach, tylko po prostu ta "gra" nie stawia na grafikę ani tym bardziej na fotorealizm, dlatego nie stawiałbym owych ustawień w przypadku akurat tegoż produktu zbyt wysoko w priorytetach.
No bo nie wiem jak Ty, ale ja przy sensownym treningu nawet nie za bardzo dałbym radę się skupić na podziwianiu grafiki...
- lukaszzsch lubi to
#407
Napisano 19 listopad 2020 - 22:57
Nie tyle o szczegóły mi chodziło , co o płynność. Mój wiekowy Latitude e7440 wyciąga jakieś 25 klatek więc trochę mało. No ale nic. Choć wolał bym coś mniejszego to widzę że PC to PC. Odkurzę blaszaka, budżetowo upgrade'uje do GTX950 i będzie.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#409
Napisano 19 listopad 2020 - 23:06
i5 jakiś, ale nie pamiętam teraz dokładnie który. Wiekowy. Nic więcej niż GTX950 tam nie wsadzę bo będzie przerost formy nad treścią i szybciej już nie będzie. Byle mi nie cieło jak tłum na ekranie
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#417
Napisano 30 listopad 2020 - 14:31
Nie, kręcisz 7 dni ile chcesz. Tylko trzeba chyba z kompa zakładać konto, bo na mobilnych jest też 25 km jak dobrze kojarzę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Te 7 dni już od dość dawna nie jest aktualne. Obojętnie gdzie zakładasz konto i na jakim urządzeniu uruchamiasz aplikację, to darmowych jest 25 km w miesiącu. Ale mogą być to 2 dni jazd po godzinie o ile wybierze się Alpe, bez zjazdu. W drugi dzień dokańcza się jazdę po zakończeniu 25 km (ale bez dodatkowego naliczenia np. kropelek itp.), ważne żeby rozpocząć z darmowymi kilometrami.
- Bzyk lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#419
Napisano 01 grudzień 2020 - 13:05
Jeszcze małe "odkurzenie":
A jak się ma obrazek z Apple TV w porównaniu do PC. Bardziej to Better (Radeon™ R9 200 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 650) czy Best (Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970) ?
Znalazłem na blogu Zwiftalizer: https://blog.zwiftal...yersguide-2019/porównania co prawda z roku 2019, ale choć częściowo można porównać co i jak z wydajnością. Android od tego czasu nieco się poprawił np. doszła obsługa ANT+.
Warto zaglądnąć do tabelki. Właściwie zestawienie aż tak mocno się nie zdezaktualizowało, w dalszym ciągu jeśli ktoś chce kupić urządzenie głównie do Zwift i nie ma szczególnych wymagań dotyczących grafiki, to najbardziej opłacalne wydaje się Apple TV 4K.
Cytując: "Układy A10X, A12 Bionic i A13 Bionic w urządzeniach Apple są wyposażone w procesory graficzne, które konkurują z wbudowaną kartą graficzną Intela. Problem polega na tym, że rozdzielczość nie jest tak wysoka i są ograniczone do 30 FPS. Apple TV 4K (A10X) nie obsługuje grafiki 3D w rozdzielczości 4K. Jest to 1080 z podstawowym poziomem szczegółowości (cienie obiektów są obsługiwane od października 2019, ale nie cienie jeźdźców). Ogólne wrażenia są tak dobre, jak grafika Intel UHD 620 w laptopie Core i7 za 1 ⁄ 4 kosztu."
Jak z wydajnością?
Jak widać właściwie jeśli ktoś ma jakiegoś laptopa (byle nie całkowicie budżetowego) z Intelem i3/5/7 7/8 generacji z intelowską grafiką, to wydajność będzie mniej więcej podobna (ograniczenie wydajności: układ grafiki). Nawet starsza grafika Nvidii pozwoli na dodanie cieni, oświetlenia itd. (przy słabszych wymagana jest edycja pliku ustawień). Tego nie da się raczej uzyskać na ATV, ale mimo to grafika w tym urządzeniu i tak ma lepszą wydajność niż przeciętne gpu w procku intelowskim.
Tablet z Andoidem na którym działa Zwift? O ile tablet potrzebny jest nie tylko do Zwifta (dzieciak do nauki, konsumpcja mediów...) to dlaczego nie? Wydajność na ogół większa niż w urządzeniach z nadgryzionym jabłuszkiem:
choć oczywiście zależy to od wydajności gpu. No i ograniczeniem apki jest rozdzielczość 720p.
Sprawdzając na mojej motce action widzę:
- gSSAO - Włącza lub wyłącza światło i cień wyższej jakości - obiekt rzucający cień na siebie, dlaczego narożniki pokoju wydają się ciemniejsze, i takie tam. Efekt jest subtelny.
- gFXAA - Włącza lub wyłącza wygładzanie krawędzi modelu i linii ukośnych.
- gSunRays - Włącza lub wyłącza fantazyjne promienie słoneczne - bardzo fajny efekt na szlakach pokrytych kurzem i drzewami. Wpływa również na promienie księżyca.
- gHeadlight - Włącza przedni reflektor na rowerze w nocy.
- gFoliagePercent - Ustawia poziom automatycznie generowanej scenerii - drzewa, trawa, kwiaty, owoce, podwodne wodorosty itp. Jest to bardzo skuteczny sposób manipulowania środowiskiem w celu dopasowania do preferowanego FPS. Liczba od 0 do 1 jest normalna. Maksimum 5 ale to już bardzo niebezpieczna wartość. Domyślnie 0.5, za wyjątkiem ultra (1), ale u mnie i 2 działa dobrze na laptopie.
- gSimpleReflections - Włącza lub wyłącza proste odbicia na wodzie, szkle, metalu, węglu, bruku itp. (0 to wyłączenie tego uproszczenia, są pełne odbicia - np. woda wygląda o wiele ładniej)
- gLODBias - Pojawia się w celu narysowania modeli z mniejszą liczbą wielokątów, gdy wartość jest ustawiona na 2 lub więcej. Rowerzyści wyglądają bardzo słabo, a nawet mogą zniknąć, gdy gLODBias = 5. Stąd domyślnie w basic i medium = 1. Zero powoduje to, że rowerzysta wygląda o wiele ładniej, bardziej naturalnie. Ale jak ktoś ma problemy z wydajnością, może wrócić do pierwszych wersji Zwifta - inni wtedy wyświetlali się jako niebieskie duchy.
Po szczegóły odsyłam do #143 gdzie chyba dość dobrze wyjaśniłem szczegóły i jak zmienić pliki profili do uzyskania lepszego wyglądu bądź wydajności.
Zaktualizowany opis jest dostępny: https://blog.zwiftal...st/confighacks/- warto się zapoznać, szczególnie gdy ktoś dysponuje dobrą grafiką (ale nie tylko). Doskonały poradnik tuningu Zwifta.
Pytanie tylko, gdzie szukać tych plików profili w androidowskim zwifcie... Jeszcze nie grzebałem, ale jestem ciekaw czy da się nieco podciągnąć to co widać na ekranie...
Jak wygląda wydajność zintegrowanych gpu laptopów?
Szału jak widać nie ma, bez edycji w plikach profili nawet na najmocniejszym nie uzyska się raczej dodatkowych efektów typu oświetlenie czy urozmaicone cienie. A jak wyglądają karty graficzne?
Jeśli ktoś ma sprzęt do wymagających gier to pewno ma coś z powyższego na pokładzie. Tylko czy warto robić sprzęt tylko i wyłącznie pod Zwift o takich podzespołach?
Jeśli chodzi o optymalizację oprogramowania, to Zwift otwarcie przyznaje:
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#420
Napisano 01 grudzień 2020 - 15:52
Zwift jest dostosowany do niższego sprzętu i nie kręcimy do grafiki poziomu Crysis 3, ponieważ prawie żaden z naszych użytkowników
a) nie dba o to (chodzi o realizm renderowania)ma maszynę, która może renderować ponad 100 kolarzy w bardzo szczegółowym świecie.
Ja powiem tylko że ostatnio u znajomego którego dzieciak ma google do VR z ciekawości uruchamialiśmy GTBikeV z GTA V na tym i tam już realizm w grafice dużo robi. Fakt że na razie nie ma okularów które by się nadawały do używania w takich warunkach Trzeba by coś bardziej przewiewnego.
Wrażenia mega.