Jump to content


Photo

Zwift

zwift

577 replies to this topic

#421 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 03 December 2020 - 14:56

Zwift może być uruchomiony w trybie 3D oferowanym przez telewizory - do niedawna większość lepszych modeli TV posiadała tego typu tryb, teraz raczej ze świecą szukać w nowych modelach.

2019-11-18_2003541-1024x576.jpg Ctrl-Shift-3 - włączenie i wyłączenie trybu 3D

 

IMG_20191118_200629edit-1024x576.jpg

 

Jak widać nie potrzeba do tego nawet googli VR, które są mało praktyczne - normalne okulary 3D sprawdzają się w tych zastosowaniach o wiele lepiej.

 

Fakt, w goglach VR obraz zmienia się dookólnie ;) - czyli reaguje zmianą na obrót głowy wyświetlając zmieniony obraz co potęguje efekt trójwymiarowości. Ale czy jest to niezbędne w przypadku treningu? Nie byłbym tego taki pewny, choć na pewno znaleźliby się zwolennicy. Co innego, gdyby gogle VR były lżejsze, przewiewniejsze, praktyczniejsze - odpadałaby konieczność dodatkowego monitora/TV i byłby lepszy efekt wirtualizacji... Może kiedyś doczekamy.

 

Z innej beczki - dostałem skrętną podstawkę Elite Sterzo, oczywiście w wersji Smart. 

elite-sterzo-smart-2-1024x747.jpg

Podstawka jak podstawka, jak na razie zastosowanie ma chyba tyko w Zwift i dlatego tutaj to też umieszczam ;)

 

Trochę opisów w sieci można znaleźć, stąd ograniczę się tylko do moich wrażeń z użytkowania i odpowiedzi na pytanie, czy wydanie niemalże 3 stówek na podstawkę ma sens? A właściwie czy zmienia na tyle dużo odczucia grania w Zwift, że warto wydać tą kasę?

 

Na razie używałem tylko dwa razy. Zwift na androidzie. Za pierwszym razem awatar uparcie jechał środkiem drogi i do wyboru była możliwość zjechania na środek pasa przeciwnego ruchu. Jakiś błąd w aplikacji chyba, kalibracja nie pomagała. Po restarcie jechał już normalnie, czyli była możliwość wyboru pozycji na całym pasie ruchu (kilka pozycji - zależne od trasy chyba od 3 do 5).

 

Obecne wersje mają już zainstalowane baterie i poprawioną szczelność co było problemem pierwszej serii produkcyjnej.

Samo parowanie czasami trwa dość długo, nawet ok. pół minuty i po prostu trzeba czekać. Ruszenie bez sparowania będzie możliwe, ale skutkuje brakiem możliwości wyboru toru jazdy, tak jak normalnie domyślnie w Zwift. 

 

Obawiałem się, że będę musiał ciągle zwracać uwagę gdzie jestem i korygować ustawienie awatara. Nie, po prostu po wybraniu określonego toru jazdy awatar pozostaje na nim aż do kolejnej zmiany (ruszenia kierownicą). 

 

Oczywiście kierowanie w Zwift ma wiele wspólnego z jazdą... w Zwift. Czyli nie wybiera się toru jazdy przez pochylenie, a skręt kierownicą, która to czynność w normalnej jeździe i owszem działa, ale tylko przy niewielkiej prędkości, powyżej której skręca już się pochyleniem ciała. Czy ta zmiana sposobu kierowania przeszkadza? Myślałem, że tak, ale jednak nie jest tak źle, po chwili można się przyzwyczaić.

 

Co to daje? Czasami sporo. Może nie wtedy, gdy jedzie się w dużym tłoku, bo nie da się przejechać przez zwarty peleton z jednej strony drogi na drugą, żeby ściąć później zakręt. Zresztą w realu też nie. Jednak jeśli można przewidywać manewry (a na mapie przecież to widać) to zawsze można próbować ustawić się na optymalny tor jazdy, tak żeby ściąć zakręt i po chwili przesunąć się na środek po którym jedzie grupa. Pozostanie poza głównym torem jazdy jest możliwe, ale pozbawia draftu, co oczywiście jest niekorzystne, bo szybko pozbawia wypracowanego zysku.

 

Ile można zyskać czasowo na używaniu sterowania? Wg zwiftinsider na okrążeniu CritCity jakieś 2 - 4 sekundy. To więcej niż daje jakakolwiek rama i koła. Na dodatek wprowadza urozmaicenie treningowe, już nie tylko mocne kręcenie, ale opracowanie taktyki gdzie i jak przesunąć się w peletonie, tak żeby uzyskać dobrą pozycję do skrętu i zyskania przewagi. To spory plus.

 

Szkoda, że Zwift nie wprowadził jeszcze możliwości wyboru skrętu na skrzyżowaniach - to wydaje się przecież takie naturalne.

 

Czy jest możliwość przejazdu (jedynym) singlem Repack Ridge używając Sterzo? Ponoć tak, pomimo, że oficjalnie niby jeszcze nie, ale z tego co widzę na zwiftinsider: https://zwiftinsider.../sterzo-repack/to jest to możliwe. Tyle tylko, że skręt do singla i tak trzeba zrobić ręcznie, ponoć niezbędny jest Companion (jako pozostałość po jedynej możliwości sterowania), w sierpniu jeszcze były podpowiedzi dotyczące używania sterowania smartfonem z companion, nawet jeśli było sparowane Sterzo.

2020-08-21_0851063-1024x551.jpg

 

Ale powyższego jeszcze nie testowałem. Nie spodziewam się tu zbyt wiele, bo jednak jazda po singlach to balans ciałem i często pompowanie, czego zwirtualizować prosto się nie da. Ale jako odmiana od standardowych jazd - dlaczego nie? 

 

Reasumując - podstawka za 280 złociszy z przesyłką (Biostern 269 zł z pobraniem za 11 zł) tania nie jest, ale zdecydowanie dodaje Zwiftowi grywalności. Dla osób ścigających się na Zwift (o ile dany wyścig dopuszcza Sterzo!) zysk nawet kilku sekund jest nie do pogardzenia. Dla reszty - urozmaicenie zabawy. Myślę, że przynajmniej warto spróbować ;)

 

Elite ma monopol na Sterzo w Zwift do wiosny przyszłego roku.  Być może po pojawieniu się konkurencji cena (nieco) spadnie. 


  • KLXN likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#422 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 December 2020 - 22:52

Fakt, w goglach VR obraz zmienia się dookólnie ;) - czyli reaguje zmianą na obrót głowy wyświetlając zmieniony obraz co potęguje efekt trójwymiarowości. Ale czy jest to niezbędne w przypadku treningu? Nie byłbym tego taki pewny, choć na pewno znaleźliby się zwolennicy. 

 

Teoretycznie powinna wystarczyć ściana :D
Zwift też nie jest niezbędny a zwolennicy są.

Nie tylko obrót, ogólnie położenie oczu w przestrzeni. Raczej inna liga realizmu.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#423 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 04 December 2020 - 08:05

Elite ma monopol, za chwilę pojawią się inni i o skręcaniu za pomocą telefonu można zapomnieć. A wystarczył by obrotowy talerzyk pod kołem.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#424 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 04 December 2020 - 10:33

Można i tak.

 

Nie wiem czy Zwift obsługuję pady na USB bo wtedy to można za grosze zrobić, jeszcze taniej niż na filmie. ;)


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#425 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 04 December 2020 - 10:45

Nie do końca talerzyk obrotowy spełnia zakładaną funkcję:

  • kąt nachylenia (da się zrobić podstawkę to uwzględniającą - powyżej przykład)
  • progresywne zwiększenie oporu wraz ze zwiększeniem kąta obrotu
  • ułatwienie powrotu koła do pozycji neutralnej

Powyższe punkty naprawdę mają znaczenie. Oczywiście można trochę się pomęczyć i zrobić talerzyk ustawiony pod kątem, ze sprężynkami pozycjonującymi koło na środku, jednocześnie wprowadzającymi progresję wychylenia. Opcja sterowania telefonem faktycznie mogłaby być wprowadzona (nie tylko do jazdy terenowej), co umożliwiłoby użycie sterowania również w alternatywnych do Sterzo Smart blokach skrętnych (czy wersji Sterzo bez "smart"). 

 

Kamil - dolicz do tego koszty drukarki 3D i już tak tanio nie wychodzi ;)

Już to umieszczałem, ale przypomnę:

119707497_10158822632339429_177436720045

Kąt skrętu jest mierzony za pomocą potencjometru i przesyłany do aplikacji / oprogramowania Zwift za pomocą BLE. Kod demonstracyjny do tworzenia kontrolera sterującego dla Zwift za pomocą ESP32 https://sourceforge....steering-esp32/

No ale tu też bez drukarki 3D się nie obejdzie, przynajmniej do wydrukowania przekładni...

 

Padów Zwift nie obsługuje, przycisków kierunkowych też jeszcze nie (producenci rowerów treningowych już o to zabiegają jakiś czas) a to byłoby dość proste: każde przyciśnięcie przesuwa o jedną pozycję w torze jazdy. Tyle tylko, że musiałby być opublikowany sposób komunikacji, zresztą nie tylko BT, ale również ANT i to ustandaryzowane. Zresztą Sterzo transmituje BT/Ant, ale na razie Zwift wykorzystuje tylko BT pewno z uwagi na ograniczenia wyłączności dla Elite, bo specyfikacja ANT musiałby być udostępniona publicznie, zresztą pewno BT też będzie, bo Elite na szczęście nie należy do zamykających się w prywatnych kanałach transmisyjnych. Wtedy będą wystarczyły dwa przyciski i układ transmitujący dany kod... Zresztą na podstawie w/w projektu już można kombinować z tego typu rozwiązaniem ;)

 

A Keith Wakeham jest świetny - pierwszy raz spotkałem jego projekt Maelstrom (umożliwiający dokładnie to, co wiatrak Wahoo), jakby ktoś był ciekaw: https://titanlab.co/...via-opensource/- podany również kod na GitHub. Tyle tylko, że działał na podstawie poziomu mocy, a nie tętna, co IMHO nie do końca jest dobre. Fakt, mocniejsze przyciśnięcie i od razu mocniejszy strumień powietrza (to akurat ma sens), ale po mocnych interwałach właściwie nie można się szybko schłodzić. Stąd jednak HR ma większy sens - wzrost/spadek temperatury ciała jest skorelowany z tętnem.

 

Warto również popatrzeć na inne jego projekty, w tym podaną alternatywę Sterzo (zrobioną inaczej niż powyższy projekt z zębatką - po prostu potencjometr, sam stwierdził, że nie jest to najlepszy pomysł): https://titanlab.co/...zwift-steering/

 

No i genialny opis jak to zostało rozgryzione ;) https://titanlab.co/...g-sterzo-pwned/


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#426 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 04 December 2020 - 13:44

Kamil - dolicz do tego koszty drukarki 3D i już tak tanio nie wychodzi ;)

 

Można zamówić online a nawet zrobić z drewna.

To dla lubiących grzebać.

Ja na brak pieniędzy nie narzekam ale są rzeczy których nie kupię ;)

 

To mniej więcej tak samo jak z odkamieniaczem do ekspresu.

10x taniej kupić można kwas mlekowy i rozrobić.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#427 szymony

szymony
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 04 December 2020 - 16:40

Czekam na "garażowy" projekt sterujący manetką najtańszego chomika.

#428 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 December 2020 - 17:39

Było już wrzucane na tym forum. Jedyny minus był taki, że trzeba do niego mieć pomiar mocy.

#429 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 04 December 2020 - 22:23

No to po dzisiejszym teście Repack Ridge:

cdfa18405b646d62b2033a74c35897b3.png

86401212bfc2690826145078995ee82c.png

 

Po ostatniej aktualizacji już jest normalny "drogowskaz" do singla i nie potrzebne jest Companion, wystarczy Sterzo.

 

Odczucia? Zupełnie co innego niż sterowanie na szosie. Taka... zabawa, przez większość trasy raczej skupienie na pracy rąk, niż nóg, samo przyciskanie nogami raczej na końcówce singla na podjazdach dochodzących do kilkunastu procent. 

 

Oczywiście pokonywanie zakrętów w singlu jest zupełnie niepodobne do jazdy w rzeczywistości. Trzeba zapomnieć o normalnej technice brania zakrętów w singlach i po prostu bawić się.

 

Czego brak? Hamowania! Niestety, jak się mocno pokonało podjazd, to na zjeździe wyrobić się w zakrętach na szybko nie sposób. Trzeba pamiętać, żeby rozpoczynać zjazd powoli i może wtedy łatwiej wyrobić się na zakrętach. W realu bez hamulców i balansu ciałem to nie zabawa, a tutaj... no cóż, pozostaje skręcanie kierownicą, ale hamulce mogliby wreszcie dodać. Zresztą hamulce przydałyby się i na szosie np. do szybkiego zatrzymania lub zwolnienia i poczekania na grupę. Niby wejście w parowanie powoduje zatrzymanie, ale to proteza i można na tym za dużo stracić jak grupa przeleci obok zatrzymanego delikwenta.

 

Właściwie czas dość szybko mija i po pierwszym przejeździe nachodzi ochota na następny... No ale po trzecim razie (i tak nie zdobyłem wszystkich pełnych gwiazdek - patrz wyżej, doszła jeszcze jedna połówka na koniec), może następnym razem. Dla odmiany - może być, szkoda że na razie jest tylko ten jeden singiel, właściwie powinno być więcej tras o różnym stopniu skomplikowania. Niekoniecznie dużo zakrętów daje dużą zabawę, właściwie końcówka ze stromymi podjazdami była dla mnie najciekawsza: nogi pracują, zakręty pokonuje się wolno i naturalnie podczas podjazdów. Myślę, że tego typu trasy cieszyłyby się sporym zainteresowaniem.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#430 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 05 December 2020 - 09:44

Czy ja jestem taki gamoń czy Zwift to taki gniot: naprawdę nie ma możliwości wyjścia z event'u nie wychodząc z programu?

Moja trzecia zima z Zwiftem i nie mogę tego ogarnąć  :wacko:



#431 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 05 December 2020 - 09:57

Nie ma. Wkurzająca niedoróbka.

#432 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 05 December 2020 - 11:30

Na PC nie, na mobilnych wersjach wyjście do wyboru użytkownika i można kręcić dalej. Jakby tego nie mogli zaimplementować w wersji PC...

Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#433 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 06 December 2020 - 13:02

Czy wiecie jak wyłączyć wyświetlanie menu ekranowego podczas jazdy w zwift?
Ogarnąłem już, że zwift preferences pozwala włączyć/wyłączyć całość, ale ja chciałbym zostawić profil wysokościowy trasy, a resztę danych schować. Przede wszystkim moc, która mnie „rozkojarza”

#434 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 06 December 2020 - 15:03

Nie da się. Wykres tętna i mocy na dole możesz jedynie wyłączyć. 

Cała oficjalna klawiszologia https://zwiftinsider...oard-shortcuts/

 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#435 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 06 December 2020 - 15:09

Mozesz jeszcze prawy pasek z lista jadacych schowac za ekran.

#436 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 06 December 2020 - 15:21

Mozesz jeszcze prawy pasek z lista jadacych schowac za ekran.

A jak?

#437 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 06 December 2020 - 15:30

Przesuwasz go za ekran.
  • lukaszzsch likes this

#438 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 11 December 2020 - 00:02

A wiecie może jak to jest z tym promocyjnym kodem od Wahoo do Zwifta? Gdy go użyje mając aktywną subskrypcję to odpowiednio przesunie mi się moment obciążenia mojej karty, czy jak on działa?  


Edited by Prozor, 15 December 2020 - 22:04.
Przeniesione do właściwego działu.


#439 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 15 December 2020 - 22:13

Jeśli masz aktywną subskrypcję i chcesz użyć kodu promocyjnego, a zleży Ci na przedłużeniu darmowego użytkowania, to sugeruję użyć sposobu tu opisywanego: 

  1. Blokujesz kartę (zerujesz środki, unieważniasz itp. - ważne, żeby nie można było z niej zapłacić) z której płaciłeś abonament.
  2. Zwift przez tydzień będzie kilkukrotnie próbować obciążyć kartę, za każdym razem da informację na maila, że jest problem z płatnością: "We couldn't process your Zwift membership"
  3. Po tygodniu "członkostwo" zostanie anulowane, otrzymasz możliwość darmowego pokręcenia 25 km - wykorzystaj ;)
  4. Po wykorzystaniu powyższego aktywuj członkostwo poprzez wpisanie kodu promocyjnego. 
  5. Po wygaśnięciu darmowego okresu promocyjnego wykorzystaj kolejne 25 km (lub nie, ale dlaczego nie?) i aktywuj członkostwo poprzez normalną płatność jak do tej pory. 

W efekcie uzyskujesz dodatkowy tydzień plus dwa dni jazd po 25 km. Albo nawet i cztery, bo biorąc jazdy 25 km i używając ich do Alpe można rozbić te 25 km na dwa dni - ważne żeby pierwszy dzień zakończyć przed przejechaniem 25 km, czyi np. podjazd Alpe i zakończyć na szczycie (jakieś 17 km) bez zjazdu, kolejna jazda powtórka. Co prawda po zakończeniu 25 km jazda będzie możliwa, ale nie będą kropelki naliczane do ogólnej puli, ale to akurat mały problem.

 

Oczywiście można pominąć powyższe, tylko po co? W teorii wpisanie kodu powinno przesunąć płatność o jeden miesiąc, ale osobiście jestem w trakcie w/w procedury (kod Elite dostarczony z trenażerem). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#440 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 15 December 2020 - 22:39

W jaki sposób zlogowac dane miernika mocy podpiętego pod Zwift żeby nie wygładzało wykresu?

Robię porównanie miernika w korbie do miernika w wahoo kickr, bo ostatnio coś mi nie pasowało.

Korba jest podpięta do licznika, a kickr do Zwift :
a41cd04bf2f391daf6721c4914642132.jpg



Reply to this topic