Stare koła - nowe życie
#22
Posted 29 September 2011 - 22:24
konieczne jest usuwanie starego kleju w całości?
gdzieś natknąłem się na to, że jak jest trochę farfocli to nawet lepiej się szytka trzyma.
ma to jakikolwiek wymierny wpływ?
(a co do lutowania szprych - przeczytałem sobie ostatnio bicycle wheel.i tam stwierdzili, że nie ma to wpływu na sztywność koła.jedynie kiedy trzaśnie jedna to nie odlatuje sobie het daleko ale zostaje grzecznie na miejscu)
#24
Posted 15 October 2011 - 20:48
Zawsze można sobie to zrobić w retro szosie, będzie "bardziej kultowo "
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#25
Posted 15 October 2011 - 21:49
Te lutowania/wiązania są widocznie wyłącznie po to, by przy strzale szprychy pozostała owa na swoim miejscu. Ale z kolei nie wiem czemu obecnie tego nie robią, może po prostu to jest jakiś niezbyt sensowny pomysł mechaników starej daty.
Koło z dobrze naciagniętymi szprychami pracuje prawie wcale, bo jest sztywne, zwłaszcza jak ma więcej szprych (tak mi się zdaje), no na pewno ciśnienie ogumienia ma o wiele więcej do powiedzenia niż sztywność dobrze zrobionego koła. Ja tylko na starym gdańskim bruku słyszałem trzeszczenie szprych z przodu, ale to było ekstremum na 7,5 atm z przodu, oponkach 20 i 23c oraz prędkości ok. 30 km/h - no wtedy to koło ma prawo troszkę pracować. No a szpryszki mam tak naciągnięte, że ledwo ruszam ręką, a ich jest 36, obręcz to stareńka Super Champion, nawet bez komory - pewnie to też ma niemały wpływ na sztywność.
#26
Posted 16 October 2011 - 08:02
szprychy nie pracują, obrecz nie pracuje, na krzyzach także i w ogóle wszystko jest sztywne
h/k sorki ale Ty nie wiesz co i jak Ci pracuje bo tego nie widać.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#27
Posted 25 October 2011 - 16:31
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium
http://desmond.image....jpg&res=medium
#29
Posted 22 November 2011 - 01:35
https://picasaweb.go...feat=directlink
Czyli Super Champion stareńki na 28h! i Vittoria Corsa Cx, używana ale trzyma powietrze. Obręcz waży 345g katalogowo, empirycznie sprawdzę jak się do wagi dostanę.
Rozglądam się powoli za piastami i myślę którą obręcz dać na przód a którą na tył? Czy obydwie na przód ;D Jakieś propozycje?
#31
Posted 22 November 2011 - 11:10
Na tył przy 28 szprychach 2.0 i to raczej lepszej klasy ( choć2/1.8 DT można spróbować ) , no tutaj z piastami firmy podobne bo ciężko coś znależć.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#32
Posted 22 November 2011 - 15:01
#33
Posted 22 November 2011 - 20:22
Możesz zrobić coś takiego:
http://weightweenies...hp?f=10&t=56913
nie polecam na nasze dziury , koła miękkie będą i do 70kg max i to lajtu !
Oni tam sie podniecają byle czym jeśli o wage chodzi , nice , excellent itd, ale zero info realnego jak w użytkowaniu
28 szprych !! 2/1.5 , nyple alu pomijam bo mogą być , ale centrować je będzie częściej.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#35
Posted 22 November 2011 - 22:34
#36
Posted 22 November 2011 - 22:56
Wróć na poprzednią stronę ;]
Jak wspominałem koła składam dla zabawy więc nie będę flaków wypruwał na piasty od macka etc. Na spokojnie poczekam aż coś miłego w łapki moje wpadnie. To co mam, czyli obręcze i szytki kosztowało mnie może 25zł razem i zamierzam ten trend utrzymać ;]
Swoją drogą, wrzuciłem hipotetycznie w kalkulator tę obręcz na 28h z piastą 105 shimano i przy trzech krzyżach wyszło 306mm ;D Idzie gdzieś takie szprychy dostać długie?
#37
Posted 23 November 2011 - 08:51
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#38
Posted 23 November 2011 - 22:41
Nie sprecyzowałem- Arc en ciel mam tylko jedną, druga obręcz to ten mavic argent 8 32h 286g- i nie wiem, czy nie lepiej na przód go jednak dać? Lepsza z tyłu teoretycznie mocniejsza obręcz (+60g) czy 4 szprychy więcej? Wiem że ciężko przewidzieć jak to w praktyce wyjdzie.
Pobawiłem się kalkulatorem i jeśli trafię tanio komplet piast w okolicach 300g to 1360g komplet wychodzi ;D
W wersji najbardziej budżetowej, czyli piasty shimano, szprychy 2,0 i nyple mosiądz mamy 1640g, czyli i tak nieźle.
A, pojawiły się te same obręcze co moja na allegro, też 28h
http://allegro.pl/ob...1950555910.html
#40
Posted 30 November 2011 - 19:52
Nyple daj mosiądz, ale jeśli ktoś Ci ładnie zrobi , przód można zrobić na alu zakładając koła do lajtowej jazdy.
A jakbyś dorwał jak ja kiedyś szprychy Alpina aero nie płaskie ale jak kropla ( w starych kołach dorwałem takie ) to dopiero bajka .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo