Na jednej z moich szos, w tym sezonie jeździłem na oponce Continetal GP 5000 wrażenia poniżej. Zapraszam Was do lektury!
http://road-racing.p...dlugodystansowy
Napisano 29 listopad 2019 - 14:02
Na jednej z moich szos, w tym sezonie jeździłem na oponce Continetal GP 5000 wrażenia poniżej. Zapraszam Was do lektury!
http://road-racing.p...dlugodystansowy
Napisano 29 listopad 2019 - 14:43
Opona niezła ale do testów na bicyclerollingresistance podchodziłbym ostrożnie - według niego szytka Continental Competition generuje 4W większy opór niż GP 5000 - jeżdżę na obu i wrażenia z normalnej jazdy ( a nie testu na metalowym wałku) są dokładnie odwrotne.
Poza tym miałem kapcia pierwszego dnia użytkowania a drugiego po jakichś 2000 km. Teraz mają ponad 8000 i są w całkiem niezłym stanie (wymieniłem przód z tyłem) - tyle moich doświadczeń
Napisano 29 listopad 2019 - 15:12
Ok domyślam się, że używasz grubych butylowych dętek? To mogłoby tłumaczyć Twoje obserwacje Zajeździłem 4 sztuki Conti Competition, To, że szytka ma większy opór toczenia niz oponka wynika z jej budowy.Od najmniejszego oporu do największego wygląda to tak
Żeby uprzedzić pytanie, World Tour używa szytek nie dlatego że najlepiej się toczą tylko dlatego, że są bezpieczne przy awariach na zjazdach, można na nich jechać po przebiciu i czekać na wóz serwisowy. Continental Competition w World Tour to inna szytka niz to co my możemy kupic w sklepie. Przede wszystkim posiada dętkę lateksową, po drugie ma inny wzorek bieżnika.
Trzeba też przyznać, że mieszanka Black Chilli wg mnie w tej chwili nie ma poważnego rywala, piszę to na bazie użytkowania Vittori Corsa G+ Veloflexów i Continentali-kilku modeli. Podobnie wkładka antyprzebiciowa Vectran robi niezłą robotę. Obie te technologie są zarówno w GP 5000 jak i w Competition. Stąd wg mnie różni je opór tylko toczenia a ta różnica nie jest jakaś wielka. Polecam wrzucić pod oponke GP 5000 lateksowe dętki. Wtedy wyciśniesz z nich maksimum. Dziękuje za Twoja opinię!
Napisano 03 grudzień 2019 - 20:23
Polecam wrzucić pod oponke GP 5000 lateksowe dętki. Wtedy wyciśniesz z nich maksimum.
Wrzucić lateksowe dętki czy w ogóle nie wrzucać dętek? Ponoć tublessy są szybsze aniżeli oponka z dętką. Ponoć, bo wszystkie testy jakie widziałem wykazują różnice na tyle marginalne, że większy jest margines błędu owych testów. Co więcej, nie odzwierciedlają one wszystkich realnych warunków.
Odnośnie World Tour - to dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT? Tam wymienione przez Ciebie zalety nie są żadnymi zaletami. Do argumentów za szytką dodałbym niższą wagę zestawu koło + ogumienie
Napisano 03 grudzień 2019 - 20:49
dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT?
Właśnie coraz częściej nie używa. Polecam choćby lekturę: https://cyclingtips....tour-de-france/
Zresztą WT to wbrew pozorom często żaden punkt odniesienia, bo nie każdy team ma do dyspozycji producenta kół i jednocześnie producenta opon, który zapewniłby dostęp np. do systemu bezdętkowego.
Z drugiej strony trzeba zauważyć, że trend przechodzenia na TL też o niekoniecznie o czymkolwiek świadczy. Równie dobrze może być presja ze strony producentów, aby ten sprzęt promować, żeby potem użyteczni idioci podsyłali sobie na forach linki do artykułów
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 06 grudzień 2019 - 15:53
Używałem, *(i będę używać w przyszłości) w sezonie 2019, Conti GP5000 *(Zipp 302), i w innych kołach szytki Competition *(DT Swiss Spline), wszystko w rozmiarze 25c,.
Osobiście uważam że mało która firma/marka podskoczy w tej chwili Conti, krótko mówiąc szytki Competition, przy ok 45k km, tylko 3 x guma, i zero innych problemów.
Opona przy ok 5k km również zero problemu, choć do opony wracam niejako teraz, i ciągle jeszcze się zapoznaje z tematem, to jestem zauroczony połączeniem opony GP5000 z dętką supersonic od Conti, świetne toczenie, mam w szafie latex dętki, ale kiedyś miałem z nimi przeboje to jakoś nie jestem przekonany.
Napisano 10 grudzień 2019 - 22:55
Wrzucić lateksowe dętki czy w ogóle nie wrzucać dętek? Ponoć tublessy są szybsze aniżeli oponka z dętką. Ponoć, bo wszystkie testy jakie widziałem wykazują różnice na tyle marginalne, że większy jest margines błędu owych testów. Co więcej, nie odzwierciedlają one wszystkich realnych warunków.
Odnośnie World Tour - to dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT? Tam wymienione przez Ciebie zalety nie są żadnymi zaletami. Do argumentów za szytką dodałbym niższą wagę zestawu koło + ogumienie
Na każde pytanie jest odpowiedź, najwyższej klasy dyski robione są pod szytkę. To w kwestii tylnego koła przednie to w większości clincher. Opony to w 90 % Continental i to nie tylko GP 5000 ale również GP 4000 s 2. ( Info z Worldsów w Yorkshire. Tony Martin jako pierwszy wygrał Worldsy na oponce.
JA preferuje lateks zamiast tubelessa przez łatwość i czystość ogarnięcia. Takie powody ;-). Pozdrawiam.
Używałem, *(i będę używać w przyszłości) w sezonie 2019, Conti GP5000 *(Zipp 302), i w innych kołach szytki Competition *(DT Swiss Spline), wszystko w rozmiarze 25c,.
Osobiście uważam że mało która firma/marka podskoczy w tej chwili Conti, krótko mówiąc szytki Competition, przy ok 45k km, tylko 3 x guma, i zero innych problemów.
Opona przy ok 5k km również zero problemu, choć do opony wracam niejako teraz, i ciągle jeszcze się zapoznaje z tematem, to jestem zauroczony połączeniem opony GP5000 z dętką supersonic od Conti, świetne toczenie, mam w szafie latex dętki, ale kiedyś miałem z nimi przeboje to jakoś nie jestem przekonany.
Supersonic to dętka która jest bliska lateksowi w oporach, a trzyma powietrze jak butyl , bo jest butylem. Niezła ciekawa opcja. Ja tylko Contiemu wierzę na deszczu.
Napisano 11 grudzień 2019 - 11:55
Na jednej z moich szos, w tym sezonie jeździłem na oponce Continetal GP 5000 wrażenia poniżej. Zapraszam Was do lektury!
Kurczę, naprawdę ciężko się czyta. Przeczytaj sobie, popraw stylistykę, bo później człowiek nie zwraca uwagi na rzeczy ważne. Pozdrawiam