Skocz do zawartości


Zdjęcie

Moje 5 Groszy W Temacie Continetal Grand Prix 5000


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 29 listopad 2019 - 14:02

Na jednej  z moich szos,  w tym sezonie jeździłem na oponce Continetal GP 5000 wrażenia poniżej. Zapraszam Was do lektury!

 

http://road-racing.p...dlugodystansowy



#2 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 29 listopad 2019 - 14:11

Nie udało mi się dobrnąć do drugiego akapitu. Doceniam wkład pracy, ale przeczytaj to wcześniej i poosuwaj literowki, błedy gramatyczne i zdania bez sensu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • przegibek lubi to

#3 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 29 listopad 2019 - 14:43

Opona niezła ale do testów na bicyclerollingresistance podchodziłbym ostrożnie - według niego szytka Continental Competition generuje 4W większy opór niż GP 5000 - jeżdżę na obu i wrażenia z normalnej jazdy ( a nie testu na metalowym wałku) są dokładnie odwrotne. 

Poza tym miałem kapcia pierwszego dnia użytkowania a drugiego po jakichś 2000 km. Teraz mają ponad 8000 i są w całkiem niezłym stanie (wymieniłem przód z tyłem) - tyle moich doświadczeń  :)


  • Helium lubi to

#4 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 29 listopad 2019 - 15:12

Ok domyślam się, że używasz grubych butylowych dętek? To mogłoby tłumaczyć Twoje obserwacje Zajeździłem 4 sztuki Conti Competition, To, że szytka ma większy opór toczenia niz oponka wynika  z jej budowy.Od najmniejszego oporu do największego wygląda to tak 

  • opona bezdętkowa
  • opona z dętką
  • szytka

Żeby uprzedzić pytanie, World Tour używa szytek nie dlatego że najlepiej się toczą tylko dlatego, że są bezpieczne przy awariach na zjazdach, można na nich jechać po przebiciu i czekać na wóz serwisowy. Continental  Competition  w World Tour to inna szytka niz to co my możemy kupic  w sklepie. Przede wszystkim posiada dętkę lateksową, po drugie ma inny wzorek bieżnika.

Trzeba też przyznać, że mieszanka Black Chilli wg mnie  w tej chwili nie ma poważnego rywala, piszę to na bazie użytkowania Vittori  Corsa G+ Veloflexów i Continentali-kilku modeli. Podobnie wkładka antyprzebiciowa Vectran robi niezłą robotę. Obie te technologie są zarówno  w GP 5000 jak i  w Competition. Stąd wg mnie różni je opór tylko toczenia a ta różnica nie jest jakaś wielka. Polecam wrzucić pod oponke GP 5000 lateksowe dętki. Wtedy wyciśniesz  z nich maksimum. Dziękuje za Twoja opinię!


  • Prozor i astronom lubią to

#5 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 03 grudzień 2019 - 20:23

Polecam wrzucić pod oponke GP 5000 lateksowe dętki. Wtedy wyciśniesz  z nich maksimum. 

 

Wrzucić lateksowe dętki czy w ogóle nie wrzucać dętek? Ponoć tublessy są szybsze aniżeli oponka z dętką. Ponoć, bo wszystkie testy jakie widziałem wykazują różnice na tyle marginalne, że większy jest margines błędu owych testów. Co więcej, nie odzwierciedlają one wszystkich realnych warunków.

 

Odnośnie World Tour - to dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT? Tam wymienione przez Ciebie zalety nie są żadnymi zaletami. Do argumentów za szytką dodałbym niższą wagę zestawu koło + ogumienie



#6 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudzień 2019 - 20:43

na sezon 2021 biorę 32mm



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudzień 2019 - 20:49

dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT?

Właśnie coraz częściej nie używa. Polecam choćby lekturę: https://cyclingtips....tour-de-france/

 

Zresztą WT to wbrew pozorom często żaden punkt odniesienia, bo nie każdy team ma do dyspozycji producenta kół i jednocześnie producenta opon, który zapewniłby dostęp np. do systemu bezdętkowego.

 

Z drugiej strony trzeba zauważyć, że trend przechodzenia na TL też o niekoniecznie o czymkolwiek świadczy. Równie dobrze może być presja ze strony producentów, aby ten sprzęt promować, żeby potem użyteczni idioci :D podsyłali sobie na forach linki do artykułów ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:53

Używałem, *(i będę używać w przyszłości) w sezonie 2019, Conti GP5000 *(Zipp 302), i w innych kołach szytki Competition *(DT Swiss Spline), wszystko w rozmiarze 25c,.

 

Osobiście uważam że mało która firma/marka podskoczy w tej chwili Conti, krótko mówiąc szytki Competition, przy ok 45k km, tylko 3 x guma, i zero innych problemów.

Opona przy ok 5k km również zero problemu, choć do opony wracam niejako teraz, i ciągle jeszcze się zapoznaje z tematem, to jestem zauroczony połączeniem opony GP5000 z dętką supersonic od Conti, świetne toczenie, mam w szafie latex dętki, ale kiedyś miałem z nimi przeboje to jakoś nie jestem przekonany.



#9 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 10 grudzień 2019 - 22:55

 

Wrzucić lateksowe dętki czy w ogóle nie wrzucać dętek? Ponoć tublessy są szybsze aniżeli oponka z dętką. Ponoć, bo wszystkie testy jakie widziałem wykazują różnice na tyle marginalne, że większy jest margines błędu owych testów. Co więcej, nie odzwierciedlają one wszystkich realnych warunków.

 

Odnośnie World Tour - to dlaczego WT używa szytek też np. podczas TT? Tam wymienione przez Ciebie zalety nie są żadnymi zaletami. Do argumentów za szytką dodałbym niższą wagę zestawu koło + ogumienie

 

Na każde pytanie jest odpowiedź, najwyższej klasy dyski robione są pod szytkę. To w kwestii tylnego koła przednie to w większości clincher. Opony to w 90 % Continental i to nie tylko GP 5000 ale również GP 4000 s 2. ( Info z Worldsów w Yorkshire. Tony Martin jako pierwszy wygrał Worldsy na oponce.
JA preferuje lateks zamiast tubelessa przez łatwość i czystość ogarnięcia. Takie powody ;-). Pozdrawiam.

 

 

Używałem, *(i będę używać w przyszłości) w sezonie 2019, Conti GP5000 *(Zipp 302), i w innych kołach szytki Competition *(DT Swiss Spline), wszystko w rozmiarze 25c,.

 

Osobiście uważam że mało która firma/marka podskoczy w tej chwili Conti, krótko mówiąc szytki Competition, przy ok 45k km, tylko 3 x guma, i zero innych problemów.
Opona przy ok 5k km również zero problemu, choć do opony wracam niejako teraz, i ciągle jeszcze się zapoznaje z tematem, to jestem zauroczony połączeniem opony GP5000 z dętką supersonic od Conti, świetne toczenie, mam w szafie latex dętki, ale kiedyś miałem z nimi przeboje to jakoś nie jestem przekonany.

 

Supersonic to dętka która jest bliska lateksowi w oporach, a trzyma powietrze jak butyl , bo jest butylem. Niezła ciekawa opcja. Ja tylko Contiemu wierzę na deszczu.



#10 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2019 - 11:55

Na jednej  z moich szos,  w tym sezonie jeździłem na oponce Continetal GP 5000 wrażenia poniżej. Zapraszam Was do lektury!

 

http://road-racing.p...dlugodystansowy

Kurczę, naprawdę ciężko się czyta. Przeczytaj sobie, popraw stylistykę, bo później człowiek nie zwraca uwagi na rzeczy ważne. Pozdrawiam





Dodaj odpowiedź