Jump to content


Photo

Koła Na Sznurkach, Czyli Szprychy Berd

szprychy berd szprychy polimerowe

49 replies to this topic

#1 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 December 2019 - 22:58

Dość innowacyjny temat, więc pomyślałem że może to was zaciekawić. Jeden z ostatnich projektów na szprychach Berd czyli polimerowych, potocznie zwanych sznurkami

 

https://www.blackcat...-to-jest-z.html

 

DSC01271.jpeg

 

miłej lektury :)

Tomek


  • Arni likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 15 December 2019 - 08:24

Ani sznurki ani Spoxy się nie przyjęły i nie przyjmą, ze sznurka najlepiej siatki wychodzą.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 December 2019 - 10:35

Ani sznurki ani Spoxy się nie przyjęły i nie przyjmą, ze sznurka najlepiej siatki wychodzą.

 

Jestem innego zdania. Przede wszystkim polecam się przejechać na takich kołach a dopiero później wyciągać wnioski.

 

Największym atutem Berdów jest to, że są kompatybilne ze wszystkimi typami piast, obręczami i nyplami. W przeciwieństwie do Pirope mogą być instalowane na każdym zestawie, nowym lub używanym.

 

Po naciągnięciu są twarde i sztywne jak stal. W żadnym przypadku nie przypominają sznurków. 

 

Są w kolorze białym jak i czarnym.

 

Dziś Tune, Extralite, Schmolke i wiele innych niezależnych warsztatów (np lacemine29) stosują te szprychy, a przede wszystkich jeżdżą na tych kołach i wszystko zdaje egzamin.

 

Cenowo mogą szokować bo w końcu jedna szprycha to 35PLN i np przy 44 szprychach robi się 1500PLN. Z drugiej strony patrząc na wagę to:

- 44 szprychy stalowe, licząc 6g/szprychę daje 264g

- 44 szprychy Berd, licząc 2.5/szprychę daje 110g, czyli 150g zysku. Ten zysk to masa rotująca, to odczujemy pozytywnie już przy pierwszej jeździe. 

 

Zobaczcie ile $$ wywalamy na karbonowe mostki, kierownice, sztyce aby urwać pojedyczne gramy, a to w cale nie ma wpływu na osiągi szosy. 

W przypadku Berdów, przynosicie koła, zmieniamy szprychy na Berda i jest prawdziwy upgrade.

 

W przyszłym roku, gdy przeniosę pracownię kół do Wrocławia, Berdy będą na 100% w mojej ofercie. Jest to jedna z ciekawszych innowacji w ostatnich latach IMO.


  • muzycom and uraz like this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#4 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 15 December 2019 - 11:11

Widzę że koła złożyłeś pewnemu znanemu rowerowemu nieortodoxowi :)

#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 December 2019 - 11:38

Może i lżejsze, ale areodynamika słaba. Ile te sznurki mają średnicy?

#6 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 December 2019 - 14:12

szprychy nie są okrągłe, środkowa sekcja jest płaska jak w aero szprychach. Spłaszczona część ma 1.7mm a po krawędziach 2.2mm

 

@tobo - tak, koła dla kazafazy :)


  • Marcin321 likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 16 December 2019 - 15:20

Mniej wiecej sledze temat Berdow na ww od momentu jak te szprychy pojawily sie na rynku, nawet jeszcze nie w sprzedazy. Jeden z forumowiczow pokazywla zdjecia, nie pamietam dokladnie jaki model, piasty Extralite, gdzie nie bylo juz miejsca na zalozenie end capa, tak aby nie dotykal "wiazan".

#8 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 16 December 2019 - 16:15

Mniej wiecej sledze temat Berdow na ww od momentu jak te szprychy pojawily sie na rynku, nawet jeszcze nie w sprzedazy. Jeden z forumowiczow pokazywla zdjecia, nie pamietam dokladnie jaki model, piasty Extralite, gdzie nie bylo juz miejsca na zalozenie end capa, tak aby nie dotykal "wiazan".

 

tak, widziałem to też gdzieś na sieci... Ja w tym projekcie robiłem na J-bend. Kolejne będą na tune prince/princess więc tego problemu raczej nie będę miał. 

Z drugiej strony widziałem koła na extralite na tegorocznym Eurobike i z tego co pamiętam wszystko grało ale głowy nie dam....


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#9 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 19 December 2019 - 21:06

szprychy nie są okrągłe, środkowa sekcja jest płaska jak w aero szprychach. Spłaszczona część ma 1.7mm a po krawędziach 2.2mm


Środkowa sekcja jakie ma wymiary 1.7mm x ???, skoro to szprychy płaskie? I jaki % długości szprychy zajmuje sekcja 2.2mm dla szprych np. 260mm. Na zdjęciach wydaje się dość długa.

#10 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 December 2019 - 21:20

Środkowa sekcja jakie ma wymiary 1.7mm x ???, skoro to szprychy płaskie? I jaki % długości szprychy zajmuje sekcja 2.2mm dla szprych np. 260mm. Na zdjęciach wydaje się dość długa.

 

nie ma co krzyczeć, wystarczy przeczytać na blogu :)

 

wymiary środkowej sekcji to 1.7 x 2.2mm. Długości tej sekcji nie mierzyłem, tak na oko ta środkowa sekcja zajmuje nieco więcej niż połowę szprychy.

 

Jeżeli ktoś patrzy wyłącznie na aero, to pewnie te szprychy wypadną znacznie gorzej niż stalowe. Z drugiej strony, niższa waga to mniejsza masa rotująca, więc odczucie lekkich kół będzie znacznie większe.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#11 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 20 December 2019 - 12:42

Bloga przeczytałem, ale wątpliwości pozostały, bo albo mówimy o szprychach aero, albo o szprychach, które mają prawie połowę przekroju okrągłego, na oko bardzo grubego (coś powyżej 2.2mm?) i połowę prostokątnego o wymiarach 1.7mmx2.2mm. Dlatego dopytałem, bo jeśli ktoś, kto według mnie jest jednym z lepszych fachowców od kół na tym forum pisze, że szprycha jest aero, bo ma połowę sekcji o przekroju prostokątnym 1.7x2.2mm to coś mi nie gra. Sorry, ale taka szprycha nie będzie kompletnie aero.

 

 Aerodynamika jej będzie zbliżona do zwykłej okrągłej 1.9mm na całej długości. Jedna taka szprycha Berd powierzchnię natarcia ma ponad 2 razy większą od typowej szprychy aero o przekroju np. 1.1x2.2mm. Waga nie zrekompensuje strat na aero, chyba, że mówimy o secie typowo 'climbing wheels' lub o MTB - tam Berd mają sens.

 

Chyba, że sekcja tych Berdów nie jest prostokątna, a w kształcie deltoidu, jak np. w Pillar Wing (swoją drogą te szprychy są sztos, w wersji np. WING 22 przy przekroju 1.4mm x 2.2mm są bardziej aero od CX-Ray 0.9mm x 2.3mm i są znacznie sztywniejsze: https://www.biketone...sp?attid=122231 i https://item-shoppin...aanikko_psrwing). Wtedy 1.7mm w najgrubszym miejscu x2.2mm szerokości będzie miało aerodynamikę zbliżoną do 1.1x2.2 szprychy o prostokątnym przekroju. Ale straty aero na bardzo grubej, okrągłej sekcji zajmującej prawie połowę szprychy nadal będą takie, jakbyśmy połowę szprych dali aero, a połowę okrągłych 2.2mm.

 

Podsumowują Berd ciekawa opcja, ale na pewno nie do szosy.



#12 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 20 December 2019 - 14:51

Ja bym nawet nie czepiał się aerodynamiki, pal licho.

Zakładając, że sznurki wpływają na poprawę komfortu, to może byłyby godne rozważenia. Ale jak mocno da się odczuć tą poprawę komfortu? Raczej niewiele, choć mogę się mylić. Raczej nie na tyle, żeby jednocześnie jeździć po bruku i delektować się filiżanką kawy.

Nie przekonuje mnie też argument mniejszej wagi. 75g na kole można oszczędzić dobrą felgą. Albo oponą w komplecie z dętką lateksową. 

Druga sprawa - koszt. Same szprychy to 1,5 tysiaka. Zaplecenia też pewno za darmo nikt nie zrobi.  I to przy 22 szprychach na koło. A przy 32 (gravel, cięższy rowerzysta)? Z montażem pewno będzie ze 2,5 tysiaka. Może dla Szwajcara 2 - 2,5 tysiaka to pikuś, ale dla Polaka to jednak mało nie jest.

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 December 2019 - 16:02

Nie przekonuje mnie też argument mniejszej wagi. 75g na kole można oszczędzić dobrą felgą. Albo oponą w komplecie z dętką lateksową.

Można też zaoszczędzić dobrą felgą, oponą z dętką oraz szprychami.

Tanio nie jest, produkt jest absolutnie nie dla mnie, ale fajnie, że ktoś pcha ten wózek naprzód.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 20 December 2019 - 16:42

Widzialem pare rowerow mtb (forum WW) na tych szprychach, na szosie jeszcze nie. Fajnie, ze pojawila sie czarna opcja, bo ludzie starali sie malowac biala wersje z miernym skutkiem. Co do aerodynamiki, ludzie w dalszym ciagu kupuja kola LW ;)



#15 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 December 2019 - 08:22

Dzięki za odzew, cieszy mnie że temat zainteresował.

 

Bloga przeczytałem, ale wątpliwości pozostały, bo albo mówimy o szprychach aero, albo o szprychach, które mają prawie połowę przekroju okrągłego, na oko bardzo grubego (coś powyżej 2.2mm?) i połowę prostokątnego o wymiarach 1.7mmx2.2mm. Dlatego dopytałem, bo jeśli ktoś, kto według mnie jest jednym z lepszych fachowców od kół na tym forum pisze, że szprycha jest aero, bo ma połowę sekcji o przekroju prostokątnym 1.7x2.2mm to coś mi nie gra. Sorry, ale taka szprycha nie będzie kompletnie aero.

 

 

z tego co kojarzę, to nie pisałem że berdy są bardziej aero niż stalowe. To nie był cel Berda aby robić szprychy aero. Szprychy są płaskie w środkowej sekcji, coś jak Pillar Wing ale oczywiście nie są tak opływowe jak stalowe. 

 

Ogólnie co do aero, moim prywatnym zdaniem, temat aero powinien być traktowany całościowo. Bardzo często widać na szosach fajne szybkie rowery, wysoki stożek i.... pozycja praktycznie wyprostowana jak w trekingu i do tego luźnawe ciuchy. W takim przypadku, całe właściwości aero biorą w łeb, bo nasze ciało stawia dużo większe opory niż cały rower.

 

 

Ja bym nawet nie czepiał się aerodynamiki, pal licho.

Zakładając, że sznurki wpływają na poprawę komfortu, to może byłyby godne rozważenia. Ale jak mocno da się odczuć tą poprawę komfortu? Raczej niewiele, choć mogę się mylić. Raczej nie na tyle, żeby jednocześnie jeździć po bruku i delektować się filiżanką kawy.

Nie przekonuje mnie też argument mniejszej wagi. 75g na kole można oszczędzić dobrą felgą. Albo oponą w komplecie z dętką lateksową. 

Druga sprawa - koszt. Same szprychy to 1,5 tysiaka. Zaplecenia też pewno za darmo nikt nie zrobi.  I to przy 22 szprychach na koło. A przy 32 (gravel, cięższy rowerzysta)? Z montażem pewno będzie ze 2,5 tysiaka. Może dla Szwajcara 2 - 2,5 tysiaka to pikuś, ale dla Polaka to jednak mało nie jest.

 

 

Cena za szprychę zawiera już zaplot i budowę koła. Tak więc te 1.5tysiaka to już z budową koła.

 

Jeżeli chodzi o Szwajcarię, będąc całkiem szczery to mniej więcej połowa klientów na "luksusowe koła" pochodzi z Polski. Mnie to osobiście cieszy, bo widać że ludzie zaczynają doceniać kwestię budowy kół na zamówienie. Być może wynika to też z faktu, że trzymam swoją marżę na jednakowym poziomie. Pracując w takim systemie, często można mieć koła na Industry 9 czy nawet Chris King w cenie DT240 u innych zaplataczy/sklepach (pomijając promocje, wyprzedaże itp)

 

 

Widzialem pare rowerow mtb (forum WW) na tych szprychach, na szosie jeszcze nie. Fajnie, ze pojawila sie czarna opcja, bo ludzie starali sie malowac biala wersje z miernym skutkiem. Co do aerodynamiki, ludzie w dalszym ciagu kupuja kola LW ;)

 

 

koła LW to zupełnie inna liga i nawet nie ma co porównywać 


  • qzn likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#16 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 16 January 2020 - 22:07

Ja bym z największą przyjemnością przygarnął komplet kół na extralite-ach pod triplet i tych szprychach  B)


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#17 teraw

teraw
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 04 February 2020 - 22:29

Na jakiej zasadzie działają te szprychy? Masa utrzymuje się na szprysze dolnej na zasadzie znoszenia naprężenia wstępnego, czy niejako wisi na górnej na zasadzie jej wytrzymałości na rozciąganie?
  • tobo likes this

#18 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 05 February 2020 - 20:03

Tak samo jak zwykłe szprychy - piasta "wisi" na szrychach.



#19 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2020 - 21:34

Co prawda nie o berdach (to już wkrótce), ale za to o równie ciekawych obręczach Schmolke Carbon.

 

https://www.blackcat...le-premium.html

 

Jedne z najdroższych obręczy na rynku jakie możemy kupić. Jak wypadają w oczach klienta oraz zaplatacza? Zapraszam do wpisu!


  • 1415chris, Marcin321 and EmPe like this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#20 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 22 April 2020 - 22:01

Co prawda nie o berdach (to już wkrótce), ale za to o równie ciekawych obręczach Schmolke Carbon.

https://www.blackcat...le-premium.html

Jedne z najdroższych obręczy na rynku jakie możemy kupić. Jak wypadają w oczach klienta oraz zaplatacza? Zapraszam do wpisu!


Juz sie nie moge doczekac tych Berdow ;)
  • thomasz likes this



Reply to this topic