Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Na Sznurkach, Czyli Szprychy Berd

szprychy berd szprychy polimerowe

49 odpowiedzi w tym temacie

#21 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 kwiecień 2020 - 22:10

Juz sie nie moge doczekac tych Berdow ;)

 

no to będzie mega-sztos projekt :)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#22 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1016 postów

Napisano 22 kwiecień 2020 - 22:13

Zaciekawił mnie temat problemów w nyplami wewnętrznymi. Wg Ciebie luzowanie szprych to reguła czy niekoniecznie? Pytam bo od tego sezonu jeżdżę na takich właśnie kołach (tzn. z nyplami wewnętrznymi), ale póki co, po jakimś 1kkm nic takiego się nie dzieje. Wcześniej czy pózniej to nieuniknione??



#23 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 kwiecień 2020 - 22:20

Zaciekawił mnie temat problemów w nyplami wewnętrznymi. Wg Ciebie luzowanie szprych to reguła czy niekoniecznie? Pytam bo od tego sezonu jeżdżę na takich właśnie kołach (tzn. z nyplami wewnętrznymi), ale póki co, po jakimś 1kkm nic takiego się nie dzieje. Wcześniej czy pózniej to nieuniknione??

 

To wszystko zależy czy przy budowie użyty został klej do nypli (lub olej lniany) i czy jest poprawny naciąg. Ważne też jest, aby ilość szprych dobrana była do wagi kolarza. Te składowe pozwalają na uniknięcie problemów z luzującymi się nyplami. 

 

Mam masę, ale to naprawdę masę kół Rovala do poprawek. Niektóre szprychy (szczególnie te po stronie nie-napędowej) mają zupełnie zerowy naciąg. Miałem też jeden zestaw do poprawy od sugarwheels, którzy są dla mnie swoistym guru. Po bodajże 2 latach, szprychy były zupełnie luźne.

 

Cała prawda wychodzi po większym przebiegu, jakieś 8-10tyś km...


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#24 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1016 postów

Napisano 22 kwiecień 2020 - 22:24

Cała prawda wychodzi po większym przebiegu, jakieś 8-10tyś km...

Dzięki...będę obserwował ;) Pzdr



#25 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 kwiecień 2020 - 08:13

Komponenty Schmolke, obok AX Lightness, THM, w czasach kiedy waga miala jeszcze znaczenie, to byl obiekt karbonowych westchnien i koniecznosc w uber projektach. W przypadku Schmolke, szczegolnie te spod znaku TLO (the lightest one :) ) W sumie znam firme jeszcze sprzed mojej szosowej przygody.
Nie wiem czy sledzicie takie fakty ale Schmolke ostatnio przejelo THM od 3T (na szczescie).

Obrecze, to ich dosc niedawny dodatek do ich oferty.
1600g na 45mm obreczach, to troche przyciezkawy zestaw, nawet gdy to jest klinczer i tlr.

Odnosnie procesow, to glownym celem technologi takich jak briding, waveing, winding jest automatyzacja, co za tym idzie obnizenie kosztow wytwarzania, nie mylic z obnizeniem ceny produktow ;)
  • thomasz lubi to

#26 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 kwiecień 2020 - 08:38

obręcz TLO 45mm dla wersji pod oponę to 405g a pod tubeless 430g. To wciąż świetna waga i można zrobić z tego badzo lekki zestaw. W moim przypadku obaj klienci chcieli wytrzymałe piasty i mosiężne nyple, co dodało wagi. Zestaw pod tarczę 24/24 wyszedł lekko ponad 1500g a 28/28 ~1600. Gość w sumie waży prawie 100kg więc to i tak bardzo lekki zestaw jak dla niego

 

Mam konktakt z byłbym pracownikiem Schmolke który składał dużo kół. Wiadomości które ma, są bardzo ciekawe i to nie tylko dot. obręczy ale też np ram tytanowych zakupionych z Rosji...tematy raczej nie do opisywania na publicznym forum :)

Ogólnie bracia Schmolke rozwijają firmę, ale metody i marża jaką narzucają są... mówiąc delikatnie - brutalne

 

Munich Composites technologicznie są mega. Robią mnóstwo dla BMW i innych gigantów. Tak jak piszesz, cena wytwarzania jest bardzo niska. Można spaść z krzesła dowiadując się ile tak naprawdę kosztują takie elementy prosto z fabryki :)

 

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#27 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 kwiecień 2020 - 08:41

3T zrobiło z THM to, co miało i chciało zrobić: zapłaciło za know-how, a produkcji butikowych części i tak nie mieli w planach, dlatego z zadowoleniem (a kto wie, czy nie z zyskiem) sprzedali firmę dalej.

 

Teraz wiedzą, jak produkować produkty klasy THM, i dostosują proces do tajwańskiej masówki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#28 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 maj 2020 - 17:32

DSC_9781.jpg

 

Wrzucam tu, bo dość ciekawy temat. Nie mogę znaleźć oryginalnego posta, gdzie opisywałem piasty Borga pod triplet.

 

Doczekałem się własnych piast pod ten zaplot i obecnie testy trwają w najlepsze. Koła ultra sztywne, a przy tym ok 100g lżejsze niż w przypadku piast Borga.

 

Wpis tu

 

Pozdrawiam!


  • admsk, Marcin321 i 4gotten lubią to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#29 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 07 maj 2020 - 11:48

A co z projektem na sznurkach? Wypatruję jakiś rezultatów z zaciekawieniem :)



#30 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 maj 2020 - 12:13

A co z projektem na sznurkach? Wypatruję jakiś rezultatów z zaciekawieniem :)

 

coś się powinno niedługo pojawić :)


  • Marcin321 lubi to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#31 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 07 maj 2020 - 12:20

Śledzę zatem temat ;)



#32 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 07 maj 2020 - 15:19

coś się powinno niedługo pojawić :)


Tylko kiedy? 🤔😉

#33 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 maj 2020 - 21:51

Tylko kiedy? 🤔😉

 

niech już zrobią te wybory i zniosą kwarantannę... 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#34 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 styczeń 2023 - 23:22

Cześć, bardzo dawno mnie tu nie było :)

Od ostatniego wpisu, wiele fajnych projektów na berdach zostało poczynionych, o czym napiszę w kolejnych tygodniach. Tym czasem pojawiła się nowość, czyli koła na szprychach karbonowych.

Zachęcam do lektury bo to naprawdę niezła rzecz!

 

link


  • Marcin321, EmPe i cauchy lubią to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#35 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 styczeń 2023 - 07:36

"Taka waga z taką sztywnością boczną jest nie do osiągnięcia w przypadku klasycznych szprych typu cx-ray"

 

Co do sztywności to ciężko mi się wypowiedzieć, natomiast co do masy: na przykład szutrowe koła Farsports na  piastach Carbon Ti i szprychach cx-ray o wysokośći 40mm ważą 1280 gramów.

Szosowe(nieco węższe) o wysokości 30 mm, 1215 gramów.

Do tego obręcze Farsports nie mają otworów w łożu  więc jest to ich efektywna masa, nie trzeba doliczać dodatkowej masy taśm na obręcze.



#36 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 styczeń 2023 - 10:26

"Taka waga z taką sztywnością boczną jest nie do osiągnięcia w przypadku klasycznych szprych typu cx-ray"

 

Co do sztywności to ciężko mi się wypowiedzieć, natomiast co do masy: na przykład szutrowe koła Farsports na  piastach Carbon Ti i szprychach cx-ray o wysokośći 40mm ważą 1280 gramów.

Szosowe(nieco węższe) o wysokości 30 mm, 1215 gramów.

Do tego obręcze Farsports nie mają otworów w łożu  więc jest to ich efektywna masa, nie trzeba doliczać dodatkowej masy taśm na obręcze.

 

Tak, zdaję sobie sprawę że nie są to najlżejsze koła. Obręcze których używam, ważą ok 400-410g przy profilu 40mm, gdzie np Duke waży 350g więc spokojnie można by było zbić 100g na całości.

 

Natomiast, porównując dwa zestawy (cx-ray vs karbon), szczególnie o niższych profilach jak 30mm lub 40mm, to różnica sztywności jest ogromna. Nie wiem do końca z czego to wynika, napewno szprycha carbonowo-kevlarowa jest mniej rozciągliwa i bardziej sztywna sama w sobie, ciężej ją wygiąć (choć się da).   Może to powoduje, że całe koło praktycznie nie chodzi na boki pod naciskiem prasy lub mojej wagi

 

Taki zestaw o profilu 30mm w Alpy jest świetnym wyborem. Leciutki, bardzo sztywny, więc podjazdy stają się bardziej przyjemne. 

 

Nie da się też ukryć że te szprychy wchodzą na rynek i będzie coraz więcej takich kół. Tuż za rogiem mamy już 3 firmy które to oferują, jednak dwie z nich rebranduje tanie bitexy narzucając szaloną marżę...


  • Dari lubi to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#37 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 styczeń 2023 - 15:03

To jeszcze zapytam tutaj (może też się komuś przyda), bo nie udało mi się znaleźć tej informacji: czy koła do roweru szutrowego są z haczykami czy bez?

 

W sumie koła wydają się ciekawe i może bym się nad nimi zastanowił (szutrowymi, tym bardziej, że czekam na nowy rower), ale -niestety- te białe napisy są dla mnie nie do przeskoczenia...

 



#38 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 styczeń 2023 - 18:11

To jeszcze zapytam tutaj (może też się komuś przyda), bo nie udało mi się znaleźć tej informacji: czy koła do roweru szutrowego są z haczykami czy bez?

 

W sumie koła wydają się ciekawe i może bym się nad nimi zastanowił (szutrowymi, tym bardziej, że czekam na nowy rower), ale -niestety- te białe napisy są dla mnie nie do przeskoczenia...

 

Hej, gravelowe obręcze są z haczykami. Jest to ok 90% zamówień jakie dostaję więc na razie taka będzie wersja

 

Co do napisów, to bardzo ważna jest dla mnie taka opinia, bo jak by nie było koła mają wyglądać ładnie. Czy chodzi o kolor czy w ogólnie o napisy? 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#39 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 styczeń 2023 - 20:10

Po prostu białe napisy nie są w moim guście.



#40 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 14 styczeń 2023 - 21:45

Ja moge tylko napisac ze zastosowanie szprych karbonowyche to mega upgrade w kolach, jezdzilem 2 lata na kolach LW i sztywnosc boczna jest niesamowita, do tego nie ma mowy przy jezdzie w korbach zeby gdzies tarcza dotykala klocka
Dla mnie biale napusy tez nie do przeskoczenia, ale juz czarne bylyby super 😁
  • thomasz lubi to



Dodaj odpowiedź