Juz sie nie moge doczekac tych Berdow
no to będzie mega-sztos projekt
Posted 22 April 2020 - 22:10
Juz sie nie moge doczekac tych Berdow
no to będzie mega-sztos projekt
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 22 April 2020 - 22:13
Zaciekawił mnie temat problemów w nyplami wewnętrznymi. Wg Ciebie luzowanie szprych to reguła czy niekoniecznie? Pytam bo od tego sezonu jeżdżę na takich właśnie kołach (tzn. z nyplami wewnętrznymi), ale póki co, po jakimś 1kkm nic takiego się nie dzieje. Wcześniej czy pózniej to nieuniknione??
Posted 22 April 2020 - 22:20
Zaciekawił mnie temat problemów w nyplami wewnętrznymi. Wg Ciebie luzowanie szprych to reguła czy niekoniecznie? Pytam bo od tego sezonu jeżdżę na takich właśnie kołach (tzn. z nyplami wewnętrznymi), ale póki co, po jakimś 1kkm nic takiego się nie dzieje. Wcześniej czy pózniej to nieuniknione??
To wszystko zależy czy przy budowie użyty został klej do nypli (lub olej lniany) i czy jest poprawny naciąg. Ważne też jest, aby ilość szprych dobrana była do wagi kolarza. Te składowe pozwalają na uniknięcie problemów z luzującymi się nyplami.
Mam masę, ale to naprawdę masę kół Rovala do poprawek. Niektóre szprychy (szczególnie te po stronie nie-napędowej) mają zupełnie zerowy naciąg. Miałem też jeden zestaw do poprawy od sugarwheels, którzy są dla mnie swoistym guru. Po bodajże 2 latach, szprychy były zupełnie luźne.
Cała prawda wychodzi po większym przebiegu, jakieś 8-10tyś km...
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 23 April 2020 - 08:13
Posted 23 April 2020 - 08:38
obręcz TLO 45mm dla wersji pod oponę to 405g a pod tubeless 430g. To wciąż świetna waga i można zrobić z tego badzo lekki zestaw. W moim przypadku obaj klienci chcieli wytrzymałe piasty i mosiężne nyple, co dodało wagi. Zestaw pod tarczę 24/24 wyszedł lekko ponad 1500g a 28/28 ~1600. Gość w sumie waży prawie 100kg więc to i tak bardzo lekki zestaw jak dla niego
Mam konktakt z byłbym pracownikiem Schmolke który składał dużo kół. Wiadomości które ma, są bardzo ciekawe i to nie tylko dot. obręczy ale też np ram tytanowych zakupionych z Rosji...tematy raczej nie do opisywania na publicznym forum
Ogólnie bracia Schmolke rozwijają firmę, ale metody i marża jaką narzucają są... mówiąc delikatnie - brutalne
Munich Composites technologicznie są mega. Robią mnóstwo dla BMW i innych gigantów. Tak jak piszesz, cena wytwarzania jest bardzo niska. Można spaść z krzesła dowiadując się ile tak naprawdę kosztują takie elementy prosto z fabryki
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 23 April 2020 - 08:41
3T zrobiło z THM to, co miało i chciało zrobić: zapłaciło za know-how, a produkcji butikowych części i tak nie mieli w planach, dlatego z zadowoleniem (a kto wie, czy nie z zyskiem) sprzedali firmę dalej.
Teraz wiedzą, jak produkować produkty klasy THM, i dostosują proces do tajwańskiej masówki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 06 May 2020 - 17:32
Wrzucam tu, bo dość ciekawy temat. Nie mogę znaleźć oryginalnego posta, gdzie opisywałem piasty Borga pod triplet.
Doczekałem się własnych piast pod ten zaplot i obecnie testy trwają w najlepsze. Koła ultra sztywne, a przy tym ok 100g lżejsze niż w przypadku piast Borga.
Pozdrawiam!
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 07 May 2020 - 12:13
A co z projektem na sznurkach? Wypatruję jakiś rezultatów z zaciekawieniem
coś się powinno niedługo pojawić
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 07 May 2020 - 21:51
Tylko kiedy? 🤔😉
niech już zrobią te wybory i zniosą kwarantannę...
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 13 January 2023 - 23:22
Cześć, bardzo dawno mnie tu nie było
Od ostatniego wpisu, wiele fajnych projektów na berdach zostało poczynionych, o czym napiszę w kolejnych tygodniach. Tym czasem pojawiła się nowość, czyli koła na szprychach karbonowych.
Zachęcam do lektury bo to naprawdę niezła rzecz!
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 14 January 2023 - 07:36
"Taka waga z taką sztywnością boczną jest nie do osiągnięcia w przypadku klasycznych szprych typu cx-ray"
Co do sztywności to ciężko mi się wypowiedzieć, natomiast co do masy: na przykład szutrowe koła Farsports na piastach Carbon Ti i szprychach cx-ray o wysokośći 40mm ważą 1280 gramów.
Szosowe(nieco węższe) o wysokości 30 mm, 1215 gramów.
Do tego obręcze Farsports nie mają otworów w łożu więc jest to ich efektywna masa, nie trzeba doliczać dodatkowej masy taśm na obręcze.
Posted 14 January 2023 - 10:26
"Taka waga z taką sztywnością boczną jest nie do osiągnięcia w przypadku klasycznych szprych typu cx-ray"
Co do sztywności to ciężko mi się wypowiedzieć, natomiast co do masy: na przykład szutrowe koła Farsports na piastach Carbon Ti i szprychach cx-ray o wysokośći 40mm ważą 1280 gramów.
Szosowe(nieco węższe) o wysokości 30 mm, 1215 gramów.
Do tego obręcze Farsports nie mają otworów w łożu więc jest to ich efektywna masa, nie trzeba doliczać dodatkowej masy taśm na obręcze.
Tak, zdaję sobie sprawę że nie są to najlżejsze koła. Obręcze których używam, ważą ok 400-410g przy profilu 40mm, gdzie np Duke waży 350g więc spokojnie można by było zbić 100g na całości.
Natomiast, porównując dwa zestawy (cx-ray vs karbon), szczególnie o niższych profilach jak 30mm lub 40mm, to różnica sztywności jest ogromna. Nie wiem do końca z czego to wynika, napewno szprycha carbonowo-kevlarowa jest mniej rozciągliwa i bardziej sztywna sama w sobie, ciężej ją wygiąć (choć się da). Może to powoduje, że całe koło praktycznie nie chodzi na boki pod naciskiem prasy lub mojej wagi
Taki zestaw o profilu 30mm w Alpy jest świetnym wyborem. Leciutki, bardzo sztywny, więc podjazdy stają się bardziej przyjemne.
Nie da się też ukryć że te szprychy wchodzą na rynek i będzie coraz więcej takich kół. Tuż za rogiem mamy już 3 firmy które to oferują, jednak dwie z nich rebranduje tanie bitexy narzucając szaloną marżę...
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 14 January 2023 - 15:03
To jeszcze zapytam tutaj (może też się komuś przyda), bo nie udało mi się znaleźć tej informacji: czy koła do roweru szutrowego są z haczykami czy bez?
W sumie koła wydają się ciekawe i może bym się nad nimi zastanowił (szutrowymi, tym bardziej, że czekam na nowy rower), ale -niestety- te białe napisy są dla mnie nie do przeskoczenia...
Posted 14 January 2023 - 18:11
To jeszcze zapytam tutaj (może też się komuś przyda), bo nie udało mi się znaleźć tej informacji: czy koła do roweru szutrowego są z haczykami czy bez?
W sumie koła wydają się ciekawe i może bym się nad nimi zastanowił (szutrowymi, tym bardziej, że czekam na nowy rower), ale -niestety- te białe napisy są dla mnie nie do przeskoczenia...
Hej, gravelowe obręcze są z haczykami. Jest to ok 90% zamówień jakie dostaję więc na razie taka będzie wersja
Co do napisów, to bardzo ważna jest dla mnie taka opinia, bo jak by nie było koła mają wyglądać ładnie. Czy chodzi o kolor czy w ogólnie o napisy?
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 14 January 2023 - 21:45