Tak.
[Do 8000Zł] Szosa - Carbon
#84
Posted 04 January 2020 - 05:40
Odnośnie wagi to nie wiem, bo w necie nie mogę znaleźć żadnych danych, spróbuję go potem wrzucić na wagę łazienkową, może jakoś uda się sprawdzić, ale na ile to będzie miarodajne to nie wiem.
A czy się podoba? Jasne że tak! Generalnie kolor ładniejszy w rzeczywistości niż na fotkach Już się nie mogę doczekać jak na niego wsiąde, ale jeszcze trzeba w nim podłubać, głównie te hamulce angielskie zmienić stronami. Na środę/czwartek rower powinien być gotowy do jazdy, jak tylko pogoda dopisze to nawet wezmę specjalnie urlop na czwartrk/piątek żeby tylko coś za dnia pojeździć 😃
Końcem miesiąca jeszcze go będę doposażał w pomiar mocy (miałem już kupić do wcześniejszego roweru ale się wstrzymalem bo długości korby w obu inne) i mam nadzieję że na wiosnę będę fruwał, o ile nogę zrobię 😜
Mam nadzieję że pod kątem jakościowym to dobry zakup i trochę tysięcy km na nim zrobię, bo kolejny zakup to już pewnie coś z Di2, ale to za co najmniej 4/5 lat.
Bielsko-Biała Cycling
#86
Posted 04 January 2020 - 08:21
Pisałem, że ten 52 będzie dobrym wyborem, i na taki wygląda po ustawieniu roweru. Dobrze dobrany rozmiar.
Nie przejmuj się hamulcami tylko siadaj na rower jeździłem w czasie urlopu w UK miesiąc na rowerze z takim układem i nie czułem dyskomfortu. Po dwóch jazdach było wszystko naturalnie, a po powrocie do domu nie miałem problemów z powrotnym przestawieniem się na swój rower. Jesteś umówiony do serwisu, a do tego czasu możesz cieszyć się jazdą.
Jaki pomiar rozważasz?
#87
Posted 04 January 2020 - 08:33
Niektóre łożyska sterów (szczególnie kardridże fsa stosowane w rowerach pod inną marką producenta sterów) bywają okradzione ze smaru. Jeśli Twój spec ma stożkową główkę i duże łożysko na dole to posucha w nim przy jeździe w mokrych warunkach spowoduje konieczność zainwestowania w nietanie łożysko a tego można sobie oszczędzić.
#88
Posted 04 January 2020 - 08:39
8.2/8.3kg mi wyszło.
Pisałem, że ten 52 będzie dobrym wyborem, i na taki wygląda po ustawieniu roweru. Dobrze dobrany rozmiar.
Nie przejmuj się hamulcami tylko siadaj na rower jeździłem w czasie urlopu w UK miesiąc na rowerze z takim układem i nie czułem dyskomfortu. Po dwóch jazdach było wszystko naturalnie, a po powrocie do domu nie miałem problemów z powrotnym przestawieniem się na swój rower. Jesteś umówiony do serwisu, a do tego czasu możesz cieszyć się jazdą.
Jaki pomiar rozważasz?
Żeby tylko pogoda była... Dzisiaj to na pewno nici z jazdy. Może jutro się uda ;-)
Pomiar w lewym ramieniu korby - Ronde II gen albo inPeak.
Sprawdź czy hak jest dokręcony. Chińczykom brak siły w rękach. Sprawdź czy jest prosty i czy śruby L i H są ustawione prawidłowo, szczególnie ta pierwsza na tylnej przerzutce. Montownie często składają napęd "na sztukę", sklepy sprzedające wysyłkowo nawet jeśli oferują rowery przygotowane do jazdy często też tego nie robią. Skutek może być opłakany i bardzo kosztowny.
Niektóre łożyska sterów (szczególnie kardridże fsa stosowane w rowerach pod inną marką producenta sterów) bywają okradzione ze smaru. Jeśli Twój spec ma stożkową główkę i duże łożysko na dole to posucha w nim przy jeździe w mokrych warunkach spowoduje konieczność zainwestowania w nietanie łożysko a tego można sobie oszczędzić.
Przy okazji zmiany hamulców zrobię też przegląd cały w Specu także powinni zrobić wszystko co trzeba, mam nadzieję. Autoryzowany serwis Speca, sprawdzony, także nie powinni o niczym zapomnieć...
Bielsko-Biała Cycling
#90
Posted 04 January 2020 - 10:53
Bez pedałów, w takim stanie jak na foto. Dla mnie akurat waga roweru na plus i mocno odczuwalna, bo obecnie na 10kg jeżdżę także te prawie 2kg jednak czuć.
Aczkolwiek też aż takiej wagi do wagi ( ) nie przywiązuję, bo w związku z tym, że też się bawię w sporty sylwetkowe to większe wahania mam wagi swojej także... Na pewno nie będę walczył o każdy dekagram :-)
Bielsko-Biała Cycling
#91 Gosc_Nikt Ważny_*
Posted 04 January 2020 - 11:11
Zapytałem czy Ci się podoba, ponieważ ja wciąż nie potrafię się przełamać, co do tego obniżonego tylnego trójkąta, w połączeniu z okrągłą rurą podsiodłową...
Co do wagi, to już pisałem wcześniej, że na samym siodełku da się zejść przynajmniej 100g, bo to fabryczne jest wyjątkowo ciężkie. Jeśli nie jeździsz w wysokich górach, to napęd też jest dosyć kuriozalny, ponieważ przy korbie kompaktowej, masz kasetę 11-30 oraz tylną przerzutkę GS. Gdybyś zdecydował się na zmianę siodełka, tylnej przerzutki i kasety, mocno byś się zbliżył do 8 kg.
#93
Posted 04 January 2020 - 11:39
Zapytałem czy Ci się podoba, ponieważ ja wciąż nie potrafię się przełamać, co do tego obniżonego tylnego trójkąta, w połączeniu z okrągłą rurą podsiodłową...
Co do wagi, to już pisałem wcześniej, że na samym siodełku da się zejść przynajmniej 100g, bo to fabryczne jest wyjątkowo ciężkie. Jeśli nie jeździsz w wysokich górach, to napęd też jest dosyć kuriozalny, ponieważ przy korbie kompaktowej, masz kasetę 11-30 oraz tylną przerzutkę GS. Gdybyś zdecydował się na zmianę siodełka, tylnej przerzutki i kasety, mocno byś się zbliżył do 8 kg. Jeśli zmienisz przerzutkę na SS, to może da się też ująć dwa ogniwa z łańcucha. W każdym razie ja tak zrobiłem...
Mi się tam podoba tzn. może inaczej - nie mam zastrzeżeń/nie razi mnie ten trójkąt. Akurat rower ma mi się podobać także jakbym tylko mial jakieś uwagi pod tym kątem to bankowo bym go nie kupił.
W wysokich górach nie jeżdżę, ale płasko też nie jest, głównie Beskidy. 50 kilometrową trasę poniżej 500m przewyższeń ciężko ogarnąć, wiem, że to hopko-pagórki, ale nie jest to rejon Mazowsza na pewno. Do tego ja dopiero zaczynam zabawę z szosą, jeżdżę od Listopada na niej, teraz miałem kasetę 11-32 z kompaktem, także 11-30 zostawię na razie. Trochę popracuję nad nogą i będę się zastanawiał nad modyfikacjami o ile w ogóle takowe będę uważał za potrzebne i na moim poziomie mające jakieś korzyści. Na razie na pewno się będę cieszył i sporo frajdy sprawią fabryczne części
Bielsko-Biała Cycling
#94 Gosc_Nikt Ważny_*
Posted 04 January 2020 - 12:57
Czy wg Ciebie te zmiany mają na coś wymierne przełożenie? Poza samopoczuciem
Nie widzę potrzeby, aby wozić ze sobą kasetę 11-30, jeśli nie korzystam z takich przełożeń. Skoro ktoś ma taką potrzebę i widzi sens, to OK. Kasetę 11-30, producenci najczęściej łączą teraz z korbą 52x36, a z korbą kompaktową zestawiają kasetę 11-28. Zresztą przerzutka SS od nowej 105-tki, obsłuży kasetę 11-30. Więc i przerzutka GS, niepotrzebnie podnosi wagę roweru, podobnie jak dodatkowe 2 ogniwa w łańcuchu.
A co do siodełka, to co mam Ci odpowiedzieć?
Wystarczy zajrzeć do odpowiedniego tematu na FS i zapytać, dlaczego ludzie zmieniają siodełka na lżejsze... Zwłaszcza, że to fabryczne waży 360g! Dla kilku osób na forum, nawet niektóre owijki są zbyt ciężkie, więc o czym tu w ogóle mowa...
Każdy modernizuje swój rower w takim zakresie, jaki mu odpowiada i jaki uważa za stosowny, a jeśli przy okazji da się urwać dodatkowe 150-200g, to chyba jeszcze lepiej. Widzisz w tym coś złego, że Twoim zdaniem należy rozpocząć taką dyskusję?
#97
Posted 04 January 2020 - 15:01
Sprawdź czy hak jest dokręcony. Chińczykom brak siły w rękach. Sprawdź czy jest prosty i czy śruby L i H są ustawione prawidłowo, szczególnie ta pierwsza na tylnej przerzutce. Montownie często składają napęd "na sztukę", sklepy sprzedające wysyłkowo nawet jeśli oferują rowery przygotowane do jazdy często też tego nie robią. Skutek może być opłakany i bardzo kosztowny.
Niektóre łożyska sterów (szczególnie kardridże fsa stosowane w rowerach pod inną marką producenta sterów) bywają okradzione ze smaru. Jeśli Twój spec ma stożkową główkę i duże łożysko na dole to posucha w nim przy jeździe w mokrych warunkach spowoduje konieczność zainwestowania w nietanie łożysko a tego można sobie oszczędzić.
To już jest nudne...
- EmPe and Born Ready like this
#98
Posted 04 January 2020 - 15:04
Wystarczy zajrzeć do odpowiedniego tematu na FS i zapytać, dlaczego ludzie zmieniają siodełka na lżejsze.
No dlaczego?
Bo moim zdaniem przy wyborze siodła decydujące powinno być:
1.1. Wygoda
1.2. Wygląd (czy nam się podoba oraz czy pasuje do roweru)
2. Waga
3. Inne
#100
Posted 04 January 2020 - 15:30
Panowie czemu w dyskusji o treningu nigdy nie ma tak ożywionej dyskusji, i dyskutuje może łącznie pięć osób w ostatnim czasie.. A pytanie rower czerwoby czy bordowy i dyskusja na 1000 stron.......
Bo jak powiedział Karol z kanału Rowery Jendoślad „co nie dokręcę, to dowyglądam” 💁♂️