Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana Biegów Na Kasecie, Ultegra Di2


63 odpowiedzi w tym temacie

#21 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3590 postów

Napisano 10 styczeń 2020 - 22:23

Tak brzmi minimalny "niedolot" - łańcuch łapie zęby ale nie do końca- do momentu gdy złapie jedną z ramp.
Terkot może być zasługą koslawej przerzutki.

#22 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 styczeń 2020 - 18:47

rower oddany do Bajki

 

niby tu mieszkam w okolicy, ale dostać się do serwisu - pełna konspiracja :D odnalazłem latkę, nie dostanę się, bo trzeba od strony innej ulicy, to idę, dzwonię, "pan przyjdzie od tamtej klatki na rogu", to wracam i czekam. Czekam czekam, mróz szczypie, wyciągam tel zaczynam dzwonić, o ktoś idzie. No i myślałem, że rower odbierze stateczny pan, a tu wychodzi całkiem fajna dziewczyna, wypisuje mi karteczkę na tym mrozie, mówię jej o co chodzi, zabiera rower, do zo po weekendzie i tyle. Nawet warsztatu nie widziałem :D


  • Marcin321 lubi to

#23 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3590 postów

Napisano 17 styczeń 2020 - 18:58

Stateczny pan nie ma czterdziestki.
Aczkolwiek myślałem że to mniejsza partyzantka :)
Cóż człowiek uczy się całe życie (na doświadczeniach innych 😁 )
U mnie też jest "domowo" ale klient wgląd ma we wszystko.

#24 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1368 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 styczeń 2020 - 22:19

Warsztat to kawalerka na moje oko, niewiele straciłeś ;)

Co prawda 99% spraw ogarniam sam ale serwis Grześka to jedyne miejsce gdzie oddaję swoje rowery od dobrych kilku lat.

#25 cowall

cowall
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 styczeń 2020 - 22:46

Po waszych rekomendacjach, podjadę i ja z jednym problemem którego nie umiem samodzielnie ugryźć.
Jednak dobry serwis, mimo ich mnogości jest na wagę złota :)

@tobo a Ty gdzie stacjonujesz ze swoim warsztatem?

#26 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3590 postów

Napisano 17 styczeń 2020 - 22:48

Po środku Anglii :)

#27 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 styczeń 2020 - 23:09

dostałem zwrotkę z serwisu:

Spec jest gotów do odbioru. Podsumowując:

- oś tylnej piasty była zupełnie rozkręcona, przez co bębenek podczas zmian biegów przesuwał się w linii prostopadłej do roweru uniemożliwiając poprawną zmianę biegów. Nakrętka kontrująca została skręcona na odpowiedni klej do gwintów (Loctite 242) - ten typ ma to do siebie, że się luzuje. Raz na jakiś czas warto sprawdzić piastę

- łańcuch był za długi, przez co na najmniejszym trybie kasety wisiał - również miało to wpływ na złe działanie przerzutki. Skróciliśmy go o 2 ogniwa

- zaktualizowaliśmy firmware Di2 - wymagały tego klamkomanetki oraz bateria

- wyregulowaliśmy poprawnie zacisk tylnego hamulca i lekko podprostowaliśmy tarczę

Całość działa dobrze, proszę przetestować rower i sprawdzić, czy jest jak należy. Gdyby coś było jeszcze do poprawy będziemy reagować jak najszybciej

:o  :o


  • Marcin321 i lukaszzsch lubią to

#28 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3590 postów

Napisano 21 styczeń 2020 - 01:02

On jest maniakiem serwisowym.

Jak przetestujesz podjedź do Airbike i zapytaj czy nadal twierdzą że ten typ tak ma :)
Bo jeśli Bajka rozwiązała Twoje dylematy to Airbike wziął pieniądze za nic (Nie tylko nie rozwiązując problemu ale nie znajdując dwóch rzeczy wpływających na jakość zmiany biegów).

Ciekawe ile skasowały Cię oba serwisy.

Sprawdzanie aktualizacji oprogramowania w przypadku problemów z di2 wg mnie też jest istotne, jeśli nie nr1 przy diagnozie problemu z jakością zmiany biegów.

#29 cowall

cowall
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2020 - 07:13

Z zainteresowaniem śledzę Twój problem, i szczerze mówiąc Pan z serwisu bajka, wykazuje się zwracaniem uwagi na detale, bardzo mi się podoba takie podejście do tematu :)
Ale jak to możliwe, że łańcuch był za długi o aż dwa ogniwa? Założyłeś go bez ustawiania długości?

dostałem zwrotkę z serwisu:
Spec jest gotów do odbioru. Podsumowując:
- oś tylnej piasty była zupełnie rozkręcona, przez co bębenek podczas zmian biegów przesuwał się w linii prostopadłej do roweru uniemożliwiając poprawną zmianę biegów. Nakrętka kontrująca została skręcona na odpowiedni klej do gwintów (Loctite 242) - ten typ ma to do siebie, że się luzuje. Raz na jakiś czas warto sprawdzić piastę
- łańcuch był za długi, przez co na najmniejszym trybie kasety wisiał - również miało to wpływ na złe działanie przerzutki. Skróciliśmy go o 2 ogniwa
- zaktualizowaliśmy firmware Di2 - wymagały tego klamkomanetki oraz bateria
- wyregulowaliśmy poprawnie zacisk tylnego hamulca i lekko podprostowaliśmy tarczę
Całość działa dobrze, proszę przetestować rower i sprawdzić, czy jest jak należy. Gdyby coś było jeszcze do poprawy będziemy reagować jak najszybciej
:o :o



#30 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1368 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2020 - 08:10

@cauchy
Jak oddajesz widelec do serwisu to notatka jest jeszcze bardziej szczegółowa, a jak trzeba to jeszcze okraszona zdjęciami.

#31 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2020 - 10:39

Odebrałem rower. Jest jak było  :wacko:  Dobrze że tylną piastę zaserwisowali, nie była tykana od nowości, czyli od 3.5roku. 

 

@tobo, Airbike robił też inne rzeczy, zmiana owijki i serwis tylnego hamulca bo całkiem się zapowietrzył plus zmiana klocków. 140pln (chyba tylko po kosztach klocków polecieli?), Bajka 100. 

 

@cowall łańcuch sam zmieniałem w czerwcu i wydawało mi się, że starczyło, tzn. nie wisiał jak makaron na najmniejszych koronkach i był jeszcze zapas na największe koronki. Widocznie jeszcze było za długo, rzeczywiście teraz jest bardziej napięty.

 

Muszę się jezdnąć na jakimś innym rowerze z Di2 żeby porównać... 

 

 



#32 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1368 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2020 - 15:20

Odebrałem rower. Jest jak było :wacko: Dobrze że tylną piastę zaserwisowali, nie była tykana od nowości, czyli od 3.5roku.


No i mit cudownych rąk mechanika prysł ;)

#33 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7258 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 styczeń 2020 - 15:23


@cowall łańcuch sam zmieniałem w czerwcu i wydawało mi się, że starczyło, tzn. nie wisiał jak makaron na najmniejszych koronkach i był jeszcze zapas na największe koronki. Widocznie jeszcze było za długo

Albo zużył się przez te pół roku i z powodu wydłużenia teraz wisiał.

 

Gdyby powyższe okazało się prawdą, niewykluczone, że kaseta jest już leciutko podjechana i dlatego nie zachwyca taką kulturą pracy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#34 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2020 - 18:05

na razie zostawiam temat, oglądam inne filmiki na YT i jest w wielu przypadkach podobnie, więc widocznie ten typ tak ma

ale nie omieszkam przy najbliższej okazji sprawdzić tego na innym rowerze



#35 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3590 postów

Napisano 22 styczeń 2020 - 00:21

Gdybam że Bajka gdzie jest mniakalne podejście do jakości pracy sprzętu dopatrzonoby się jakiejś nieprawidłowości to zostałbyś wtajemniczony.

#36 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 13:37

Hej,

w serwisie skrócili łańcuch tak, że na przełożeniu 25/50 (najdłuższe wyciągnięcie wózka) łańcucha już brakuje o ogniwko, i jeśli się zagapię to mogę urwać przerzutkę (nie mam ustawionej blokady koszenia łancucha w sofcie).

 

Jeździłem tak dwa msce, aż postanowiłem dosztukować jedno ogniwko, żebym się nie zagapił i nie miał awarii po drodze. I co się okazało? 25/50 ok, ale na 13/34 łańcuch już wisi jak sznurek  :huh: o koronkach 11 i 12 nie powiem, bo ustawili zeby się nie zrzucało na nie.

Kumam teraz czemu skrócili łańcuch, ale z poprzednią przerzutką 6870 nie było takich akcji. Przy odpowiednim doborze długości łańcucha mogłem jeździć po całym zakresie, bez stresu ze coś urwę. A tamta przerzutka miała mniejszą pojemność. 

 

Czy to jest cecha tej nowej przerzutki 8050, że już trzeba w programie ustawiać blokadę koszenia łańcucha? Czy może coś jest źle ustawione? Mówię o najmniejszej możliwej kasecie 11-25, a co dopiero jakbym chciał dać 11-32 a mam to w planach na góry? 

 



#37 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 25 kwiecień 2020 - 16:37

W moim Di2 (8050) ten problem nie występuje. Przerzutka działa cicho, przerzuca natychmiastowo, bez żadnego dźwięku. Gdybym nie czuł zmian na nodze to nie wiedziałbym że coś się zmienia. Jedyna głośniejsza zmiana to full synchro przy zmianie tarczy z przodu, ale też często jest tak, że praktycznie tego nie słyszę.



#38 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1368 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 17:09

Nie kojarzę żeby Ultegra pozwalała na ograniczenie czegokolwiek jak masz wrzucony blat, tak samo jak nie da się wyłączyć blokady użycia dwóch najmniejszych koronek przy małej tarczy z przodu. Może w DA się da?

Ja mam przerzutkę ze średnim wózkiem więc bez kłopotu ogarnia zakres 11-28 z blatu, a przy 34-13 nic nie wisi :) Inna sprawa, że z blatu 2 największych koronek kasety po prostu nie używam bo i po co.

#39 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1566 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2020 - 17:15

a jednak da się zablokować i na dodatek jest to fabryczne ustawienie :o

https://di2center.co...sition-control/

 

z ciekawości jeszcze spróbuję podpiąc rower do kompa tak jak radzą tu i zobaczę co da zrobić:

https://di2center.co...-your-computer/

 

a oprócz tego najwidoczniej łańcuch DA po 2kkm jest do wymiany.



#40 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 25 kwiecień 2020 - 19:11

a jednak da się zablokować i na dodatek jest to fabryczne ustawienie :o

https://di2center.co...sition-control/

 

z ciekawości jeszcze spróbuję podpiąc rower do kompa tak jak radzą tu i zobaczę co da zrobić:

https://di2center.co...-your-computer/

 

a oprócz tego najwidoczniej łańcuch DA po 2kkm jest do wymiany.

 

Jakiego bym nie używał po 1500 km trzeba wymienić.





Dodaj odpowiedź