Zmiana Biegów Na Kasecie, Ultegra Di2
#22
Napisano 17 styczeń 2020 - 18:47
rower oddany do Bajki
niby tu mieszkam w okolicy, ale dostać się do serwisu - pełna konspiracja odnalazłem latkę, nie dostanę się, bo trzeba od strony innej ulicy, to idę, dzwonię, "pan przyjdzie od tamtej klatki na rogu", to wracam i czekam. Czekam czekam, mróz szczypie, wyciągam tel zaczynam dzwonić, o ktoś idzie. No i myślałem, że rower odbierze stateczny pan, a tu wychodzi całkiem fajna dziewczyna, wypisuje mi karteczkę na tym mrozie, mówię jej o co chodzi, zabiera rower, do zo po weekendzie i tyle. Nawet warsztatu nie widziałem
- Marcin321 lubi to
#27
Napisano 20 styczeń 2020 - 23:09
dostałem zwrotkę z serwisu:
Spec jest gotów do odbioru. Podsumowując:
- oś tylnej piasty była zupełnie rozkręcona, przez co bębenek podczas zmian biegów przesuwał się w linii prostopadłej do roweru uniemożliwiając poprawną zmianę biegów. Nakrętka kontrująca została skręcona na odpowiedni klej do gwintów (Loctite 242) - ten typ ma to do siebie, że się luzuje. Raz na jakiś czas warto sprawdzić piastę
- łańcuch był za długi, przez co na najmniejszym trybie kasety wisiał - również miało to wpływ na złe działanie przerzutki. Skróciliśmy go o 2 ogniwa
- zaktualizowaliśmy firmware Di2 - wymagały tego klamkomanetki oraz bateria
- wyregulowaliśmy poprawnie zacisk tylnego hamulca i lekko podprostowaliśmy tarczę
Całość działa dobrze, proszę przetestować rower i sprawdzić, czy jest jak należy. Gdyby coś było jeszcze do poprawy będziemy reagować jak najszybciej
- Marcin321 i lukaszzsch lubią to
#28
Napisano 21 styczeń 2020 - 01:02
Jak przetestujesz podjedź do Airbike i zapytaj czy nadal twierdzą że ten typ tak ma
Bo jeśli Bajka rozwiązała Twoje dylematy to Airbike wziął pieniądze za nic (Nie tylko nie rozwiązując problemu ale nie znajdując dwóch rzeczy wpływających na jakość zmiany biegów).
Ciekawe ile skasowały Cię oba serwisy.
Sprawdzanie aktualizacji oprogramowania w przypadku problemów z di2 wg mnie też jest istotne, jeśli nie nr1 przy diagnozie problemu z jakością zmiany biegów.
#29
Napisano 21 styczeń 2020 - 07:13
Ale jak to możliwe, że łańcuch był za długi o aż dwa ogniwa? Założyłeś go bez ustawiania długości?
dostałem zwrotkę z serwisu:
Spec jest gotów do odbioru. Podsumowując:
- oś tylnej piasty była zupełnie rozkręcona, przez co bębenek podczas zmian biegów przesuwał się w linii prostopadłej do roweru uniemożliwiając poprawną zmianę biegów. Nakrętka kontrująca została skręcona na odpowiedni klej do gwintów (Loctite 242) - ten typ ma to do siebie, że się luzuje. Raz na jakiś czas warto sprawdzić piastę
- łańcuch był za długi, przez co na najmniejszym trybie kasety wisiał - również miało to wpływ na złe działanie przerzutki. Skróciliśmy go o 2 ogniwa
- zaktualizowaliśmy firmware Di2 - wymagały tego klamkomanetki oraz bateria
- wyregulowaliśmy poprawnie zacisk tylnego hamulca i lekko podprostowaliśmy tarczę
Całość działa dobrze, proszę przetestować rower i sprawdzić, czy jest jak należy. Gdyby coś było jeszcze do poprawy będziemy reagować jak najszybciej
#31
Napisano 21 styczeń 2020 - 10:39
Odebrałem rower. Jest jak było Dobrze że tylną piastę zaserwisowali, nie była tykana od nowości, czyli od 3.5roku.
@tobo, Airbike robił też inne rzeczy, zmiana owijki i serwis tylnego hamulca bo całkiem się zapowietrzył plus zmiana klocków. 140pln (chyba tylko po kosztach klocków polecieli?), Bajka 100.
@cowall łańcuch sam zmieniałem w czerwcu i wydawało mi się, że starczyło, tzn. nie wisiał jak makaron na najmniejszych koronkach i był jeszcze zapas na największe koronki. Widocznie jeszcze było za długo, rzeczywiście teraz jest bardziej napięty.
Muszę się jezdnąć na jakimś innym rowerze z Di2 żeby porównać...
#33
Napisano 21 styczeń 2020 - 15:23
@cowall łańcuch sam zmieniałem w czerwcu i wydawało mi się, że starczyło, tzn. nie wisiał jak makaron na najmniejszych koronkach i był jeszcze zapas na największe koronki. Widocznie jeszcze było za długo
Albo zużył się przez te pół roku i z powodu wydłużenia teraz wisiał.
Gdyby powyższe okazało się prawdą, niewykluczone, że kaseta jest już leciutko podjechana i dlatego nie zachwyca taką kulturą pracy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#36
Napisano 25 kwiecień 2020 - 13:37
Hej,
w serwisie skrócili łańcuch tak, że na przełożeniu 25/50 (najdłuższe wyciągnięcie wózka) łańcucha już brakuje o ogniwko, i jeśli się zagapię to mogę urwać przerzutkę (nie mam ustawionej blokady koszenia łancucha w sofcie).
Jeździłem tak dwa msce, aż postanowiłem dosztukować jedno ogniwko, żebym się nie zagapił i nie miał awarii po drodze. I co się okazało? 25/50 ok, ale na 13/34 łańcuch już wisi jak sznurek o koronkach 11 i 12 nie powiem, bo ustawili zeby się nie zrzucało na nie.
Kumam teraz czemu skrócili łańcuch, ale z poprzednią przerzutką 6870 nie było takich akcji. Przy odpowiednim doborze długości łańcucha mogłem jeździć po całym zakresie, bez stresu ze coś urwę. A tamta przerzutka miała mniejszą pojemność.
Czy to jest cecha tej nowej przerzutki 8050, że już trzeba w programie ustawiać blokadę koszenia łańcucha? Czy może coś jest źle ustawione? Mówię o najmniejszej możliwej kasecie 11-25, a co dopiero jakbym chciał dać 11-32 a mam to w planach na góry?
#37
Napisano 25 kwiecień 2020 - 16:37
W moim Di2 (8050) ten problem nie występuje. Przerzutka działa cicho, przerzuca natychmiastowo, bez żadnego dźwięku. Gdybym nie czuł zmian na nodze to nie wiedziałbym że coś się zmienia. Jedyna głośniejsza zmiana to full synchro przy zmianie tarczy z przodu, ale też często jest tak, że praktycznie tego nie słyszę.
#38
Napisano 25 kwiecień 2020 - 17:09
Ja mam przerzutkę ze średnim wózkiem więc bez kłopotu ogarnia zakres 11-28 z blatu, a przy 34-13 nic nie wisi Inna sprawa, że z blatu 2 największych koronek kasety po prostu nie używam bo i po co.
#39
Napisano 25 kwiecień 2020 - 17:15
a jednak da się zablokować i na dodatek jest to fabryczne ustawienie
https://di2center.co...sition-control/
z ciekawości jeszcze spróbuję podpiąc rower do kompa tak jak radzą tu i zobaczę co da zrobić:
https://di2center.co...-your-computer/
a oprócz tego najwidoczniej łańcuch DA po 2kkm jest do wymiany.
#40
Napisano 25 kwiecień 2020 - 19:11
a jednak da się zablokować i na dodatek jest to fabryczne ustawienie
https://di2center.co...sition-control/
z ciekawości jeszcze spróbuję podpiąc rower do kompa tak jak radzą tu i zobaczę co da zrobić:
https://di2center.co...-your-computer/
a oprócz tego najwidoczniej łańcuch DA po 2kkm jest do wymiany.
Jakiego bym nie używał po 1500 km trzeba wymienić.