Bike Fitting - Jaki Rozmiar Ramy Wasze Opinie / Sugestie ?
#1
Napisano 27 styczeń 2020 - 15:30
jeżdze pare lat ale za każdym razem jak kupuje / zmieniam rower czyli ze 2 razy w roku mam dylemat....
jaki rozmiar ramy polecacie bo żadne kalkulatory pode mnie nie pasują i wychodzą głupoty albo nierealne nie do dostania rozmiary z popularnych marek . modeli ....
wzrost 180
dł wewnętrzna nogi 91 - no właśnie....
według niektórych kalkulatorów wychodzi że pionowa rurka to nawet 63 przy tej nodze aale pozioma...54 )
czy niestety mam pecha ?
jakieś ciekawe propozycje , sugestie ?
modele? - w sumie jezdzić da sie na wszytkim - ale zeby było wygodniej , zgodnie ze sztuką ?
#5
Napisano 27 styczeń 2020 - 16:59
wychodzi że pionowa rurka to nawet 63 przy tej nodze aale pionowa...54
W pierwszym poście dwa razy napisałeś pionowa, z rożnymi wartościami.
#7
Napisano 27 styczeń 2020 - 17:59
za każdym razem jak kupuje / zmieniam rower czyli ze 2 razy w roku mam dylemat....
Zacznę trochę od końca... Tyle rowerów przerobiłeś i nie masz własnego zdania? Chyba masz już jakieś preferencje i obserwacje, na których możesz się oprzeć?
Kalkulator to zawsze wytyczna - cenna, ale nie jedyna, zresztą żaden fitter też nie jest wyrocznią. Szczególnie osoba, która miała okazję przetestować X rowerów zwykle potrafi już powiedzieć, na którym rowerze jeździ(ło) się jej najlepiej.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 27 styczeń 2020 - 18:17
Chcialbym tez na tym sie okazyjnie poscigac wiec szukam bardziej w ramach typu sport niz endurance. Choc w moim wypadku na endurance bede mial akurat pozycje "prawie sportowa
#10
Napisano 27 styczeń 2020 - 18:57
W tym przedziale mozna trafic propele reacto fuji foile i jeszcze pewnie pare modeli.
ale takich z nieco krotsza rurą górną..... Zeby pozycja byla jak trzeba ...
No wlasnie i i takich nie znam wiec pytam.
Czy moze celowac w mniejsze rozmiary? Ale wtedy siodlo "pol metra nad kierownice wystaje... moze i aero ale trudniej oddychac
#11
Napisano 27 styczeń 2020 - 22:30
Merida Reacto - pomijając te najwyższe modele ram, to główka ramy stosunkowo wysoka w stosunku do długości rury poziomej, obstawiam, że rozmiar M/L może być git.
- MaciekTu lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#13
Napisano 28 styczeń 2020 - 08:57
Merida Reacto - pomijając te najwyższe modele ram, to główka ramy stosunkowo wysoka w stosunku do długości rury poziomej, obstawiam, że rozmiar M/L może być git.
z tego co patrze to chyba w historii modelu sie to zmieniło bo 4-5 letnie reacto HT pion i poziom mają takie same ale główke ramy - HT znacznie mniejsze, ciężkawe te ramy w tańszych wersjach ale to chyba standard w tych cenach .
taki propel dajmy na to tłuczony jest bez żadnych zmian w geometrii od początku czyli nie wiem - z 7 lat chyba , merida coś zmienia jednak.
#16
Napisano 28 styczeń 2020 - 14:02
Jeżeli, tak jak piszesz, zmieniasz rower dwa razy do roku, to fitting to relatywnie niewielkie koszty. Tym bardziej, że dzięki temu możesz sobie kupić święty spokój na kilka lat.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#17
Napisano 28 styczeń 2020 - 14:49
z tego co patrze to chyba w historii modelu sie to zmieniło bo 4-5 letnie reacto HT pion i poziom mają takie same ale główke ramy - HT znacznie mniejsze, ciężkawe te ramy w tańszych wersjach ale to chyba standard w tych cenach .
taki propel dajmy na to tłuczony jest bez żadnych zmian w geometrii od początku czyli nie wiem - z 7 lat chyba , merida coś zmienia jednak.
Nie wiem, ale Reacto do 3 lat, ma w rozmiarze M/L najniższy stosunek "efektywnej długości górnej rury" (TT) do "wysokości główki ramy" (HT). W przypadku Merdidy w rozmiarze M/L wynosi - 3,14, w przypadku wspomnianego Gianta Propela w rozmiarze M/L - 3,45, a w przypadku Treka Madone w rozmiarze 58 - 3,35, także różnica jest spora.
Najprościej zobaczyć to na przykładzie:
Reacto w rozmiarze M: TT: 545, HT: 165
Propel w rozmairze M: TT: 550, HT: 145
Madone w rozmiarze 54: TT: 543, HT: 131
Aeroad w rozmiarze S: TT: 549, HT: 130
Nie ma drugiego roweru aero o takiej dziwnej geometrii jak Merida Reacto. W teorii powinno własnie pasować idealnie po twoje wymagania. Dodatkowo ma stosunkowo wysoką rurę pod-siodłową, co pewnie w twoim wypadku też ma niebagatelne znaczenie (aby Ci sztycy nie brakło). Kwestia tylko upewnienia się czy możesz sztyce na odpowiedni poziom wysunąć. Odszukać jeszcze egzemplarz z kilkoma podkładkami i tyle w temacie.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#18
Napisano 28 styczeń 2020 - 14:56
Tylko czy to juz nie jest bardziej rower do TT gdzie 2 godziny ciezko wysiedziec... to nie wiem.
Reacto ma geometrie turystyczna i zawodnicza i to co pokazales to jest wersja amatorska i faktycznie powinnno mi byc wygodniej nieco
I tak sztyca a wlasciwie jej brak bywa problemem. A w niektorych rowerach teraz stosuje 320mm i przy pionowej 52 moze byc jej za malo
#19
Napisano 28 styczeń 2020 - 16:15
M/L ma 540 mm rurę pod-siodłową, z maksymalnym wyciągnięciem sztycy (zakładam 300mm) to będzie 840mm, to już sporo nawet przy nodze 910mm powinno styknąć - aczkolwiek zawsze lepiej zobaczyć na żywo.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#20
Napisano 28 styczeń 2020 - 17:03
Jeżeli, tak jak piszesz, zmieniasz rower dwa razy do roku, to fitting to relatywnie niewielkie koszty. Tym bardziej, że dzięki temu możesz sobie kupić święty spokój na kilka lat.
Może się też na fittingu dowiedzieć że powinien odłożyć myśli o „areo” i „sport” na bliżej nieokreśloną przyszłość. Ja bym nie ryzykował tylko kupował dalej