Jump to content


Photo

Bike Fitting - Jaki Rozmiar Ramy Wasze Opinie / Sugestie ?


82 replies to this topic

#41 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 03 February 2020 - 13:32

Spec sam mówi, że Tarmac SL6 jest bardziej aero niż ten Venge, to sobie możesz resztę dopowiedzieć.



https://www.youtube....h?v=gWDmbKzf3ig



#42 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 03 February 2020 - 17:56

No wieem widzialem .... Ale kto kiedys nie chcial pojezdzic na venge reka do gory :)

A ze na nowego nie wydam 20 kola to myslalem o starym :l

A poza tym kazdy nowy model zawsze jest lepszy od starego o 20%: chocby tylko zmienili farbe :)



#43 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 03 February 2020 - 22:44

Nie wiem, mi ten rower się kompletnie nie podoba i wydaje totalnie bez sensu - zresztą takie same mam zdanie o Venge Vias. Za to aktualny model jest mega :)



#44 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 04 February 2020 - 10:23

logo daje 20% aero hehhehe

 

nowe przeważnie jest mega ... myślę ze 6 lat temu spec venge też był mega super oh ah - był nowy dziś sie "opatrzył " i są rowery lżejsze lepsze , są nowe testy etc... 

 

- po prostu są nowsze koncepcje... do tego trendy trochę sie zmieniły

 

 ceny nowych są poza zasięgiem zwykłych ludzi, to nie canyon .   

 

za 5-8 lat dzisiejsze spece będą bee choć dziś są mega, bo wyjdą nowe 20% szybsze a na pewno lżejsze  :) to wszystko kwestia dobrego marketingu 

 

zreszta trend jest taki ze rowery tradycyjne sie "Uaerawia" za pare lat kazdy rower tradycyjny czy wspinaczkowy bedzie w pewnym sensie aero - taki trend moda marketing itp....

chyba ze bardziej opłacalne okaże sie ciągłe trzymanie 2 linii zeby sprzedać 2 a nie 1 do wszystkiego. 



#45 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 04 February 2020 - 11:01

Jeśli ogólnie nie zależy Ci na tych kilku %, to w takim razie weź po prostu ten, który Ci się podoba bardziej.

 

Moim zdaniem Canyon Aeroad, to pozycja ponadczasowa, przetrwał na rynku 5 lat w niezmienionej formie, a masa firm wzorowały się na jego bryle przy projektowaniu swoich rowerów. Konstrukcja jest przede wszystkim udana głownie za sprawą swojej uniwersalności, bo poza właściwościami aero, to ciągle "wygodny" i lekki rower wyścigowy.

 

PS. Nie piszę tego tylko dlatego, że sam użytkuje taki model :)


  • MaciekTu likes this

#46 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 05 February 2020 - 09:31

tak jest bo jest to świeższa konstrukcja - w 2015 venge też był od 5 lat w sprzedaży "udanym modelem" ale w ostatnie 5 lat zmienili go 2 razy i to mocno....  za 5 lat sie okaze ze ten ultimate jest beee bo wyszedł  nowy super 20% lepszy :) - choć kto wie..... może nie. 

 

no nic na razie miałem dużo na głowie zobaczymy na co padnie , a może sie skończy zupełnie inaczej na jakimś ultimate to by było najrosądniejsze - ale chyba są tak dobre że używanych mało albo stare roczniki . 

 

a  właściwie to wizualnie bardzo mi wpadł w oko - i obecnie chyba Oltre xr jest moim ideałem choć poza zasięgiem  ... i nie ma na ryku wtórnym,

aż czasem chodzi mi po głowie zeby w przyszłości tzw replike zamowić od chinczyków ,w sumie mają dobre opinie. boje sie tylko ceł bo nie zamawiałem nigdy ram ani kół, tylko jakieś sztyce kierownice  , a to wielka paka pewnie dopakują tyle cła że marnie sie to kończy.



#47 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 05 February 2020 - 09:44

Są na rynku wtórnym, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Co nie zmienia faktu, że lekko używane oltre xr4 kosztuje i tak tyle co "dobry" nowy rower :).



#48 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 05 February 2020 - 09:53

pojedyncze sztuki,  właśnie o tym mowie ze są poza zasięgiem.... kilkanaście tysi to jednak za dużo nawet za nowy a co dopiero za używke /potestowy ....

ale wizualnie - miodzio.



#49 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 10 February 2020 - 09:33

Aeroad slx Mka  juz w garażu , ;)

- rama do 1`85 a ja ze swoimi 1'80 sztyce mam na ograniczniku :) choć siedzi się  w miare wygodnie w TCR miałęm 1cm dłuższą rure o 1cm i mostek 110 a tu 100 i już zaczynało być za długo a tutaj będzie nawet nawet bo 2cm krócej. zobaczymy jak to chodzi 

 

Chikushou  - masz w widelcu przednim zmienną geometrie ? jakie ustawienie i gdzie sie stosuje jakie to wady / zalety ? 

rozumiem że jak dam koło przednie bliżej tylnego = skróce baze kół

jak skróce - to rower bedzie bardziej zwrotny . ale przy dużych predkosciach i zjazdach moze być bardziej nerwowo ?

a jak wydłuże to odwrotnie ?

( w motocyklach jak kiedys jezdziłęm to tak działało a 2 koła to 2 koła ) 

 

 

i pyt 2 - jakaś różnica jest miedzy kierą H11 a H36 ? ja mam zdaje się H11...( chyba starsza wersja ) - juz sie dowiedziałem - waga i możliwość montażu lemondki 



#50 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 10 February 2020 - 20:47

Mam możliwość zmiany geometrii. Mam ustawione w pozycji tej bardziej stabilnej. Ogólnie w moim rozmiarze jest mega mały kąt pochylenia główki ramy, i w tym przypadku miałoby nawet sens ustawić koło "bliżej tylnego". Aczkolwiek jakoś podczas jazdy na nadmiar stabilności nie narzekam, więc zostało tak jak było.

Poza tym jest dokładnie tak jak opisałeś, nie bardzo kumam, po co ktoś chciałby zmniejszać bazę kół przy rowerze szosowym.


  • MaciekTu likes this

#51 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 11 February 2020 - 09:50

może sie przydać na wyścigach miejskich gdzie jest pełno zawrotek zakrętów... - ale pewnie tez kwestia preferencji i tyle. 

poki co mam jeszcze problem ze sztycą (bodaj V27) - bo nie chce sie ruszyć kąt siodełka piszą że trzeba opukać śrube w sztycy żeby ten okrągły środek ruszyć i zmienić kąt bo to sie "zakleja" i chyba u mnie tak sie stało . 

 

pierwszy bike o wadze poniżej 7kg ( na startowych kolach nawet z pedałami bedzie +- 7) i to aero trzeba czekać lepszej pogody , jak nic bedzie sam waty na treningach robić  :)  do tego nowe szytki idą , jeszcze zeby czas na jazde  sie dało tak łatwo kupić :/

 

jak tylko chińczyki zaczną latać z paczkami musze zamowić uchwyt na licznik dedykowany do kokpitu bo co 10 dolków to nie 40 za ori.. 



#52 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 11 February 2020 - 10:24

Poniżej 7kg? Jaka specyfikacja dokładnie? Chyba na jakiś super lekkich kołach i bez pedałów.

Nawet kiedyś widziałem kilka razy jak ważyli rowery Katusha Alpecin, i wychodziło im około 7,2 kg.

Mój bez pedałów w rozmiarze 2xs i na kołach o wadze 1550g waży ~7,3 kg.



#53 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 12 February 2020 - 12:28

noo może przesadziłem - Ale - sama rama z osprzętem ( wszystko prócz kół ) waży poniżej 5kg - 4750-4850 z pedałami ....

  Rama SLX M , klamki korba przerzutki ultegra , hamulce DuraA

 

koła ważą +- 2300  albo nawet kapke mniej ( stożki no-limited gołe koła +-1350 dość cieżkie drewniane szytki 2x300 i kasata DA 180gr ) 

waga chińska haczykowa wiec to wszystko "+-"  ale ważąc koła na spożywczej cyfrowej dokładnej i haczykowej wychodzi +-50gr to samo

 

bez pedałów ( 105 które ważą ze 330 ? )  wydaje sie powinno być poniżej 7..... 

 

( w necie ludzie sie chwalą wagami typu 6700 na pełnej DA czy Etap , chyba ze mi sie coś pomieszało ) 

 

a tak wugóle to widziałęm na YT filmik Canyona gdzie chyba już są migawki z nowym Aeroadem albo przynajmniej jego konceptem.... 

czyli niebawem nasze będą juz słabe bee i 20W słabsze :) 



#54 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 13 February 2020 - 14:28

Myślę, że gdyby zestaw na pełnym DA był lżejszy, to z pewnością canyon by się tym pochwalił. Tymczasem:

https://www.canyon.c..._rahmenfarbe=BK

Jak widać rower na stosunkowo dobrych kołach ~1440g i bez pedałów waży 6,8kg - czyli z nawet dobrymi pedałami waży powyżej 7 kg.

 

Nie twierdzę, że nie da się zejść poniżej 7kg, ale to wymaga już na prawdę drogich części. Wagi, jakimi ludzie się chwalą to jedno, a fizycznie jak się waży te rowery to druga sprawa.

 

Ja raz na jednym wyjeździe do Włoch, dla beki poważyłem rowery całej ekipy, a szczególnie tych co się tak chwalili, jakie to lekkie maszyny mają. Miny ludzi, gdy pokazujesz im zdjęcie gdy rower na wadze wskazuje pół kilo więcej niż zakładali - bezcenne.



#55 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 13 February 2020 - 15:38

Racja.
zwlaszcza ze moja waga super dokladna nie jest.
No ale- di2 jest ciezsze deko od zwyklej DA a w opisie kol jest blad bo tylne i przednie wazy tyle samo
moje kola waza 1350 czyli pewnie ze 200gr mniej niz te tam. jednak faktycznie pewnie jakby mojego dobrze zwazyc to ponizej 7 miec nie bedzie ale blisko to i tak niezly wynik..

#56 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 13 February 2020 - 20:10

Jak na rower aero to ciągle świetny wynik :).



#57 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 17 February 2020 - 07:56

dziwny ten aeroad :) 

z jednej strony petarda naprawdę czuć sztywność pięknie sie zbiera, przy 60kmh jedzie wyraźnie stabilniej niż moje poprzednie sprzęty na żadnym rowerze nie czułem sie tak pewnie przy prędkościach 60+. ( ale sztyca w sumie prawie na max wyjęta gnie się widocznie ) 

na pierwszy rzut oka i przypasowanie pierwsze 20 -30 min pozycja wygodna, fajnie pasuje ... 75 min na trenażerze spoko ciągle wygodnie. 

 

I waty same się robią :)   

 

ale po 2 godzinach lędźwiowy i szyja ból ból .... w sumie pierwsza dłuzsza jazda =można sie spodziewać ,

dziwne to ze na sculturze czułem sie tak na start podobnie jak nie mniej wygodnie to jednak 2 godziny było bez żadnego bólu , odległości poustawiałem podobnie (  tylko że pewnie kiera wypada te 2-4 cm niżej ,  to może być powód ). 

 

PS musze nieco pokombinować z pozycją i dać sobie pare treningów na przyzwyczajenie., 

czeka mnie wymiana kabli bo przerzutki chodzą jak na jakichś drutach a nie na linkach..-

ciężki do wymiany ten system linek ? dużo pierdzielenia czy w miarę ładnie sie przepycha przez rame ? 

 

 



#58 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 17 February 2020 - 09:04

Hmm, mam elektrykę więc ciężko powiedzieć. Jedyne co musiałem robić to linka do hamulca tylnego, a to jest łatwizna.

 

Pozycja to kwestia indywidualna. Mnie czasami coś boli, a czasami zrobię 4h jazdy i nic nie boli :).

 

Jeśli chodzi o sztyce, to akurat dobrze ze się gnie, własnie dzięki temu jest jakiś komfort :).



#59 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 17 February 2020 - 09:29

Oki. Poszukam w necie bo musze ogarnac i wymienic linki i pancerze- nie da sie na obecnych "normalnie przerzucac.

Dobrze i nie dobrze ja nie zawsze lubie. pewnie minimalnie wygodniej. I tak jak dla mnie najwiekszy wplyw na komfort maja...
Opony i cisnienie.
Z 2 strony w mtb sztyca mi tak sie wygina ze kolega ilekroc jak za mna jedzie czeka az trachnie bo dobre 2 cm z jednej na druga a sztyca 40cm na znaczniku :) .. Ale juz 3 sezony na wyscigach nie peklo chinskie dzieło :)

#60 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 17 February 2020 - 09:32



dziwny ten aeroad :)
odległości poustawiałem podobnie ( tylko że pewnie kiera wypada te 2-4 cm niżej , to może być powód


Dobre, podobnie ale 2-4 cm roznicy :)



Reply to this topic