Jump to content


Photo

Nasze zakupy


8561 replies to this topic

#2281 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 25 January 2016 - 22:39

Nie wiem w jaki rozmiar celujesz, ale podam Ci na przykładzie mojego rozmiaru (TT - 535 mm, czyli rozmiar 46 cm):

 

- TT będzie takie samo

- ST będzie śmiesznie małe (co może i jest nawet zaletą)

- HT ma 70 stopni, w szosówce byłoby ok. 73, w przełajówce ok. 72 (3 stopnie to przepaść, jeżeli chodzi o prowadzenie się roweru)

- CS dłuższe o 30-40 mm w stosunku do szosówki i 20 mm w stosunku do przełajówki (znów: to jest przepaść, a nie różnica)

 

I to wszystko przy widelcu amortyzowanym o zalecanym skoku.

 

Jeżeli myślisz o widelcu sztywnym o standardowej długości, wszystkie efektywne długości rur się zmienią. W efekcie cała rama wywróci się do przodu, co z pozoru będzie korzystne (zwiększy kąt nachylenia główki), ale ciężko będzie precyzyjnie przewidzieć, o ile i jak to wpłynie na prowadzenie się roweru, bo suport też dość mocno wówczas opadnie.

 

 

EDIT! BŁĄD. TT rzeczywiste to 536 mm, ale TT efektywne to aż 558, a więc nawet rozmiar 46 cm w moim przypadku by się nie nadawał do jazdy. Jeszcze gorzej :P


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2282 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 25 January 2016 - 22:55

Potwierdzam zdanie mikroos-a. Zabawy z sztywnym widelcem i barankiem na ramie, która nie jest dedykowana do tego typu zadań, może się skończyć słabo. Też miałem eksperymenty i rower zachowywał się dziwnie i nie było zbyt wygodnie. Skończyło się tym że kupiłem nowy rower trekkingowy. Różnica była znaczna. 



#2283 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2016 - 20:38

Dołączona grafikaDołączona grafika
Nowe stery. Nie wiem czy ja dobrze patrze ale one kosztują od 130zl + a za serwis z wymianą zapłaciłem 80zl

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2284 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 January 2016 - 20:41

Wait, what? 80 zł za wymianę sterów?!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2285 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2016 - 20:42

80zl razem ze sterami.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2286 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 January 2016 - 20:49

Aaa, to co innego. Jeżeli są na łożyskach maszynowych, to świetnie trafiłeś.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2287 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2016 - 20:59

Faktycznie źle opisałem. Wszystko maszyny. Myslalem ze mi jakieś tanie stery wsadzili za 40 zł, a tu taka niespodzianka. Opłacało się dać rower to dobrego serwisu B)

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2288 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 26 January 2016 - 21:04

Attached File  Kask-Bontrager-Ballista-CE.jpg   25.44KB   45 downloadsAttached File  09692_A_1_Race_Thermal_Bib_Short.jpg   24.51KB   44 downloads

Nowy kask i ocieplane spodenki na chłodne dni w planach jeszcze buty xxx bontragera


  • impa likes this

#2289 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 26 January 2016 - 22:47

Gdzie takie cuda? Też mnie czeka wymiana.  pozdr



#2290 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 posts

Posted 26 January 2016 - 22:57

Gdzie takie cuda? Też mnie czeka wymiana.  pozdr

 

http://www.rowery-co...1479292820.html


 


  • dejo likes this

#2291 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2016 - 23:28

A jeśli do mnie pytanie to :

http://www.bikersport.pl/

Balicka 35, Kraków :)

Chłopaki w jeden dzień mi to ogarneli.

Gdzie takie cuda? Też mnie czeka wymiana.  pozdr

 



#2292 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 27 January 2016 - 00:00

A znam ich.  pozdr



#2293 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 27 January 2016 - 04:36

Proszę, jakiego NOS-a wyrwałem :>

 

ostmas.jpg

 

2jayu6s.jpg

 

2zhp2x4.jpg

 

2llewrk.jpg

 

2zppg5t.jpg

 

 

No tu już nie ma wątpliwości, że to rama do turystyka z barankiem ;) £100 za nową ramę spawaną w UK. Nieźle, ebay, całkiem nieźle.


  • Prozor and Monowiec like this

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#2294 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 January 2016 - 05:27

Cudo!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2295 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 28 January 2016 - 14:27

DSCF1805J_sephpnw.jpg

DSCF1806J_sephpnq.jpg

Tłusto, prawda?

Coś mnie chyba ciągnie w stronę fatbika, a że w mojej stalowej Bianchi miejsca na opony sporo, więc postanowiłem spróbować założyć coś jeszcze grubszego. Przy Fast Fredach 2.35 (balon realnie 55 mm na wąskich XM317) było jeszcze trochę luzu.

 

Vredestein nie jest zbyt popularną w Polsce firmą, ale ma kilka ciekawych produktów. Jednym z nich jest właśnie Black Panther 2.35. Opona monstrum, a jednak podobno nieźle się toczy (centralny pas połączonych klocków), ma obły profil (dzięki temu ładnie wpasowuje się w mój sztywny widelec) i ogólnie przyczepności sporo.

DSCF1813J_sephpap.jpg

DSCF1814J_sephpan.jpg

Opona ma ogromny balon, na szerokość i wysokość. Od uznawanych za duże Race Kingów 2.2 jest szersza i wyższa o jakieś 5-6 mm (może będzie nawet więcej, bo pewnie trochę się jeszcze rozejdzie). Zewnętrzna średnica koła z tą oponą jest chyba nawet większa niż koła od szosówki (700x23).

DSCF1812J_sephpqx.jpg

 

Tiger Claw już nieco węższe (choć nominalnie 2.4, realnie balon 55 mm, klocki tylko minimalnie wystają), ale sporo lżejsze. Też obły kształt, klocki niziutkie (2 mm, ale jest też wersja XC-G z wyższymi), więc opory toczenia powinny być małe, a przez swoją szerokość i tak powinna nieźle trzymać.

DSCF1817J_sephhpx.jpg

DSCF1816J_sephhps.jpg

DSCF1818J_sephhhw.jpg

 

Myślałem też nad Continentalem X-King 2.4 Race Sport (waga poniżej 600 g), ale jednak cena trochę za wysoka, a i szerokość podobno zbliżona do Race King 2.2).

Tutaj w tej cenie mam dwie różne opony, więc będzie co testować.

A starzejące się gnaty coraz bardziej tęsknią za komfortem, więc duży balon się przyda.

 

Ostatnio jeżdżę na wąskich kolcowanych (balon 42-44 mm) i muszę przyznać, że po zmarzniętym, nierównym śniegu jednak mocno łapy bolą, nawet czasem mięśnie szyi, tak trzęsie. Następne kolcowane zrobię na czymś grubszym.

 

Generalnie coraz bardziej lubię tłusto ;-).

 

Mieliście do czynienia z Vredesteinem, może z szosowymi?

Jakieś wrażenia, opinie?

Obecnie sporo modeli mtb na Allegro w jest w dobrych cenach (np. ściganckie T-Lope w wersji superlight 425 g).

A tak w ogóle to jakiś chyba mały popyt ostatnio na opony 26 cali, bo sporo tego na wyprzedażach (26 cali wymiera?).

 

P.S. Opony te ładnie pachną (w przeciwieństwie do Continentali z Indii, które strasznie śmierdzą).

Podobny zapach miały stare szosowe Micheliny (te francuskie, np. seria Hi-Lite).

Te Vredesteiny nie wiem gdzie robione, nie ma nigdzie napisu. Ale jakość wykonania wydaje się dobra, są dosyć równe (Z Continentalem różnie bywa, ostatnio raczej źle pod tym względem), a ścianki boczne nie są papierowo cienkie (stąd spora masa, choć jak na taką objętość, to do zaakceptowania, zwłaszcza w oponie za kilkadziesiąt złotych). 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#2296 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,018 posts
  • SkądBrzesko

Posted 28 January 2016 - 14:44

^Coś w tym jest, ja też coraz bardziej tłusto. Z 23mm przesiadłem się na 25mm :D

 

:P 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2297 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 posts
  • SkądKonstancin

Posted 28 January 2016 - 20:21

Ależ grubo. Robisz z Canyona fatbike'a?

Żartuję, przy okazji zmiany kół też przeskoczyłem na 25 :)


  • piotrkol likes this

#2298 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 28 January 2016 - 20:55

Ja miałem/mam styczność z szosowymi i nie tylko Vredami.

Wszystkie Senso - nowy model - pękały , rozchodząc się na powierzchni stycznej z asfaltem i również "na skosach". 

Wcześniejsze produkty nie były tak problemowe, bardzo popularne były tri compy. 

 

Czy 26 cali wymiera? W dziale opony? Czy ogólnie rowery?

W rowerach wymarło sporo już czasu temu. 29 i 27.5 obecnie dzielą rynek, ze zwyżką dla 27.5 

Wyprzedaż na lepsze czy ogólnie opony 26 cali wynika z wyzbywania się przez wielu ludzi tych rowerów.



#2299 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 30 January 2016 - 16:53

Marvelo wcale nie są aż tak szerokie te opony, musiałbyś spróbować kendy blue groove, to jest dopiero balon, jak będe miał okazję to zmierzę. Jeśli się nie myle jest chyba 7,5cm.

Nabyłem drogą kupna taką sztyce:

16829133.jpg?1454169150



#2300 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 January 2016 - 20:55

Stojak serwisowy Biketrim VELOMANN, jakość serwisu zyskała nowy wymiar.

 

 
Oraz odtłuszczacz "Czysty Rower Forte", garażowa produkcja z Pułtuska. Dziś sprawdziłem cudo przy czyszczeniu napędu i mogę Wam szczerze polecić. Chciałem na próbę 1L, ale p. Arkadiusz zaproponował bańkę 5L w bardzo dobrej cenie :-)  No i żeby nie było, nie mam w tej reklamie żadnego interesu, po prostu uważam że należy promować dobre produkty z własnego podwórka. Zdjęcia nie wrzucam bo pojemnik jak pojemnik + coś lekko różowego w środku.

 





Reply to this topic