Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stery Is42/286 - Is47/33


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 14:58

Panowie pomóżcie laikowi 😉...Ostatnio serwisowałem sobie rower i zauważyłem, że moje stery mocno pordzewiały. Łożyska kręcą się bez żadnych oporów, ale nie wygląda to wszystko dobrze, dlatego wydaje mi się, że trzeba by je wymienić. W specyfikacji mojego roweru znalazłem informację, że siedzą tam łożyska jak w tytule tematu i tutaj moje pytanie- Czy wystarczy, że będę się kierował przy wyborze tylko tymi parametrami? Widzę, że jeszcze oprócz średnic są też różne wysokości, ale to jeśli dobrze rozumuję, nie problem bo jeśli wybiorę np. niższe niż mam w tej chwili to można się ratować podkładkami, dobrze kombinuję?? Reasumując kluczowe dla mnie są- IS42/286 - IS47/33 czyli używając innej nomenklatury 1-1/8-1-1/4" tak?? Przy okazji moglibyście polecić jakieś konkretne modele. Nie wiem czy iść w coś droższego, czy kupić jakieś tańsze, a po prostu częściej tam zaglądać.

Z góry dzięki za pomoc :)



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2020 - 15:25

1 1/8 - 1 1/4 to rozmiar widelca. Stery, oprócz tego że odpowiadają rozmiarowi widelca, muszą jeszcze odpowiadać wymiarom ramy oraz sposobowi montażu - stąd dodatkowe oznaczenia.
 
Jeżeli chodzi o konkretne modele, bardzo dobre doświadczenia mamy z tymi sterami: NECO H398 - Stery zintegrowane
 
A jeszcze prościej (i taniej) byłoby kupić same łożyska: Łożyska maszynowe do sterów Ahead


  • EmPe lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 15:45

Dzięki Mikross, wiedziałem, że na Ciebie można zawsze liczyć ;)...No też się właśnie zastanawiałem, czy nie lepiej same łożyska wymienić. Czyli z tego linku co podałeś biorę jedno o średnicy 47mm, drugie 42mm i będzie dobrze, tylko jeszcze muszę zmierzyć wymiar wewnętrzny i wysokość?



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2020 - 15:48

Po prostu dobierz wg wymiarów. Ewentualnie mamy jeszcze oryginalne FSA jako osobny produkt w tej samej kategorii, ale naprawdę te tańsze są spoko - katuję je od paru lat i dają radę.


  • EmPe lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 15:52

Po prostu dobierz wg wymiarów.

Ok dzięki :)



#6 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 17:52

Łożyska na Ali to koszt 15-25 zł zależnie od rozmiaru. Kupuję je regularnie od wielu miesięcy.
Kardridż 41.8 lub 41 mm to bardzo popularny rozmiar i dostępny w bdb cenie.
47 (sprawdź dokładnie bo są 46.8, 46.9 i 47) to trochę więcej.
Jeśli chcesz wymienić z powodu rdzawki na wierzchu - jeśli w środku są ok - nie ma to sensu.
Zdejmij uszczelki, sprawdź stan i kolor smaru- jeśli jest brązowy to może być z domieszką rdzy. Mimo wszystko umyj, wysusz i nasmaruj. Jeśli kręcą się bez chrobotu i "tykania" używaj.
Z wierzchu możesz nieinwazyjne spolerować wełną stalową, nie jest agresywna jak papier ścierny. Tak czy inaczej to względy estetyczne

#Aliexpress £1.96 17%OFF | 41/ 41.8/52mm Repair Headset Bearings Bike Bearing Bearing Mountain Bicycle Headset Bearing Repair Accessories Random Color L303
https://a.aliexpress.com/_d8ZewCo

41 i 41.8 mm za 11 zł.

Jeśli masz parcie na lekkość to możesz kupić kardridże aluminiowe, w ofercie fsa i cane creeka. Są jednak gorzej uszczelniane niż standardoww.
Jeśli chcesz ekstra trwałości to łożyska cane creeka serii 110, czyli tyle gwarancji od producenta :)
  • EmPe lubi to

#7 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 18:53

Tobo dzięki wielkie ...to chyba spróbuję najpierw je zregenerować, bo oprócz wyglądu to nic się z nimi nie dzieje.

#8 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 19:18

Jeśli są rdzawe na wierzchu to zamontuj je w ramie na smar żeby się nie zapiekły.
  • EmPe lubi to

#9 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 19:45

Hmm szczerze to nie wiem czy już się nie zapiekły, bo pamiętam że nie chciały wyjść te łożyska ale też się nie siłowałem. Co ewentualnie, WD-40??

#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 kwiecień 2020 - 03:31

WD-40 nie jest smarem!

 

Idealnie spisuje się do usunięcia wody z mechanizmów (stąd jego nazwa - Water Displacement), świetny jest także do rozpuszczenia i usuwania starego smaru oraz brudu. Natomiast do smarowania używamy smarów - w przypadku łożysk każdy gęsty smar do łożysk będzie dobry.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 14 kwiecień 2020 - 04:08

WD-40 w kontekście wyjęcia zapieczonego łożyska a nie smarowania go

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 kwiecień 2020 - 05:55

Okeeej, zapędziłem się :) Do wyjęcia łożyska WD-40 może się nadać całkiem dobrze.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 14 kwiecień 2020 - 10:29

Rama jest alu czy karbon? Łożyska osadzone w miskach alu czy gwiazdach karbonowych?

#14 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 14 kwiecień 2020 - 10:55

Rama karbon, a jak osadzone to nie wiem. Da się to ocenić wzrokowo bez wyjmowania łożysk?? Tak to wygląda od góry
0c981c3108c1d859f7e9742496c078a7.jpg



Dodaj odpowiedź