Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszczelnianie Dętek


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 09:01

Witajcie

Mam rower Triban 100 na oryginalnych kołach, oponach Continental Ultra Sport II 32 mm i dętkach Continentala, rower ma z tyłu wolnobieg.

Problem jest z tylnym kołem, które dosyc często łapie flaka (raz na jakies 400-500 km). Dopóki rower był na oryginalnych oponach Btwinowskich, drutowanych, dosyć ciężkawych (opona w granicach 650-700 g) to na tyle łapałem flaki dopiero pod koniec żywota opony (po jakichś 5-6 tys km). 

Zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Koło było na serwisie, sam też sprawdzałem - nie ma jakichś wyczuwalnych "ostrości" na obręczy, w dodatku wrzuciłem do niego opaske antyprzebiciową Zefal. Z tego co zauważyłem przebicia najczęścięj są w okolicach wentyla Presta, ale raczej nie są to snejki (jeżeli na ciśnieniu w granicach 5 atmosfer, czasem do 6).

Zastanawiam sie nad patentem z zalewaniem dętek mleczkiem uszczelniającym, ale podobno przy oponach ładowanych do wysokich ciśnień to nie działa. Ewentualnie chyba wchodzi w grę wymiana opony z tyłu na jakąś z porzadną kevlarową opaską. 

 

Temat jest upierdliwy, bo koło jest zamykane na śruby wiec każdorazowa wymiana dętki na trasie zajmuje troche czasu,

Pozdrawiam

 



#2 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 czerwiec 2020 - 09:32

Jeżeli w okolicach wentyla, to popatrz, może obręcz w tej okolicy ma jakiś zadzior? Jeżeli dętki przecinasz od wewnątrz, to nie ma nic wspólnego z klasycznym kapciem (przecięciem od szkła), to musi być związane z obręczą. Jeśli od czoła to możliwe, że masz pecha, bo znam te opony i potrafą bez problemu przejechać kilka tysięcy km bez kapcia. Sprawdź, może dętki masz do węższych opon niż 32mm i się zbyt mocno rozciągają? Każda dętka ma zakres objętości, rozmiaru opony.


  • tygrysek lubi to

#3 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 10:33

Jeżeli w okolicach wentyla, to popatrz, może obręcz w tej okolicy ma jakiś zadzior? Jeżeli dętki przecinasz od wewnątrz, to nie ma nic wspólnego z klasycznym kapciem (przecięciem od szkła), to musi być związane z obręczą. Jeśli od czoła to możliwe, że masz pecha, bo znam te opony i potrafą bez problemu przejechać kilka tysięcy km bez kapcia. Sprawdź, może dętki masz do węższych opon niż 32mm i się zbyt mocno rozciągają? Każda dętka ma zakres objętości, rozmiaru opony.

 

 

Ale to myślisz, że konieczna byłaby wymiana obręczy, ewentualnie spiłowanie jej?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         



#4 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 10:45

Najpierw znajdź przyczynę, bo tak, to trudno cokolwiek zaproponować nie wiedząc co tam jest nie tak.



#5 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 czerwiec 2020 - 10:57

Jeżeli dętki przecinają bądź przecierają się w konkretnym miejscu, to nie przypadek. Nic nie dzieje się bez przyczyny... Musisz szukać. Dobrze obejrzyj obręcz w miejscu uszkodzeń.

#6 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2020 - 11:07

Szybciej kupiłbym sobie koło z szybkozamykaczem :)  


  • tygrysek lubi to

#7 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 czerwiec 2020 - 11:29

To prawda. Jeśli chcesz zaoszczędzić parę groszy, to powalcz z tym co masz. Ale może warto kupić tanie koło z szybkozamykaczem pod kasetę. Kasety są trwalsze niż wolnobieg.


  • tygrysek lubi to

#8 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 11:49

To prawda. Jeśli chcesz zaoszczędzić parę groszy, to powalcz z tym co masz. Ale może warto kupić tanie koło z szybkozamykaczem pod kasetę. Kasety są trwalsze niż wolnobieg.

Do zakupu koła i kasety sie przymierzałem już w zeszłym roku, ale udało mi sie w miarę okazyjnie dorwać klamkomanetkę Clarisa 8 rz, jakąs przerzutke 8 rzędów i chiński wolnobieg 11-32. Założyłem sobie, że najpierw postaram sie zajechać ten wolnobieg i piastę, a później kupie jakies porządne koło z szerszą obręczą pod hamulce szczękowe. Nie chcę kupować koła za 200 zł, które nie będzie wiele lepsze od tego jakie mam teraz. 



#9 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2020 - 12:17

Do zakupu koła i kasety sie przymierzałem już w zeszłym roku, ale udało mi sie w miarę okazyjnie dorwać klamkomanetkę Clarisa 8 rz, jakąs przerzutke 8 rzędów i chiński wolnobieg 11-32. Założyłem sobie, że najpierw postaram sie zajechać ten wolnobieg i piastę, a później kupie jakies porządne koło z szerszą obręczą pod hamulce szczękowe. Nie chcę kupować koła za 200 zł, które nie będzie wiele lepsze od tego jakie mam teraz. 

za 200 z haczykiem to Ci komplet moich kół z gianta p-r2 sprzedam ;) 



#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 08 czerwiec 2020 - 12:53

Miałem kiedyś podobny przypadek kiedy używałem ręcznej pompki bez wężyka do pompowania. Przy czterech dętkach pod rząd pojawiały się nieszczelności w okolicach wentyla. Najprawdopodobniej przy pompowaniu dochodziło do "zmęczenia" materiału pod wpływem ruchów  pompką i podwyższonej temperatury. Przejście na pompkę podłogową i podręczną z wężykiem rozwiązało problem w moim przypadku.  


  • tygrysek lubi to

#11 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 czerwiec 2020 - 13:16

Tak przy okazji wymiany obręczy. To nie ma sensu, bo za nową obręcz plus szprychy i nyple, plus zaplecenie, wyjdzie Ci koszt nowego koła i do tego z szybkozamykaczem.  Kiedyś wolnobieg zajechałem w 2 miesiące. Niecałe 1000 km. Więc możliwe, że tyle przejedziesz bez kapcia i nowe koło.



#12 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 czerwiec 2020 - 14:51

Fazuj  otwór na wentyl. Przy ręcznej pompce i słabej dętce niestety tak jest, bo nie utrzymasz wentyle pionowo tylko chodzi na boki i często nadrywa gumę przy wentylu.  pozdr


  • tygrysek lubi to

#13 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 18:37

Na razie zdjąłem koło i w całości zaniosłem do serwisu żeby je dokładnie obejrzeli i wybadali co mu dolega, Na szybo padla propozycja wymiany opaski na obręczy i jakieś wygładzenia otworu przy wentylu

 

Nie żebym reklamował ale co myślicie o takim wynalazku

https://tricentre.pl...-25-PRESTA.html

 

Ma to jakiś sens? Dętka niby 2 razy drozsza niz normalna, no ale to też nie majątek



#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 czerwiec 2020 - 19:36

"Odizolowany od dostępu powietrza" ? A co jest w dętce i czym uzupełniasz? Reklamowy bełkot. Moim zdaniem nie warto. pozdr



#15 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2020 - 06:07

Na razie zdjąłem koło i w całości zaniosłem do serwisu żeby je dokładnie obejrzeli i wybadali co mu dolega, Na szybo padla propozycja wymiany opaski na obręczy i jakieś wygładzenia otworu przy wentylu

 

Nie żebym reklamował ale co myślicie o takim wynalazku

https://tricentre.pl...-25-PRESTA.html

 

Ma to jakiś sens? Dętka niby 2 razy drozsza niz normalna, no ale to też nie majątek

 

wydawanie niewiadomo jakiej gotówki na to koło nie ma sensu... tym bardziej że tą dętką nie rozwiążesz problemu na stałe, tylko doraźnie, swoją drogą a sprawdzałeś czy w opone się coś nie wbiło ? miałem kiedyś tak że raz uchodziło powietrze a rraz nie a w oponie wbita była drzazga. 



#16 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 06 lipiec 2020 - 22:15

wydawanie niewiadomo jakiej gotówki na to koło nie ma sensu... tym bardziej że tą dętką nie rozwiążesz problemu na stałe, tylko doraźnie, swoją drogą a sprawdzałeś czy w opone się coś nie wbiło ? miałem kiedyś tak że raz uchodziło powietrze a rraz nie a w oponie wbita była drzazga. 

 

 

Na razie po serwisie koła i wymianie dętki z tyłu mam spokój, Natomiast złapałem kapcia z przodu,ale to pierwszy raz od nowości a przejechane mam z 10 do 12  tys km. Z ciekawości wypróbowałem uszczelniacz z decathlonu za 19,99 zł i jestem pozytywnie zaskoczony - dojechałem 20 km do domu bez większych problemów.

 

Ja akurat odchodzę od jazdy typowo szosowej bardziej w kierunku jazdy rekreacyjnej na długie dystanse i zastanawiam się czy są jakieś patenty żeby tych kapci bylo mniej, Docelowo chce kupić koło pod tubeless i kasetę, ale może są jakieś pomysly co na szybko zmniejsza ryzyko flaków (nie są to snejki, trzymam ciśnienie min 4,5 do 5 atm)

 

Pozdrawiam



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2020 - 11:07

Po prostu kup opony z porządną wkładką antyprzebiciową. Do tego dobra opaska na obręcz i solidny przegląd obręczy w poszukiwaniu zadziorów i masz spokój.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź