"Matte Onyx Carbon" - cudowny kolor moja bajka jakby był jeszcze przełamany jakiś kolorem w niektórych miejscach to byłby cud.
All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#422
Napisano 21 październik 2020 - 08:28
Inne masz obecnie gusta po prostu . Ja się na czarnym pół-macie najeździłem i teraz potrzeba mi kolorów. Maty na drodze po prostu znikają, niestety także dla kierowców. A to jak Cosmos się mieni w neonach nocnego świata...
Mnie jedyne co skłania do rozmyślania nad Madone to IsoSpeed, ponoć jest komfortowo. Emondy jednak nie posiadają, chociaż przez weekend z nową SL5 powiem, że to i tak niebotyczna różnica w amortyzacji względem alu... ale to nic nowego.
#424
Napisano 21 październik 2020 - 10:01
No i pewnie z wagą dzięki kokpitowi i zamianie na Di2 uda Ci się zejść nawet do 8.5kg (+/- 100g). Z drugiej strony poniżej 8.4kg raczej na pewno nie zejdziesz a jednak brutto po rabatach to jakieś 23k za wszystko. No ale z tarczówek będziesz zadowolony, z drugiej strony w Warszawie to górek nie ma za wiele, ale to i może waga nie gra takiej roli.
Jest coś w tym, że nowa Emonda się mocno zbliżyła do Madonki, acz wagą mimo, że przytyła to zejdzie sporo niżej. Jak ktoś się postara .
- samuraj_84 lubi to
#425
Napisano 21 październik 2020 - 10:24
No i pewnie z wagą dzięki kokpitowi i zamianie na Di2 uda Ci się zejść nawet do 8.5kg (+/- 100g). Z drugiej strony poniżej 8.4kg raczej na pewno nie zejdziesz a jednak brutto po rabatach to jakieś 23k za wszystko. No ale z tarczówek będziesz zadowolony, z drugiej strony w Warszawie to górek nie ma za wiele, ale to i może waga nie gra takiej roli.
Jest coś w tym, że nowa Emonda się mocno zbliżyła do Madonki, acz wagą mimo, że przytyła to zejdzie sporo niżej. Jak ktoś się postara .
No mi z kokpitem wyszło sporo mniej niż 20k Dlatego decyzja o zakupie.
Myślę że więcej niż 8,5kg.
56 rozm. waży 8,6 kg, a biorę 54 =D
#431
Napisano 21 październik 2020 - 15:25
Gentlemani o kosztach nie rozmawiają . Zwłaszcza, że jak kogoś stać na rower za 12k to dorzucić jeszcze troszku od razu lub z czasem po kawałeczku aby zmniejszyć wagę nie powinno być problemem. Tu maszcik, tam kiera i tak powolutku . Jedyne co powiedział o pieniądzach, to fakt, że trochę trzeba zapłacić ale poleca zainwestować natychmiast na start, ponieważ niektóre elementy są wyjątkowo ciężkie.
Przechodząc z R7020 na R8070 robimy już około 7.1kg, małe poprawki i jest 7.0kg. I o ile dobrze liczę nadal cenowo wydaliśmy raczej mniej niż 25k za SL7 na Di2 a mamy swoje wybrane koła i jesteśmy o 700g lżejsi niż fabryczny SL7 Di2.
Skąd wziąłeś tak dużą różnicę wagi pomiędzy grupami? Budując swój nowy rower dałem już sobie spokój z Ultegrą, bo według tej strony https://ccache.cc/bl...ight-comparison różnica w wadze to raptem ok 164 gramy.
#432
Napisano 21 październik 2020 - 15:52
Właśnie z tej strony, którą linkujesz . Wiem, tą stronę nie czyta się.. idealnie ale wydaje się wiarygodna. Pogrubiony fragment to różnica nie tyle między 105 mechanical disc to Ultegrą Di2 disc, zwróć uwagę na 8070 a nie 8020. Natomiast różnica jest pewnie jeszcze ciut większa niż te 278g, ponieważ przedstawione tam wagi nie uwzględniają okablowania/olinkowania, chociaż przyznam, że nie wiem jaka dokładnie jest różnica między linkami z pancerzami a kablami Di2 + junctionami i baterią (a nuż może nawet na niekorzyść Di2?). No i kaseta im większa tym większa różnica, na stronie są obliczenia dla 11-28.
Więc tak - między mechaniczną 105 a mechaniczną Ultegrą nie ma dużej różnicy, ale jak już porównamy do Di2 Ultegry zdaje się być nieco bardziej zauważalna (zwłaszcza, jeżeli jeszcze w ramach mikroredukcji zastosujemy niektóre elementy DA, jak choćby.. kasetę).
#433
Napisano 21 październik 2020 - 15:56
No tak Moje plany nie uwzględniały Di2, stąd z automatu porównałem 7020 z 8020.
#434
Napisano 21 październik 2020 - 16:05
Trochę to wszystko zamieszane... niech te szczęki już odejdą w ch**rę.. . Tak czy tak - cały czas odnoszę wrażenie, że SL5 zwłaszcza dla dłubaczy jest lepszym wyborem niż SL6, SL6 Pro i SL7, bo po prostu jeżeli chcemy zrobić na lekko to zrobimy maszynę lżejszą niż SL7 a przy okazji wybierzemy preferowane przez siebie koła i inne elementy. A przy okazji niebieskie Quicksilver SL5 jest też po prostu bardzo ładnym malowaniem.
Trek podszedł do tych Emond dość ostrożnie, jakby wybierał specjalnie trochę cięższe trochę trwalsze (?) komponenty.
#435
Napisano 21 październik 2020 - 20:19
Zagramanicą podnieśli troszkę ceny Treków Płacz na grupie na fb ^.^
Dobrze że rowery pozamawiane!
Właśnie dostałem info, że Spec też podnosi ceny od listopada. SL7 Pro Di2 idzie z 32,8 na 36,1k. Więc się nie patyczkują.
Madone SLR7 widzę też poszła z 38 czy 39 na 41,5k.
#437
Napisano 21 październik 2020 - 23:23
https://www.olx.pl/o...67-IDH0rhC.html
#438
Napisano 22 październik 2020 - 05:35
Madone 9
#edit:
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Robię sobie przybliżoną wagę dla roweru który kupiłem, tj.
Madone SL6 2021 (rozm. 54) + kokpit SLR + Di2.
Sprawdziłem sobie ramę do SLR (OCLV 800) - waga w rozm. 56 - 1,97 kg
Rama Madone SL6 (OCLV 500) - waga w rozm. 56 - 2,12 kg (150 g różnicy XD)
Różnica pomiędzy wagą kół w jednym i drugim modelu to: 140g na korzyść SLR (bo tam są koła Pro)
Tak więc różnica na wadze pomiędzy:
Madone SLR 7 (z kokpitem i Di2) - 8,08 kg dla rozm. 56, a
Madone SL6 (z kokpitem i Di2)
biorąc pod uwagę różnicę na ramie i kołach - 8,08 kg + 0,15 kg (rama) + 0,14 kg (koła) = 8,37 kg dla rozm. 56.
Czyli zmiana kokpitu + Di2 w bazowej wersji daje nam jakieś 0,25kg na wadze =D
Wymiana ew. kół na XXX 4 da wagę poniżej 8kg dla bazowej Madone.
Pominąłem coś?