Skocz do zawartości


Zdjęcie

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 odpowiedzi w tym temacie

#421 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 21 październik 2020 - 08:04

"Matte Onyx Carbon" - cudowny kolor :) moja bajka :) jakby był jeszcze przełamany jakiś kolorem w niektórych miejscach to byłby cud. 



#422 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 21 październik 2020 - 08:28

Inne masz obecnie gusta po prostu :P. Ja się na czarnym pół-macie najeździłem i teraz potrzeba mi kolorów. Maty na drodze po prostu znikają, niestety także dla kierowców. A to jak Cosmos się mieni w neonach nocnego świata...

 

Mnie jedyne co skłania do rozmyślania nad Madone to IsoSpeed, ponoć jest komfortowo. Emondy jednak nie posiadają, chociaż przez weekend z nową SL5 powiem, że to i tak niebotyczna różnica w amortyzacji względem alu... ale to nic nowego.



#423 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 21 październik 2020 - 09:26

Isospeed robi robotę, a ten regulowany to już w ogóle. Chcesz to masz miękko, nie chcesz to masz twardo. Śrubka i wio.



#424 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 21 październik 2020 - 10:01

No i pewnie z wagą dzięki kokpitowi i zamianie na Di2 uda Ci się zejść nawet do 8.5kg (+/- 100g). Z drugiej strony poniżej 8.4kg raczej na pewno nie zejdziesz a jednak brutto po rabatach to jakieś 23k za wszystko. No ale z tarczówek będziesz zadowolony, z drugiej strony w Warszawie to górek nie ma za wiele, ale to i może waga nie gra takiej roli.

 

Jest coś w tym, że nowa Emonda się mocno zbliżyła do Madonki, acz wagą mimo, że przytyła to zejdzie sporo niżej. Jak ktoś się postara :P.


  • samuraj_84 lubi to

#425 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 21 październik 2020 - 10:24

No i pewnie z wagą dzięki kokpitowi i zamianie na Di2 uda Ci się zejść nawet do 8.5kg (+/- 100g). Z drugiej strony poniżej 8.4kg raczej na pewno nie zejdziesz a jednak brutto po rabatach to jakieś 23k za wszystko. No ale z tarczówek będziesz zadowolony, z drugiej strony w Warszawie to górek nie ma za wiele, ale to i może waga nie gra takiej roli.

 

Jest coś w tym, że nowa Emonda się mocno zbliżyła do Madonki, acz wagą mimo, że przytyła to zejdzie sporo niżej. Jak ktoś się postara :P.

 

No mi z kokpitem wyszło sporo mniej niż 20k :) Dlatego decyzja o zakupie.

 

Myślę że więcej niż 8,5kg.

 

56 rozm. waży 8,6 kg, a biorę 54 =D



#426 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 21 październik 2020 - 10:28

A można zapytać o sklep? Może być na priv. Po prostu jak można to wiadomo - szkoda przepłacać - a dla mnie przejechać się autem kilkaset kilometrów to tylko przyjemność :P



#427 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 październik 2020 - 11:02

ten czarny mat to równie dobrze mogliby w ogóle nie malowac tylko napisać Trek :)



#428 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 21 październik 2020 - 14:39

Zagramanicą podnieśli troszkę ceny Treków :D Płacz na grupie na fb ^.^
Dobrze że rowery pozamawiane!

#429 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 21 październik 2020 - 14:45

Jedyny Trek, jakiego bym zaakceptował, to biały Boone :) 



#430 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 21 październik 2020 - 14:50

Madone SL6 za 6.999 USD co daje po dzisiejszym kursie jakieś 27k XD

#431 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 październik 2020 - 15:25

Gentlemani o kosztach nie rozmawiają ;). Zwłaszcza, że jak kogoś stać na rower za 12k to dorzucić jeszcze troszku od razu lub z czasem po kawałeczku aby zmniejszyć wagę nie powinno być problemem. Tu maszcik, tam kiera i tak powolutku :P. Jedyne co powiedział o pieniądzach, to fakt, że trochę trzeba zapłacić ale poleca zainwestować natychmiast na start, ponieważ niektóre elementy są wyjątkowo ciężkie.

 

Przechodząc z R7020 na R8070 robimy już około 7.1kg, małe poprawki i jest 7.0kg. I o ile dobrze liczę nadal cenowo wydaliśmy raczej mniej niż 25k za SL7 na Di2 a mamy swoje wybrane koła i jesteśmy o 700g lżejsi niż fabryczny SL7 Di2.

 

Skąd wziąłeś tak dużą różnicę wagi pomiędzy grupami? Budując swój nowy rower dałem już sobie spokój z Ultegrą, bo według tej strony https://ccache.cc/bl...ight-comparison różnica w wadze to raptem ok 164 gramy.
 



#432 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 21 październik 2020 - 15:52

Właśnie z tej strony, którą linkujesz :P. Wiem, tą stronę nie czyta się.. idealnie ale wydaje się wiarygodna. Pogrubiony fragment to różnica nie tyle między 105 mechanical disc to Ultegrą Di2 disc, zwróć uwagę na 8070 a nie 8020. Natomiast różnica jest pewnie jeszcze ciut większa niż te 278g, ponieważ przedstawione tam wagi nie uwzględniają okablowania/olinkowania, chociaż przyznam, że nie wiem jaka dokładnie jest różnica między linkami z pancerzami a kablami Di2 + junctionami i baterią (a nuż może nawet na niekorzyść Di2?). No i kaseta im większa tym większa różnica, na stronie są obliczenia dla 11-28.

 

Więc tak - między mechaniczną 105 a mechaniczną Ultegrą nie ma dużej różnicy, ale jak już porównamy do Di2 Ultegry zdaje się być nieco bardziej zauważalna (zwłaszcza, jeżeli jeszcze w ramach mikroredukcji zastosujemy niektóre elementy DA, jak choćby.. kasetę).



#433 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 październik 2020 - 15:56

No tak :wacko: Moje plany nie uwzględniały Di2, stąd z automatu porównałem 7020 z 8020.



#434 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 21 październik 2020 - 16:05

Trochę to wszystko zamieszane... niech te szczęki już odejdą w ch**rę.. :D. Tak czy tak - cały czas odnoszę wrażenie, że SL5 zwłaszcza dla dłubaczy jest lepszym wyborem niż SL6, SL6 Pro i SL7, bo po prostu jeżeli chcemy zrobić na lekko to zrobimy maszynę lżejszą niż SL7 a przy okazji wybierzemy preferowane przez siebie koła i inne elementy. A przy okazji niebieskie Quicksilver SL5 jest też po prostu bardzo ładnym malowaniem.

 

Trek podszedł do tych Emond dość ostrożnie, jakby wybierał specjalnie trochę cięższe trochę trwalsze (?) komponenty.



#435 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 21 październik 2020 - 20:19

Zagramanicą podnieśli troszkę ceny Treków :D Płacz na grupie na fb ^.^
Dobrze że rowery pozamawiane!


Właśnie dostałem info, że Spec też podnosi ceny od listopada. SL7 Pro Di2 idzie z 32,8 na 36,1k. Więc się nie patyczkują.
Madone SLR7 widzę też poszła z 38 czy 39 na 41,5k.

#436 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 21 październik 2020 - 20:57

Jak ktoś bierze za 35 tysięcy, to weźmie i za 40. A jeśli ktoś zrezygnuje, to zainteresowanie jest na tyle duże, że w jego miejsce wskakuje kolejny chętny. Nie ma się co dziwić, że chcą doić. 



#437 Karol30

Karol30
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 21 październik 2020 - 23:23

Sprzedałem swoją emonde sl5 disc 2020 i się zastanawiam nad zakupem nowej sl5 disc 2021, mam do wyrwania za 9000 zł po rabacie. Co myślicie? Kusi mnie tez madone 9.0 z 2018r z portalu ogłoszeniowego za podobną kwotę tylko ty brak tarcz. Natomiast pojezddiorm sezon na szosie i tak nie do końca według mnie są one potrzebne.🤔
https://www.olx.pl/o...67-IDH0rhC.html

#438 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 22 październik 2020 - 05:35

Madone 9 :)

 

 

#edit:

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę. Robię sobie przybliżoną wagę dla roweru który kupiłem, tj.

 

Madone SL6 2021 (rozm. 54) + kokpit SLR + Di2.

 

Sprawdziłem sobie ramę do SLR (OCLV 800) - waga w rozm. 56 - 1,97 kg

 

Rama Madone SL6 (OCLV 500) - waga w rozm. 56 - 2,12 kg (150 g różnicy XD)

 

Różnica pomiędzy wagą kół w jednym i drugim modelu to: 140g na korzyść SLR (bo tam są koła Pro)

 

 

Tak więc różnica na wadze pomiędzy:

Madone SLR 7 (z kokpitem i Di2) - 8,08 kg dla rozm. 56, a

 

Madone SL6 (z kokpitem i Di2)

 

biorąc pod uwagę różnicę na ramie i kołach - 8,08 kg + 0,15 kg (rama) + 0,14 kg (koła) = 8,37 kg dla rozm. 56.

 

Czyli zmiana kokpitu + Di2 w bazowej wersji daje nam jakieś 0,25kg na wadze =D

 

Wymiana ew. kół na XXX 4 da wagę poniżej 8kg dla bazowej Madone.

 

 

Pominąłem coś?



#439 berski

berski
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 23 październik 2020 - 09:38

Ta rama (domyślam się że z widelcem) waży aż 2 kg?

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#440 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 październik 2020 - 09:49

pewnie jeszcze ze sztycą, bo teraz rowery takie, że już byle sztycy nie wsadzisz, musi być dedykowana





Dodaj odpowiedź