Kilka uwag na temat nowej kierownicy (Bontrager Aeolus RCL https://www.trekbike...-vr-c/p/601208/) do Emondy po pierwszych jazdach.
- Bardzo lekka - 280 g ze śrubami vs. 410 g standardowa aluminiowa z mostkiem i śrubami (większość kierownic aero waży podobnie ale bez mostka).
- Bardzo sztywna - aluminiowe Fizik R3, Zipp SL70 i Bontrager z zestawu w porównaniu są bardzo miękkie - z karbonem nie mam porównania.
- Bardzo dobra do jazdy w dolnym chwycie - mimo że ma duży zasięg można dłonie ułożyć prawie pod klamką i nie uciska przedramion (w aluminiowym Bontragerze, mimo podobnych wymiarów nie dało się tego zrobić bez ucisku); końcówki rurek są bardzo długie (jakieś 2 cm dłuższe niż w aluminiowej).
- Kable są prowadzone na wierzchu w wyprofilowanych rowkach - wchodzą idealnie i trzymają się na miejscu - nic nie wystaje - nawet bez owijki widać je tylko od dołu. Dzięki temu kierownicę można wymienić bez rozpinania hydrauliki. Kable ładnie chowają się pod mostkiem, są tylko lekko widoczne (gdyby lepiej wykonali tą ostatnią podkładkę pod mostkiem (zmniejszyć dziurę) byłoby jeszcze lepiej.
- Mimo iż wymiary są podobne jak aluminiowym Bontragerze to jednak czuć różnicę w kierunku wyścigowym - mostek jest poziomy, nic się nie da odgiąć do góry a realny zasięg klamek jest większy bo nie można ich za bardzo przybliżyć i podnieść (na kierownicy jest przewężenie i obejma nie chwyci) - jest niżej i dalej.
- Wygląda świetnie, doskonale pasuje do Emondy - górna powierzchnia nie jest za szeroka jak np Aerofly i zachowuje doskonałe proporcje. Przy krótkim nawinięciu owijki i uchwycie Bontragera mamy clean look - aż miło popatrzeć .
- Bardzo cienka - choć przy górnym chwycie trzyma się ją pewnie mimo braku owijki.
- W zestawie jest komplet montażowy Blendr - fajnie chowa się pod i za licznikiem przednia lampka (widać to na zdjęciu po przybliżeniu).
- Ma kolor matowy ale nie ma tendencji do zostawiania plam i odcisków.
Wady, to poza ceną:
- przy lewej klamce trzeba mieć dobrze docięty na długość przewód hydrauliczny bo inaczej kable nie będą siedziały dobrze w tych prowadnicach a nie da się wepchnąć nadmiaru przewodu do widelca - w przypadku prawej klamki jest na to miejsce (mam oryginalny przewód od R 8020 i z szerszej kierownicy a nie trzeba było docinać).
Poza tym innych nie widzę.
Jakby się ktoś zastanawiał nad zmianą to polecam z tym, że należy się liczyć z bardziej wyciągniętą i obniżoną pozycją, której nie da się poprawić.