Taka ciekawostka na dziś , świat marketingowców i teoretyków legł w gruzach
Różnice są rzędu 0,05s na odcinku drogi
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](https://szosa.org/public/style_emoticons/default/smile.png)
https://bit.ly/3gY8B2d
Posted 13 July 2020 - 11:38
Taka ciekawostka na dziś , świat marketingowców i teoretyków legł w gruzach
Posted 13 July 2020 - 11:52
Jak się poruszasz w miarę jednostajnie to owszem. Jak nie jedziesz na torze albo w wyścigu z zamkniętym ruchem ulicznym to nie będzie do końca prawda. Znacząco wzrośnie ilość przyspieszeń i tu masa rotująca będzie miała wpływ. Typowy amator jeżdżący dla własnej satysfakcji raczej odczuje różnicę. Przy kilkukilometrowym podjeździe 6-8% wielu ludzi zaczyna "puchnąć" i zaczyna się przepychanie pedałów. Każde przepchnięcie to chwilowe rozpędzanie masy rotującej. Owszem, jak ktoś jest w stanie pojechać to płynnie z kadencją rzędu 80-90 to jemu ta masa nie zaszkodzi. Tak mi się wydaje "na czuja". W niedzielę zmieniłem opony na 200g lżejsze (w sumie ubyło 400g) i sporo pobiłem swój rekord średniej prędkości. Nie wiem na ile to zmiana masy a ile zmiana oporów toczenia...
Posted 13 July 2020 - 13:33
Nie wiem jak to jest, ale zmieniłem trzy tygodnie temu kółka na takie o 350-400 gramów lżejsze i pykam wszędzie nowe PRy na przełęczach. Ale może to ja jestem mocniejszy, a koła nic nie mają do rzeczy, choć dziwne, że nagle taki progres. Chętnie oglądnę film, bo temat ciekawy.
Posted 13 July 2020 - 15:25
Na stromej ściance (ostatnie 4km Karkonoskiej, średnio 12% nachylenia) gdy porównałem (przed chwilą na Stravie) dwa przejazdy:
Przy ~2kg różnicy (ja + rower, 2kg to ok 3,5% różnicy w masie zestawu) i ~tej samej mocy (2W różnicy) wyszło 30sekund "opóźnienia" na 19 minut jazdy.
Im bardziej płasko tym różnica wyjdzie mniejsza. Czy to dużo czy mało kwestia uznaniowa. Jak już porównujemy ciekawostki
Posted 14 July 2020 - 08:02
Taka ciekawostka na dziś
, świat marketingowców i teoretyków legł w gruzach
Różnice są rzędu 0,05s na odcinku drogi. Rower ważący 7kg z kołami 1500g, pojedzie pod górę tak samo jak rower ważący 7kg z kołami 2000g. Podobnie na płaskim i z górki
. Idąc dalej, rower z cięższymi kołami będzie jechał lepiej (efekt koła zamachowego i rozpędzonej masy rotującej, znane są nawet przypadki dociążania kół /obręczy/ w przypadku jazdy po torze)
. O wiele więcej dadzą cięższe koła areo niż lżejsze koła ze słabym aero
.
Oczywiście mówimy o przypadku, gdzie masa roweru jest taka sama.
https://bit.ly/3gY8B2d
"Trochę" trudniej złożyć rower 7kg z kołami 2kg:)
Posted 14 July 2020 - 12:35
Proszę Was. Wsiądźcie sobie na rower 9kg z kołami 3kg i 9kg z kołami 1.5kg i stożkami. Potrenujcie dynamiczne wyjścia z zakrętów, sprinty, rozpędzania. Skoczcie na jakiś wyścig, na którym będzie dużo skoków i zaciągów. A potem powiedzcie, czy aby na pewno 'lżejsze koła nic nie dają'
Posted 15 July 2020 - 18:15
Posted 15 July 2020 - 18:28