Skocz do zawartości


Zdjęcie

Druga Szosa Do 12K- Co Kupić ?


115 odpowiedzi w tym temacie

#1 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 06:19

Cześć, szukam dla siebie drugiej szosy. Obecnie jeżdżę na Kellys ARC 50 i nawet jestem zadowolny, ale chciałbym przesiąść się na coś lepszego z karbonową ramą ;) 
Co do mojego Kellysa to nie wiem czy jest to rower Endurance czy bardziej Race. W specyfikacji nie ma podanych parametrów Reach i Stag, więc nie wiem jak porównać go do innych rowerów. 

Chyba bardziej skłaniałbym się przy ramie typu Endurance. Budżet do 12 tys, w przyszłym sezonie chciałbym wymienić koła na karbonowe stożki 50, 60 mm ;) 

Tygodniowo robię 120-150 km po górnym śląsku ze średnią prędkością około 28 km/h 
Mam 179cm, 82 kg. Raczej wybieram dobre asfalty i omijam drogi z dziurami. W teren też nie zamierzam wjeżdżać. 

Wg. tego co najbardziej mi się podoba: 

1. Trek Emonda SL 5 2021: 
https://www.trekbike...e=grey_greydark

Z wyglądu najładniejsza z mojej listy. Nie wiem tylko jak z komfortem bo oznaczyli jako H 1.5 i boje się, że będzie za bardzo "wyścigowa" 

2. Trek Domane SL 5 
https://www.trekbike...e-sl-5/p/28311/

Wygląd super ale waga przeraża jak tę półkę cenową - prawie 10kg. Nie wiem czy różnica między zwykłą rama karbonową a Iso Speed jest tak duża, żeby pchać się w taki rower. Zależy mi na komforcie, ale nie mam 100% przekonania do tego roweru. 

3. Specialized Tarmac Disc Sport:
https://bikepark24.p...eleon-2020.html

Tutaj też nie mam przekonania, czy to nie za brdzo wyścigowa geometria. Z Wyglądu mi się podoba

4. Scott Addict 20 Disc: 
https://www.scott.pl...Disc-Dark-Blue/

Dopłacając niedużo, można też wyrwać Addict 10 na Ultegrze. Jeśli chodzi o cenę / wyposażenie to chyba najrozsądniejszy wybór. Nigdy nie miałem do czynienia ze Scottem, chyba dość niszowy rower. 

Odrzuciłem Canyona ze względu na brak możliwości zakupu w sklepie, terminy mają na połowę Sierpnia. 

Może ktoś miał podobny dylemat zakupowy albo użytkuje któryś z tych rowerów i podzieli się spostrzeżeniami ;) 

 



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 06:43

Mimo wszystko nie odrzucałbym Canyona: na przykład Endurace CF SL Disc 8.0 na Ultegrze kosztuje tyle co ww Trek Domane na 105  i jest prawie 2 kg lżejszy - 2 kg to jest przecież przepaść.

Z rowerów endurance można jeszcze spojrzeć na Orbeę Avant na Ultegrze I Focusa Paralane Ultegra - w obu przypadkach ceny katalogowe są wyższe niż zakładany budżet, ale po rabatach spokojnie się w nim zmieszczą. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno szczegolnie na Focusa można było uzyskać sporą zniżkę.

 



#3 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 08:24

Właśnie z Canyonem mam problem. Wg. rozmiarówki powinienem mieć rozmiar S przy 179cm wzrostu. 



#4 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 10:34

Tak to wyglada przy karbonowych ramach. Tylko zobacz stack/reach ratio, bo mój al 7.0 miał 1,54 a to jest koza.

Teraz jeżdżę na 1.42 i czuję się wygodniej

#5 gresw

gresw
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Skądtychy

Napisano 17 lipiec 2020 - 11:09

Scott , przy tej jakości wykonania, w segmencie endurance jest bezkonkurencyjny cenowo. Nie odstaje jakościowo, od Twoich pozostałych wyborów, a jest tańszy. Ja w tym roku kupowałem nowy rower i wcale nie zaczynałem zastanawiać się zaczynając od scotta, a skończyłem na addict rc 30 (i to mimo tego że akurat przy serii rc scott nie ma aż tak korzystnych cen). Tylko, że ja chciałem wyścigową geometrię.

kupienie Domane ma sens tylko i wyłącznie w sytuacji gdy zależy Ci na amortyzacji (ale z opisu tras wynika, że scott na oponach 30 wystarczy ci z naddatkiem) i bardzo wysokiej pozycji. nie wiem czy Emondy 2021 są już rzeczywiście dostępne, a rama różni się zdecydowanie od tegorocznej. Ze scottem masz tylko jeden problem jak byś go dostał z rabatem, to odpada Ci cel na następny rok bo w budżecie zostanie Ci kasa na koła w tym roku :)



#6 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1140 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 17 lipiec 2020 - 13:19

Właśnie z Canyonem mam problem. Wg. rozmiarówki powinienem mieć rozmiar S przy 179cm wzrostu. 

 

Ja tyle samo i jak patrzę na wymiary to mi S-ka bardzo dobrze pasuje. :]



#7 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 16:21

Właśnie z Canyonem mam problem. Wg. rozmiarówki powinienem mieć rozmiar S przy 179cm wzrostu.

Nie idź tą drogą. Bralbym M. Wywalasz wszystkie podkładki pod mostkiem i masz agresywny look :) Tez mam 179 , inseam 84 i mierzyłem kumpla Ultimate w rozm. S na tarczach i kompletnie mi nie pasował. Górna rura była bardzo nisko, oczywiście S tez dopasujesz ratujac się dłuższym mostkiem +110 i większa ilością podkładek pod mostkiem... ale ja bym brał M


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#8 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 16:42

Mam 181 i jeździłem na Canyon Ultimate w rozm. S, jeśli doda to coś do dyskusji.

#9 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 17:06

Canyon ma, IMHO, b. dobrze zbudowaną tabelę rozmiarów. Jesli pokazuje Ci "S", to bierz "S". Mam MTB - Grand Canyona AL SLX, rocznik 2014. Też mi się w pierwszej chwili wydawało, że podaje mi zbyt mały rozmiar. Ale wziąłem i okazało się, że jest OK. Taki już jest Canyon, IMHO.



#10 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 17 lipiec 2020 - 17:42

Jeżeli lubisz klasykę która się nie starzeje. Bez niestandardowych udziwnień z którymi bywają problemy.

Ridley Helium SLX
Ridley Helium SL

Z wnioskiem o rabat mogą się zmieścić w budżecie.

 

Przy okazji można własne malowanie wybrać.


  • ortogonalny lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#11 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 18:07

Canyon na razie odpada, Endurance nie ma na stronie. Jest tylko info ze trzeba się zapisywać :/ Nie wiadomo kiedy będą dostępne

#12 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 759 postów
  • SkądPodhale

Napisano 17 lipiec 2020 - 18:30

A sprawdzałeś Ridley  :-) No tak dwa posty wyżej jest o tym wzmianka :-)


  • ortogonalny lubi to

Facebuk i  YT  Strava


#13 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 20:16

Mimo wszystko nie odrzucałbym Canyona: na przykład Endurace CF SL Disc 8.0 na Ultegrze kosztuje tyle co ww Trek Domane na 105

 

Nie można porównywać tych rowerów wg cen katalogowych, bo dla Canyona to cena końcowa, a dla Treka wyjściowa, od której masz jeszcze 10-20% i żadna to tajemnica.



#14 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 20:44

Canyon na razie odpada, Endurance nie ma


Więc jeśli Canyon odpada i ma być rower endurance to rozsądną propozycją wydaje się być wspomniany już Scott Adict 10.
Po rabacie podobnie bedzie kosztować Focus Paralane Ultegra, który również jest fajnym rowerem.

#15 fifarafa

fifarafa
  • Użytkownik
  • 76 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 21:21

Patrzyłeś na Cannondale Synapse ? Bardzo ciekawy rower, miałem przyjemność chwilkę pojeździć i zrobił bardzo dobre wrażenie ;)



#16 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 17 lipiec 2020 - 21:26

BTW Ridleya - jeśli to ma być endurance, to Heliumy odpadają. To rowery z klasycznie wyścigową geometrią. Za to można posprawdzać Fenixa...



#17 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 18 lipiec 2020 - 09:38

Co do Ridleya to napisałem że jeżeli lubi klasykę.

Po prostu dobra cena teraz jest, a jeszcze pewnie można rabaty wyszarpać.

Jeżeli autor wątku pisze że się skłania do endurance, to jak dla mnie sprawa nie jest przesądzona.

Na Helium komfort będzie bardzo dobry.


  • ortogonalny lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#18 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 18 lipiec 2020 - 13:42

Pełna zgoda. Pozycja wyścigowa, doskonały komfort. No i sensownie zaprojektowana konstrukcja. Bez szmerów-bajerów, za to z pomyślunkiem.



#19 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 759 postów
  • SkądPodhale

Napisano 18 lipiec 2020 - 13:49

Pozycja wyścigowa i doskonały komfort to dwie wykluczające się sprawy. Autor szuka raczej komfortu a nie wyścigówy :-) 


Facebuk i  YT  Strava


#20 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 18 lipiec 2020 - 13:56

Nie wykluczają się. Komfort ze względu na konstrukcję ramy - szczególnie tylnego trójkąta. Pozycja wyścigowa ze względu na wyścigowy stosunek stack/reach. Wyprostowana pozycja nie zawsze oznacza wysoki komfort. A w każdym bądź razie to tylko jeden ze składników owego komfortu. Kolejnym, ważnym jest tłumienie drgań.





Dodaj odpowiedź