Doskonały komfort to jest jak się ma fotel z oparciem z jakiegoś motocykla typu cruiser
Przy pewnych dystansach marzy się o pozycji sportowej i dolnym chwycie albo właśnie o cruiserze.
Wszystko pomiędzy boli
Napisano 19 lipiec 2020 - 07:23
Napisano 20 lipiec 2020 - 07:31
Chyba pójdę rower "aero look", korzyści z tego nie będę miał, jeśli chodzi o wyniki, ale takie ramy po prostu mi się podobają.
Jadę jutro do Treka, w środę do Scotta i Gianta. Canyona odrzuciłem ze względu na termin oczekiwania i rozmiar ramy. Jestem między S i M, gdzie moja dotychczasowa Mka (53cm) wydaje się lekko za mała a S od Cantona jest jeszcze mniejsza. Obstawiam, że powinienem mieć rozmiar 56 w Treku, ale jeszcze przymierze.
Pytałem o rabaty i dostałem 400 zł na emonde SL 5 :/
Napisano 21 lipiec 2020 - 05:38
Oglądałem Treki i Scotta
Scott wizualnie bardzo ładny, ciemny niebieski kolor wygląda fajnie, klasyczna rama. Jednak jeśli chodzi o geometrie, to czułem się na nim jak na moim rowerze, bardzo wyprostowana pozycja. Mam dylemat czy jest sens pchania się w geomatrię Enduracne, skoro bardziej jara mnie bicie swoich rekordów na segmentach i poprawianie szybkości jazdy / kondycji....
Trek Domane - po zobaczeniu na żywo, już bym go nie kupił. Straszenie masywna rama, w szczególności dolna rura jest dwa razy większa niż w Addict. Waga 10 kg w tej cenie również skutecznie odstrasza. Niestety nie jeździłem i nie wiem jak ten cały Iso Speed działa.
Emonda, stała co prawda SL 7, ale ramy wizualnie są identyczne. Moim zdaniem ten rower to strzał w dziesiątkę, piękna rama. Kolor czarno niebieski, pod koniec tygodnia powinni mieć testówkę, więc najpierw sie przejadę. Jedyny minus to cena SL5, jakby zeszli na 10 500 to bym nim wyjechał ze sklepu i miałbym rower dla mnie idealny. Niestety nie chcą. Słyszałem obok jak gość pytał o inny rower (chyba jakiś Full) i mu powiedzieli, że przy obecnym popycie nie są w stanie mocno zejść z ceny, bo tak im schodzą rowery - podobno miał być jakiś kryzys, a tu konsumpcja idzie pełną mocą
Reasumując, jeśli geometria SL 5 mnie nie przerazi, to najprawdopodobniej ją kupię. Różnica między 105 a Ultegrą to chyba tylko waga (z tego co wyczytałem) a rower, który waży 8 kg w porównaniu z moim Kellysem - 12 kg to przepaść. W moim budżecie starczy mi jeszcze na kupno kół, chciałbym jakieś stożki 40 lub 50 mm.
Napisano 21 lipiec 2020 - 07:45
Gdyby konsumpcja szła pełną mocą, to zeszliby z ceny, bo mniejszy zysk nadrobiliby większą liczbą sprzedanych rowerów. Konsumpcja nie idzie, więc muszą troszczyć się o każdy zarobiony grosz. Dlatego nie schodzą z ceną. Kryzys to nie złudzenie, niestety.
Poza tym sprawdź jeszcze Scotta Addicta RC. RC ma bardziej wyścigową geometrię od Emondy.
Napisano 21 lipiec 2020 - 08:29
No nie do końca jest tak jak mówisz. Jaki jest sens trzymać sztywno wysoką cenę, żeby mniej sprzedać....
Jest dokładnie odwrotnie, jeśli jest duży popyt to po co schodzić z ceny skoro i tak przyjdzie klient, który towar kupi ?
Jeśli utrzymywaliby wysoką cenę ze względu na duży popyt, to najzwyczajniej w świecie byliby chciwi i niesympatyczni ponad wszelką miarę . Szczególnie w porównaniu do potencjalnej konkurencji z sąsiedniej ulicy (albo sąsiedniego pawilonu). Trzymają cenę bo ich nie stać na upusty. Muszą nadrobić straty spowodowane lockdownem. A nie mogą się do tych strat przyznać, bo jakby wyglądało w oczach potencjalnego klienta stwierdzenie pt. nie możemy dac upustu, bo jesteśmy na skraju bankructwa. Mniejsza zresztą o przyczyny - w tym wątku sa one najmniej istotne.
Do proponowanego Scotta Addicta RC dorzuciłbym jeszcze Ridleya Heliuma SLX.
Napisano 21 lipiec 2020 - 08:40
Przecież tak to działa w każdej branży: jest popyt - ceny są utrzymywane.
Ten Radon nie wygląda najgorzej: https://www.radon-bi...e-disc-90-2020/
Napisano 21 lipiec 2020 - 08:47
Jeśli jest popyt oraz jest konkurencja to upusty się pojawiają. Upustów nie ma w przypadku, gdy jeden z tych warunków nie jest spełniony. Tutaj konkurencja jest. Ergo - nie ma popytu, a sprzedawca ma (jeszcze) nadzieję, że jakoś z tego dołka wybrnie. Gdy nadzieja zniknie, zacznie zwijać interes i wtedy zacznie wyprzedawać po niższych cenach. Ale to następny dopiero etap (i oby, bo dobrze każdemu życzę, do niego nie doszło).
Z wyścigowych można dodać jeszcze Orbeę Orcę https://www.bikester...6e-a8a159164eba
Napisano 21 lipiec 2020 - 08:55
Przecież tak to działa w każdej branży: jest popyt - ceny są utrzymywane.
Ten Radon nie wygląda najgorzej: https://www.radon-bi...e-disc-90-2020/
Jakoś nie mam przekonania do internetowych producentów, tym bardziej że taka trochę marka, no name a przynajmniej o niej nie słyszałem.
Napisano 21 lipiec 2020 - 09:00
Przecież popyt na rowery jest w tej chwili olbrzymi i po co -w tej sytuacji- sprzedawca ma się gimnastykować nad jakimś większym rabatem, kiedy wie, że za 5 minut przyjdzie inny klient i kupi bez targowania się.
To są elementarne zasady funkcjonowania rynku i to działa chyba w każdej branży: mieszkaniowej,
budowlanej, motoryzacyjnej i wielu innych.