Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cervelo R5 Z 2016 - Warto? / Alternatywy


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 18 lipiec 2020 - 20:48

Witam!

 

Chciałbym poznać Waszą opinię na temat nowego roweru Cervelo R5 na Redzie22\Dura-Ace z 2016 roku.

Taki jak ten:

https://www.racycles...uct/detail/7915

 

Czy w zwiazku z nieuchronna zmiana w kolarstwie - tarczowki, aero, jest sens wydawac 15k na swietny, ale klasyczny i przez to czy aby nie "przestarzały" rower? Chodzi za mną to Cervelo już od lat, natomiast zacząłem się wahac czy w 2020 nie lepiej isc zgodnie z trendami i rozglądać się za czyms nowszym.
Co byscie polecili jako alternatywe w zakładanym budżecie - 15000?

Przyznaje ze mam problem z podjeciem decyzji wiec kazda opinia jest na wage złota

 

z góry dziękuje.

pzdr

charlie



#2 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 382 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 18 lipiec 2020 - 21:36

Cztery lata to przepaść. Nie zapłaciłbym tyle pieniędzy za taki model.

Pozdrawiam

#3 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 19 lipiec 2020 - 13:02

 

Czy w zwiazku z nieuchronna zmiana w kolarstwie - tarczowki, aero, jest sens wydawac 15k na swietny, ale klasyczny i przez to czy aby nie "przestarzały" rower? 

Dlaczego uważasz, że ta zmiana jest nieuchronna? Wszystko się zmienia - jeżeli spece od marketingu za parę lat uznają, że jednak rower na hamulcach szczękowych w określonych warunkach jest lepszy, bo np. lżejszy, to ,,będzie lepszy''. Przecież od lat jeździsz na szosie i wiesz sam czego Ci trzeba. Dla mnie szosa tylko na klasycznych hamulcach. Gdybym potrzebował przełajowca, czy wyspecjalizowanego górala, wtedy bym się zastanawiał nad tarczówkami. To, że to model z 2016 r. nie ma żadnego znaczenia. Sam bym nie kupił tego sprzętu tylko z tego powodu, że wolałbym znaleźć okazyjnie nie gorszą ramę i osprzęt a potem skonfigurować go pod siebie w tej samej lub nawet niższej cenie. Z drugiej strony biorąc pod uwagę klasę Cervelo i DA takie skonfigurowanie w tej cenie sprzętu podobnej jakości byłoby trudne.



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 13:41

 

Co byscie polecili jako alternatywe w zakładanym budżecie - 15000?

 

 

Na przykład:

 

https://www.canyon.c...U/WH&quantity=1

Niewiele drożej, ale tarcze, elektryka i nienajgorsza masa.

 

https://www.scott.pl...ict-RC-30-Blue/



#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 lipiec 2020 - 18:42

Chodzi za mną to Cervelo już od lat, natomiast zacząłem się wahac czy w 2020 nie lepiej isc zgodnie z trendami i rozglądać się za czyms nowszym.

Najlepiej dla ciebie, abys sam sobie odpowiedzial na to pytanie. Chcesz miec rower, jaki, z tego co piszesz, podoba ci sie od dluzszego czasu, czy rower zgodny z obecnymi trendami.
Mozesz to co napisze kompletnie zignorowac, do tego zupelnie nie zalezy mi na jakiejkolwiek wojence hamulcowej i obowiazujacych trendach ale ja widze to tak: rower z klasa bedzie zawsze rowerem z klasa. Taki rower bedzie dla wprawnego oka latwo dostrzegalny i wyrozniajacy sie z tlumu, takim rowerem zapewne bedzie to R5 (przynajmniej dla mnie :) )

#6 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 19:08

Cervelo nie jest mistrzem jeśli chodzi o jakość wykonania.

#7 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 20 lipiec 2020 - 12:29

Cztery lata to przepaść. Nie zapłaciłbym tyle pieniędzy za taki model.

Pozdrawiam


Dzięki za opinie.

Przepaść w technologii? Uważasz że taki topowy model Cervelo z 2016 jest gorszy niż rowery z, powiedzmy, niższej półki innych marek, obracając się w zakladanym budżecie?

#8 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 20 lipiec 2020 - 12:31

Dlaczego uważasz, że ta zmiana jest nieuchronna? Wszystko się zmienia - jeżeli spece od marketingu za parę lat uznają, że jednak rower na hamulcach szczękowych w określonych warunkach jest lepszy, bo np. lżejszy, to ,,będzie lepszy''. Przecież od lat jeździsz na szosie i wiesz sam czego Ci trzeba. Dla mnie szosa tylko na klasycznych hamulcach. Gdybym potrzebował przełajowca, czy wyspecjalizowanego górala, wtedy bym się zastanawiał nad tarczówkami. To, że to model z 2016 r. nie ma żadnego znaczenia. Sam bym nie kupił tego sprzętu tylko z tego powodu, że wolałbym znaleźć okazyjnie nie gorszą ramę i osprzęt a potem skonfigurować go pod siebie w tej samej lub nawet niższej cenie. Z drugiej strony biorąc pod uwagę klasę Cervelo i DA takie skonfigurowanie w tej cenie sprzętu podobnej jakości byłoby trudne.


Dzieki.
Mam bardzo podobne zdanie do Twojego, ale pisząc mojego posta chciałbym też poznać opinie ludzi z branży, z boku. Nie robię zakupów czesto, kieruje się pragmatyzmem, stąd chciałem poznać opinie mniej zaangażowanych emocjonalnie w zakup.
Piona!

#9 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 20 lipiec 2020 - 12:46

Najlepiej dla ciebie, abys sam sobie odpowiedzial na to pytanie. Chcesz miec rower, jaki, z tego co piszesz, podoba ci sie od dluzszego czasu, czy rower zgodny z obecnymi trendami.
Mozesz to co napisze kompletnie zignorowac, do tego zupelnie nie zalezy mi na jakiejkolwiek wojence hamulcowej i obowiazujacych trendach ale ja widze to tak: rower z klasa bedzie zawsze rowerem z klasa. Taki rower bedzie dla wprawnego oka latwo dostrzegalny i wyrozniajacy sie z tlumu, takim rowerem zapewne bedzie to R5 (przynajmniej dla mnie :) )


Bardziej mi chodziło i spojrzenie na temat zakupu chłodnym okiem, być może zwrócenie na jakieś elementy, których ja nie dostrzegam itp. itd.
Dzięki za opinie

#10 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 20 lipiec 2020 - 12:47

Cervelo nie jest mistrzem jeśli chodzi o jakość wykonania.


Mógłbyś rozwinąć?

#11 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 lipiec 2020 - 12:59

Dodam tylko, że mniej bym się kierował rodzajem hamulców, a bardziej sposobem montażu łożysk w suporcie ramy. Wybrałbym rower zbudowany na ramie ze starszym rozwiązaniem łożysk na zewnątrz mufy (BSA ), albo nowszym - rozwiązanie typu T47. Niby ludzie jeżdżą na tych press fitach i rzekomo nic się nie dzieje, ale bywa z tym różnie. Wydając spore pieniądze chciałbym mieć ramę, która będzie pracować bez problemów przez dekadę lub dwie - jakiś wciskany/wklejany wkład suportu nie budzi zaufania.


  • Robert74 lubi to

#12 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 20 lipiec 2020 - 13:10

Żebyś mógł coś wkręcić w karbonową ramę najpierw producent musi w nią "wcisnąć/wkleić" aluminiowy insert. W rezultacie otrzymujesz większą wagę i więcej interfejsów tylko po to żeby na koniec i tak zamontować łożyska maszynowe na press fit. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#13 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 20 lipiec 2020 - 13:14

Dzieki.
Mam bardzo podobne zdanie do Twojego, ale pisząc mojego posta chciałbym też poznać opinie ludzi z branży, z boku. Nie robię zakupów czesto, kieruje się pragmatyzmem, stąd chciałem poznać opinie mniej zaangażowanych emocjonalnie w zakup.
Piona!


Jakość wykonania i kontrola jakości nie jest mocną stroną tej firmy.
Ostatnio trafił do mnie r5, rocznik chyba 2019. Kabel di2 prowadzony wewnątrz mostka, wychodzący spod top capa.
Klient skarżył się na luzujące się stery.
Widelec ze sterówką karbo ale zamiast typowego ekspandera, rozpieranego w sterówce, jest wklejany aluminiowy insert z gwiazdką. Insert, mimo wklejenia, wysuwa się z rury.
Kabel di2, prowadzony wewnątrz mostka został przecięty przez wysuwający się insert.
Hak przerzutki wiotki, wygiął się i precyzją zmiany biegów poległa.

https://m.youtube.co...jCXeNTbqk&t=12s

Tu film o innej przypadłości produktów tej firmy.

#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 lipiec 2020 - 13:16

Tak, tak czytałem już Twoje filozoficzne wywody w tej kwestii. Mam/miałem trzy ramy z wkładem BSA: karbonowe Madone 5.9 Treka, alu Treka 1.9, a obecnie Wiliera GTR. Jak weźmiesz te trzy ramy i zbadasz w jaki sposób producent połączył w tych ramach wkład suportu z  jego gniazdem w ramie, wtedy mogę z Tobą dyskutować. W każdym innym wypadku to jest Twoje gdybanie na temat sposobu budowy ramy, o którym nie masz bladego pojęcia.



#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 lipiec 2020 - 13:19

Żebyś mógł coś wkręcić w karbonową ramę najpierw producent musi w nią "wcisnąć/wkleić" aluminiowy insert. W rezultacie otrzymujesz większą wagę i więcej interfejsów tylko po to żeby na koniec i tak zamontować łożyska maszynowe na press fit. 

 

 

Tak, tak czytałem już Twoje filozoficzne wywody w tej kwestii. Mam/miałem trzy ramy z wkładem BSA: karbonowe Madone 5.9 Treka, alu Treka 1.9, a obecnie Wiliera GTR. Jak weźmiesz te trzy ramy i zbadasz w jaki sposób producent połączył w tych ramach wkład suportu z  jego gniazdem w ramie, wtedy mogę z Tobą dyskutować. W każdym innym wypadku to jest Twoje gdybanie na temat sposobu budowy ramy, o którym nie masz bladego pojęcia.


  • vpablov lubi to

#16 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 20 lipiec 2020 - 13:39

Nie ma co demonizować pressfitów. Zawsze można do takiej mufy zastosować skręcany adapter i po problemie.



#17 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 20 lipiec 2020 - 18:20

Żebyś mógł coś wkręcić w karbonową ramę najpierw producent musi w nią "wcisnąć/wkleić" aluminiowy insert. W rezultacie otrzymujesz większą wagę i więcej interfejsów tylko po to żeby na koniec i tak zamontować łożyska maszynowe na press fit.

Otrzymujesz też mniejszą lub żadną szansę na trzaski z tego segmentu ramy.
Jeśli ktoś odłączy obsesję na absurd niskiej wagi ramy to ma szansę na produkt o wiele lepszej jakości niż press szit.
Co z tego że łożyska są wciśnięte w miski jeśli to nie osadzenie łożysk w tych misjach jest problemem.

#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 lipiec 2020 - 19:23

Wydając spore pieniądze chciałbym mieć ramę, która będzie pracować bez problemów przez dekadę lub dwie - jakiś wciskany/wklejany wkład suportu nie budzi zaufania.

Aż prosi się o uzupełnienie: w szczególności w sytuacji, kiedy kupujesz rower używany i bez gwarancji!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 20 lipiec 2020 - 20:17

Nie ma co demonizować pressfitów. Zawsze można do takiej mufy zastosować skręcany adapter i po problemie.


Można. Tylko nie zmienia to faktu że naprawiasz w ten sposób g.....no.
Poza tym nie każda mufa jest kompatybilna z takim rozwiązaniem. Wtedy pozostaje ci dużo droższe rozwiązanie jednoczęścoowe.

#20 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 lipiec 2020 - 20:45

Aż prosi się o uzupełnienie: w szczególności w sytuacji, kiedy kupujesz rower używany i bez gwarancji!

Ale nie bardzo rozumiem: zakładam, że cały czas rozmawiamy o ramie i w ogóle - całym rowerze - jako o nowych rzeczach





Dodaj odpowiedź