Jump to content


Photo

Codzienny Komentarz Wyścigów Uci


1981 replies to this topic

#741 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,898 posts

Posted 05 March 2021 - 12:00

Pewnie w kontrolę władowali może w inżynierię za mało poszło... :P. Nie wiem, nie ma co po rozlanym mleku próbować być mądrzejszym od producenta i wytykać mu gdzie za mało pieniędzy zainwestował, liczę, że szybko sobie poradzą ale jednocześnie skaza jest i pewnie trochę zostanie w świadomości konsumentów.



#742 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 05 March 2021 - 13:08

Ciekawe co się okaże, bo wiadomo, że podejrzenie nasuwa się samo: regulowana szerokość kierownicy. Oglądałem natomiast jakiś materiał filmowy, na którym zwracali uwagę (patrząc po zdjęciach), że to mogło być zbyt mocne dokręcenie klamkomanetki oraz skorzystanie z jakiejś innej niż oryginał obejmy. Jak się doda do tego bruk, dolny chwyt i siłę VDP to katastrofa gotowa :)

 

Tak czy siak pechowy rok dla Canyona. Wstrzymali wysyłki Aeroadów z powodu wadliwej sztycy. Ci którzy już dostali swoje rowery oczekują na wymianę tego elementu. Teraz katastrofa kierownicy...
 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#743 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 05 March 2021 - 14:16

Tak to jest jak za projektowanie biorą się ludzie odpowiedzialni za wzornictwo i marketingowcy a inżynier musi iść na kompromis z nimi. Kiedyś to musiało je... i je... u Terpstry na Paris Roubaix i teraz u MVDP.
Wszystko pochować, zintegrować i najlepiej skomplikować żeby samemu bez narzędzi się nie dało wymienić. Koryta i otwory na przewody mają iść tak żeby przewód się nie łamał, ładnie i estetycznie chował, owijki nie wybrzuszał a kierownica ma być lekka, wytrzymała, sprężysta i sztywna jednocześnie.
Nie da się wiecznie wszystkiego godzić. Rowery aero były ciężkie bo trzeba było dać więcej materiału żeby formować go we wzory, które w fizyce nie są uważane za wytrzymałe. Teraz trzeba materiał zbierać gdzie się da bo tarcze swoje ważą a do tego wymyślne otwory i zaślepki wymagają wzmocnienia konstrukcji. Czasu na testy nie ma bo klient chce nowy model co roku.
Sprzedawcy mówią, że tanio to już było.
Solidnie chyba też

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • marb, piotrkol, admsk and 1 other like this

#744 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,898 posts

Posted 05 March 2021 - 14:31

Ktoś gdzieś napisał, że to wszystko to i tak jest przedsmak głodu, który nastąpi przez lata, kiedy gospodarki będą wstawać po wirusie. Bo to potrwa i to długo.



#745 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 March 2021 - 14:53

Sprzedawcy mówią, że tanio to już było.
Solidnie chyba też

To prawda, zresztą jedno z drugim się bardzo mocno wiąże. Jednostkowy koszt produkcji roweru to niewielka część całkowitego kosztu produktu jako takiego. Skoro co 3 lata ma być całkowicie nowy model, to koszt jego rozwoju jest rozcieńczony na mniejszą liczbę egzemplarzy.

 

Zresztą rowery to nic. Kolega pracujący dla VW opowiadał, że dostają do zaprojektowania gotowe komponenty do samochodów, które fizycznie jeszcze nie istnieją. Czyli np. dostają specyfikację jednostki klimatyzatora, w której określone są jedynie przybliżone wymiary, bo nie zdefiniowano jeszcze dokładnie wymiarów pozostałych komponentów. To dopiero jest niezła jazda.

 

Zresztą... Dyskutujmy dalej o szybszym, lżejszym i koniecznie nowym co 2 lata. Zachwycajmy się rowerami pięknymi, ale w żaden sposób niezgodnymi z zasadami rozsądnego projektowania. Dawajmy upust swojemu konsumpcjonizmowi jeszcze bardziej, a producenci na pewno się opamiętają :) 


  • piotrkol likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#746 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 05 March 2021 - 15:34

Marketing i nakręcanie handlu zjada własne dzieci. Jakiś czas temu rowery szosowe osiągnęły szczyt możliwości - stały się super lekkie, super sztywne, super aero, super ładne i dość przystępne cenowo. To co było sensowne do zrobienia (np. chowane linki, elektryka) to zostało zrobione i nagle okazało się, że nie ma za bardzo czego polepszać i jak wciskać nowych modeli. Raz czy dwa można było wmówić klientowi, że nowy model jest o 8% bardziej sztywny i o 2% lżejszy. Ale to nie za bardzo podziałało bo nie było tego widać. Więc zaczęli kombinować. Hamulce tarczowe to tam jeszcze pół biedy, choć IMO zupełnie niepotrzebny marketingowy bełkot. Ale z roku na roku pojawiają się coraz większe i bardziej skomplikowane duperele. Sztyce z mini luzem, jakieś hybrydowe systemy amortyzacji dziur (błagam), regulowane kierownice. Wszystko coraz szybciej, coraz dziwniej i coraz bardziej kombinowane. I zaczyna się to powoli sypać...



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#747 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 05 March 2021 - 16:15

Przystępne cenowo? W cenie samochodu? Zlituj się.  pozdr



#748 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,898 posts

Posted 05 March 2021 - 16:41

Oj już nie przesadzajmy z tymi rowerami w cenie samochodu, najdroższe modele ze stajni Treka, przeznaczone dla zawodników pro tourów dopiero kosztują tyle co lekko doposażona Skoda Fabia, jeden z najtańszych na rynku miejskich samochodzików. Do ceny normalnego, przeciętnego wręcz samochodu najdroższym rowerom popularnym nadal jest bardzo bardzo daleko.



#749 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 05 March 2021 - 17:29

Nie mówię, o najdroższych modelach na dura ace'ach i karbonach z innymi ekskluzywnymi dodatkami. Porządny, lekki rower w karbonie na solidnym osprzęcie można mieć za ~6-7k i nie jest to zła cena.



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#750 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 March 2021 - 17:38

Eurosport mam i ja :)

uff, na szczęście można zmienić język, nie mogę znieść tych naszych komentatorów


  • artho likes this

#751 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 05 March 2021 - 18:46

^Szacun dla Eurosportu tak w ogóle. Od kilku lat mam abonament miesięczny ale stwierdziłem, że spróbuje wziąć ten roczny w promocji. Wszedłem na konto, zrezygnowałem z miesięcznego i od razu dostałem ofertę na roczny za.... 66zł :)


  • artho likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#752 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 March 2021 - 20:44

Szacun albo po prostu chłodna kalkulacja. Nie jest tajemnicą, że znalezienie streamu z Eurosportu to 3 minuty roboty. W tej sytuacji nawet zarobić mało to lepiej niż zarobić nic.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#753 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 posts
  • SkądWarszaw

Posted 06 March 2021 - 13:01

Eurosport mam i ja :)
uff, na szczęście można zmienić język, nie mogę znieść tych naszych komentatorów


Nie zwracałem uwagi na to, co polscy komentatorzy Eurosportu opowiadają - w końcu jak transmisja trwa kilka godzin to trzeba to czymś zapchać. Jakimiś opowieściami o wątróbkach, które jadł na obiad albo radiem praciaki (wtf?). Problem polega na tym, że w ogóle brak tam fachowego komentarzu kolarskiego. Angielski komentarz na eurosporcie / GCN to jednak inny poziom. A nawet Tour de Pologne wolałem oglądać na TVP.

Pozdrawiam, Jarek


Sent from my iPad using Tapatalk

#754 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 06 March 2021 - 15:39

Szkoda, że Kwiato odpadł tak szybko, wydawało się że dobrze się trzyma.

Piękna pogoda dziś im się trafiła, pozostaje trzymać kciuki za duo Alaphilippe i MvdP :)
  • JHartman likes this

#755 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 March 2021 - 15:55

No chłopaki cisną aż miło, a pogoda marzenie :)

 

i tylko Szajsung TV mnie wnerwił na maxa:

They replied that the Eurosport Player app is no long available for Smart TVs.

 

fuck you very much!  :angry:


  • JHartman and samuraj_84 like this

#756 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 06 March 2021 - 16:27

Milion watów na tej ścianie chyba wrzucił :0 Super!


  • JHartman likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#757 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 March 2021 - 16:29

Bravo Maciej, cieszę się że on rakieta na podjezdzie, mam nadzieje ze w tym roku mocno namiesza.
Bravo Alafilip, bravo Bernal, bravo Aert, ciezko byloby prosić o lepszy pak riderów z przodu
  • JHartman likes this

#758 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 06 March 2021 - 16:29

pozostaje trzymać kciuki za duo Alaphilippe i MvdP :)

:)

Wspaniałe zwycięstwo, zasłużone. Pozamiatał na końcu, ale Alaphilippe nie został dużo, też forma rośnie. Bardziej chciałem zwycięstwa Juliana, ale i tak jestem happy z tego układu :D
  • JHartman likes this

#759 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 March 2021 - 16:30

Ja wolałem Macieja, Julian juz ma to na koncie
  • JHartman likes this

#760 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 06 March 2021 - 16:33

Piękna końcówka i najlepszy z możliwych wyników :D Ten atak końcowy to po prostu jakaś totalna masakra. Dwóch świetnych zawodników, a zostali z tyłu jak jakieś trzepaki. Strade jak zwykle nie zawiodło. Kocham wiosnę i klasyki :P


  • JHartman likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png




Reply to this topic