Pewnie w kontrolę władowali może w inżynierię za mało poszło... . Nie wiem, nie ma co po rozlanym mleku próbować być mądrzejszym od producenta i wytykać mu gdzie za mało pieniędzy zainwestował, liczę, że szybko sobie poradzą ale jednocześnie skaza jest i pewnie trochę zostanie w świadomości konsumentów.
Codzienny Komentarz Wyścigów Uci
#742
Napisano 05 marzec 2021 - 13:08
Ciekawe co się okaże, bo wiadomo, że podejrzenie nasuwa się samo: regulowana szerokość kierownicy. Oglądałem natomiast jakiś materiał filmowy, na którym zwracali uwagę (patrząc po zdjęciach), że to mogło być zbyt mocne dokręcenie klamkomanetki oraz skorzystanie z jakiejś innej niż oryginał obejmy. Jak się doda do tego bruk, dolny chwyt i siłę VDP to katastrofa gotowa
Tak czy siak pechowy rok dla Canyona. Wstrzymali wysyłki Aeroadów z powodu wadliwej sztycy. Ci którzy już dostali swoje rowery oczekują na wymianę tego elementu. Teraz katastrofa kierownicy...
#743
Napisano 05 marzec 2021 - 14:16
Wszystko pochować, zintegrować i najlepiej skomplikować żeby samemu bez narzędzi się nie dało wymienić. Koryta i otwory na przewody mają iść tak żeby przewód się nie łamał, ładnie i estetycznie chował, owijki nie wybrzuszał a kierownica ma być lekka, wytrzymała, sprężysta i sztywna jednocześnie.
Nie da się wiecznie wszystkiego godzić. Rowery aero były ciężkie bo trzeba było dać więcej materiału żeby formować go we wzory, które w fizyce nie są uważane za wytrzymałe. Teraz trzeba materiał zbierać gdzie się da bo tarcze swoje ważą a do tego wymyślne otwory i zaślepki wymagają wzmocnienia konstrukcji. Czasu na testy nie ma bo klient chce nowy model co roku.
Sprzedawcy mówią, że tanio to już było.
Solidnie chyba też
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- marb, piotrkol, admsk i 1 inna osoba lubią to
#745
Napisano 05 marzec 2021 - 14:53
Sprzedawcy mówią, że tanio to już było.
Solidnie chyba też
To prawda, zresztą jedno z drugim się bardzo mocno wiąże. Jednostkowy koszt produkcji roweru to niewielka część całkowitego kosztu produktu jako takiego. Skoro co 3 lata ma być całkowicie nowy model, to koszt jego rozwoju jest rozcieńczony na mniejszą liczbę egzemplarzy.
Zresztą rowery to nic. Kolega pracujący dla VW opowiadał, że dostają do zaprojektowania gotowe komponenty do samochodów, które fizycznie jeszcze nie istnieją. Czyli np. dostają specyfikację jednostki klimatyzatora, w której określone są jedynie przybliżone wymiary, bo nie zdefiniowano jeszcze dokładnie wymiarów pozostałych komponentów. To dopiero jest niezła jazda.
Zresztą... Dyskutujmy dalej o szybszym, lżejszym i koniecznie nowym co 2 lata. Zachwycajmy się rowerami pięknymi, ale w żaden sposób niezgodnymi z zasadami rozsądnego projektowania. Dawajmy upust swojemu konsumpcjonizmowi jeszcze bardziej, a producenci na pewno się opamiętają
- piotrkol lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#746
Napisano 05 marzec 2021 - 15:34
Marketing i nakręcanie handlu zjada własne dzieci. Jakiś czas temu rowery szosowe osiągnęły szczyt możliwości - stały się super lekkie, super sztywne, super aero, super ładne i dość przystępne cenowo. To co było sensowne do zrobienia (np. chowane linki, elektryka) to zostało zrobione i nagle okazało się, że nie ma za bardzo czego polepszać i jak wciskać nowych modeli. Raz czy dwa można było wmówić klientowi, że nowy model jest o 8% bardziej sztywny i o 2% lżejszy. Ale to nie za bardzo podziałało bo nie było tego widać. Więc zaczęli kombinować. Hamulce tarczowe to tam jeszcze pół biedy, choć IMO zupełnie niepotrzebny marketingowy bełkot. Ale z roku na roku pojawiają się coraz większe i bardziej skomplikowane duperele. Sztyce z mini luzem, jakieś hybrydowe systemy amortyzacji dziur (błagam), regulowane kierownice. Wszystko coraz szybciej, coraz dziwniej i coraz bardziej kombinowane. I zaczyna się to powoli sypać...
#748
Napisano 05 marzec 2021 - 16:41
Oj już nie przesadzajmy z tymi rowerami w cenie samochodu, najdroższe modele ze stajni Treka, przeznaczone dla zawodników pro tourów dopiero kosztują tyle co lekko doposażona Skoda Fabia, jeden z najtańszych na rynku miejskich samochodzików. Do ceny normalnego, przeciętnego wręcz samochodu najdroższym rowerom popularnym nadal jest bardzo bardzo daleko.
#752
Napisano 05 marzec 2021 - 20:44
Szacun albo po prostu chłodna kalkulacja. Nie jest tajemnicą, że znalezienie streamu z Eurosportu to 3 minuty roboty. W tej sytuacji nawet zarobić mało to lepiej niż zarobić nic.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#753
Napisano 06 marzec 2021 - 13:01
Eurosport mam i ja
uff, na szczęście można zmienić język, nie mogę znieść tych naszych komentatorów
Nie zwracałem uwagi na to, co polscy komentatorzy Eurosportu opowiadają - w końcu jak transmisja trwa kilka godzin to trzeba to czymś zapchać. Jakimiś opowieściami o wątróbkach, które jadł na obiad albo radiem praciaki (wtf?). Problem polega na tym, że w ogóle brak tam fachowego komentarzu kolarskiego. Angielski komentarz na eurosporcie / GCN to jednak inny poziom. A nawet Tour de Pologne wolałem oglądać na TVP.
Pozdrawiam, Jarek
Sent from my iPad using Tapatalk