Zaplatanie kol
#181 Gosc_Anonymous_*
Napisano 04 czerwiec 2009 - 15:12
Skoro znam fabryczne ERD obręczy, np. 585 mm to bez bawienia w niedokładne pomiary mogę wpisać wartość D2=581 , a w F=2 (powiedzmy że ten kalkulator przemnoży przez dwa i doda do D i wyjdzie te 585). Nie wiem czy dobrze rozumuję :?:
#182
Napisano 04 czerwiec 2009 - 19:35
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#183
Napisano 19 czerwiec 2009 - 08:37
mam taką wątpliwość odnośnie zaplotu tylnego koła. Czy połączenie obręczy pod V-break i piasty pod tarcze będzie dobrym rozwiązaniem? Chodzi mi o sytuację, w której rezygnuję z hamulca tarczowego z tyłu na rzecz V-ek a w razie konieczności czy warunków zimowych montuję tarcze z powrotem. Obręcze pod v-ki są trochę cięższe, więc wnioskuję, że różnica w budowie to tylko ścieralna powierzchnia boczna. Eksperymentował ktoś w taki sposób?
#184
Napisano 19 czerwiec 2009 - 09:36
od razu wspomnę, że post dotyczy zaplotu koła do MTB. Wybaczcie mały OffT.
mam taką wątpliwość odnośnie zaplotu tylnego koła. Czy połączenie obręczy pod V-break i piasty pod tarcze będzie dobrym rozwiązaniem? Chodzi mi o sytuację, w której rezygnuję z hamulca tarczowego z tyłu na rzecz V-ek a w razie konieczności czy warunków zimowych montuję tarcze z powrotem. Obręcze pod v-ki są trochę cięższe, więc wnioskuję, że różnica w budowie to tylko ścieralna powierzchnia boczna. Eksperymentował ktoś w taki sposób?
Nie będziesz miał z tym żadnych problemów.
Jest to tylko kwestia wyglądu/wagi itp.
#185
Napisano 02 styczeń 2010 - 19:51
Podałem linki do zdjęć.
http://www.fotosik.p...7a8f2674f9.html
http://www.fotosik.p...2682c04859.html
na tym zdjęciu między dwoma szprychami jest odstęp 2-3mm
http://www.fotosik.p...74c1343b41.html
Czekam na waszą ocenę
#186
Napisano 02 styczeń 2010 - 20:34
Może gość z serwisu nigdy nie miał do czynienia z zaplotem G3 - to nie jest zaplot na tzw. krzyże, żeby szprychy były przeplatane ze sobą.
#187
Napisano 02 styczeń 2010 - 21:08
Możliwe że facet nie miał do czynienia z zaplotem na G3. Ale koło pięknie wycentrował a miałem zaje... bicie góra/dół .
#188
Napisano 03 styczeń 2010 - 00:18
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#189
Napisano 03 styczeń 2010 - 10:25
To że sie nie krzyżują to tylko pomysł wykonawcy, aby nie naginać szprych jak jest ich mniej, mocniejszy naciag szprych.
Poza tym .
Normalnie powinno sie unikać plecenia z krzyżem szprych od siebie odsuniętych ( przy normalnych szprychach ) - w przypadku urwania nypla szprycha sobie lata, w przypadku " nagięcia " na krzyżu jeszcze ją trzyma tutaj
[ Dodano: 2010-01-21, 20:47 ]
Panowie spece, pytanie za 100 pkt.
Czy zdarzyło siewam że koła nie da sie naciągnąć pomimo dobrej piasty, dobrej obreczy i dobrych szprych, czyli wszystkie komponenty osobno są "normalne".
Sprawa wyglada tak że piasta ma wysokie kołnierze ok 65 mm i są równe lewy i prawy, obrecz mtb ma wyzszy profil - ZTR Alpine, tyle że otwory na szprychy są wiercone praktycznie w jednej lini pod niedużym katem s daną strone.
Problemem jest to iż jesli dobrze będzie naciągnięta stron lewa i prawa ( lewa pod tarcze ) równo ładnie to jest to za słabo, naciągajac mocniej zaczyna obrecz świrować w pionie, a strona prawa jest za miękka, .
Czy prawidłowo rozumuje iż kołnierze piasty i osiowość otworów nie za bardzo ze sobą współpracuje ?? - z jednej strony jest mocniej , z drugiej za słabo - kąt szprych za duży ?
Faktem jest iż koło mozna naciągnąć równo , ale uważam że za miękko .
Czy zdarzaja sie przypadki niekompatybilności typu piasta - obrecz ?? takze w szosie ??
Podobny przypadek miałem dawno temu na innej piaście i innej obręczy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#190
Napisano 07 luty 2010 - 16:32
czy orientuje sie ktos gdzie znajde informacje na temat....czy producent piast miche primato z wysokim kolniezem zezwala na zaplot "sloneczko", czy nie daje takiego atestu czy tez pozwolenia albo uniewaznienia gwarancji wrazie zerwania kolniezy??
nigdzie nie moge znalesc konkretnych informacji :cry:
#192
Napisano 11 kwiecień 2010 - 22:41
Ok, dobrałem dł. szprych. Podczas składania i wkręcania nypli jak bardzo mam je wkręcić? Czym kierować się aby koło od razu podczas zaplatania wyszło w miarę równe?
W jaki sposób ustalić optymalną siłę naciągu szprych? Chodzi mi głównie o tylne koło bo mam zamiar zapleść je DS:3x cieniowane 1.8mm, NDS:2x cieniowane 1.5mm (No chyba że ktoś mnie odwiedzie od tego pomysłu. Ważę ~74-75max.)
Przód natomiast obie strony 2x i szprychy 2.0mm-1.5mm
Na oba koła nyple mosiądz. Chciałbym wiedzieć jak poprawnie dokręcić nyple już na poziomie składania koła oraz do jakiej wartości (tylko jak ustalić tą siłę :-? ) dokręcać nyple przy centrowaniu.
#193
Napisano 11 kwiecień 2010 - 23:20
Jak chcesz ustalić wartość naciagu to potrzebny jest tensiometr, majstry robią najczęściej "na ręke ".
Reszte Karbon dopowie, bo ja uważam , że na 1 raz to się 2.0 robi.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#195
Napisano 12 kwiecień 2010 - 18:40
Ja również tak uważam. Albo kolega nie ponaciąga dobrze i będzie miał plastelinę, albo przeciagnie szprychy i je porozciąga...też będzie kiepsko.ja uważam , że na 1 raz to się 2.0 robi
Lepiej oddać koła do DOBREGO serwisu (a nie byle serwisu rowerowego).
#196 Gosc_kobrys_*
Napisano 12 kwiecień 2010 - 18:46
Ja również tak uważam. Albo kolega nie ponaciąga dobrze i będzie miał plastelinę, albo przeciagnie szprychy i je porozciąga...też będzie kiepsko.ja uważam , że na 1 raz to się 2.0 robi
Lepiej oddać koła do DOBREGO serwisu (a nie byle serwisu rowerowego).
ale wtedy człowiek się nic nie nauczy...
#198
Napisano 12 kwiecień 2010 - 19:04
#200
Napisano 12 kwiecień 2010 - 19:31
Tak sobie z ciekawości przeglądałem temat. Może za rok będę składał pierwsze koła ;-) I zaciekawiła mnie ta nazwa: tensometr. Co to właściwie jest i jak wygląda? Bo tu dowiedziałem si, że służy do naciągu szprych :-) W google jak szukam to wyskakują jakieś dziwne tematy, bo nie wiem jak to wygląda i do czego się odnieść.
http://www.parktool....at=16&item=TM-1
Jest to przyrząd do pomiaru napięcia szprych.