Wiesz, kretynstwem byloby uzywanie takich ilosci szprych przy obecnych profilach obreczy.
Obrecze, do ktorych dawano 32/36 szprychy, prawie odeszy juz do lamusa.
Bardzo lekkie, o niskich przekrojach, wymagaly wiekszej ilosci szprych.
Dzisiaj masz duzo mocniejsze i sztywniejsze, 23mm i szersze, w okolicach 30mm wysokie obrecze, wazace 450-500g.
36 do tego typu obreczy, to tylby totalny overkill.
Do tego wez teraz zrob zaplot na krzyz i upakuj taka ilosc szprych na piascie.
Przy sensownych obreczach 24/28 sloneczko/2× mozna zrobic bardzo mocne kola, na ktorych nawet takie misie jak ja moga jezdzic sezonami i nic przy nich nie robic.
zgadza sie
spokojnie robi się koła 24/28 szprych pod wagę do 100 kg i koła jeżdżą, inną sprawą użytkownicy, ich eksploatacja i podłoże.
Z drugiej strony koła standardowe na 32 czy 36 h są to koła do toczenia się a nie lekkiej jazdy.
Jak ktoś jest ciężki - a zdarzyło mi się zrobić ostatnio koła pod 120 kg dla klienta, to musi się liczyć także z odpowiednią wagą komponentami do jazdy codziennej bezawaryjnej.
Koło tył pod 120 kg ? np DT RR520 32 szpr, pod 100 kg wystarczy 28 szpr spokojnie
Co do tego Powertapa na 32 h , kup obręcz na 32 h i nie kombinuj, jak cie stać to zrób nowe koło, nowa felga i szprychy też.
Pęknięcia dookoła nypli to nie tylko przeciągnięte szprychy, może to wystąpić także w przypadku przeciążeń koła- za ciężki zawodnik, za słabe szprychy, za dziurawa droga.
Astronom . . .a kto robi koła pod klienta żeby my szprychy strzelały w trasie ? trzeba mieć to na uwadze przy projektowaniu i pod zastosowanie, nic samo się nie dzieje, sami doprowadzamy własną "chciwością wagi" do awarii.
Koła na 32 czy 36 także strzelają, nie ma reguły, zasadą jest tylko dobre wykonanie.
Kryjan, koło pod canti 2 x zaplata sie tak samo jak pod 3 x, zaplot zaczynamy od strony nds, szprychy wpuszczamy od góry i paste skręcamy w prawo, szprychy od dołu wychodzą przez kołnierz w prawo.
https://photos.googl...mFCUVAtRWFOUUdR to moja galeryja . https://photos.googl...mFCUVAtRWFOUUdR
https://photos.googl...1hiM3YxSkFiQlp3