O czym Ty piszesz? Mafik ma wielkie nyple "gwiazdkowe", Sh ma też znacznie grubsze niż standardowe 3,2 mm. Prawie wszyscy producenci w seryjnych kołach daje mosiężne nyple na DS. Aluminiowy nyple tylko wtedy jeśli łebki nypli są heksagonalne 5,0 lub 5,5 mm, albo zwykłe ale odwrócone o 180* (oparte w obręczy płaską częścią łebka).Dyki, co do nypli i ich zastosowania sie nie zgodze, w większości firmowych kół takie są i tyle, Shimano, Mavic, górskie, szosowe i wiele innych.
Zaplatanie kol
#141
Napisano 08 maj 2009 - 21:27
#142
Napisano 09 maj 2009 - 16:13
Pisałem o nyplach alu do których zaliczają się zwykłe a także te specjalne grubsze, , montowane standardowo i odwrotnie w kole., to może jeszcze mam wyszczególnić poszczególne modele, z rocznikami. FIN.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#143
Napisano 09 maj 2009 - 16:25
#144
Napisano 19 maj 2009 - 20:10
To mój pierwszy post na tym forum więc najpierw pozwolę sobie przywitać Was!
Mam na imię Marek, mieszkam obecnie w Warszawie, gdzie pracuję i próbuję studiować ;-)
Na rowerze jeżdżę rekreacyjnie, zawsze było to mtb, ale dwa lata temu zapragnąłem spróbować swoich sił na szosie i tak stałem się szczęśliwym posiadaczem leciwego Raleigha, w którym się zakochałem i powoli remontuję :-)
A teraz do rzeczy - dziś pękła mi podczas powrotu z pracy szytka (Gommitalia, która zdychała od poprzedniego sezonu, rower kupiłem razem z nią - wytrzymałe to dziadostwo), co przypieczętowało decyzję o odświeżeniu przedniego koła. Trochę poczytałem, m.in ten wątek i chciałbym Was zapytać o opinię. A mianowicie - mam obręcz Mavic Monthlery Pro, piastę Normandy Luxe Competition, chcę wymienić przy okazji szprychy na takie (ACI Alpina 2.0/1.7/2.0 - dla tych, którym nie chce się klikać ;-) ).
Pytanie nr 1 - ważę 80kg, jeżdżę po mieście głównie (dojazdy do pracy) i w weekend poza miastem - czy te szprychy wytrzymają?
Pytanie nr 2 - czy zaplot na słoneczko z łebkami do środka (szprychami na zewnątrz) nie uszkodzi kołnierza piasty przy jeździe po miejskich dziurach?
Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
#146
Napisano 19 maj 2009 - 20:19
Przy twojej masie postawiłbym na sapim race, cieniowane szprychy to nie najlepszy pomysł przy więcej niż 75kg.
Wygooglowałem sobie te szprychy, one też są cieniowane, chyba, że coś mi się pokiełbasiło.
Ale jednym słowem bezpieczniej będzie założyć szprychy o stałej średnicy?
#147
Napisano 19 maj 2009 - 20:20
kr1zje, przeciez Race tez sa cieniowane :-P
#148
Napisano 19 maj 2009 - 20:23
Tego Mafika nie zaplataj na sloneczko w szczegolnosci na tych szprychach. Szkoda obreczy ;-) Osobscie jakbym mial taka obrecz, to bym ja zaplotl na 3X.
3x/2x zaplanowałem, zresztą po lekturze tego tematu :-), na tył. A dlaczego nie słoneczko na tych obręczach?
#149
Napisano 19 maj 2009 - 20:30
A dlaczego nie słoneczko na tych obręczach?
Po pierwsze to obrecz klasyczna ;-) Wagowo oscylowala w okolicach 390g. Przy radialu naciag szprych musialby byc wiekszy, przez to kolo stanie sie o wiele mniej komfortowe. To jest model ze starych dobrych Mafikow, ale nie lubily one mocnych naciagow. Nauczylem sie na wlasnych bledach, wazac 58-60kg radial na klaczycznej obreczy to nie jest rozwiazanie idealne ;-)
#151
Napisano 19 maj 2009 - 21:32
Najlepszy do niskich szytkowych jest 3x lub ewentualnie 2x - zredukowana jest siła naciągu szprych. Jak na miasto to daj 3x wszędzie to koła będą fajnie tłumiły wibracje - dzięki komfortowej obręczy i zaplotowi 3x). I do tego będzie odporniejsze na rozcentrowywanie się od innych zaplotów.
#152
Napisano 19 maj 2009 - 21:42
#153
Napisano 20 maj 2009 - 08:43
Wczoraj podczas mycia roweru zauważyłem, że na tylnej obręczy mam 3 pęknięcia:/ Są w okolicach szprych i mają tak po 15mm długości każde, wzdłuż obręczy. Obręcz to Rigida Nova. Ma około 8tys km.
Poczytałem o obręczach i zastanawiam się nad Alexrims DA 22 lub 28 oraz Macic CXP 22 lub 23. Piasta jest na 36 szprych. Ja mam 85kg, jeżdzę amatorsko i jak przejadę w tym roku 5tys to będę szczęsliwy.
Mozecie doradzić którą z nich wybrać lub zaproponować inną? Sam skłaniam się za DA 22 bo najtańsza, ale jesli lepszę będą te droższe to lepiej dopłacić. Nie zwracam zbytniej uwagi na ciężar, chciałbym żeby były w miarę sztywne i mocne.
A co ze szprychami i nyplami? Muszę kupować nowe? Czy zaplot może być standardowy?
Pozdrawiam
#154 Gosc_tozik_*
Napisano 20 maj 2009 - 09:15
- tę samą ilość otworów
- zbliżony wymiar ERD czyli średnicę osadzenia nypli.
Patrząc na profil tej Rigidy to wspomniane Alexy raczej nie spełnią drugiego warunku, natomiast niskoprofilowa oczkowana obręcz prędzej. Nyple kupiłbym nowe bo to grosze kosztuje a na pewno po demontażu część starych nypli będzie objechana i będzie trudno zaplatać na nowo.
#158
Napisano 20 maj 2009 - 10:29
Nie siedzę zbytnio w temacie sprzętu, a kół to w ogóle, ale troche dziwne dla mnie jest że przy wadze 85kg trzeba szukać lepszych i droższych obręczy. A jak ktoś jest wielkim chłopem i waży ze 100kg to pójdzie z torbami?
#159 Gosc_tozik_*
Napisano 20 maj 2009 - 11:28
Jeśli ze względu na piastę zostajesz przy 36 szprychach to koło musi być mocne po prostu. Widziałem kolarzy ważących 90+ i chwalących sobie DA22 ale ja bym jednak szukał obręczy oczkowanej. Z pasowaniem szprych powinno się udać bo generalnie wszystkie obręcze o profilu 20-25mm mają ERD w okolicach 600mm a przy 3 krzyżach +/- kilka mm na ERD nie powinno mieć dużego wpływu na długość szprych.
#160
Napisano 20 maj 2009 - 11:54
Piasta przód Novatec, Obręcz przód Alexrims AT450, Szprychy przód Sapim Race (288 mm), Nyple przód, tył Sapim Polyax mosiężne, Piasta tył Shimano 105, Obręcz tył Alexrims DA28, Szprychy tył Sapim Race (NDS: 276/DS.: 281)
byly skladane specjalnie do mojej wagi polecil mi je i wykonal Karbon
nie wydalem na nie fortuny a sprawuja sie swietnie zarowno pod moim ciezarem jak i na naszych drogach (jezdze od poczatku kwietnia praktycznie codziennie zero bicia i innych problemow)
caly rower mozna zobaczyc w topicu Nasze rowerki strona bodaj 83 jak kogos interesuje