Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowy Trenażer Wahoo Kickr Core - Dziwny Dźwięk, Tarcie


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 clip7

clip7
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 11 październik 2020 - 16:10

Witam.

Zastanawiałem się między zakupem trenażera tacx flux 2 a wahoo kickr core. Wybrałem ten drugi bo cichszy i czytałem, że nawet we flux 2 nie poradzili sobie do końca z ocieraniem paska o obudowę.

Tymczasem tydzień po zakupię wahoo kickr core, model z tego roku, pojawia się dziwny dźwięk, jakby tarcie paska albo koła zamachowego o obudowę. Jest to wprost proporcjonalne do prędkości obrotu koła zamachowego.

Na zagranicznych forach i youtubie ludzie piszą, że w trzech kolejnych, wymienianych modelach wahoo był jakiś dziwny dźwięk. Widziałem wiele filmów na youtubie. 
A miało być tak pięknie i miał być taki niezawodny. Mam go tydzień, kupiony w Niemczech. Nie wiem jak to się tam odbywa. Czy sklep wymieni na nowy czy trzeba się kontaktować z Wahoo?

 

Link do filmu: 

Mam ten sam dźwięk co w 1 wersji i 2 wersji na filmie.

 

 

 

 



#2 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 październik 2020 - 12:14

U mnie też występuje dokładnie taki sam dźwięk. I u znajomego również. Ten model chyba tak ma. Nie wpływa to w żaden sposób na użytkowanie. 



#3 clip7

clip7
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 12 październik 2020 - 12:42

A czy wiadomo co powoduje ten dźwięk? W jednym filmie gość ściągnął tę osłonę od paska, na 5 śrub i po wewnętrznej stronie osłony były przetarcia od paska. Teraz mi się wydaje, że to jednak coś z kołem zamachowym. Jak patrzę od góry na szczelinę ok.2mm między kołem zamachowym a obudową to ta szczelina "pływa" podczas ruchu, tak jakby koło zamachowe było źle wyważone, nie wypośrodkowane. Zastanawiam się czy ten dźwięk-usterka, nie wpływa na zużycie trenażera, szczególnie po gwarancji.

#4 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 październik 2020 - 16:20

U mnie ten dźwięk raz jest, a raz go nie ma. Raz jest głośniejszy, a raz mniej wyraźny. Nie wiem co jest jego źródłem, ale słyszałem, że jakaś naklejka na pasku. Co do pływającej szczeliny - sprawdź drugi razy czy to nie szare naklejki na kole pływają - one nie są idealnie prosto ponaklejane i u mnie tez wyda się, że pływa szczelina, a to naklejki. U mnie nic nie dzieje się w kwestii użytkowania sprzętu. Przy następnym treningu nagram Ci film, jak to u mnie wygląda. 



#5 ssnowak

ssnowak
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 12 październik 2020 - 18:12

Miejsce łączenia paska powoduje chwilową zmianę naprężenia (jest minimalnie grubsze}. To się przekłada na dźwięki generowane na osi i wzmacniane przez ogromny „dzwonek” jakim jest koło zamachowe. 



#6 clip7

clip7
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 12 październik 2020 - 18:41

Na pasku są dwie naklejki z numerami i czuć pod palcami, jak przecierałem pasek szmatką na kręcącym się kole, że w tych miejscach naklejek jest zgrubienie. Nie wiem czy to tam jest łączenie paska. Może jak to wpada na łożysko to rzeczywiście wtedy jest ten dźwięk. 

Sprawdziłem jeszcze raz bicie koła zamachowego. Patrząc od góry, jest bicie które widać gołym okiem. Może między 0,5 a 1 mm. To na pewno nie jest wrażenie poprzez krzywo przyklejone naklejki.

Dziś odkręciłem tę plastikową osłonę na 5 śrub. Wypadły 2 małe podkładki. Jedna czarna plastikowa a druga przezroczysta jakby gumowa. Obie w podobnym rozmiarze. Czy ktoś może sprawdzić, w którym miejscu one są? Czarna chyba między osłoną a stelażem na samym dole osłony, od frontu, pod najkrótszą śrubą imbusową. Nie wiem skąd ta druga. Problem w tym, że jak teraz to skręcam, to pasek trze mi o tę osłonę wewnątrz, przy trzpieniu koła zamachowego. Przykręcam śruby mocniej, lżej i to się zmienia. Może ta przezroczysta wypadła gdzieś ze środka? Może oddzielała 2 osłony od siebie, żeby zrobić dystans. Pod spodem foto.

 

Załączone pliki



#7 clip7

clip7
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 12 październik 2020 - 21:16

Przezroczysta między osłoną a stelażem, czarna między osłoną a główką krótszej śruby imbusowej. Teraz nie ma tarcia.
W dalszym ciągu zastanawiam się czy to koło zamachowe może mieć lekkie bicie. Czy to normalne.



Dodaj odpowiedź