Skocz do zawartości


Zdjęcie

[2021] Wspólne Zamówienie Ubrań Kolarskich


1165 odpowiedzi w tym temacie

#341 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 11:04

Poczekajmy spokojnie do poniedziałku, w końcu było jakieś głosowanie i pozwólmy zaistnieć demokracji  ;) 

Osobiście nie jestem jakoś na Quest'a napalony. Ot chciałbym ich ciuchy potestować, aby wyrobić sobie o nich opinię. Za "ludzkie" pieniądze mogę zaryzykować, zwłaszcza, że o Eroe słyszy się dużo dobrego.

Takiego np. Raso za regularne cenę nigdy bym do testów nie kupił, wychodzi ok. 700 zł za możliwość przekonania się czy jest dla mnie OK. A dzięki ubiegłorocznemu zamówieniu wiem, że jest OK, ale nie za 700 zł, bo moim zdaniem te ciuchu są poprawne, ale nie warte takiej ceny.



#342 zann85

zann85
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 11:12

Z raso jest o tyle fajnie że większość ludzi ma od nich ciuchy i z wyborem rozmiaru nie będzie problemu.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
  • YamaY lubi to

#343 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 15:17

Flop, mam nadzieję, że gdziekolwiek pracujesz to nie jesteś odpowiedzialny za kontakt z klientem.

Przez lata w pracy i prywatnie przekonałem się, że wszystko prędzej załatwię przez sklepy/firmy spoza Polski - nawet jeśli mają tutaj swoje przedstawicielstwo.
Główny powód to właśnie olewanie klienta, wręcz to żeby odpowiedzieć uznawane jest za łaskę.

Uwierz mi, że nie jestem kłopotliwym kupującym, kiedy tylko to możliwe to w razie jakiejś wpadki idę na rękę, a nie szukam dziury w całym.

#344 Flop

Flop
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 grudzień 2020 - 18:30

Ależ pełna z tym zgoda, po to jest kanał kontaktu z klientem, żeby odpowiadać na zapytania i udzielać możliwie jak najszybciej i jak najpełniej wyczerpującej odpowiedzi. Też uważam, że firmy, z którymi nie ma kontaktu lub jest on ekstremalnie trudny, eliminują się z wyborów same.
Podobnie jak wcale nie postuluję tutaj kupowania drogo i czekania długo, ani nie marzę o ustawieniu się w kolejce do firm, które by nas olewały. Gratuluję poziomu zakładania dobrej woli u każdego, kto odniósł takie wrażenie.
Chodziło mi o to, że produkcja ma swoje koszta - raz materiał, dwa sam proces wykonania (projekt, szycie), trzy koszty działalności (lokal, maszyny, podatki, wynagrodzenia, prąd, itp, itd), no i poza tym prowadzą tę działalność dla zysku, nie pro publico bono. Zatem jeśli ktoś chce dać nam 20% mniej, to po prostu to uszanowałbym i nie oburzał się, że to tyle co nic, bo to jednak jedna piąta ceny. Można wybrać kogoś, kto spuści nam więcej, ale jęczenie, że to nic, w moim prywatnym odczuciu zakrawa na żenadę. Ale spoko, widzę, że jestem tu jedyny, więc się tym nie sugerujcie, a ja po prostu grzecznie i po cichu wycofam swój udział z przedsięwzięcia i po kłopocie. 😉

Trafiłeś idealnie. Akurat pracuję w dziale Customer Service, szwedzkiej co prawda firmy, ale w Polsce. I chyba nie jestem w tej robocie taki tragiczny, bo całkiem nieźle mi z tego tytułu płacą. Ale pewnie to jakieś niedopatrzenie przełożonych. 🤣

#345 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 19:40

Sposób tworzenia cen detalicznych jest tajemnicą handlową, więc porównywanie poziomów rabatów u dostawców jest abstrakcją

Często, przy dobrej koniunkturze (a taka jest obecnie na sprzęt rowerowy), takiego małego klienta właśnie się zniechęca dając mu niskie rabaty. Taka polityka firmy, takie jej prawo. Grzeczniejszy sposób na powiedzenie mu, żeby spadał.
W gorszych czasach gdzie po obrót trzeba się schylić troszkę bardziej, więc łapie się wszystko jak leci... Ale to inna bajka.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • X-RAY i Flop lubią to

#346 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 20:10

Gdyby jednak z jakiegokolwiek powodu odpadły zarówno RASO jak i QUEST to  jestem gotów pomóc w realizacji całości projektu w firmie ATAK SPORT w ciągu 1 miesiąca. Cena kompletu (koszulka + spodenki z włoskiej lycry i dobrą wkładką) nie przekroczy w tym przypadku 300 zł.

 

Mam set z Atak Sport i po upływie czasu mogę stwierdzić, że jednak to nie jest produkt tej samej półki co Raso. 



#347 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 20:21

Ależ pełna z tym zgoda, po to jest kanał kontaktu z klientem, żeby odpowiadać na zapytania i udzielać możliwie jak najszybciej i jak najpełniej wyczerpującej odpowiedzi. Też uważam, że firmy, z którymi nie ma kontaktu lub jest on ekstremalnie trudny, eliminują się z wyborów same.
Podobnie jak wcale nie postuluję tutaj kupowania drogo i czekania długo, ani nie marzę o ustawieniu się w kolejce do firm, które by nas olewały. Gratuluję poziomu zakładania dobrej woli u każdego, kto odniósł takie wrażenie.
Chodziło mi o to, że produkcja ma swoje koszta - raz materiał, dwa sam proces wykonania (projekt, szycie), trzy koszty działalności (lokal, maszyny, podatki, wynagrodzenia, prąd, itp, itd), no i poza tym prowadzą tę działalność dla zysku, nie pro publico bono. Zatem jeśli ktoś chce dać nam 20% mniej, to po prostu to uszanowałbym i nie oburzał się, że to tyle co nic, bo to jednak jedna piąta ceny. Można wybrać kogoś, kto spuści nam więcej, ale jęczenie, że to nic, w moim prywatnym odczuciu zakrawa na żenadę. Ale spoko, widzę, że jestem tu jedyny, więc się tym nie sugerujcie, a ja po prostu grzecznie i po cichu wycofam swój udział z przedsięwzięcia i po kłopocie. 😉

Trafiłeś idealnie. Akurat pracuję w dziale Customer Service, szwedzkiej co prawda firmy, ale w Polsce. I chyba nie jestem w tej robocie taki tragiczny, bo całkiem nieźle mi z tego tytułu płacą. Ale pewnie to jakieś niedopatrzenie przełożonych. 🤣


Po Twoim stwierdzeniu, że powinni wokół nas skakać stwierdziłem, że mamy się cieszyć, że ktos w ogóle chce nam coś sprzedać. Wiecznie źle zrozumiałem - wybacz.

Co do Tych 20% pełna zgoda. Mogą nawet nie dawać żadnego rabatu jeśli taka jest polityka firmy. Jednak było i 30% dla klientów.

Mnie w tym wszystkim w ogóle nie oburza kto ile rabatu daje, ale kwestia właśnie kontaktu, a właściwie jego braku.

#348 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 20 grudzień 2020 - 20:47

Po Twoim stwierdzeniu, że powinni wokół nas skakać stwierdziłem, że mamy się cieszyć, że ktos w ogóle chce nam coś sprzedać. Wiecznie źle zrozumiałem - wybacz.

Co do Tych 20% pełna zgoda. Mogą nawet nie dawać żadnego rabatu jeśli taka jest polityka firmy. Jednak było i 30% dla klientów.

Mnie w tym wszystkim w ogóle nie oburza kto ile rabatu daje, ale kwestia właśnie kontaktu, a właściwie jego braku.

Brak dobrej obsługi klienta to domena wielu polskich firm, często to efekt złego, lub wręcz brak przemyślanego skalowania firmy. Firma rośnie bardzo szybko, ale nikt nad tym nie panuje, nie wdraża potrzebnych procedur, nie dba właśnie o działy obsługi, reklamacji, liczy się tylko zaspokajanie produkcji i coraz większa sprzedaż. Często firmy takie będąc firmami rodzinnymi, takimi pozostają.
Nasze typowe "jakoś to będzie" albo "jak złapiemy zamówienie to się będziemy martwić jak to ogarnąć" i tak to się kręci...





Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • EmPe lubi to

#349 Flop

Flop
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 grudzień 2020 - 23:44

Dokładnie tak jak pisze Admsk - małe w gruncie rzeczy firmy, często w ogóle nie mają nikogo na specjalistycznym stanowisku obsługi klienta i ktoś w firmie zajmuje się tym niejako przy okazji. Często po prostu ktoś z szefów/właścicieli. Nawet jeśli marka staje się z czasem ważnym graczem na rynku, nie oznacza to, że firma rozrasta się na tyle, że powstają w ramach jej struktur jakieś działy obsługi klienta, reklamacji (niepotrzebne nam nowe stanowisko, dodatkowy koszt, a przecież jakoś to sami ogarniemy...).
Ja akurat z Raso nigdy nie miałem żadnego problemu z kontaktem, aczkolwiek mimo, że to uznana marka, ciągle zajmują się tam takimi rzeczami po prostu właściciele. Ba, nawet sami bezpośrednio sprzedają swoje produkty na stanowisku na kolarskich imprezach: na ostatnim "wyścigu by Tomasz Marczyński" (nota bene od pewnego czasu to trzeci z właścicieli Raso, po tym jak dołączył do firmy założonej przez Krystiana i Marcina) w Niepołomicach kupiłem bezpośrednio właśnie od jednego z wymienionych powyżej właścicieli spodenki premium taniej o 149 pln, czyli właśnie o jakieś 30% regularnej ceny. Ja uważam, że to kolosalnie duża obniżka i bardzo jestem zadowolony z tego interesu.

Z Questem nie mam doświadczeń w zakresie kontaktu, ale jak pamiętam spotkania z nimi na ich stoiskach na różnych imprezach Czesława Langa, to mam wrażenie, że struktura firmy będzie tam co najmniej podobna.

I jeszcze raz, kolego Alterego, żeby było jasne: co do tego, że jeżeli kontakt z firmą jest trudny bądź w ogóle go nie ma, to pełna zgoda - nie ma co nawet brać jej pod uwagę i koniec. A już na pewno nie prosić się o nic. Co do tego, że oferują cenę tyle a tyle niższą - tu już nie oceniałbym tak krytycznie, że "20% to nic". Zwłaszcza jeśli w grę wchodzi realizacja zamówienia, do którego trzeba wykonać i uzgodnić zadowalający klienta projekt, bo nie korzysta z gotowej propozycji w ofercie. Ale jak już powiedziałem, szacowne grono forumowe zrobi jak uważa i nie mieszam więcej. 😉

#350 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 21 grudzień 2020 - 08:11

Flop, jeszcze dla ścisłości - z tego co zrozumiałem to w przypadku La Passione zainteresowanie było dla ich półkowych produktów, żadnego projektowania ani dodatkowej pracy. Stąd uważam, że 20% przy zamówieniu >100 sztuk to żadna okazja skoro rok temu można było dostać 30% od jednej sztuki. Równie dobrze mogą nie dawać żadnego rabatu, ich firma. Ważne, że o tym na co można liczyć dowiadujemy się bez czekania aż ktoś się zlituje i w końcu odpowie.

Pewnym składnikiem ceny jest też przecież jakość obsługi klienta. Czasami nie warto dla tych 5-10% przy tej kwocie przechodzić przez mękę w postaci kontaktu z firmą.
  • Flop lubi to

#351 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 grudzień 2020 - 09:28

Może trochę od innej strony...przypadkiem na jednej z imprez podsłuchałem rozmowę "branżową" właściciela Martombike, który stwierdził, że zamówień mają ogrom, ale brak (taniej) wykwalifikowanej siły roboczej. Albo są krawcowe, które nie potrafią szyć i tym samym trzymać wysokiej jakości gotowego produktu. Albo takie, które się znają na fachu, ale się bardzo cenią. I to w okolicach Łodzi, czyli "zagłębiu" krawiectwa, bo w Wielkopolsce ludzi brak i trzeba zlecać prace gdzie indziej. W sumie normalne, ale rzucił też kwotą i podobno taka dobra krawcowa potrafi "wyciągnąć" 6000 zł/miesiąc. Dużo/nie dużo, przy takich zarobkach i braku ludzi do pracy, nie dziwne, że kolejki zamówień są długie, a na rabaty nie ma co liczyć



#352 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 21 grudzień 2020 - 09:43

Może trochę od innej strony...przypadkiem na jednej z imprez podsłuchałem rozmowę "branżową" właściciela Martombike, który stwierdził, że zamówień mają ogrom, ale brak (taniej) wykwalifikowanej siły roboczej. Albo są krawcowe, które nie potrafią szyć i tym samym trzymać wysokiej jakości gotowego produktu. Albo takie, które się znają na fachu, ale się bardzo cenią. I to w okolicach Łodzi, czyli "zagłębiu" krawiectwa, bo w Wielkopolsce ludzi brak i trzeba zlecać prace gdzie indziej. W sumie normalne, ale rzucił też kwotą i podobno taka dobra krawcowa potrafi "wyciągnąć" 6000 zł/miesiąc. Dużo/nie dużo, przy takich zarobkach i braku ludzi do pracy, nie dziwne, że kolejki zamówień są długie, a na rabaty nie ma co liczyć

Jak to powiedział właściciel jednej z firm produkujacej ciuchy rowerowe "chłopaki wyrzućcie te garminy, jedyne cyfry jakie się liczą, to te które są na koncie". Autentyk

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • SZYMSZEL lubi to

#353 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 21 grudzień 2020 - 10:20

Żeby nie być gołosłownym. Wstępny projekt z firmy ATAK SPORT

e6a84398722c24b0med.jpg

a42dbe3a39a531b7med.jpg

Jestem z nimi w bezpośrednim kontakcie, wszelkie zmiany na bieżąco. Realizacja 4-5 tygodni.

Przy zamówieniu przed końcem roku:
koszulka 129 zł
spodenki 145 zł netto

od stycznia nowy cennik
koszulka 139 zł
spodenki 155 zł netto

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#354 andrzejnl

andrzejnl
  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 21 grudzień 2020 - 10:29

Żeby nie być gołosłownym. Wstępny projekt z firmy ATAK SPORT

e6a84398722c24b0med.jpg

a42dbe3a39a531b7med.jpg

Jestem z nimi w bezpośrednim kontakcie, wszelkie zmiany na bieżąco. Realizacja 4-5 tygodni.

Przy zamówieniu przed końcem roku:
koszulka 129 zł
spodenki 145 zł netto

od stycznia nowy cennik
koszulka 139 zł
spodenki 155 zł netto

Jakie materiały, jaka wkładka?


Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

#355 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 grudzień 2020 - 10:37

Powtórzę się...żeby Ataksport był konkurencją(jakościową) dla Raso/Quest trzeba wziąć pod uwagę komplet Gold Edition. Nie znam szczegółów "materiałowych" ani cenowych, ale na pierwszy rzut oka wygląda dobrze



#356 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 21 grudzień 2020 - 11:15

Ok, poproszę o ofertę również na GE, Tam są chyba 100% bezszwowe spodenki, szyte z jednego kawałka tkaniny, nie każdemu muszą opowiadać


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#357 zann85

zann85
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 21 grudzień 2020 - 11:40

Nie chcę się wcinać, ale uraz prowadzi to zamówienie. Więc dajcie mu działać. A nie każdy za chwilę będzie zamawiał na własną rękę.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
  • beskidbike, Tomo i lupus lubią to

#358 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 21 grudzień 2020 - 11:54

Nie chcę się wcinać, ale uraz prowadzi to zamówienie. Więc dajcie mu działać. A nie każdy za chwilę będzie zamawiał na własną rękę.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

 

Ja się nie mieszam do zamówienia Uraz-a, to co piszę traktujcie jedynie jako głos w dyskusji na temat poziomu obsługi poszczególnych dostawców. Ceny odzieży w wersji "Gold Edition" : Koszulka 180 zł, spodenki 250 zł. I to na razie wszystko w tym temacie  :)


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#359 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 grudzień 2020 - 12:08

I dodaj, że to ceny netto, bo ktoś mógł nie zauważyć. 



#360 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 grudzień 2020 - 12:08

I dodaj, że to ceny netto, bo ktoś mógł nie zauważyć. 





Dodaj odpowiedź