Gdzie ty masz Halne pod Warszawą? Jak masz wiatr w plecy to nie koła pomagają tylko z ciebie jest żagiel .
Koła Do Szosy Jaka Wysokość Stożka ?
#22
Posted 08 January 2021 - 10:53
A tu przyznam Ci rację. Na początku grudnia jak wiał halny to śmignąłem z wiatrem w swojej okolicy 18,5 km ze średnią 46 km/h. Zrobiły robotę
Jak jechałeś z wiatrem to Twoja prędkość względem powietrza wcale nie wynosiła 46km/h tylko dużo mniej. To nie jest żadne oero kół
#26
#29
Posted 08 January 2021 - 12:00
Dobra, to matematyka dowodzi, że jednak ja jestem słaby Z doświadczenia, w moim terenie, jak udało się zrobić takie 60-70 km/h ze średnią 34 to się zawsze naprawdę narobiłem.
Kalkulator jest dość ścisły po prostu. W Twoim terenie na pewno drogi są różne, Twoje opony niekoniecznie kosztowały 250zł sztuka, do tego wicher zwykle wieje z kierunku X a kalkulator uwzględnia tylko headwind/tailwind (jak dasz minus). Do pewnie zapewne nie masz mega-aero pozycji tylko po prostu sensowny balans między aero a zdrowiem kręgosłupa.
Z tego co widzę to ten kalkulator dobrze liczy w stosunku do moich jazd ale ja cienias jestem z ftp=190 . Jednego tylko nie mogę porównać. Czy lemondka faktycznie aż tyle zmienia? Jeśli tak to muszę sobie sprawić na dalsze wycieczki.
Na prędkość to lepiej uogólnić - nie tyle lemondka (aerobar) co stricte pozycja ponad wszystko. Ponad koła, ponad stożki. A konkretnie lemondka też może dać dużo jak chodzi o prędkość ale jeżeli kierownicę bazowo mamy wysoko to nie da absurdalnych różnic. Jak będzie ciasno i nisko to przy 30km/h może dać dobre kilka km/h przy podobnym wysiłku mocowym. Za to ma też drugie świetne zadanie, czyli dodatkową bardzo wygodną zresztą pozycję, stąd często na rowerowych maratonach można spotkać lemondki.
Z innych ciekawych narzędzi do analizy/planowania tras, któryś popularno-kolarski kanał YouTube polecał: https://mywindsock.com - nawet w darmowej wersji fajne, tak pod przygotowanie trasy jak i pod analizę przejazdu.
#31
Posted 08 January 2021 - 12:45
No co Ty, wystarczy mocno aero pozycja i jazda nisko w dropsach lub po prostu lemondka. No i jazda z tylnym czy tam przy żaglu bocznym-tylnym bodajże wiatrem. Dorzucasz od siebie 200W i jest
To chyba z wiatrem to jest luz. Zrobiłem rekordowo solo 50 km z średnią 36,1 km/h na dropach i miałem średnią moc 263W. Zdecydowanie nie jest to luz.
Dlatego porównywanie wszelkich średnich ma jakąkolwiek rację bytu tylko w przypadku pętli. I to też nie zawsze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- kaloo and lukaszzsch like this
#32
Posted 08 January 2021 - 12:49
W tamtym screenshocie akurat nie były dropy tylko aerobar z wiatrem 0km/h (mało realne). Nie wiem ile ważysz Bzyk-u ale wrzuciłem takie parametry dla dropów i mocy 263W wyliczył prędkość 38km/h przy wietrze 0km/h, więc wcale nie jakaś duża różnica (2km/h) jak poza matematyką dorzucimy po prostu warunki realne a nie z tunelu aero
#33
Posted 08 January 2021 - 13:10
Ja nie podważam tego kalkulatora, choć traktowałbym go raczej w ramach ciekawostki, tylko mówię, że średnia 35-37 km/h, to nie jest luzik . No chyba, że ktoś ma FTP 4,5-5 w/kg. To dla niego faktycznie będzie plaża.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#34
Posted 08 January 2021 - 13:27
Dokładnie, ciekawostka to idealne określenie. Moje średnie są sporo niżej. To "luzik" dotyczyło tylko tego jak dużo może dać (choć wcale niekoniecznie da) lemondka + mocno aero pozycja, lub po prostu koza zamiast szosy, zresztą to ciekawie widać mocno w triathlonie, zawodnicy z 1/4 IM nieraz wcale nie generują potężnych mocy ale prędkości potrafią być zacne. Wybaczcie, nie chciałem urazić nikogo z FTP poniżej owych 200W, które bezczelnie określiłem jako "luzik". Biję się w pierś.
W temacie "prędkość a moc" tutaj jest ciekawy film (ja wiem, wiem, że GCN to nie jest najlepsze źródło informacji ale do obiadu trzeba coś obejrzeć czasem ), jest fajny fragment o przygotowaniu roweru pod prędkość:
Spoiler:
Bicie rekordu świata na 100 mil (~161km) przejechane w 2h 57min. I teraz śmietanka: średnia prędkość to 54.3km/h a średnia moc to 279W. Znormalizowana 295W.
- Bzyk likes this
#35
Posted 08 January 2021 - 13:41
Kriss mnie wywołał, ja na Mazowszu latam na 65/65. Przesiadłem się z 50/50. Różnicy nie odczuwam, wagowo jestem blisko, bo 71 kg obecnie Ogólnie dobrze mi się jeździ na tych kołach.
Czy w samej prędkości , lub jej utrzymaniu czujesz na + zmianę z 50/50 na 65/65 ??
Z tego co czytam jeździmy z podobnymi prękościami .
#36
Posted 08 January 2021 - 14:12
Gdzie ty masz Halne pod Warszawą? Jak masz wiatr w plecy to nie koła pomagają tylko z ciebie jest żagiel .
Nie powiesz mi, że jak w górach wieje halny, to na północy polski jest bezwietrzna pogoda.
Na podlasiu wiało po 40-50 km/h przez cały tydzień w okolicach 9.12 i ciągle w tym samym kierunku.
@up:
Jak trzymasz prędkość stałą, to według mnie na plus, ale czy to nie placebo tego nie powiem. Ogólnie nie wróciłbym do 50 teraz W nowej Madone też Bontragery sprzedam i wrzucę 65ki No i dobrze to wygląda.
#37
Posted 08 January 2021 - 15:48
Z tego co widzę to ten kalkulator dobrze liczy w stosunku do moich jazd ale ja cienias jestem z ftp=190 . Jednego tylko nie mogę porównać. Czy lemondka faktycznie aż tyle zmienia? Jeśli tak to muszę sobie sprawić na dalsze wycieczki.
Nigdy nie miałem okazji jeździć na "stożkach", ale z doświadczenia wiem, że lemondka daje całkiem sporo. W moim przypadku na płaskiej trasie dzięki lemondce na utrzymanie prędkości średniej nieco ponad 30km/h na trasie kilkuset kilometrów wystarczy średnia moc ok 140 Watów.
Nie wiem czy koła o wysokim profilu w moim przypadku by coś wniosły, bo prędkości +35km/h osiągam chyba tylko z górki i z wiatrem Stąd w nowym rowerze zagoszczą koła z obręczami 33mm.
- artho likes this
#38 Gosc_Kuba__H_*
Posted 08 January 2021 - 16:24
Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
- 4gotten and artho like this