Jump to content


Photo

Koła Do Szosy Jaka Wysokość Stożka ?


43 replies to this topic

#21 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 08 January 2021 - 10:11

Gdzie ty masz Halne pod Warszawą? Jak masz wiatr w plecy to nie koła pomagają tylko z ciebie jest żagiel :) .


  • Prozor likes this

#22 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2021 - 10:53

A tu przyznam Ci rację. Na początku grudnia jak wiał halny to śmignąłem z wiatrem w swojej okolicy 18,5 km ze średnią 46 km/h. Zrobiły robotę :D

Jak jechałeś z wiatrem to Twoja prędkość względem powietrza wcale nie wynosiła 46km/h tylko dużo mniej. To nie jest żadne oero kół :D


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#23 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 08 January 2021 - 11:08

Heloł, 33-37 to są już całkiem srogie średnie. Żeby zrobić solo 60 km ze średnią 35 km/h, to już trzeba mieć dobrą nogę! 



#24 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 08 January 2021 - 11:12

No co Ty, wystarczy mocno aero pozycja i jazda nisko w dropsach lub po prostu lemondka. No i jazda z tylnym czy tam przy żaglu bocznym-tylnym bodajże wiatrem. Dorzucasz od siebie 200W i jest :P

 

VhkDlzD.png

 


  • 4gotten likes this

#25 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 08 January 2021 - 11:34

Co to za apka? Na andka nie znalazłem, chyba, że to na japka :) .

 

Edit: Znalazłem. Po takim screen-ie nie pomyślałem, że to może nie być apka :) .

 



#26 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 08 January 2021 - 11:34

Ani andek ani japka, ot - webowa appka :D http://bikecalculator.com/



#27 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 08 January 2021 - 11:45

Dobra, to matematyka dowodzi, że jednak ja jestem słaby :D Z doświadczenia, w moim terenie, jak udało się zrobić takie 60-70 km/h ze średnią 34 to się zawsze naprawdę narobiłem.



#28 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 08 January 2021 - 11:48

Z tego co widzę to ten kalkulator dobrze liczy w stosunku do moich jazd ale ja cienias jestem z ftp=190 :( . Jednego tylko nie mogę porównać. Czy lemondka faktycznie aż tyle zmienia? Jeśli tak to muszę sobie sprawić na dalsze wycieczki.



#29 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 08 January 2021 - 12:00

Dobra, to matematyka dowodzi, że jednak ja jestem słaby :D Z doświadczenia, w moim terenie, jak udało się zrobić takie 60-70 km/h ze średnią 34 to się zawsze naprawdę narobiłem.

Kalkulator jest dość ścisły po prostu. W Twoim terenie na pewno drogi są różne, Twoje opony niekoniecznie kosztowały 250zł sztuka, do tego wicher zwykle wieje z kierunku X a kalkulator uwzględnia tylko headwind/tailwind (jak dasz minus). Do pewnie zapewne nie masz mega-aero pozycji tylko po prostu sensowny balans między aero a zdrowiem kręgosłupa.

 

Z tego co widzę to ten kalkulator dobrze liczy w stosunku do moich jazd ale ja cienias jestem z ftp=190 :( . Jednego tylko nie mogę porównać. Czy lemondka faktycznie aż tyle zmienia? Jeśli tak to muszę sobie sprawić na dalsze wycieczki.

Na prędkość to lepiej uogólnić - nie tyle lemondka (aerobar) co stricte pozycja ponad wszystko. Ponad koła, ponad stożki. A konkretnie lemondka też może dać dużo jak chodzi o prędkość ale jeżeli kierownicę bazowo mamy wysoko to nie da absurdalnych różnic. Jak będzie ciasno i nisko to przy 30km/h może dać dobre kilka km/h przy podobnym wysiłku mocowym. Za to ma też drugie świetne zadanie, czyli dodatkową bardzo wygodną zresztą pozycję, stąd często na rowerowych maratonach można spotkać lemondki.

 

Z innych ciekawych narzędzi do analizy/planowania tras, któryś popularno-kolarski kanał YouTube polecał: https://mywindsock.com - nawet w darmowej wersji fajne, tak pod przygotowanie trasy jak i pod analizę przejazdu.



#30 renton

renton
  • Użytkownik
  • 439 posts

Posted 08 January 2021 - 12:09

Ten kalkulator to jest dobry ale chyba tylko do Zwifta

#31 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 January 2021 - 12:45

No co Ty, wystarczy mocno aero pozycja i jazda nisko w dropsach lub po prostu lemondka. No i jazda z tylnym czy tam przy żaglu bocznym-tylnym bodajże wiatrem. Dorzucasz od siebie 200W i jest :P

VhkDlzD.png


To chyba z wiatrem to jest luz. Zrobiłem rekordowo solo 50 km z średnią 36,1 km/h na dropach i miałem średnią moc 263W. Zdecydowanie nie jest to luz.

Dlatego porównywanie wszelkich średnich ma jakąkolwiek rację bytu tylko w przypadku pętli. I to też nie zawsze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • kaloo and lukaszzsch like this

#32 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 08 January 2021 - 12:49

W tamtym screenshocie akurat nie były dropy tylko aerobar z wiatrem 0km/h (mało realne). Nie wiem ile ważysz Bzyk-u ale wrzuciłem takie parametry dla dropów i mocy 263W wyliczył prędkość 38km/h przy wietrze 0km/h, więc wcale nie jakaś duża różnica (2km/h) jak poza matematyką dorzucimy po prostu warunki realne a nie z tunelu aero :D

 

J64MDpM.png

 



#33 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 January 2021 - 13:10

Wagę przyjąłeś idealnie hehe.
Ja nie podważam tego kalkulatora, choć traktowałbym go raczej w ramach ciekawostki, tylko mówię, że średnia 35-37 km/h, to nie jest luzik . No chyba, że ktoś ma FTP 4,5-5 w/kg. To dla niego faktycznie będzie plaża.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#34 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 08 January 2021 - 13:27

Dokładnie, ciekawostka to idealne określenie. Moje średnie są sporo niżej. To "luzik" dotyczyło tylko tego jak dużo może dać (choć wcale niekoniecznie da) lemondka + mocno aero pozycja, lub po prostu koza zamiast szosy, zresztą to ciekawie widać mocno w triathlonie, zawodnicy z 1/4 IM nieraz wcale nie generują potężnych mocy ale prędkości potrafią być zacne. Wybaczcie, nie chciałem urazić nikogo z FTP poniżej owych 200W, które bezczelnie określiłem jako "luzik". Biję się w pierś.

 

W temacie "prędkość a moc" tutaj jest ciekawy film (ja wiem, wiem, że GCN to nie jest najlepsze źródło informacji ale do obiadu trzeba coś obejrzeć czasem :P), jest fajny fragment o przygotowaniu roweru pod prędkość:

 

 

Spoiler:

Bicie rekordu świata na 100 mil (~161km) przejechane w 2h 57min. I teraz śmietanka: średnia prędkość to 54.3km/h a średnia moc to 279W. Znormalizowana 295W.


  • Bzyk likes this

#35 Maly_Mtb

Maly_Mtb
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 08 January 2021 - 13:41

Kriss mnie wywołał, ja na Mazowszu latam na 65/65. Przesiadłem się z 50/50. Różnicy nie odczuwam, wagowo jestem blisko, bo 71 kg obecnie :) Ogólnie dobrze mi się jeździ na tych kołach.

 

Czy w samej prędkości , lub jej utrzymaniu czujesz  na +  zmianę z 50/50 na 65/65 ??

 

Z tego co  czytam jeździmy z podobnymi prękościami .



#36 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 08 January 2021 - 14:12

Gdzie ty masz Halne pod Warszawą? Jak masz wiatr w plecy to nie koła pomagają tylko z ciebie jest żagiel :) .

 

Nie powiesz mi, że jak w górach wieje halny, to na północy polski jest bezwietrzna pogoda. 

 

Na podlasiu wiało po 40-50 km/h przez cały tydzień w okolicach 9.12 i ciągle w tym samym kierunku.

 

 

@up:

 

Jak trzymasz prędkość stałą, to według mnie na plus, ale czy to nie placebo tego nie powiem. Ogólnie nie wróciłbym do 50 teraz :) W nowej Madone też Bontragery sprzedam i wrzucę 65ki :D No i dobrze to wygląda.



#37 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 08 January 2021 - 15:48

Z tego co widzę to ten kalkulator dobrze liczy w stosunku do moich jazd ale ja cienias jestem z ftp=190 :( . Jednego tylko nie mogę porównać. Czy lemondka faktycznie aż tyle zmienia? Jeśli tak to muszę sobie sprawić na dalsze wycieczki.

Nigdy nie miałem okazji jeździć na "stożkach", ale z doświadczenia wiem, że lemondka daje całkiem sporo. W moim przypadku na płaskiej trasie dzięki lemondce na utrzymanie prędkości średniej nieco ponad 30km/h na trasie kilkuset kilometrów wystarczy średnia moc ok 140 Watów.
Nie wiem czy koła o wysokim profilu w moim przypadku by coś wniosły, bo prędkości +35km/h osiągam chyba tylko z górki i z wiatrem  ;) Stąd w nowym rowerze zagoszczą koła z obręczami 33mm.


  • artho likes this

#38 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 08 January 2021 - 16:24

Az sobie poszedlem sprawdzic do naszego wspolnego znajomego, czolowego ultrasa w PL, ktory jezdzi ciagle na lemondce, faktycznie kreci okolo 2w/kg zeby utrzymac srednio 150 wat przy predkosci 30 km/h zdziwiony jestem

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
  • 4gotten and artho like this

#39 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 08 January 2021 - 16:33

Opory powietrza generowane przez rower względem powierzchni czołowej rowerzysty są niczym. ;)

#40 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 08 January 2021 - 16:35

Sam często jeżdżę w pozycji z przedramionami na kierownicy, łokcie blisko siebie, taka niewidzialna lemondka. Zyski aero są ogromne. Ale lemondki bym do roweru nie założył. 





Reply to this topic