Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki
#183
Posted 14 June 2013 - 15:13
A było to tak:
Sezon zacząłem (kwiecień) od wymiany łańcucha na KMC X10SL. Od początku zmiana biegów nie była taka jak powinna (kaseta DA). Myślę, może kwestia dopasowania?
Ale sęk w tym, że na początku po regulacji łańcuch szedł ładnie ale z czasem na skrajnych przeskakiwał.
To może przerzutka/linka/pancerz/hak?
Wszystko wyczyściłem, naoliwiłem itd - bez zmian.
Może klamkomanetki (Force), już po dwóch sezonach by się wyrobiły? Niech SRAM nie robi sobie jaj.
Cały maj jeździłem pogodzony z losem - piętnaście razy regulując przerzutkę.
I stał się cud - opatrzność zlitowała się nade mną:
Pękła szprycha w tylnym kole, przełożyłem moje stare RS80 i co? Napęd chodzi jak marzenie.
Łapie za bębenek uszkodzonego koła i wyczuwam luz, poza tym od zawsze co kilkadziesiąt km bębenek przeskakiwał (charakterystyczny głośny metaliczny trzask) ale lekceważyłem to, bo takie zjawisko występuje na wszystkich zestawach kół shimano jakie mam od RS10 do WH7850 (również od nowości), chociaż na omawianej piaście pod koniec działo się to już coraz częściej.
Rozebrałem go i prezentuje się tak:
Podsumowując: zajrzałem do niego dobre pół roku za późno.
Cóż, głupota połączona z niewiedzą przynosi bolesne konsekwencje.
#185
Posted 14 June 2013 - 21:52
Powinienem to wyczyścić 5 tyś km temu a nie bagatelizować sprawe.
Wziąłem się za serwis tego bębenka i już wiem dlaczego na jesieni w serwisie rowerowym, gościu olał jego smarowanie twierdząc "jeszcze pojeździ".
Kuźwa 70 kulek łożyska trzeba umieścić na dwóch bieżniach, komu by się chciało to robić :-P (japońcy wiedzą jak ludziom znaleźć zajęcie)
Druga sprawa, to czego nie widać na fotkach, czyli luźny bębenek. Generalnie bieżnie są już z lekka wyrobiene, więc pojawił luz. Kasuje się go podkładkami pod bieżnią od strony zewnętrznej. U mnie jest tylko jedna 1mm (może tą cieńszą już ktoś zdemontował), jej usunięcie spowodowało że bęben kręci się z dużym oporem, czyli trzeba zastąpić ją cieńszą podkładką. Ale nie mam takiej.
Wymyśliłem, że użyje uszczelki pod zawór np kranu takiej jak >>ta<<
Też ma 1mm grubości ale jest podatna na ugięcie więc luz udało się skasować.
Zobaczymy czy w praktyce zda to egzamin.
#186
Posted 15 June 2013 - 06:55
To żaden problem. Odpowiednio czyste stanowisko, trochę wprawy. Ostatnio jakoś mi serwis bębenka o dziwo zajął 40 minut.Kuźwa 70 kulek łożyska trzeba umieścić na dwóch bieżniach, komu by się chciało to robić :-P (japońcy wiedzą jak ludziom znaleźć zajęcie)
Uszczelka pod kran to kiepskie rozwiązanie. Jak już to kupić ze szrotu sam bębenek shimanowski i wydłubać najcieńszą podkładkę. A cóż z tego, ze jest luz na łożyskowaniu bębenka? Każda piasta Shimano (i nie tylko) go ma. Póki tam mnóstwo brudu nie wejdzie to pożyje długo, przy obrocie bębna nie ma na nim praktycznie żadnego obciążenia. Nawet raz ożywiłem bębenek z przyrdzewiałymi bieżniami (kulki nie był ruszone, prawdopodobnie nierdzewki) oraz lekkimi wżerami na bieżniach i mi trochę też posłużył bez szwanku.
#187
Posted 15 June 2013 - 08:38
Podkładka hydrauliczna.. to nie jest najlepszy pomysł Oryginalnie Shimano wstawia tam masę cienkich blaszkowych podkładeczek (0.1mm?), teoretycznie w czasie zużycia można je wyjmować (powinno się?). Inny ból, jak jedna z tych podkładek się zawinie, to rozwala cały bębenek.
Znaczy się, ktoś robił serwis i dobrze "naprawił". Również martwi mnie ilość kulek: u mnie najczęściej to jest coś w okolicy 50 na stronę.
A jak chcesz zobaczyć bębenek w "nienajlepszym" stanie, to proszę (sorki za włosa na pierwszym planie, ale tylko powiększa niesmak ):
(czy się wyświetli? Nie rozumiem G+..)
A bębenek i tak będzie pewnie dalej jeździł w mieszczuchu. Taka godna emerytura
#188
Posted 15 June 2013 - 10:09
W sumie racja. Smarowanie bębenka to według mnie jedna z większych prowizorek jakie widziałem u shimano. Kulki prawej bieżni (od strony kapsla) praktycznie niczym nie są oddzielone od zapadek. Dlatego nawet w nowych kołach strzela bębenek, bo wystarczy że odrobine przeholuje się ze smarowaniem.Ja bym to nazwał głupotą, od strony producenta...
Raczej na szrocie nie znajdę bębenka dura-ace, bo wątpie że inne będą pasowały. Odkręca się go imbusem 14mm a nie 10mm jak w typowych. Postaram się ją jakoś dorobić u znajomego tokarza.Jak już to kupić ze szrotu sam bębenek shimanowski i wydłubać najcieńszą podkładkę
Sugerujesz, że luźny bębenek nie ma wpływu na pracę przerzutki tzn na płynność zmiany przełożeń?A cóż z tego, ze jest luz na łożyskowaniu bębenka?
#189
Posted 16 June 2013 - 07:44
Sugeruje raczej dość lekko nasmarować bieżnię od strony kulek piasty, drugie łożyskowanie można już trochę obficiej, leciutko nawilżyć zapadki olejem i tyle można zrobić. Smar możliwie najlepszy do tych zastosowań znaleźć - nie "rzadziejący" za mocno od pracy i odporny na wodę.Prawdę powiedziawszy, też nie widzę problemu w stanie technicznym. Wyczyścić, spsikać jakimś teflonem, kulki lepić na gęsty smar i dalej jeździć.
Nie, prawie zawsze w piastach Shimano na bębenku od nowości jest nieduży luz - podkreślam nieduży. Przy machaniu kasetą na boki słychać lekkie "puk". Bardzo miarodajna jest ocena działania bębenka, kiedy już jest za duży luz to słuchać z reguły regularne stukanie przy pedałowaniu i to raczej jest pierwszy objaw niż znaczne pogorszenie precyzji zmiany biegów. Ciężko mi dziś na 100% potwierdzić, bo z bębenkami jedyne problemy jakie miałem to zalanie wodą w kiepsko uszczelnionych piastach i właśnie strzelanie od zalepienia zapadek.Sugerujesz, że luźny bębenek nie ma wpływu na pracę przerzutki tzn na płynność zmiany przełożeń?
I przy okazji mówiąc, nie ma co się przejmować huczeniem bębenka - to także normalka w Shimano.
#190 Gosc_milosz216_*
Posted 12 July 2013 - 13:00
mam pytanie dzisiaj umyłem łańcuch w takiej specjalnej maszynce, nie zdejmowałem go, potem wytarłem szmatką a na koniec dałem po kropelce na każde ogniwko smaru z teflonem tf2 plus+ welditte. Pokręciłem trochę korbą i po chwili łańcuch był cały ulepiony w brudzie wytarłem go szmatką, ale nadal nie jest taki czysty jak po umyciu, czy tak powinno być? kasete wcześniej dokładnie umyłem każdą koronkę oddzielnie, korba jest też czysta.
#191
Posted 12 July 2013 - 13:34
Jeżeli bardzo Tobie zależy na maksymalnej czystości, możesz jeszcze ze dwa razy przepłukać łańcuch w niewielkiej ilości czystego odtłuszczacza/rozpuszczalnika (dwukrotne płukanie w mniejszej ilości jest skuteczniejsze niż jednorazowe w większej ilości!) - ale to już raczej dzielenie włosa na czworo, bo po 10 km i tak będziesz miał pył w łańcuchu. Najważniejsze, żebyś wypłukał większe opiłki i drobiny brudu, bo to one najbardziej niszczą łańcuch.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#193
Posted 09 August 2013 - 14:59
Kupilem nowa felge. Chce przelozyc bebenek. Nie wiem jak sie go sciaga. Prosze o odp. 5 zdjec ponizej.
https://plus.google....405322538/posts
#194
Posted 09 August 2013 - 17:52
Powiem tak - za wiele o tym napisano, by tutaj znowu to ciągnąć. http://www.google.pl
#196
Posted 20 August 2013 - 21:29
Taka sytuacja:
Bębenek WH-RS20, przełaj i te sprawy.
Ciężko się kręcił, więc go rozebrałem.
WD-40 chyba nie wystarczy
duże zdjęcie http://www.fotosik.p...ddcdeac1c3.html
#197
Posted 21 August 2013 - 00:27
#198 Gosc_solid_crank_*
Posted 15 November 2013 - 17:19
... a raz kozie śmierć :-/ Jak mnie wyśmiejecie za naiwne pytanie, to będę musiał znieść. Ważniejsze dla mnie, żeby dostać kompetentną, definitywną odpowiedź. Pytanie brzmi: czy w oryginalnych piastach Shimano, w moim przypadku HB-6600, da się wymienić bębenek Shimano na Campa??
#199
Posted 16 November 2013 - 23:13
nie da sie, bo Shimano nie produkowało bębenkow pod Campe.
Musiz kupić albo piaste Campy oryginał, albo np Novateca ,m najtaniej wychodzi 472 , ciężka bo ma stalowy bebenek ale za to 4 łożyska , albo 172 lub 162 - ale tutaj dodatkowo bębenek czyli plus ok 120 zł, albo 482 z bębenkiem pod campe .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#200
Posted 16 November 2013 - 23:15
Taka sytuacja:
Bębenek WH-RS20, przełaj i te sprawy.
Ciężko się kręcił, więc go rozebrałem.
WD-40 chyba nie wystarczy
duże zdjęcie http://www.fotosik.p...ddcdeac1c3.html
Dokładnie rozebrać delikatnie , wymyć np w benzynie,wysuszyć i poskładać , tutorial o tym już robiłem na forum.
te małe kulki wymagająbardzo rzadkiego smaru !!!!!! tylko tak aby je założyć na bieżnie .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo