Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki


347 odpowiedzi w tym temacie

#161 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 06 marzec 2013 - 16:20

Mi się wydaje, że bębenki do campy 10s i 11 są takie same, na wielu sklepach widziałem opis do bębenka, że pasuje do tego i do tego

#162 franek_dolas

franek_dolas
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwiętokrzyskie

Napisano 21 marzec 2013 - 17:52

Mam pytanie odnośnie:
http://imageshack.us...59/crw1949.jpg/
http://imageshack.us...01/crw1951.jpg/

Co to jest wolnobieg/kaseta i jak to zdjąć? Będą z tym problemy, jest do tego klucz?
Pytam, bo mam możliwość kupienia ładnych kół mavic g40 z czymś takim, a nie znam się.

#163 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2013 - 18:02

Raczej jest to wolnobieg bo nigdy nie widziałem kasety z tak małą ilością rzędów, ale mogę się mylić, poza tym kaseta troche inaczej wygląda przy nakrętce.

#164 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 21 marzec 2013 - 18:07

Jestem zdania, że na zdjęciu widnieje kaseta, która nie jest przykręcona nakrętką.
Pytanie teraz na jakich kołach, a co za tym idzie, na jakim bębenku zamontowana jest kaseta.
Jeśli bębenek jest stalowy, kaseta powinna zostać po prostu zsunięta z bębna. Jeśli bębenek jest aluminiowy, a koło było tak użytkowane, to jest prawie pewne, że kaseta wgryzła się w bardziej miękki bębenek. Rękami ciężko to wtedy zsunąć, natomiast można poszczególne koronki podważyć płaskim wkrętakiem, wtedy będzie można je zdjąć.

Koronki należą do tych zdecydowanie starszych, widać po zarysie zębów. Ilość koronek jest równa 7, tak? I jedna została zdjęta przed wykonaniem zdjęcia? Kasety 7-rzędowe jak najbardziej istniały.

#165 franek_dolas

franek_dolas
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwiętokrzyskie

Napisano 21 marzec 2013 - 18:14

To ja już kompletnie nie wiem co tam jest założone :)
Niczego nie zdejmowałem, jest 6 rzędów.
Na piaście odczytałem Shimano fh r105.

#166 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 21 marzec 2013 - 18:20

franek_dolas>

To jest kaseta, ale standard raczej UG, odkrecasz to bacikiem/bacikami. W sumie jak obrecze w idealnym stanie to mozna to zaplesc na jakims HG...
Po nowemu wyglada taka kaseta tak http://www.ebay.com/...2-/390506382561

#167 franek_dolas

franek_dolas
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwiętokrzyskie

Napisano 21 marzec 2013 - 18:31

Tylko problem stanowi rama mojego Peugeota z rozstawem 126mm, jak przypuszczam mało jest fajnych piast na taki rozstaw...

#168 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 21 marzec 2013 - 18:36

Jak 126 to da rade rozgiac do 130, to jest 2mm na strone, wiele osob tak robilo/robi, sam tak robilem.

#169 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 21 marzec 2013 - 18:52

To jest kaseta starego typu UG. Żeby ją zdjęć odkręcasz najmniejszą zębatkę właśnie bacikiem zrobionym z łańcucha. Widzę, że masz jakiegoś klasyka na węższy rozstaw. Te koła z tą kasetą będą do niego pasować bez żadnego rozginania.

#170 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 21 marzec 2013 - 20:06

Madman>

Mowa jest o zmianie piasty na cos bardziej wspolczesnego, stad napisalem o 130...

#171 franek_dolas

franek_dolas
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądŚwiętokrzyskie

Napisano 21 marzec 2013 - 22:40

zastanawiam się czy byłaby możliwość przełożenia samego bębenka, np z czegoś takiego http://allegro.pl/pi...3101430159.html
jeśli za bardzo kombinuję to napiszcie, a zaniecham.

#172 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 21 marzec 2013 - 22:59

http://sheldonbrown....html#transplant tu masz troche do poczytania,
w poscie wyzej podales linka do innego UG ;-) Po mojemu zabawa pozbawiona sensu, chyba ze lubisz dlubac, lub przywracasz do zycia klasyka. W innym wypadku, jezeli obrecz nie jest wytarta, obita itp. rozplec, kup piaste pod 130, daj do ponownego zaplecenia, kup jakąs 8mke (HG oczywiscie) i szerokiej drogi.

#173 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 22 marzec 2013 - 17:12

Ja bym nic nie wymieniał - te kasety są niemal nie do zdarcia. A jak się lekko nawet zużyją to nie skacze łańcuch jak np. w HG, gdzie tylko lekkie zużycie powoduje przy nowych łańcucha ten paskudny efekt "strzelania".
Obręcze Mavic G40 ponoć tez nie do ubicia w normalnym użytkowaniu. Najprawdopodobniej to oponowy odpowiednik mocnej obręczy szytkowej GP4. Sam bym chciał takie obręcze. ;-) Więcej info:
http://www.bikeforum...p/t-127198.html

PS. A jak mimo wszystko chcesz się pozbyć tej kasety to daj znać - chętnie ją odkupię.
PS 2. Pod 126 mm można i starą Dura-Ace znaleźć, więc żaden problem.

#174 arni1986

arni1986
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 01 kwiecień 2013 - 13:09

Mam problem którego od jakiegoś czasu nie potrafię rozwiązać.
Chodzi o to, że łańcuch przy kręceniu korbami w tył opada na wózek przedniej przerzutki. Myślałem, że to wina zabrudzonego wolnobiegu, teraz jest wyczyszczony i przesmarowany a problem dalej występuje. Wyczyściłem też tylną przerzutkę i dałem trochę oleju na ruchome części - też nic. Kupiłem nowy łańcuch bo w starym pękło jedno ogniwo, wydaje mi się że skróciłem go odpowiednio ale nic to nie pomogło. Tak się jeszcze zastanawiam, czy może to być wina sprężyny która naciąga wózek tylnej przerzutki? Chociaż mam wrażenie,że stosunkowo mocno jeszcze napina.
Tu macie kilka zdjęć poglądowych:
Łańcuch na najmniejszych zębatkach z przodu i z tyłu
Obrazek
Łańcuch na małej z tyłu i dużej z przodu
Obrazek
Tylna przerzutka
Obrazek




MOŻNA POPROSIĆ DOKŁADNIEJSZE ZDJĘCIA STOJAKA ROWEROWEGO BYŁBYM WDZIĘCZNY

#175 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 01 kwiecień 2013 - 19:23

Nie mam dokładniejszych zdjęć. Sam stojak nie wytrzymał próby czasu i rozpadł się. Drewniane konstrukcje nie są zbyt długowieczne.

#176 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 28 kwiecień 2013 - 22:06

Widzieliście kiedyś taką nakrętkę kasety?:
Dołączona grafika Dołączona grafika

Tzn z jakiej grupy pochodzi lub cokolwiek?
Średnica gwintu (zewnętrzna) 26mm
Średnica całkowita 38,5mm
Waga 10gr alu
Nie pasuje do bębenków Shimano i Campagnolo.

#177 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 22 maj 2013 - 13:47

Szybkie lamerskie pytanie:
Czy koronki z Shimano FC-R550 53x39T (z roweru CUBE Aerium Pro 2011) można zastąpić nowymi z Ultegra FC-6500 53z i analogicznie 39z?

P.S. Co to za oznaczenie "T" i "z" na końcu?

#178 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 22 maj 2013 - 13:56

Oba skróty oznaczają ilość zębów tarczy, zarówno polskie z od zęba jak i angielskie t od tooth :)

#179 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 maj 2013 - 17:44

Oba skróty oznaczają ilość zębów tarczy


Ażeby już całkiem prawidłowo było, to nie ilość, a liczbę, bo zęby są policzalne :-P

#180 snapy

snapy
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądLeszno

Napisano 27 maj 2013 - 14:29

Mam takie pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu. Więc dostałem od brata kolarke, która trochę przesiedziała w szopie... Była czasami jeżdżona ale bardzo sporadycznie, jest z 2003 roku i moje pytanie brzmi czy powinienem zawieść ją do pana serwisanta żeby mi ją rozkręcił, nasmarował, wyregulował itp. czy może sam w własnym zakresie powinienem taki serwis zrobić i w jaki sposób? Mogę dodać ze wyżej wymieniony serwisant to pan który prowadzi pełny serwis i podobno jest w tym dobry ;)



Dodaj odpowiedź