Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsze Hamulce Tarczowe - Jakie Tarcze Itp


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ra-v_87

Ra-v_87
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 07 kwiecień 2021 - 20:13

Mam rower HT MTB 26", do tej pory miałem w nim zamontowane hamulce v-brake, jednak chciałbym je wymienić na tarczowe (amor i rama są przystosowane do tarczówek).Zarówno MTB jak i szosę od kilku lat sam serwisuję, ale nie znam się ani trochę na tarczówkach (stąd ten temat). Chciałbym kupić i zamontować hamulce avid bb5 i dlatego chciałbym się dowiedzieć min. od czego zależy wielkość tarczy, które będę musiał kupić (Od ramy? modelu hamulców? Może jest jakiś fabryczny standard tarczy hamulcowych np.160, a tylko większe tarcze wymagają jakichś adapterów?) Może na coś innego mam zwrócić uwagę? Czy może mam coś zmierzyć (suwmiarką) w ramie i wtedy będę wiedział jakie tarcze?
Moja rama (L) to: https://sklep.twr.co...mfort-CCM4.html
Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki.

#2 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 07 kwiecień 2021 - 20:30

Jak już zakładać tarcze to hydraulikę a nie mechaniczne avidy
Jedne rowery mają standardowe mocowania pod 160, inne 160/140, generalnie załatwiasz sprawę adapterami
Koła już masz?

#3 Ra-v_87

Ra-v_87
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 07 kwiecień 2021 - 20:48

Tak, koła mam (na 6 śrub), muszę tylko dokupić tarcze i hamulce. Bb5 znalazłem za ok 200 zł tylko nie wiem jakie tarcze do nich potrzebuje. Wolałbym nie musieć do tego dokupić jeszcze adapterów. Czy da się jakos ocenić (np po odległości mocowania hamulca od osi jakiej wielkości mają być tarcze? 



#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 kwiecień 2021 - 06:36

Co do samych hamulców bb5 to się nie wypowiem bo nigdy nie używałem, ja bym jednak szedł mimo wszystko w hydraulikę - nawet proste shimano mt-200 działają całkiem dobrze.