Jump to content


Photo

Pierwszy Karbon Do 15Tyś


314 replies to this topic

#81 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 15 April 2021 - 12:28

Jak mniej, jak więcej (masy)?

Jeżeli pytasz o samą okolicę kół (SL6 czyli ten model na kołach alu) wygląda następująco:

 

- opona Bontrager R2 Hard Case 28c: 281g

- dętka Schwalbe: 111g

- tylne koło z kasetą Ultegra 11-30 i tarczą Ultegra: 1435g, czyli bez tarczy i bez kasety: 1038g (na stronie 1000g, liczone pewnie bez bębenka) ; waga obu kół: 1782g wg. producenta

 

W skrócie:

1. Oszczędność "wygodna": P Zero 4S 28c z dętką 70g: 150g na obu kołach

2. Oszczędność mocna: P Zero Velo 28c z tiubolito: 274g na obu kołach (więcej pójdzie jak dasz 25c, ale to już kwestia preferencji)

3. Oszczędność na kołach bez turbo szaleństwa: 300-400g, te lżejsze Evanlite-y czy Dandyhorse / Hunty na DT240 lub 180..$$$$, ale owszem, zakładam jednak nowe koła poniżej 1500g komplet.

 

Sumarycznie na kołach, oponach i dętkach do zejścia minimum 500g, nieco mocniej przyciskając pod 650g acz to jeszcze bez absurdów i kół po 10k PLN. Na tarczach DuraAce to jeszcze coś 15g albo 20g już nie pamiętam, ale niżej można tarczami na 6 śrub zamiast centrelocka, ponownie, pytanie jak bardzo chcemy żyłować detale. Aczkolwiek jeżeli policzymy tarcze + kaseta, to już wspólnie mogą poczynić cuda.

 

Podsumowując, z SL6 w miarę łatwo i szybko można zrobić 7.7kg może 7.8kg i jest jeszcze sporo gramów, które można jeszcze bez absurdalnych wydatków urwać, siodełko, kierownica / kokpit. Absurdalne (dla przeciętnego Polaka) wydatki zaczynają się poniżej 7.3kg, może poniżej 7.4kg, niestety te 500g cięższa rama SL od ramy SLR swoje ciąży. Natomiast SLR są już buildy na 6.2kg, niemniej jeszcze nie widziałem nikogo, kto zszedłby poniżej magicznej granicy 6kg.

 

Edit: mostek + kierownica w SL6 to +/- 400g w zależności od rozmiaru. Nie ma tragedii no ale na rynku mamy zintegrowane kokpity karbonowe ważące w całości 230g. Oficjalny do Emondy 2021 to około 280-290g.



#82 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 12:29

Z dostępnych teraz jest BMC i Spec, Gianta dalej obdzwaniam ale słabo to wyglada

#83 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 15 April 2021 - 12:32

Ja z początku czerwca sprzedawać będę swoją Madone SL6 na włóknie OCLV600 i z kołami 65 Nolimited na nowej (fabrycznie) Ultegrze R8000 =d rozmiar 56, tylko że obręczowe hamulce, bo to jeszcze opcja z 2019 roku ^.^
  • artho likes this

#84 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 12:37

Ja już chciałem tarczówki bo byłem parę razy na szczekach w Bieszczadach i jak zaczęło padać myślałem że się zabije
  • beskidbike and cauchy like this

#85 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 15 April 2021 - 12:50

Jakbyś jeszcze spróbował zjeżdżać po mokrym na szczękach i karbonowych kołach to dopiero by była zabawa :D



#86 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 April 2021 - 12:52

Jak nie znajdziesz Gianta, to ja bym brał to BMC. Bo jest to najnowszy model. SL6, to jednak poprzednia edycja. 



#87 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 13:19

Tak zrobie. BMC mam możliwość przymierzyć czy 56 czy 54 więc wolałbym to niż zamawiać z zagranicy
  • bonobo likes this

#88 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 April 2021 - 13:55

tez myślę że BMC to najlepsza opcja, i nowy, i prestiż i w ogle :)

 

Mam speca 56 SL7 Pro przy wzroście 181cm i długości nogi 86-87cm. Była to moja pierwsza szosa i jest trochę za długi. Będę go najprawdopodobniej sprzedawać tylko wtedy jak kupię takiego samego w rozmiarze 54. Wszędzie tez mi doradzali 56 ale był to błąd.

wygląda na to, że 56 jest dla Ciebie, tylko masz za długi reach kierownicy i może przydałby się z 1cm krótszy mostek, siodło do przodu 0.5cm. A, tam jest dedykowana kiera? w sensie nie da się wrzucić nic innego niż Speca? 80mm to już sprinterski reach. Na dodatek te wszystkie areo kierownice są jeszcze wygięte do przodu.

 

weźmiesz 54 to przy tej dł. nogi możesz nie dobrać sztycy (tak tylko zwracam uwagę po swoich doświadczeniach z Rbx jak wziąłem ramę mniejszą, może nie będzie tego problemu, ale 400mm to było tak ledwie kilka cm więcej niż minimalny insert).



#89 berski

berski
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądMałopolska

Posted 15 April 2021 - 14:21

Mam speca 56 SL7 Pro przy wzroście 181cm i długości nogi 86-87cm. Była to moja pierwsza szosa i jest trochę za długi. Będę go najprawdopodobniej sprzedawać tylko wtedy jak kupię takiego samego w rozmiarze 54. Wszędzie tez mi doradzali 56 ale był to błąd.

Mam podobne wymiary, noga nawet minimalnie dłuższa i kupując SL6 zastanawiałem się nad 54. Ostatecznie wziąłem 56 i z mostkiem 90 mm daje rade. Obawiam się, że w 54 miałbym sztyce blisko max wysunięcia i pełno podkładek pod mostkiem.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#90 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 14:44

Taką wiadomość dostałem od sprzedawcy BMC.

Cyt.: "Producent podaje zakresy dla 54 ( 172-180 ) 56 (178-186) przy względnie dłuższych nogach i krótszym tułowiu bardziej 54 przy krótkich nogach i długim tułowiu 56."

 

Na szczęcie mam możliwość zmierzenia obu rowerów.



#91 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 posts

Posted 15 April 2021 - 14:49

Ta odpowiedź brzmi rozsądnie. Jeśli masz 179 to 54 powinno być ok. Ale przymiarka jak najbardziej wskazana. Jeśli mają na stanie 2 różne rozmiary, to spróbuj negocjować cenę.

#92 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 15 April 2021 - 15:52

Pewnie przy BMC zmieścisz się w budżecie, ale może warto pomyśleć o ratach 0%? Sporo sklepów je teraz oferuje. Zapłać dyszkę od razu, resztę rozłóż na kilka rat i dostaniesz rower kilka złotych powyżej budżetu. 



#93 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 15 April 2021 - 16:00

Przy ratach 0% to już lepiej iść w ich maksymalną ilość biorąc pod uwagę obecną inflację.

#94 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 17:59

Więcej już się nie wyżyluje, narazie daje sobie cały dzień jutro na poszukiwanie Gianta. Jak nic jadę po BMC

#95 Marcios

Marcios
  • Użytkownik
  • 9 posts

Posted 15 April 2021 - 18:21

Napisz do Trenuj z Młynkiem na FB on ma dostęp do sporo Giantów jak nie od ręki to moęe załatwisz w krótkim terminie zamówienie 



#96 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 18:47

Napisz do Trenuj z Młynkiem na FB on ma dostęp do sporo Giantów jak nie od ręki to moęe załatwisz w krótkim terminie zamówienie 

Dzięki, napisałem z pytaniem czy coś da radę pomoc 



#97 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 103 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 April 2021 - 19:12

Fajnie, jakby 'efektem ubocznym' pandemii był powrót producentów do sprzedaży samych frameset'ów - jak kiedyś, tych podstawowych, innych niż te obecnie oferowane za miliony monet  :wacko:



#98 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 15 April 2021 - 19:57

Trochę doszliśmy do czasów komuny. Jest kasa ale nie bardzo jest co za nią kupić. Dziwne to też że większych problemów niema z Trekiem czy Specem a z resztą już jest problem

#99 Marcios

Marcios
  • Użytkownik
  • 9 posts

Posted 15 April 2021 - 20:00

A tu pytałeś? pisze, że 1 w magazynie może akurat M bedzie https://projectbike....team-disc-2021/



#100 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 posts

Posted 15 April 2021 - 20:01

Akurat Tarmac SL7 Expert lub też sama rama w rozmiarze 54 jest trudne do ogarnięcia, mimo ceny.



Reply to this topic