Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Karbon Do 15Tyś


314 odpowiedzi w tym temacie

#301 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 30 kwiecień 2021 - 20:34

Podstawowa wersja edge 830 jest niedostępna, przynajmniej u mnie w mieście niema ani w Decathlonie ani stacjonarnym sklepie sklepu internetowego aktywnynadgarstek.pl. Pani w sklepie powiedziała że są tylko w zestawie z czujnikami itd i wersja mtb. Tej podstawowej niema i nie wiadomo kiedy bedzie

Sprawdź Trigar/eAzymut, chyba najpopularniejsze sklepy w PL sprzedające sprzęt Garmina. Pewnie jeszcze dostaniesz rabat. Natomiast do Edge-a raczej nie brałbym wersji z mapami "PL TOPO" (takie pakiety sprzedaje eAzymut). Moim zdaniem Edge sprawdza się świetnie na mapach Garmina, ale to akurat już temat na kompletnie inną dyskusję i nie startujmy z nią tutaj bo zaraz wybuchnie oburzenie :D.

 

Jeden z youtuberów ostatnio testował Evanlitey, z tego co pamiętam wrzucał podsumowanie testu po 10kkm ciężkiego męczenia.



#302 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 03 maj 2021 - 16:49



Nie wspomnę o tym, że 70 km od Warszawy są miejsca, gdzie przez całe kilometry nie mam zasięgu (np. pomiędzy Bugiem i Narwią; nawiasem mówiąc piękne tereny na szosówkę).


Możesz rozwinąć? Masz jakieś trasy tam porobione?

#303 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 03 maj 2021 - 19:15

Kilka wariantów, w każdym zostawiam auto na parkingu leśnym w okolicy miejscowości Dalekie-Tartak a później pętle:
- https://strava.app.link/74mKcJLOXfb
- https://strava.app.link/5t6myp4OXfb
- https://strava.app.link/fkFdIuROXfb
- https://strava.app.link/5dUfjD1OXfb
- https://strava.app.link/556PUJXOXfb
- itd

Okolice są warte tego, żeby przejechać się 45 minut autem z Warszawy.

Szczególnie lubię północny fragment pomiędzy miejscowościami Zambski Kościelne i Nowy Lubiel. Fajny jest też kawałek na południe od Pułtuska wg tego tracka:
- https://connect.garm...course/33179271

Ale cała reszta też ma dużo uroku

Pozdrawiam,
Jarek
  • Marcin321, mataman i cowall lubią to

#304 sarar

sarar
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 21 październik 2021 - 10:38

Będzie pierwszy carbon - padło na TCR. Do wyboru mam trzy w tej samej praktycznie cenie. Który brać? Kolejność nie jest przypadkowa i najbardziej skłaniam się ku 1.

 

1. TCR Advanced 1 DISC 2020

+ Ultegra

- alu rura sterowa

- przewód hamulcowy przód na wierzchu (niby detal ale jednak wygląd też się trochę liczy)

- pozagrupowa korba

 

2. TCR Advanced 2 DISC 2021

+ carbon rura sterowa

+ rama po drobnym lifcie

- 105

- pozagrupowa korba

 

3. TCR Advanced 1

+ Ultegra

+ obustronny pomiar mocy

- alu rura sterowa

- hamulce szczękowe (i to chyba niestety dyskwalifikuje ten rower bo obawiam się, że za dwa trzy lata jak przyjdzie czas na zmianę to nikt nie będzie patrzył na szczęki)



#305 sarar

sarar
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 21 październik 2021 - 10:38

Będzie pierwszy carbon - padło na TCR. Do wyboru mam trzy w tej samej praktycznie cenie. Który brać? Kolejność nie jest przypadkowa i najbardziej skłaniam się ku 1.

 

1. TCR Advanced 1 DISC 2020

+ Ultegra

- alu rura sterowa

- przewód hamulcowy przód na wierzchu (niby detal ale jednak wygląd też się trochę liczy)

- pozagrupowa korba

 

2. TCR Advanced 2 DISC 2021

+ carbon rura sterowa

+ rama po drobnym lifcie

- 105

- pozagrupowa korba

 

3. TCR Advanced 1

+ Ultegra

+ obustronny pomiar mocy

- alu rura sterowa

- hamulce szczękowe (i to chyba niestety dyskwalifikuje ten rower bo obawiam się, że za dwa trzy lata jak przyjdzie czas na zmianę to nikt nie będzie patrzył na szczęki)



#306 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 22 październik 2021 - 06:31

Nie ma się co zastanawiać i brać 2021, trochę jednak się zmieniło rzeczy w stosunku do rocznika 2020. 105 od ultegry nie ma aż takiej różnicy, szczególnie ze korba poza grupowa.


  • Born Ready lubi to

#307 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 244 postów

Napisano 22 październik 2021 - 15:01

Ja bym brał TCR 1 na szczękach. Jeśli tam jest rzeczywiście ALU rura, to z jednej strony dobrze bo możesz sobie testować ustawienia mostka bez żadnego ryzyka. Pytanie jaka różnica w wadze ale raczej nie wielka.

Co do tych innych rowerów to korba poza grupowa w przypadku Ultegry ZALETA!!!. Przewód na wierzchu też ZALETA.



#308 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 22 październik 2021 - 16:34

Co do tych innych rowerów to korba poza grupowa w przypadku Ultegry ZALETA!!


Dlaczego?

#309 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 22 październik 2021 - 16:59

Bo jedna na 10 milionów się rozkleja xd
  • Bzyk lubi to

#310 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 22 październik 2021 - 17:43

Dobrze, że moja o tym nie wie...!



#311 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 22 październik 2021 - 18:15

No moja też się trzyma mimo, że jest 175 więc najbardziej podatna na odkształcenia;P



#312 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 postów

Napisano 22 październik 2021 - 23:08

Bo jedna na 10 milionów się rozkleja xd

 

Ale jak jednej i tej samej osobie pęka dwa razy to cos w tym jednak jest. Bo większe prawdopodobieństwo jest, że porwie go UFO.



#313 sarar

sarar
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 październik 2021 - 13:44

Drążę temat dalej 🤪

Różnic pomiędzy TCR 2020 a 2021 okazuje się jest więcej. Główna różnica to jednak duże zmiany w ramie:

- miejsce na szersze opony, w ramach do 2020 włącznie ciężko będzie założyć oponę 28mm a taka może się przydać podczas wakacji na warmińskich asfaltach

- wzmocniona w okolicy suportu

- poprawione mocowanie tylnej przerzutki, nowy symetryczny widelec z chowanym przewodem hamulcowym i karbon rura sterowa

I właśnie przez to miejsce na opony na pierwsze miejsce wysuwa się rocznik 2021 i wyżej czyli advanced 2 z 2021 albo nowy advanced 1 tylko to już się robi 4k PLN różnicy za samą Ultegrę, średni biznes...

#314 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 23 październik 2021 - 16:56

- hamulce szczękowe (i to chyba niestety dyskwalifikuje ten rower bo obawiam się, że za dwa trzy lata jak przyjdzie czas na zmianę to nikt nie będzie patrzył na szczęki)

 

Na razie chyba na to nie wygląda. Sam naiwnie liczyłem, że jak wszyscy (prze)rzucą się na tarcze, to będzie sporo fajnych okazji na rynku używanych szos z hamulcami szczękowymi do wyhaczenia. Ale do tej pory jakoś nikt nie kwapi się do sprzedawania tych niby "przestarzałych" konstrukcji po atrakcyjnych cenach. Oczywiście pewnie wiadoma sytuacja ma na to wpływ, ale już nie liczę na żadne okazje w najbliższym czasie.



#315 sarar

sarar
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 październik 2021 - 18:19

Brak okazji na rynku wtórnym jak i pierwotnym spowodowany jest czym innym a moanowicie bardzo niską podażą nowych rowerów. Mało nowych rowerów na rynku skutkuje tym, że rynek używanych też się skurczył bo jak nie kupisz nowego to przecież starego nie będziesz sprzedawał. Identyczna sytuacja jest teraz z autami.



Dodaj odpowiedź