Jump to content


Photo

Pierwszy Karbon Do 15Tyś


314 replies to this topic

#161 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2021 - 15:52

^Bonobo - wjeżdża, w sensie jest gdzieś od ręki dostępny? czy tylko tak na katalog rzuciłeś okiem? fakt ładniejszy dla mnie od tego burego tarmaca, ale jeśli ten tarmac jest od ręki to nie ma co szukać dalej, tym bardziej z elektryką

 

Pełna zgoda, najważniejsza jest dostępność. Napisałem tylko, że jak ja pytałem o ten rower, to był do sprowadzenia bez problemu. Co nie znaczy, że to jest aktualne. Natomiast chciałem zachęcić Maksia do zorientowania się, bo nie wiem, czy w ogóle pytał o ten model. 



#162 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 April 2021 - 15:53

Strasznie mieszam, wiem, ale ten alpejski, śnieżny BMC Teammachine TWO jest przepiękny :D :wub:


  • Born Ready likes this

#163 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 April 2021 - 15:54

no ładny jest :)



#164 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2021 - 15:56

Arturo, on nie jest biały, alpejski, niestety albo stety! on jest srebrny albo w kolorze pośrednim między szarym a srebrnym. Sam byłem zaskoczony podczas oględzin. 



#165 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 April 2021 - 15:56

ejże a tegoroczne Teammachiny nie mają już pochowanych kabli? na czym jeżdżą w peletonie? :o



#166 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 April 2021 - 15:57

W sumie tutaj więcej fotek i recka: https://road.cc/cont...two-2021-281875



#167 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2021 - 15:58

ejże a tegoroczne Teammachiny nie mają już pochowanych kabli? na czym jeżdżą w peletonie? :o

tylko wyższe, droższe modele. 



#168 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 22 April 2021 - 16:30

Budżet to 18k i ani grosza więcej.

 

Z BMC jest problem jak ze wszystkimi chyba teraz rowerami. Oficjalnym dystrybutorem jest Taurus. Jak się pytałem o modele które mi podsyłacie to mam się pytać jesienią :(

 

Obecna oferta wygląda tak i to też nie wszystko co jest na stronie jest dostępne.

 

https://www.taurus.i...110/2/default/4

 

Ten który mnie interesuje w moim rozmiarze 54 i jest dostępny jest za 15k w dwóch sklepach.

 

Pierwszy to sklep na szosie w warszawie dzwoniłem i jest:

 

https://allegro.pl/o...awa-10611761737

 

Drugi jest w Kielcach , też dzwoniłem jest dostępny:

 

http://makra-sport.p...a-di2-2021-copy

 

Tarmac mam 2 kilometry od domu.

Byłem dzisiaj, jest dostępny w moim rozmiarze. Są w stanie zejść do 18k. Tylko mam podjąć decyzje do jutra do 14 bo ponoć dużo ludzi się pyta i jak się do 14 nie zgłoszę to go może nie być.

 

 



#169 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 April 2021 - 16:37

Namieszam ci trochę dodatkowo, cena taką, że na fajne kółka wystarczy

https://wertykal.com...y,imageNumber=1
  • Invincible. likes this

#170 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 22 April 2021 - 16:39

Znajomy podesłał mi to na szybko jak mu powiedziałem o całej sytuacji. Nie bardzo znam te rowery oprócz tego że oglądałem gdzieś na GCN i że to stara włoska firma.

 

Co o nich myślicie w porównaniu do tego BMC którego wybrałem i Tarmaca.

 

https://wertykal.com...R38-L-BKRD/7153

https://wertykal.com...M-czarczer/7207

https://www.olx.pl/d...html#7fe72ea818

https://www.olx.pl/d...html#7fe72ea818

 

w ogóle się tym interesować pytać o dostępność skoro tutaj ultegra mechaniczna za 4 k więcej niż w BMC???



#171 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 22 April 2021 - 16:41

Namieszam ci trochę dodatkowo, cena taką, że na fajne kółka wystarczy

https://wertykal.com...y,imageNumber=1

 

Ładniutki :)

 

Ten też mi się podoba

 

https://wertykal.com...C-ULT-2019/6461



#172 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 April 2021 - 16:42

Jest jeszcze takie coś, niby 54 dostępne
Zamykam temat xD
https://www.olx.pl/o...67-IDIi4B4.html

#173 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 22 April 2021 - 16:46

Jest jeszcze takie coś, niby 54 dostępne
Zamykam temat xD
https://www.olx.pl/o...67-IDIi4B4.html

 

Właśnie go wysłałem, dostałem od znajomego. Piękny jest. Ale to jakiś stary model bo niema go na oficjalnej stronie Wiliera na 2021

 

Dalej pozostaje pytanie

 

Tarmac 2020 na di2 za 18

Któryś z innych rowerów w okolicach 15-16 na mechanicznej ultegrze



#174 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2021 - 16:46

okropny dylemat, którego współczuję. Uważam, że cokolwiek nie wybierzesz, będzie dobre. 

 

Nie lubię takiego wyznaczania klientowi terminu. Spoko uświadomić, że jest zainteresowanie, ale takie rzucanie, że odpowiedź na być do jutra do 14 jest słaba. 

 

Czy di2 jest warte tych 2,5k - trudno powiedzieć. Di2 jest udogodnieniem, ale na pewno nie rewolucją. Biegi obsługuje się wygodniej, ale wydaje mi się, że wielką zaletą jest serwisowanie, brak konieczności wymiany linek, pancerzy, regulacji. Jeszcze jak ktoś nie potrafi lub nie ma możliwości samodzielnego serwisowania linek z pancerzami, to dodatkowo straci czas i kasę na usługę. Więc za 2,5k chyba warto, ale czy w tym rowerze - trudno odpowiedzieć. 

 

Z drugiej strony BMC jest lżejsze finansowo i świeże. 

 

Mnie jakoś mimo wszystko BMC przyciąga odrobinkę mocniej. 



#175 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 posts

Posted 22 April 2021 - 16:51

okropny dylemat, którego współczuję. Uważam, że cokolwiek nie wybierzesz, będzie dobre. 

 

Nie lubię takiego wyznaczania klientowi terminu. Spoko uświadomić, że jest zainteresowanie, ale takie rzucanie, że odpowiedź na być do jutra do 14 jest słaba. 

 

Czy di2 jest warte tych 2,5k - trudno powiedzieć. Di2 jest udogodnieniem, ale na pewno nie rewolucją. Biegi obsługuje się wygodniej, ale wydaje mi się, że wielką zaletą jest serwisowanie, brak konieczności wymiany linek, pancerzy, regulacji. Jeszcze jak ktoś nie potrafi lub nie ma możliwości samodzielnego serwisowania linek z pancerzami, to dodatkowo straci czas i kasę na usługę. Więc za 2,5k chyba warto, ale czy w tym rowerze - trudno odpowiedzieć. 

 

Z drugiej strony BMC jest lżejsze finansowo i świeże. 

 

Mnie jakoś mimo wszystko BMC przyciąga odrobinkę mocniej. 

 

Też sie zastanawiam na ile takie podawanie ultimatum jest chwytem marketingowym a ile rzeczywistością.

Mnie BMC przekonuje że katalogowo jest prawie kilogram lżejsze od Tarmaca.

A nie ukrywam że wolę podjazdy górki itd i tam mam większą frajdę jeżdżenia.

Jak zauważyłeś czy warto dołożyć za di2???



#176 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 April 2021 - 16:58

Jak szukasz "kosmicznych" technologii, których nigdy nie poczujesz to tarmac
Jak chcesz mieć fajny, ciekawy i szybki rower to wilier

#177 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2021 - 17:03

Też sie zastanawiam na ile takie podawanie ultimatum jest chwytem marketingowym a ile rzeczywistością.

Mnie BMC przekonuje że katalogowo jest prawie kilogram lżejsze od Tarmaca.

A nie ukrywam że wolę podjazdy górki itd i tam mam większą frajdę jeżdżenia.

Jak zauważyłeś czy warto dołożyć za di2???

 

No to w mojej ocenie jedynym plusem Tarmaca jest Di2,

 

Plusy BMC to niższa waga i świeżość sprzętu. Plusem jest też niższa cena. 

 

Dobra mechaniczna grupa - a w BMC jest dobra - zadbana i serwisowana pracuje precyzyjnie, lekko i szybko, więc ta mechanika Cię na pewno nie spowolni i nie spowoduje żadnego problemu czy dyskomfortu w użytkowaniu roweru. Di2 jest fajne, ale ja podczas jazdy nie odczuwam rewolucyjnej zmiany, choć na pewno jest wygodniej. Oczywiście każdy ma własne preferencje, dla kogoś innego aspekt gadżeciarski będzie miał podstawowe znaczenie. Di2 na pewno nie daje żadnej przewagi w sensie osiągów. Jest po prostu udogodnieniem, ale na pewno nie jest to taka skala jak przeskok z samochodu z manualem na samochód z automatem. 

 

A szybcy to są zawodnicy, a nie rowery ;) 



#178 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 April 2021 - 17:12

W tym zestawieniu zaletą Wiliera jest głównie jego historia. Ponad 100 lat tradycji no i Włochy. Natomiast w tym zestawieniu na tle konkurencji wypada oczywiście przeciętnie, więc o ile dziadek nie opowiadał Ci do spania o tym jak serwisował Wiliery oraz Bianchi lub sam nie pałasz miłością do tej marki przeglądając godzinami ich katalogi to patrząc stricte w cyferki odpuściłbym Wiliera.

 

Racjonalnie patrząc BMC zostawia Ci sporo w kieszeni, a pamiętaj, że zakup roweru to dopiero początek zakupów, bo prawdopodobnie czegoś przy nowym rowerze Ci prędko zabraknie. Nie żyłowałbym nigdy budżetu na 100%.



#179 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 April 2021 - 17:22

bierz tarmaka i miej to z bani - masz swój sentyment, masz elektrykę, masz super maszynę, nacieszysz się nią ten sezon, w przyszlym roku wyżyłujesz na Rovale Alpinist CL i będzie super-gicior-zapierdalacz


  • Born Ready likes this

#180 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 April 2021 - 17:36

Tarmaca to SL7 :D

 

EDIT: Tak naprawdę obie opcje będą dobre, Tarmac pewnie bardziej Ci przypomina Gianta, którego już sobie opatrzyłeś, jest ładny bo dla wielu jest to już opatrzony, znany model. Z drugiej strony tak jak bonobo prawi, to nie jest najświeższy model, SL6 ma już teraz 3 lata i na rynku następcę. Wartość teoretycznej odsprzedaży natychmiast po zakupie jest sporo niższa. Jesteśmy też w przededniu nowej grupy osprzętowej Shimano i nowej generacji Di2, a to także sprawi, że ta grupa (jako cała generacja zresztą) od razu straci na wartości. Oczywiście dopłata za Di2 w postaci 3000zł to nie dużo, upgrade-kit hydrauliczny to bliżej 4000 albo nawet 5000zł, teraz zresztą i tak nie do dostania. Z drugiej strony nadwyrężasz budżet a w Tarmaca pewnie będziesz chciał zainwestować w koła.





Reply to this topic