Chciałem kupić klamki dura ace w Niemczech. W każdym sklepie podają odległy termin dostępności.
O co tu chodzi?
Płynie jakiś statek i oni wstępnie znają termin dostawy czy to ściema i nie wiadomo czy w ogóle to dostaną?
Napisano 18 kwiecień 2021 - 22:35
to nie tylko rowery
Jakieś 2 tygodnie temu odałem laptopa do naprawy gwarancyjnej ( komunikat- błąd wentylatora ) , pojechał na Węgry.
Na stronie po wprowadzeniu . numeru seryjnego jest komunikat ''wstrzymano'' - dzwoniłem do hp co to znaczy , okazuje się że czekają na jakąś część
( może płyta główna ale to nie na 00%) i termin dostawy......27 maj
Ten sam kod błędu był w Listopadzie , wtedy komputer miałem z powrotem naprawiony po kilku dniach, objawy takei same.
( może rzeczywiście coś poważniejszego , ale termin i tak przesada troche)
Napisano 19 kwiecień 2021 - 08:10
Płynie jakiś statek i oni wstępnie znają termin dostawy czy to ściema i nie wiadomo czy w ogóle to dostaną?
Ściema bo nikt nie gwarantuje terminu dostaw.Dziwi mnie twoje zdziwienie bo już w połowie zeszłego roku słyszałem,że będą poważne problemy z częściami rowerowymi.Ja na bebenek do koła gianta czekam drugi miesiąc.
Napisano 19 kwiecień 2021 - 08:20
To efekt pandemii. Ale nie dlatego, że coś stoi, tylko wprost odwrotnie - producenci osprzętu nie wyrabiają z produkcją.
W ubiegłym roku ubito ogólnoświatową turystykę, więc ludzie zdecydowali się na inne rzeczy, często na rowery - takiego wzięcia nie miały od lat. Na początku nie było problemów, bo były i rowery i sporo części na magazynach.. ale to wszystko się wyczerpało.
Teraz nie dziwi widok ram gotowych na montowniach i czekających na osprzęt - dlatego nie ma go też w detalu, niektóre kasety, przerzutki czy manetki właśnie to są istne rarytasy
Do tego znacznie wzrosły koszty transportu w kontenerowcach.
Na polepszenie się sytuacji w tym roku się nie zanosi.
Napisano 19 kwiecień 2021 - 09:43
Nie wiem po co nowy temat, skoro pisane już w innych wątkach[...]
Pewno nie każdy z wypiekami na twarzy śledzi "nowości rowerowe". Temat zrobił się tak ogólny i rozwlekły, a większość ostatnich wpisów wiele wspólnego z nowościami niestety nie ma ;(
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
Napisano 19 kwiecień 2021 - 10:01
Też prawda. No tak czy tak w skrócie po prostu magazyny jak i sklepy były zatowarowane, więc w pierwszych miesiącach ciężko było zauważyć jakieś braki. Z czasem i tego zaczęło brakować, kontener kilkukrutonie podrożał, cargo lotnicze nie lata (więc pewnie też X razy drożej) a kolej szerokotorowa, na której potencjalnie trochę Polaków może się nieźle dorobić (chiński hub na całą Europę) jeszcze najwyraźniej nie obsługuje dostatecznie dużo zamówień (swoją drogą całkiem ciekawy temat, wreszcie porosyjskie tory naprawdę mogą się do czegoś przydać, o ile dobrze pamiętam ~10-12 dni czas dojazdu chińskiego pociągu przez Kazachstan, Ukrainę i prosto koło Katowic kończy nam się tor - jest to najdalej na zachód wysunięty punkt szerokotorowej kolei).
Napisano 20 kwiecień 2021 - 11:35
Ja pracuję akurat w logistyce międzynarodowej, oprócz zaburzenia relacji podaż-popyt jest również kłopot z samymi kontenerami, Zdarza się bardzo często że zamówienie jest zrealizowane, a towar utyka gdzieś w hubie lub porcie gdyż czeka na miejsce w kontenerze.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Napisano 20 kwiecień 2021 - 13:21
Napisano 20 kwiecień 2021 - 15:12
Dodatkowo, ostatnia blokada w Egipcie zaczyna przybierać na sile, będziemy się borykać z przerwanymi łańcuchami aż do przyszłego roku.
Może i problem związany z Egiptem ma się skończyć w przyszłym roku, ale rynek rowerowy jest udupiony na jeszczę parę lat.
Napisano 21 kwiecień 2021 - 06:57
Może i problem związany z Egiptem ma się skończyć w przyszłym roku, ale rynek rowerowy jest udupiony na jeszczę parę lat.
Typowy " bullwhip effect", inaczej rzecz ujmując efekt kuli śnieżnej, Ci którzy orientują się choć trochę w makroekonomii pewnie znają to doskonale. Nagłe zwiększenie zapotrzebowania po stronie konsumentów powoduje znacznie wyższe zapotrzebowanie u producentów, spowodowane tym że ogniwa pośrednie łańcucha dostaw (sklepy, hurtownie) próbują odpowiednio zwiększać zapasy. Czy to potrawa kilka lat? Śmiem wątpić, raczej uważam że producenci części dość szybko odbudują moce produkcyjne a zapotrzebowanie nie będzie przecież nadal rosnąć w tym samym tempie co przez ostatni rok, powstanie w pewnym momencie sytuacja odwrotna, podaż przekroczy popyt, a co za tym idzie ceny spadną.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Napisano 21 kwiecień 2021 - 07:12
Bardzo wątpię, czy producenci tak chętnie zwiększą produkcję. Nikt nie rozbuduje parku maszynowego, nie nabędzie nieruchomości itd. tylko dlatego, że przez jeden rok będzie zwiększone zapotrzebowanie.
Zresztą w ostatnim roku pojawił się problem po obu stronach: zarówno podaży, jak i popytu - i tylko dlatego problem był aż tak dotkliwy; sam wzrost zainteresowania rowerami nie spowodowałby takiego paraliżu. Jakie widzisz prawdopodobieństwo, że w przewidywalnej przyszłości taka sytuacja pojawi się ponownie?
Jesteśmy chwilowo na spekulacyjnej górce i z tego punktu kierunek długofalowych zmian jest tylko jeden: w dół.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 21 kwiecień 2021 - 09:22
Pracuję w branży papierniczej (opakowania) i z dostępnością tektur jest podobnie. Oczekiwanie po kilka miesięcy na dostawę (gdy wcześniej było max 2 tygodnie) oraz wzrost cen o ca 50%. Gdy jesienią zaczął się problem (między innymi z powodu zwiększonego zapotrzebowania na opakowania z powodu wzrostu ilości sprzedaży internetowej) wszyscy producenci zaczęli robić zapasy, co napędziło popyt. Dodatkowo problemy z odbiorem makulatury przez Chińczyków i pewnie te kłopoty z kontenerami i mamy to, co mamy.
Napisano 21 kwiecień 2021 - 09:54
Bardzo wątpię, czy producenci tak chętnie zwiększą produkcję. Nikt nie rozbuduje parku maszynowego, nie nabędzie nieruchomości itd. tylko dlatego, że przez jeden rok będzie zwiększone zapotrzebowanie.
Zresztą w ostatnim roku pojawił się problem po obu stronach: zarówno podaży, jak i popytu - i tylko dlatego problem był aż tak dotkliwy; sam wzrost zainteresowania rowerami nie spowodowałby takiego paraliżu. Jakie widzisz prawdopodobieństwo, że w przewidywalnej przyszłości taka sytuacja pojawi się ponownie?
Jesteśmy chwilowo na spekulacyjnej górce i z tego punktu kierunek długofalowych zmian jest tylko jeden: w dół.
Nic nie pisałem o zwiększaniu produkcji lecz powrocie do normalnej sytuacji. Na wzrost popytu, który jest niezaprzeczalnym faktem aczkolwiek nie czynnikiem trwałym, nałożyły się z pewnością ograniczenia produkcyjne, związane z absencją, izolacją, ograniczeniami sanitarnymi, które powodują że fabryki produkujące części nie mogą wykorzystać 100% swoich mocy produkcyjnych. Najbardziej realny scenariusz jest taki że podaż wróci do poziomów z końca 2019 i zrównoważy lub nawet w pewnym momencie przekroczy popyt. Nikt mnie nie przekona że popyt na rowery i części będzie rósł rok do roku o 50% i więcej a producenci celowo będą ograniczać podaż, na czymś taki zyskują jedynie spekulanci.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Napisano 21 kwiecień 2021 - 11:06
No tak, w tym wariacie zgadzam się z Tobą w 100%. Mało tego, większe firmy produkcyjne często mają plany i kontrakty rozpisane na kilka lat, dzięki czemu mogą rozplanować własne inwestycje.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?