Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowacja Roweru, Co Ma Sens?


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 miguel-asd

miguel-asd
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 03 maj 2021 - 14:20

Hejka,

 

Mam retro szosę na starej ultegrze, napęd 2x9. Zepsuła się prawa klamkomanetka i nie idzie już takiej dostać. Po przekopaniu internetów widzę, że mam opcje:

  • wymienić klamkomanetki na Sore 2x9 
  • upgrade do 2x10 i Tiagra, podobno kaseta 10 też wejdzie na bębenek, wymiana łańcucha, kasety, klamkomanetek, może korba
  • upgrade do 2x11 - czy to w ogóle wchodzi w grę przy tej ramie? no i wymiana kół ale aktualne jakieś super nie są (SHIMANO WH-RS10)
  • kupno nowej szosy 

 

Pytanie do doświadczonych kolegów czy jest sens inwestować w ten rower? Który kierunek przyniesie najlepszy efekt? Do tej pory odczuwałem, że działa gorzej niż szosa dziewczyny złożona głównie na tiagrze ale nowszej. Nie zamierzam się ścigać ale chcę, żeby przyjemnie się jeździło. 

 

Załączone pliki



#2 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 04 maj 2021 - 09:11

Przy dzisiejszych cenach, to ja bym poprzestał na wymianie tylko klamkomanetek.



#3 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 postów

Napisano 04 maj 2021 - 10:47

Przy aktualnych cenach rowerów wszelkie upgrade są jak najbardziej sensowne. Jeśli rama pasuje idealnie i jest do niej sentyment to ja bym go zaktualizował na chińskich szpejach. Napęd Sensah Empire 2x11, koła Mavic, karbonowy widelec i karbonowa kierownica. Korba zintegrowana GXP 50x34. Wszystko oczywiście od skośnych bo inaczej nie opłaca się grzebać. Całość zamknie się w 2000zł i rower nówka sztuka. Ja bym jeszcze polakierował na nowo ale mam warunki i sprzęt więc mnie nic nie kosztuje a zlecać komuś już się nie opłaca.

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 maj 2021 - 11:13

Jeżeli wymiana na Tiagrę, to wyłącznie na 4600, bo 4700 wymusiłaby od razu zmianę także przerzutki tylnej, a to już pcha Cię w koszty niewspółmierne do efektu.

 

W ogóle na Twoim miejscu zmieniłbym tylko klamkomanetkę - i jeżeli się da, to tylko tę jedna na ten sam model, tzn. na używany egzemplarz 9s. Reszta osprzętu jest na tyle wysokiej klasy, że nie ma sensu w tym grzebać.

 

A jeżeli chcesz "przyśpieszyć" rower, pomyśl raczej nad kołami, a napędowi zafunduj po prostu kompleksowe smarowanie i serwis. Zmiana napędu na nowszy da Ci marginalną korzyść.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 04 maj 2021 - 14:36

To już klasyk i w tej konwencji starałbym się go utrzymać, pchanie do tego roweru karbonu to prawie profanacja, nie zrobisz z niego ściganta a będzie wyglądać śmiesznie. Zapoluje na oryginalną klamkę i tyle, a zaoszczędzone pieniądze odkładaj na drugi rower.

Sam już powoli zaczynam żałować że nie zatrzymałem żadnego z rowerów z lat 90-tych, chciałbym mieć coś takiego w nienagannym stanie oczywiście w swojej kolekcji.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#6 miguel-asd

miguel-asd
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 05 maj 2021 - 17:13

Dzieki za odpowiedzi. Biorąc pod uwage wszystkie poruszone tematy będę celował w kupno używanej klamki. Alledrogo i OLX nie miało takiej ale sprawdze jeszcze na grupie + grupy na fb, liczę, że się znajdzie.

 

W drugim kroku będę myślał nad kołami lub nowym rowerze.

 

Dzięki za pomoc!

 

 

 



#7 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 maj 2021 - 08:39

Nie celuj. Ten model ultegry - czyli 6500 zdaje się - posiada wadę konstrukcyjną i wszystkie z tej serii w końcu szlag trafia. Trafiły mi się na warsztat dwie "do serwisu" ale okazały się "do śmietnika". Potem trafiłem na tę stronę: http://norvil.net/pe...9sti/detail.php

 

Ja bym szedł w nową sorę lub jakiegoś chińczyka 2x9 ( Ltwoo, MicroShift, MicroNew, Sensah ). Co do Sensaha to mam mieszane uczucia, ale może 9 rzędowe jest OK.



#8 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 06 maj 2021 - 09:03

Co do Sensaha to mam mieszane uczucia, ale może 9 rzędowe jest OK.

A masz może jakieś negatywne doświadczenia z Sensahem? Bo ja użytkuje od jakiegoś czasu klamkomanetki Sensah Team Pro 1x11 i na razie sprawuje się ok (przejechałem już ponad 1000km).


 



#9 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 maj 2021 - 09:24

A masz może jakieś negatywne doświadczenia z Sensahem? Bo ja użytkuje od jakiegoś czasu klamkomanetki Sensah Team Pro 1x11 i na razie sprawuje się ok (przejechałem już ponad 1000km).

 

 

SRX - działa, ale sprzęgło to porażka

XRX - tylna przerzutka - porażka totalna ( brak indeksu, kupowe "sprzęgło" itd ), manetka ok

Empire Pro - problemy z indeksem na kasecie Sunshine i ZTTO

 

Ogólnie to szału nie stwierdzono



#10 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 postów

Napisano 06 maj 2021 - 09:26

Sensah 2x11 problem z lewą klamką ma już rozwiązany. W tych czasach wchodzenie w inne napędy niż 11 nie ma sensu. Ja przymierzam się do Sensah Pro 12s ponieważ moja nowa "szosa" będzie miała napęd 1x12. Tylko muszę jakiegoś Sram że sprzęgłem dobrać. Myślę, że zwykły Rival obsłuży mi kasetę 11-34. Najpierw przetestuję ze swoim Apex 1.

#11 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 maj 2021 - 09:28

Jak chcesz Empire Pro, to sobie najpierw obejrzyj ten film:



#12 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 postów

Napisano 06 maj 2021 - 09:30

SRX - działa, ale sprzęgło to porażka
XRX - tylna przerzutka - porażka totalna ( brak indeksu, kupowe "sprzęgło" itd ), manetka ok
Empire Pro - problemy z indeksem na kasecie Sunshine i ZTTO

Ogólnie to szału nie stwierdzono

CRX (11s) założyłem żonie w fitnesie. Fakt, że te Sensah żadnego sprzęgła nie posiadają dlatego ja łączę ze Sram.
Edit
Uzurpator akurat wczoraj widziałem ten filmik. Ten Trybo to straszny bałaganiarz. Testuje jakieś ulepy. Jest też taki film:
https://youtu.be/MiBTEOAuMKk
Ja rozważam klamkomanetki Sensah Pro ze względu na napęd 1x12. Jeśli dobrze zgra się ze Sram Rival 1 średni wózek. Mam nadzieję, że zadziała idealnie.

#13 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 06 maj 2021 - 09:42

Empire Pro - problemy z indeksem na kasecie Sunshine i ZTTO

A, rzeczywiście zapomniałem o tym. Ja też miałem u siebie problem z indeksacją, nie mogłem wyregulować. Jak na mniejszych zębatkach wyregulowałem przerzutkę to na wiekszych ocierał łańcuch o następną zębatkę. Jak poluzowałem linkę, to na większych zębatkach było ok, natomiast z najmniejszej na największą nie zawsze dobrze wskakiwało (kaseta 11s microShift z Decathlonu).

Ale roznitowałem kasetę i przekładki podmieniłem z kasety 10s (minimalnie szersze). I teraz jest ok :)
 



#14 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 06 maj 2021 - 09:47

Uzurpator akurat wczoraj widziałem ten filmik. Ten Trybo to straszny bałaganiarz. Testuje jakieś ulepy.

Uzurpator to jest właśnie ten Trybo :)



#15 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 postów

Napisano 06 maj 2021 - 10:04

Uzurpator to jest właśnie ten Trybo :)

Ale jaja, coś mi ten akcent podpowiadał, że pewnie Polak z UK :) Mam nadzieję, że kolega się nie obraził. Po prostu brakuje mi pedantyczności w tych testach. Problemem są też kasety i różne szerokości miedzy koronkami. Mam nadzieję, że poniższa będzie prezyzyjna 11-34T: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-26-30-34:

https://www.aliexpre...3c002pgPkX&mp=1

Pytanie do kolegi Uzurpatora, bo masz duże doświadczenie eksperymentalne. Czy masz możliwość przetestowania z tymi klamkomanetkami przerzutki Sram 11s, np: Apex lub Rival? Jeśli mieszkasz w Polsce to mógłbym podesłac swojego Apexa i zrobiłbyś test z Sensah Empire Pro?



#16 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 maj 2021 - 12:04

Nie mogę przetestować, bo jestem bałaganiarzem co testuje ulepy :P


  • KonradTrek800 lubi to

#17 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2021 - 12:42

uzurpator - skąd: Katowice .. a tutaj piszo że Polak z zagranicy :) wszystko sie zgadza dla gorola jak ja ;) 


  • KonradTrek800 lubi to

#18 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 17 maj 2021 - 12:08

Jeśli te stare Ultegry są z serii ST-6500 to jak dla mnie żaden klasyk, zwykłe łapy. Tam były problemy z plastikami przytrzymującymi mechanizm jak dobrze pamiętam. Wyrabiają się, specjalna nakrętka odkręca i klamki dostają totalnego luzu. Nie wiem czy nawet klej do gwintów pomoże, pewnie pod koronkową podkładká dalej się będzie robić luz.
Skoro tam jest 9 biegów z tyłu to bym osobiście chyba założył jak najładniejsze używane Tiagry.

#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 wrzesień 2021 - 22:12

Nie wchodź w Tiagre !.

Jeśli chcesz to ogarnąć i dalej na tym jeździć kup coś na 9 najlepiej parke ale nie Tiagre, ona jest kompatybilna sama ze sobą.

Klamki 105 czy Ultegra na 9 doskonale pracuje u mnie od lat i nic się nie psuje.

Jedynie są kłopoty z gumami bo ich nie ma.

Mam dokładnie ten sam osprzęt, świetnie to pracuje w całości choć niby stare.

a jak nie 9 to klamke na 8 , nową kasete i łańcuch, taniej ?

Chińczyki ? ostatnio testowałem ich kasety i łańcuchy, 4 miesiące i do kosza,, no to jak takie materiały idą do klamek to dziękuje, Shimano droższe ale pewniejsze.

Na jazde wiele czynników ma wiele do powiedzenia, koła i opony to na początek, przełożenia u dziewczyny mogą być inne i to subiektywnie wpływa na ocenę


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 wrzesień 2021 - 06:09

Szybciutka odpowiedź, 4 miesiące upłynęły jak z bicza strzelił! :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź