Wybór ramy
#282 Gosc_Bullet_*
Posted 02 May 2010 - 10:19
#285 Gosc_K4m1l_*
Posted 03 May 2010 - 00:57
#291 Gosc_K4m1l_*
Posted 09 May 2010 - 02:57
PS czy zmiana nachylenia siodelka o jakies 5stopni(aktualnie poziomo) odciazy bardziej kregoslup?czy wplynie to na gorsza technike pedalowania? Po tej zmianie trzeba podwyzszac siodelko? moja rama: rura poz.57.5,pion. 57,dl.nog 85.
#292
Posted 09 May 2010 - 06:26
K4m1l - możesz kombinować, ale to i tak nie zastąpi prawidłowego wymiaru ramy. Wiem, czasem jest tak, że szosówkę kupuje się z przypadku i nie ma się wpływu na rozmiar (albo nie ma się świadomości tego), ale trzeba dążyć do tego, żeby optymalnie dobrać rozmiar. Inaczej wygoda będzie cierpieć.
Pozdrawiam
#293
Posted 12 May 2010 - 18:36
Chciałbym nie przekroczyć wagi całości = 6kg, inne komponenty z zakończonego już projektu (na za dużej niestety ramie stanowiącej powod do nowych poszukiwan), to grupa Campa SR + Ciamillo GSL, koła Easton EC90, Deda Superzero + Presa, Keo blade, Scratch Nack...
Myślałem o CerveloR3, czy to dobry wybór? Może są jakieś ciekawsze alternatywy w tym dość ograniczonym budżecie? Moim marzeniem jest Parlee Z5 na jakichs ciekawych kołach ale to pierwszy projekt szosowy i postanowilem nie szalec za bardzo...
Dzięki z góry za pomoc tych bardziej oczytanych w temacie jak i praktykująych...
#295 Gosc_Bullet_*
Posted 12 May 2010 - 19:54
siema, polecilibyście jakiś fajny set (rama + widelec) do 8 tys - max 10tys pln? Ważę ok 85-90kg, jestem amatorem z przywiązaniem do jak najmniejszej acz rozsądnej wagi roweru, ukierunkowanym na raczej dłuższa i spokojną jazdę.
Chciałbym nie przekroczyć wagi całości = 6kg,
Ważysz ok. 90 kg, i chcesz jezdzić amatorsko po polskich, dziurawych drogach na rowerze ważącym 6 kg ?
Powodzenia
#296
Posted 12 May 2010 - 22:52
Chodzi przy tym o jakąś uznaną markę z tradycjami i ramę o raczej tradycyjnych kształtach....
Moja obecna, za duża rama, to Bianchi 928. Przy zmianie na mniejszą chciałbym przeskoczyć od razu na coś lepszego ale bez szaleństw żeby w kolejnych latach móc cieszyć się efektywnym upgradem.
Kolego życzliwy - wydaje mi się, że 6kg rower szosowy na mocnych komponentach nawet pod moje 90kg dupsko to żaden wyczyn ani ryzyko w obecnych czasach.
Rama ok. 1kg bez limitu wagi, koła z limitem 130kg, pancerny osprzęt DEDY też bez limitów, hample dużo mocniejsze od SR... Czy nie za bardzo się o mnie troszczysz?
Z powodzeniem katuję MTB 7,4 kg od 3 lat z hakiem i wyobraź sobie że rower ma się cały czas dobrze...
Panowie, uprzejmie proszę o jakieś konkretne propozycje bo w szosie jestem ciągle zielony...
Czytam zachodnie fora i widzę po wypowiedziach, że z ram od 3 tys EUR można brać praktycznie każdą w ciemno...Tu jednak budżet szoruje nieco bardziej przy glebie i wybór nie jest już tak prosty...
Dzięki
#297
Posted 13 May 2010 - 06:09
Napisz swój wzrost , prześledz kalkulatory szosowe , ustosunkuj się do przeznaczenia roweru -- wyłącznie wyścigi
-- wyścigi/treningi
-- treningi /wyścigi
-- turystyka/treningi/przejażdzki.
Na dobry początek chociaż tyle skomentujemy , chyba że świadomie i przyzwoicie znasz już rozmiar ramy. Oczywiście widniejący napis z rozmiarem ramy wsadzić możesz sobie w buty. Najważniejszym wymiarem jest dł. rury głównej górnej mierzonej w poziomie C-C w rzeczywistości - nie na zdjęciach czy słowach wypowiedzianych przez serwującego ramę.......
DLA przypomnienia czy to sloping czy rama tradycyjna - kąty geometrii ramy są takie same .Różnica jest tylko i wyłącznie w wyglądzie opadającej rury górnej ku siodłowi.
Jarek-LT
LUXTECH
-------------------------
#298
Posted 13 May 2010 - 08:33
Jeśli chodzi o wymiary - mam 180cm wzrostu, dość długie nogi, b krókie ręce no i dość pokaźny bęben. Bianchi w rozmiarze 56 ma 57cm w poziomie i przy b krótkim mostku (90mm) i kierze o krótkim zasięgu (Deda Presa) jestem zdecydowanie za bardzo wyciągnięty - brakuje ok 2cm do komfortowej pozycji.
Potrzebuję zatem ramy o długości ok 54-54,5cm bo wtedy mógłbym też wydłużyć mostek do 100mm dla poprawienia balansu w sprintach. Problem w tym że wysokość główki w tym rozmiarze ram jest już zdecydowanie za niska do długich nóg i brzucha. Do w miarę komfortowej pozycji dla mnie (kiera 8-10cm niżej niż siodło) będę musiał napakować z 3 - 4 cm podkładek pod mostek.
Rama o komfortowym przyznaczeniu z podyższoną wysokością główki (np takie Cervelo RS) była b dobrym rozwiązaniem z tym że tu wracamy do pukntu wyjścia - za mała sztywność konstrukcji "turystycznej" pod moją wagę...
Wolę już zatem dowalić podkładek pod mostek i mieć coś sztywniejszego co będzie się sprawować podemną w miarę OK. Myślałem zatem o Cervelo R3, Colnago CLX, Wilier Trestina LE Roi...
Takim ideałem bez potrzeby kombinowania było by Parlee Z5 w wersji "tall" i rozmiarze M ale niestety nie ten budżet jak już wspominałem...
Myślałem też o Canyonie - dosyć krókie i komfortowe a przy tym sztywne i lekkie - ogólnie chwalone ramy, tylko co ja zrobię że mi się tu napis nie podoba...
#300
Posted 18 May 2010 - 19:28