Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór ramy


846 odpowiedzi w tym temacie

#101 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 08 styczeń 2008 - 20:19

I później dokładnie to wszystko wytrzeć

#102 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 08 styczeń 2008 - 22:24

...i nasmarować

#103 Gosc_kraiczk_*

Gosc_kraiczk_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2008 - 01:32

Witam wszystkich pierwszy raz na forum. Postanowiłem że przesiadam się z górala na kolarzówkę na ostrym kole. Mam wielki problem z wyborem ramy, tą którą sobie upatrzyłem na allegro przed momentem mi sprzątnęli sprzed nosa. Miała być to taka rama:
http://www.allegro.p...sachs_aris.html
Zacząłem szukać innej i zakręciłem się. Dokładnie chodzi o to że chcę aby tylne koło było jak najbliżej rury pod siodłowej, mostek żeby nie był wysoki np tak jak ten:
http://www.allegro.p..._stan_bdb_.html
W samej jeździe jakie ma znaczenie czy mostek jest niski tak jak w pierwszym linku, czy też taki wystający?
W końcu wynalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.p...?item=316339111
Tutaj jest jednak jakaś dziwna geometria, przypomina ramę torową jest bardzo krótka wg mnie. Czy w dłuższe trasy taka rama będzie wygodna?
Mój styl jazdy będzie taki że coddziennie w trasie40-70km i sporo jeżdżenia po mieście. Budowa/geometria roweru ma ułatwiać wskakiwanie na krawężniki, tkz.bunny hop
To tyle pytań narazie

Aha, czy te taki hak jak w tej ostatniej ramie bądź w tej poniżej jest wystarczający pod ostre koło aby porządnie naciągnąć łańcuch?
http://www.allegro.p...arna_nowa_.html
pozdr!

#104 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 marzec 2008 - 09:20

1. mostek możesz regulować, im niżej tym lepsza aerodynamika ale mniejszy komfort
2. na oko trudno stwierdzić ale to nie jest torowa geometria, całkiem fajna ramka, ciekawe za ile by poszła
3. takie haki spokojnie wystarczą, wielu ludzi jeździło na ostrym z takimi hakami (ja) i jest ok, tylko lepiej jakby rozstaw był na 126 mm, bo piasty torowe są pod 120 lub nawet 110 mm, ale z podkładkami da radę

aha, chcesz szosą skakać po krawężnikach? heh wiem, że ludzie tak robią, ale szkoda sprzętu na to, musiałbyś złożyć pancerne koła...

#105 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 03 marzec 2008 - 11:49

Witam wszystkich pierwszy raz na forum. Postanowiłem że przesiadam się z górala na kolarzówkę na ostrym kole. Mam wielki problem z wyborem ramy, tą którą sobie upatrzyłem na allegro przed momentem mi sprzątnęli sprzed nosa. Miała być to taka rama:
http://www.allegro.p...sachs_aris.html
Zacząłem szukać innej i zakręciłem się. Dokładnie chodzi o to że chcę aby tylne koło było jak najbliżej rury pod siodłowej, mostek żeby nie był wysoki np tak jak ten:
http://www.allegro.p..._stan_bdb_.html
W samej jeździe jakie ma znaczenie czy mostek jest niski tak jak w pierwszym linku, czy też taki wystający?
W końcu wynalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.p...?item=316339111
Tutaj jest jednak jakaś dziwna geometria, przypomina ramę torową jest bardzo krótka wg mnie. Czy w dłuższe trasy taka rama będzie wygodna?
Mój styl jazdy będzie taki że coddziennie w trasie40-70km i sporo jeżdżenia po mieście. Budowa/geometria roweru ma ułatwiać wskakiwanie na krawężniki, tkz.bunny hop
To tyle pytań narazie

Aha, czy te taki hak jak w tej ostatniej ramie bądź w tej poniżej jest wystarczający pod ostre koło aby porządnie naciągnąć łańcuch?
http://www.allegro.p...arna_nowa_.html
pozdr!



Sam szukałem niedawno ramy, więc powiem krótko - jeśli masz fundusze, kup sobie ramę torową:
http://www.allegro.p...ostre_kolo.html
http://www.allegro.p...ama_torowa.html
I jeszcze p. Orłowski wystawia czasami swoje ramki, cena to 600 zł.
Jeśli szukasz czegoś tańszego, to nie martw się tyle geometrią, co dobrym rozmiarem.

Co do bunny hopow - jakie chcesz mieć piasty?

#106 Gosc_kraiczk_*

Gosc_kraiczk_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2008 - 17:14

Sam szukałem niedawno ramy, więc powiem krótko - jeśli masz fundusze, kup sobie ramę torową:
http://www.allegro.p...ostre_kolo.html
http://www.allegro.p...ama_torowa.html
I jeszcze p. Orłowski wystawia czasami swoje ramki, cena to 600 zł.
Jeśli szukasz czegoś tańszego, to nie martw się tyle geometrią, co dobrym rozmiarem.

Co do bunny hopow - jakie chcesz mieć piasty?


Ale słyszałem że ramy torowe są niewygodne w trasę,hm??
Cena za wichra nie jest przypadkiem wygórowana?

A piastę chciałem zamówić Miche torową od Gromady, tylko na tył.
Aha, mam wzrost 19ocm prawie, jaki rozmiar dla mnie najlepszy?

#107 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2008 - 17:24

Aha, mam wzrost 19ocm prawie, jaki rozmiar dla mnie najlepszy?


ja mam 190cm i smigam na ramie 60cm i jest dla mnie idealna :-P

#108 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 03 marzec 2008 - 19:58

Sam szukałem niedawno ramy, więc powiem krótko - jeśli masz fundusze, kup sobie ramę torową:
http://www.allegro.p...ostre_kolo.html
http://www.allegro.p...ama_torowa.html
I jeszcze p. Orłowski wystawia czasami swoje ramki, cena to 600 zł.
Jeśli szukasz czegoś tańszego, to nie martw się tyle geometrią, co dobrym rozmiarem.

Co do bunny hopow - jakie chcesz mieć piasty?


Ale słyszałem że ramy torowe są niewygodne w trasę,hm??
Cena za wichra nie jest przypadkiem wygórowana?

A piastę chciałem zamówić Miche torową od Gromady, tylko na tył.
Aha, mam wzrost 19ocm prawie, jaki rozmiar dla mnie najlepszy?


Przy piastach torowych zapomnij o bunny hopach, w ogóle o trzaskaniu nimi o krawężniki.
Ja jeżdżę na ramię Orłowski, geometria torowa, widelec szosowy i nie narzekam, najdłuższa trasa to coś koło 50 km. To też kwestia mostka i dobrego rozmiaru.

#109 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 marzec 2008 - 10:48

Cena za wichra nie jest przypadkiem wygórowana?


jest, ale taniej nie kupisz, ramy torowe i w ogóle torowe klamoty są drogie bo są, hmm, ekskluzywne, może kultowe ;-)

#110 Gosc_kraiczk_*

Gosc_kraiczk_*
  • Gość

Napisano 04 marzec 2008 - 17:24

Nie kupuję jednak piasty torowej, bedzie to przednia piasta pod hamulec tarczowy z przykręconą zębatką. Dopiero wczoraj dowiedziałem się o takiej możliwości. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z takimi przeróbkami, jakieś wskazówki? Mi taki pomysł wydaje się kapitalny...

#111 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 marzec 2008 - 18:30

Piasta z osią 10 mm, klasyczne łożyskowanie (kulki, konusy) i wymiana ośki na długą tylną. Np. Deore M525, XT 765 w takiej wersji. Jedyny problem, to dokładnie centryczne nawiercenie otworów w zębatce, żeby nie było zmian napięcia łańcucha. No i min. 16 zębów, bo przy mniejszych zachodzi kolizja łańcucha z korpusem piasty.

#112 Gosc_kraiczk_*

Gosc_kraiczk_*
  • Gość

Napisano 04 marzec 2008 - 19:29

Jedyny problem, to dokładnie centryczne nawiercenie otworów w zębatce, żeby nie było zmian napięcia łańcucha. No i min. 16 zębów, bo przy mniejszych zachodzi kolizja łańcucha z korpusem piasty.


Właśnie komu dać to do zrobienia?ślusarzowi?

16-18 zębów to tak akurat chyba? ile w tym momencie dać z przodu, bo najłatwiej dostać tarcze pod 42-44zębów

#113 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 marzec 2008 - 21:48

kraiczk, Możesz sam, jeśli masz odrobinę umiejętności ślusarskich. A jeśli nie masz, to przyzwoity ślusarz z pewnością sobie poradzi (trza mu rzec w czym rzecz).
Co do przełożenia, w ostrym góralu na śnieg mam 42/18 i jest na twardym zbyt miękkie. W letnim OK mam 48/18 i na miasto (KRK) dla mnie optymalne (zryw/jazda). Uważam, że możesz zacząć od ca. 48 (46-50) i do blatu dobrać zębatkę metodą prób. Zębatki tanie są (kilka zł). Korbę warto poszukać z gatunku starszego STX/LX/XT o BCD 110 mm (zgrabne były dość, niemal jak szosowe), i do tego blat nabyć.

#114 Gosc_kraiczk_*

Gosc_kraiczk_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2008 - 15:36

Piasta z osią 10 mm, klasyczne łożyskowanie (kulki, konusy) i wymiana ośki na długą tylną. Np. Deore M525, XT 765 w takiej wersji. J


Niestety nie mogę znaleźć żadnej z tych pisat z osią 10mm, a XT 765 występuje w wersji bez otworów. Wie ktoś gdzie szukać, bo ptałem już w kilku sklepach, szukam w internecie i nic...

#115 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2008 - 18:57

Sorki, czesko sie spisało, 756 (765 tylko centerlock). Szukajcie, a znajdziecie.... Na allegro masz nieco... Problem tylko w tym, że w oznaczeniu nie ma nic o średnicy osi: 9 mm czy 10.
mm. Tu masz schematy:
http://techdocs.shim...69830608985.pdf
http://techdocs.shim...69830608979.pdf

Te są na M10x1. Ośki różnią sie gwintem. Jedne sa na 9x1, drugie 10x1. Srednice pod widełki są takie same (to widać i dlatego problem).

#116 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2008 - 18:59

zachorowałem na ostre koło...ale z tego co widzię to nie jest to taki tani sprzęt jak się na początku mi wydawało...

#117 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2008 - 19:05

Jelitek, nie rób scen 8-) Jest bardzo tanio. W składaniu i w użytku. W porównaniu z dylematem Campa-Shimano to małe miki. Powaga ;-) .

#118 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2008 - 19:11

Wiem. Myślałem o złożeniu sobie OK żeby móc na uczelnię dojeżdżać. Musze znaleźć tylko odpowiednią ramę, bo chyba nie ma sensu kupować tej za 500 zł.

#119 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2008 - 19:18

Rama z poziomymi hakami. Najlepiej cały jowej taki nabyć. Jak kupisz coś na Mavicu to jeszcze masz przyzwoite obręcze. Generalnie potrzebujesz tylko tylne kółko przerobić (piasta/ośka/zebatka/łańcuch plus szprychy zwykle). Hampelek przedni masz, kierkę - też (co najwyżej obrócić i uciąć, wedle woli). Aaaa... Żebyś tylko biopejsa nie nabył, bo sie nie nada do OK (a zębatki drogie). Tyle. Idealny jowej na powtarzalne warunki (miasto na ten przykład) - do pracy, na uczelnię....

#120 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 07 marzec 2008 - 19:54

Konik a Ty na jakim OK śmigasz? Po Krakowie widziałem żę śmiga 4 ostrokołowców.
Jeden na żółtym rowerku z widelcem Gianta OCR
Drugi na ramie Orłowskiego - czarnej z białym napisem
Trzeci na ramie bez nazwy, brązowej z tylnym błotnikiem
Oraz czwarty który jest kurierem, albo był. Rower chyba granatowy, ale dawno go nie widziałem.
Chętnie bym nabył cały rower, ale niestety nie wiem gdzie. Na allegro nie ma takiego sprzętu :-(



Dodaj odpowiedź