Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cannondale Supersix Evo Di2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 10:43

Cześć,

 

Z tego co widziałem, to na forum nie ma opisanego Supersixa w ostatnim wcieleniu, więc pomyślałem, że założę taki temat. 

 

Rower kupiony jako fabrycznie nowy w maju tego roku, w rozmiarze 54 na pełnej 105 poza korbą Cannondale. To co się w międzyczasie zmieniło:

 

- upgrade na Di2: przerzutki Ultegra 8050, klamkomanetki na....GRX  :) nietypowe kombo w tym rowerze, ale tylko takie były na stanie, mam pewnie jedynego Supersixa z takim osprzętem na świecie. Wagowo się to od Ultegry nie różni, więc stwierdziłem, że co mi tam, napisem na klamce nie jeżdżę. Do kompletu wleciały zaciski GRX800 w miejsce ori 105. Nie wiem czy jedne od drugich się czymś różnią, ale chciałem mieć komplet z klamkami. Złącze A wsadzone w dolnej rurze ramy.

 

- koła: chińskie karbony CSC 50mm, piasty pod tarcze na 6 śrub. Ciężkie klocki, blisko 1800g. Do tego ultralekkie tarcze Dartmoora które z hamowaniem nie mają za wiele wspólnego oraz Conti GP5000 w rozmiarze 28mm.

 

- siodło EC90, chińska kopia Speca Powera. O dziwo podchodzi mi bardziej niż oryginał i jest 30g lżejsze.

 

- kierownica Bontragera Elite Aero w rozmiarze 38mm. Jedna z niewielu na rynku kierownic alu z otworami przy manetkach, co pozwala na prawie pełną integrację przewodów. Do wymiany ze względu na bardzo duży reach, nie sprawdziłem tego przed zakupem.

 

-pomiar mocy Favero Uno

 

-karbonowa sztyca 

 

 

Rower w takim konfigu jak na zdjęciach waży 8,4kg. Na dniach będę wprowadzał następujące zmiany:

 

- korba Sram Red 50/34 ze względu na wagę i emeryckie przełożenie

- koła ICAN Aero 40mm + Veloflex Corsa 25mm + Tubolito + tarcze Galfera

- siodło Berk/San Marco Concor

- kierownica karbonowa XLC

- wymiana kasety na ZTTO 11-32 

- mostek KAlloy Uno 80mm z Ali

- nowy fabryczny widelec. Obecny dociąłem zbyt mocno i moje plecy tego nie wytrzymują, a nie chce dawać mostka na plus.

- koszyki "Bontragera XXX" z Ali

 

Po tych zabiegach waga powinna się zatrzymać na ok. 7,2kg z ciężkimi pedałami, co jak na moje potrzeby będzie w zupełności wystarczające.

 

To chyba tyle :)

 

6ca908856ceb477agen.jpg


  • hi_im_krzysiu i kapa3991 lubią to

#2 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 12:23

Wysoka główka, jak na taki rozmiar. 

 

Rower prezentuje się ładnie, jestem ciekawy jak po planowanych zmianach. 


  • EvoPL lubi to

#3 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 listopad 2021 - 12:40

Poprzednie wersje Supersixa były świetne. Ten niestety brzydal. Zaczynając od kształtów, przez malowanie i kończąc na logo Cannondale.

 

Co to jest za korba w tej chwili? Urody też nie dodaje.



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 12:55

Jeśli chodzi o siodełka Berka to, niestety, są nietrwałe.



#5 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 21:42

Bez obrazy, ale faktycznie brzydki rower. Malowanie tragiczne, korba fatalna no i ta głòwka przy rozmiarze 54...No ale niech służy i wielu kilometrów życzę 🙂

#6 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 23:14

Ten niestety brzydal. Zaczynając od kształtów, przez malowanie i kończąc na logo Cannondale.

A co jest nie tak z tym umiejscowieniem logo? Nawiązanie do klasyki, nie rozumiem co w tym nieprzyjemnego. No chyba, że generalnie marka Cię razi ale zrozumiałem, że raczej chodzi o umiejscowienie logo..

 

Niech rower służy EvoPL! :)


  • EvoPL lubi to

#7 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 10:24

Korba to Cannondale One, czyli FSA 120/90 BCD.

 

 

 

Jeśli chodzi o siodełka Berka to, niestety, są nietrwałe.

 

Widziałem własnie Twoje przygody wczoraj i o tym samym pomyślałem. Jest do kupienia nowe za połowę ceny producenta na OLX, ale chyba nie chce mi się użerać z reklamacjami w razie awarii, dla tych 70g zysku masy. 

 

A co do urody roweru - poprzedni S6 też mi się podobał bardziej, ale nawet nie miałbym co marzyć żeby się dopasować do tej ramy. 



#8 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 10:38

Przyjemna waga roweru się udała. Zwłaszcza w czasach hamulców tarczowych. Korba pewnie też pomaga. Oficjalne stanowisko Cannondale-a jest takie, że po prostu montują korby lżejsze niż te, które oferuje Shimano :).



#9 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 10:54

Oj wręcz przeciwnie, korba to największy klocek w tym rowerze, ponad 800 g. Dopiero korby Si i SiSl2 z wyższych modeli są naprawdę lekkie. Dlatego głownie chce wymienić na Reda, prawie 300g mniej.

 

 



#10 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 08 listopad 2021 - 13:13

Dlaczego ta kierownica jest tak dziwnie ustawiona? Jeździsz z wyprostowanymi plecami czy co, bo nie kumam?



#11 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 13:24

Tak

 



#12 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 listopad 2021 - 18:16

A co jest nie tak z tym umiejscowieniem logo? Nawiązanie do klasyki, nie rozumiem co w tym nieprzyjemnego. No chyba, że generalnie marka Cię razi ale zrozumiałem, że raczej chodzi o umiejscowienie logo..

 

Niech rower służy EvoPL! :)

 

Nic nie pisałem o umiejscowieniu. W sumie też jest słabe w połączeniu z malowaniem.



#13 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 19:14

To może napisz o co chodzi, bo chyba nikt na tym etapie nie rozumie ;)



#14 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 08 listopad 2021 - 19:16

Chyba jest to oczywiste?

https://www.cannonda...ucts/2223_1.jpg

vs

https://www.cannonda...ucts/1667_1.jpg



#15 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądRG

Napisano 08 listopad 2021 - 19:48

Można wiedzieć jaki jest wzrost i nogę jest ustawiony na zdjęciu ?  Czy Sprawdzałeś może jaka oponka max wchodzi do roweru ? Generalnie waga całkiem całkiem.



#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 20:46

dzięki, teraz już jasne ;)

 

Mnie stare w sumie nigdy się nie podobało, nowe jest... po prostu współczesne. Nic dodać nic ująć, mam ambiwalentne do niego zdanie. U mnie na rowerze nie widać go wcale bo jest czarne na grafitowym lakierze........ :D :D



#17 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 08 listopad 2021 - 23:20

Można wiedzieć jaki jest wzrost i nogę jest ustawiony na zdjęciu ?  Czy Sprawdzałeś może jaka oponka max wchodzi do roweru ? Generalnie waga całkiem całkiem.

 

177 cm i 83 cm. Osobiście nie sprawdzałem, max co wejdzie komfortowo to 32mm, podobno jest szansa na 34-35mm ale już z minimalnym luzem. Obecne koła planuje przeznaczyć pod szerokie opony na przyszły sezon, to przetestuje w praktyce. 



#18 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 listopad 2021 - 19:09

Ładny czy brzydki, bez znaczenia, bo nie mój. Ale ustawienie kokpitu jakieś pokraczne... Bardzo jestem ciekaw. Próbowałeś ustawić kokpit niżej, bardziej klasycznie? Może warto spróbować i się przyzwyczaić?



#19 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 09 listopad 2021 - 19:40

Ładny czy brzydki, bez znaczenia, bo nie mój. Ale ustawienie kokpitu jakieś pokraczne... Bardzo jestem ciekaw. Próbowałeś ustawić kokpit niżej, bardziej klasycznie? Może warto spróbować i się przyzwyczaić?

przecież wyżej jest napisane, że EvoPL przyciął zbyt mocno sterówkę i planuje kupić nowy widelec - dziś to ustawienie, to ratowanie sytuacji jak mniemam 


  • EvoPL lubi to

#20 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 09 listopad 2021 - 19:42

Tak, dokładnie. Wrócą podkładki pod mostek i wpadnie kierownica z mniejszym reachem, to i ustawienie wróci do normy.