Okulary Oakley
#2
Napisano 22 styczeń 2022 - 20:23
Co do rozmiaru, to wszystko zależy od tego, w których się lepiej czujesz i które lepiej leżą Ci na nosie
Wysłane ze składanego Folda 3 ...
#12
Napisano 07 luty 2022 - 20:35
Podczas jazdy leje się pot a powietrze szybko go schładza.I tu masz tą swoją różnice temperatur.
To soczewka musiałaby być chłodniejsza xd
Mam okulary na twarzy przez 16-17 godzin na dobę, korekcyjne, przeciwsłoneczne "lifestyle", przeciwsłoneczne rowerowe, fotochromy a nawet i czasami ochronne BHP, wiem "jak to działa"
#13
Napisano 07 luty 2022 - 20:46
Twierdzę, że okulary parują od różnicy temperatur pomiędzy soczewką a otoczeniem w jakim się znajduje.
Niekoniecznie i nie tylko. Para może się skroplić również w tej samej temperaturze, jeżeli wilgotność względna pod okularami przekroczy 100% (czyli np. jeżeli okulary idealnie przylegają do twarzy). Różnica temperatur może przyśpieszyć parowanie, ale nie jest niezbędna.
Jeżeli mi nie wierzysz, wystaw na słońce zamkniętą butelkę z wodą. Po godzinie zaparuje, mimo że temperatura po obu stronach plastiku będzie taka sama.
- MARECKY lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Napisano 08 luty 2022 - 05:55
Dokładnie.W czasie zmiany stanu skupienia temperatura ciała (substancji) nie ulega zmianie, zmienia się jedynie jej forma występowania.
#18
Napisano 09 luty 2022 - 18:02
To powiedz może w czym ty jeździsz? Ciężko jest pogodzić dobrą ochronę przed wiatrem, owadami itp z dobrym przewiewem.
Ale nie musisz mieć dobrego przewiewu, wystarczy jakikolwiek ruch powietrza a taki zawsze występuje. Nie znajdziesz okularów, które będą będą tworzyć "szczelną" przestrzeń pomiędzy twarzą a soczewką (jak podany wyżej, głupi przykład butelki z wodą)
Od 2 sezonów jeżdżę najczęściej w alpina eye-5 shield vl+ i nie mam najmniejszych problemów z parowaniem (zresztą w żadnych okularach nie mam oprócz połączenia korekcyjne+maseczka)
#19
Napisano 09 luty 2022 - 18:17
jak podany wyżej, głupi przykład butelki z wodą
Ten "głupi" (intencjonalnie) przykład był wyłącznie kontrą do Twojego głupiego opisu zjawiska fizycznego Serdeczności!
A przepływ nie wystarczy "jakikolwiek", tylko minimum taki, który odprowadzi cały nadmiar nagromadzonej pary. Dla osób intensywnie pocących się (lub z twarzami wybitnie niekompatybilnymi z danymi okularami) "jakikolwiek" przepływ będzie po prostu niewystarczający.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#20
Napisano 09 luty 2022 - 19:36
Sutro to duże windshield'y. Szerokie i wysokie. Jak komuś kask opiera się na okularach bo ma małą głowę to będzie parować nie ma bata. To są okulary nie dla niego. Nad okularami musi być z 1 cm by była jakaś cyrkulacja. Sutro są zarąbiste ale nie dla każdego.
Tak jest dobrze:
A tak jest źle:
https://cdn.mantel.c...773&w=760&h=570