Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kaseta 11-34T W Rowerze Szosowym To Nie Przesada ?


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2022 - 06:43

Na 12s nie ma - ani Ultegry, ani DA, są tylko te co @cauchy wymienił

https://bike.shimano...S-R9200-12.html

https://bike.shimano...S-R8100-12.html



#22 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 25 kwiecień 2022 - 17:45

Jest 11-28 tylko poki co B/O
W etube tez jest opcja 11-28

https://r2-bike.com/...00-11-28-Zaehne

#23 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2022 - 22:41

hmm

gdybym miał iść w nową grupę to nawet korbę bym dał 52/36 ;) z takim stopniowaniem kaseta 11-28 na płaskie, 11-34 na góry i miałbym lepiej niż teraz


  • JHartman lubi to

#24 berski

berski
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 19 maj 2023 - 08:47

Podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego - czy w przyrodzie występuje kaseta 11 rz. ze stopniowaniem 32 - 34, spotkał się ktoś?

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#25 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 19 maj 2023 - 09:16

Hej, myślisz 11-32 lub 11-34? Shimano ma obie, np. https://allegro.pl/o...4t-12861415449 

 



#26 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 166 postów

Napisano 19 maj 2023 - 11:48

Chyba chodzi o to, żeby dwie ostatnie zębatki miały odpowiednio 32 i 34 zęby.



#27 berski

berski
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 19 maj 2023 - 12:48

Właśnie tak. Wiem, że shimano i sram odpada, może jest jakiś chiński wynalazek?

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

#28 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 19 maj 2023 - 17:39

Popatrz na kasety MICHE, które można składać jak puzzle

#29 Karmazynowy jeleń

Karmazynowy jeleń
  • Użytkownik
  • 122 postów

Napisano 19 maj 2023 - 22:10

Żebyś się kolego nie zdziwił z tymi puzzlami, w zasadzie dostępność tylko na zamówienie takich puzzli. Na odp czekam dwa lata i chyba już o mnie zapomnieli. Fabryka nie realizuje sprzedaży bezpośredniej, tylko przez dystrybutorów. Ogólnie mają to w dvpie, bo mają tyle zamówień, że nie wyrabiają się ze standardami.



#30 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 maj 2023 - 22:25

czy w przyrodzie występuje kaseta 11 rz. ze stopniowaniem 32 - 34, spotkał się ktoś?

Nigdy nie widziałem, po co Ci takie stopniowanie? Mi w shimano bardziej przeszkadza brak 15t w 11-32, dlatego kupilem sunrace, u nich jest
  • artho lubi to

#31 berski

berski
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 20 maj 2023 - 14:21

Nigdy nie widziałem, po co Ci takie stopniowanie?

Wybieram się w góry i generalnie obskoczyłbym to na 11-32, ale gdzieś tam w planach majaczy się Zoncolan, tam wolałbym 34 zęby. A przeskok z 30 na 34 jest wg mnie bez sensu.



#32 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maj 2023 - 17:03

Jest zupelnie optymalny, tak jak przeskok z 28 na 32.

#33 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 266 postów

Napisano 20 maj 2023 - 17:19

A taki zestaw ultegra 6600 krotki wozek z przodu 52 39 chyba i z tylu 30, czy to przyjmie 32 z tylu czy nie? :) obawiam sie o gory zawse mialem kompakt i 11-28 a ostatnio nawet mam 30

#34 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maj 2023 - 17:47

Hmm mialem krotki wozek di2 ultegry 6750 czy jakos tak i z korba 50/34 przyjela jeezcze 11-32 ale ten eksperyment zrobilem raz czy dwa i juz nie ryzykowalem. Zmienilem przerzutke na 8000 di2, tu juz bez problemu.

#35 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 maj 2023 - 07:15

Ja zakładałem 11-32 do ultegry 6600 z krótkim wózkiem. Działa, ale musisz się bardzo pilnować żeby nie wrzucić duża-duża bo możesz urwać przerzutkę. Kultura zmian przełożeń taka sobie, musisz maksymalnie odsunąć górne kółko wózka od kasety.

I jeszcze jedno - przeskok z 32 na 34 na kasecie szosowej byłby w górach totalnie bez sensu, zaufaj.

Edit: dawno to było, możliwe że stosowałem jednak kasetę 12-30.

#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 maj 2023 - 09:14

Jeżeli to była kaseta Shimano, to na pewno 12-30. Shimano nie robiło 10-rzędowych kaset z koronką 32.

 

Inna rzecz, że kaseta zaczyna się od 12, co zmniejsza wymaganą pojemność przerzutki (oraz ustawienie całej przerzutki) o 1 punkt.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#37 samuraj_84

samuraj_84
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 21 maj 2023 - 10:24

Ja w zeszłym sezonie na wypady w góry używałem kasety 11-32 z krótkim wózkiem Shimano 105 R7000 i problemów nie stwierdziłem, a zrobiłem na tym zestawie prawie 1500 km.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

#38 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 28 czerwiec 2024 - 10:11

Nauka od dawna mówiła, że wyższa kadencja jest korzystniejsza. Już za czasów Armstronga mówiono, że lepiej kręcić miękko.

 

To, że była presja na twarde przełożenia, to raczej kwestia buzujących hormonów u niespełnionych amatorów :)

 

Sorki za odkopanie starego tematu, ale dorzucę kilka slów. Moda na wysokie kadencje zaczęła się w późnych latach '90 i nietrudno domyślić się co  stało za takim procesem. To było EPO. O ile ten środek pojawił się znacznie wcześniej w peletonie,  bo  bodaj w 94r, to jednak ówcześni kolarze młodość spędzili na treningu typowo siłowym w niskich kadencjach bo tak jeżdżono w latach 80 i tak wtedy młodych kształtowano. Dość powiedzieć że ten legendarny atak  Riisa na Hautacam zrobiony był na wielkim blacie prawdopodobnie przez cały podjazd. T był rekord generowanej średniej mocy na podjeździe kiedykolwiek osiagniety i zdaje się do dziś jest jednym z lepszych. Generalnie lata 60-90 to były wielgachne ramy, twarde przełożenia i kiwający się kolarze na podjazdach z kadencją 60. Wraz z EPO pojawiła się możliwość kręcenia efektywniejszego w wyższych kadencjach i Armstrong zaczął to popularyzować, ale nawet C. Zamana, który  chyba zahaczył  w Postal czy Motoroli okres z jazdy z Armstrongiem, stwierdził  w 2002 że do takiej jazdy z takimi kadencjami trzeba mieć żelazne płuca. Okazało się że  trzeba mieć po prostu EPO. Cały peleton jednak jechał jeszcze po staremu. Z siodła, w niskich kadencjach, choć już wyższych niż w czasach Mercxka. Później  generalnie kolarze zaczęli z wyższymi kadencjami trenować od juniora i tak zostało do dziś. W 2006 w zawodowym peletonie nawet faworyci tego wyścigu potrafili jeździć z korbami 50-36 i korona im z głowy nie spadła. Hamilton w Phonaku tak kiedyś jechał TdF. Kiedyś to się chyba nazywało korby kompaktowe. Nie wiem jak teraz. to jest bardzo dobry pomysł dla amatorów, ludzi którzy nie trenują na serio kolarstwa i wcale to nie wyklucza ścigania. Ja mam rower z lat 90 i korby mam 53-39 i uważam że to dla amatora kompletne nieporozumienie, a dodatkowo sprzedawany był oryginalnie z kasetą 13-25 jeśli dobrze pamiętam. rower jest w trenarzerze wiec to mi nie przeszkadza, ale na szosę bym już nim w takim układzie nie wyjechał  mając dodatkowo nadwagę. To bardzo dobrze że seryjnie sprzedawane rowery mają dziś mniejsze tarcze na korbach i dość duży zakres przełożeń z tyłu. To są rowery dla amatorów  i dla nich to jak najbardziej jest zalecane. A jak ktoś poważnie myśli o ściganiu to są inne rozwiązania. 



#39 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 28 czerwiec 2024 - 10:11

Nauka od dawna mówiła, że wyższa kadencja jest korzystniejsza. Już za czasów Armstronga mówiono, że lepiej kręcić miękko.

 

To, że była presja na twarde przełożenia, to raczej kwestia buzujących hormonów u niespełnionych amatorów :)

 

Sorki za odkopanie starego tematu, ale dorzucę kilka slów. Moda na wysokie kadencje zaczęła się w późnych latach '90 i nietrudno domyślić się co  stało za takim procesem. To było EPO. O ile ten środek pojawił się znacznie wcześniej w peletonie,  bo  bodaj w 94r, to jednak ówcześni kolarze młodość spędzili na treningu typowo siłowym w niskich kadencjach bo tak jeżdżono w latach 80 i tak wtedy młodych kształtowano. Dość powiedzieć że ten legendarny atak  Riisa na Hautacam zrobiony był na wielkim blacie prawdopodobnie przez cały podjazd. T był rekord generowanej średniej mocy na podjeździe kiedykolwiek osiagniety i zdaje się do dziś jest jednym z lepszych. Generalnie lata 60-90 to były wielgachne ramy, twarde przełożenia i kiwający się kolarze na podjazdach z kadencją 60. Wraz z EPO pojawiła się możliwość kręcenia efektywniejszego w wyższych kadencjach i Armstrong zaczął to popularyzować, ale nawet C. Zamana, który  chyba zahaczył  w Postal czy Motoroli okres z jazdy z Armstrongiem, stwierdził  w 2002 że do takiej jazdy z takimi kadencjami trzeba mieć żelazne płuca. Okazało się że  trzeba mieć po prostu EPO. Cały peleton jednak jechał jeszcze po staremu. Z siodła, w niskich kadencjach, choć już wyższych niż w czasach Mercxka. Później  generalnie kolarze zaczęli z wyższymi kadencjami trenować od juniora i tak zostało do dziś. W 2006 w zawodowym peletonie nawet faworyci tego wyścigu potrafili jeździć z korbami 50-36 i korona im z głowy nie spadła. Hamilton w Phonaku tak kiedyś jechał TdF. Kiedyś to się chyba nazywało korby kompaktowe. Nie wiem jak teraz. to jest bardzo dobry pomysł dla amatorów, ludzi którzy nie trenują na serio kolarstwa i wcale to nie wyklucza ścigania. Ja mam rower z lat 90 i korby mam 53-39 i uważam że to dla amatora kompletne nieporozumienie, a dodatkowo sprzedawany był oryginalnie z kasetą 13-25 jeśli dobrze pamiętam. rower jest w trenarzerze wiec to mi nie przeszkadza, ale na szosę bym już nim w takim układzie nie wyjechał  mając dodatkowo nadwagę. To bardzo dobrze że seryjnie sprzedawane rowery mają dziś mniejsze tarcze na korbach i dość duży zakres przełożeń z tyłu. To są rowery dla amatorów  i dla nich to jak najbardziej jest zalecane. A jak ktoś poważnie myśli o ściganiu to są inne rozwiązania. 


  • liftlodz lubi to

#40 KRSPL

KRSPL
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 31 lipiec 2024 - 14:09

odkopię temat.

 

aktualnie mam 52/36 i kasetę 11-28 - z tyłu przerzutka ultegra 6800 - nie wiem jak sprawdzić czy to SS czy GS :( a chciałbym wrzucić kasetę 11-32 lub 11-34 - czy to możliwe? 





Dodaj odpowiedź