Skocz do zawartości


Zdjęcie

S-Works Shiv 2017 - Wymiana Blatu


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 21 marzec 2022 - 21:47

Hej, 

 

Chciałbym wymienić blat w korbie, ale nie wiem specjalnie czego szukać. Mam pomiar mocy Quarq na pająku - ale wersja przed DZero jeszcze i do tego są przyczepione obie zębatki - na 5 śrub, blat jest z logo S-Works. Obecnie na stronie Speca są dostępne blaty Praxis, ale nie mogę doczytać jak z kompatybilnością tych komponentów - czy rozstaw jest standardowy, czy do pomiaru mocy nie trzeba dedykowanych blatów, itd. A może jakiś Rotor by był lepszy? 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#2 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 22 marzec 2022 - 02:24

Hej, jezeli 5 srub to masz 5x110 lub 5x130. Praxis bedzie ok, sram, rotor etc wszystko co kompatybilne z napedami shimano i sram (11s)

#3 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 22 marzec 2022 - 10:27

Dzięki - na pomiarze mocy jest 5 śrub i napis 110, zatem to jest na bank BCD110 * 5. Zastanawiam się w takim razie nad Q-Ring'iem i mam małą zagwozdkę - generalnie o tych owalnych koronkach już wszystko zostało napisane i wychodzi mi, że do moich zastosowań się nadadzą, ze względu na równiejszą pracę na korbie i mniejsze zmęczenie na długim dystansie. Natomiast w moim przypadku czasówka będzie wykorzystywana z szosówką równolegle - czasówka - treningi na powietrzu oraz starty, szosówka - trenażer, coffee ride'y i wszelkie inne sytuacje, kiedy będzie szkoda maszyny startowej. I tu pojawia się kwestia - czy jeżeli w jednym rowerze będę miał owalny blat, a w drugim okrągły, to czy to się wszystko razem ze sobą nie pogryzie? Czy nie będzie tak, że aparat ruchu będzie non stop się przyzwyczajał i odzwyczajał do danego rodzaju napędu? Pisze się szeroko o procesie adaptacji, więc na zdrowy rozsądek, każdy trening na zwykłej koronce powinien raczej ten proces zaburzać, a może nie?


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#4 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 22 marzec 2022 - 15:08

Dzięki - na pomiarze mocy jest 5 śrub i napis 110, zatem to jest na bank BCD110 * 5. Zastanawiam się w takim razie nad Q-Ring'iem i mam małą zagwozdkę - generalnie o tych owalnych koronkach już wszystko zostało napisane i wychodzi mi, że do moich zastosowań się nadadzą, ze względu na równiejszą pracę na korbie i mniejsze zmęczenie na długim dystansie. Natomiast w moim przypadku czasówka będzie wykorzystywana z szosówką równolegle - czasówka - treningi na powietrzu oraz starty, szosówka - trenażer, coffee ride'y i wszelkie inne sytuacje, kiedy będzie szkoda maszyny startowej. I tu pojawia się kwestia - czy jeżeli w jednym rowerze będę miał owalny blat, a w drugim okrągły, to czy to się wszystko razem ze sobą nie pogryzie? Czy nie będzie tak, że aparat ruchu będzie non stop się przyzwyczajał i odzwyczajał do danego rodzaju napędu? Pisze się szeroko o procesie adaptacji, więc na zdrowy rozsądek, każdy trening na zwykłej koronce powinien raczej ten proces zaburzać, a może nie?

Mam tak u siebie :) Gravel na zwykłych koronkach, Ridley na Rotor Q-ring. Całą zimę przejeździłem na trenażerze, więc na Q-ringu. Jedyne co zauważam po przesiadce na gravela (dojazdy do pracy) to na początku mam wrażenie jakbym jechał na kwadratowej koronce.

Przez ostatnie 2 tygodnie jeździłem głównie gravel'em, w weekend na Ridley'u i jest ok. Zresztą cały zeszły rok tak jeździłem.



#5 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 22 marzec 2022 - 21:24

A jak się Q-Ringi ogarniają z Di2? Gdzieś czytałem, że przednia przerzutka może wariować...


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#6 BroStyle

BroStyle
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 22 marzec 2022 - 22:16

Mam ovala z Absolute Black i przy Di2 nie ma najmniejszych problemów z regulacją, trzeba tylko zrobić to "ciaśniej" niż normalnie



#7 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 29 marzec 2022 - 07:33

Mam ovala z Absolute Black i przy Di2 nie ma najmniejszych problemów z regulacją, trzeba tylko zrobić to "ciaśniej" niż normalnie


A czy jakieś podkładki czy inne adaptery żeby podnieść przerzutkę są potrzebne?

Widziałem taki wynalazek:

https://www.bike-com...Adapter-p82931/

i zastanawiam się czy muszę zamówić razem z koronkami

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#8 BroStyle

BroStyle
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 29 marzec 2022 - 14:13

Nic u siebie nie dawałem, wszystko mi dobrze podpasowało, jeszcze miałem zapas żeby podnieść przerzutkę w razie czego do góry



#9 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 01 kwiecień 2022 - 12:26

Koronki doszły, no i chyba dupa - komora na baterię w mierniku mocy Quarq wystaje poza obrys i da się zainstalować tylko pająkowaty blat. 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#10 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 03 kwiecień 2022 - 19:32

Hmm, a może z moim blatem tragedii nie ma... jak to wygląda według Was?

 

 

Załączone pliki


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017




Dodaj odpowiedź